Cytuj:
Cytuj:
Panowie co to może się dziać z moim 1.9 tdi? Podczas jazdy potrafi tak jakby odciąć moc i nie idzie łobuza za nic w świecie ugnać. Rozpędza się jak star pod górkę z przyczepą. Po zgaszeniu i powtórnym odpaleniu silnika moc wraca i ciągnie jak nie jedna pani z brazzers. Możliwe, że kończy się turbina albo przepływomierz? Ten ostatni czyściłem i nie był jakiś strasznie brudny.
Jeżeli masz silnik BKC to w 95% zacierają Ci się kierownice w turbinie i dochodzi do przeładowania turbiny, czego następstwem jest tryb awaryjny.
Sprawdź również wężyki podciśnieniowe pomiędzy turbiną, gruszką, a zaworem N75.
Może być również padnięty zawór N75 (z białą główką) ale na sprawdzenie go jest bardzo prosty sposób. Wystarczy tylko zamienić go z zaworem N18 od EGR-u (czarna główka).
Uważaj tylko na pseudo-mechaników którzy proponują wymianę turbiny na regenerowaną (koszt 600 - 800 zł) a regeneracja w większości przypadków polega tylko na wyczyszczeniu kierownic papierem ściernym.
To prawda, zapiekające się kierowniczki to dość powszechna bolączka "VAG'ów", tym bardziej, że nie wszyscy wiedzą jak poprawnie obchodzić się z suszarką

Ja miałem sytuację w której przeładowywało mi około 2,5k obrotów. Pewnego razu postanowiłem "rozruszać" nieco swoją turbinę- kilkukrotne wkręcenie na wyższe obroty doprowadziło w końcu do jej końca i łopatki poleciały mi po obudowie
Zajmij się tym tematem czym prędzej, żeby nie napotkać sobie biedy. U mnie silnik zassał olej i miałem do czyszczenia cały intercooler... Szczęście, że nie doszło do samozapłonu oleju.
Co do regeneracji to wiele zależy od specjalisty- mnie powiedzieli od 500 do 700 zł w zależności od kondycji starej suszarki bo oddaje się ją na "zamianę"

Jeśli masz jakiekolwiek pojęcie o mechanice, a musisz mieć będąc w tym biznesie, to bez problemu powinieneś ją samodzielnie zdemontować- ze specjalistycznych narzędzi potrzebna Ci będzie zeszlifowana 17 płaska i dostęp od dołu
No i trzymać kciuki, żeby śruby od wydechu się wykręciły
