Strona 43 z 49 [ Posty: 963 ] Przejdź na stronę Poprzednia 141 42 43 44 4549 Następna
Autor
Wiadomość
Tytuł:
Post Wysłano: 23 maja 2007, 15:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 kwie 2007, 15:02
Posty: 29
Lokalizacja: Przemyśl

Foty Bomba.

Wczoraj widziałem takiego Chryslerahttp://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/1d38 ... b6830.html na ukrainskich tablicach gosciowi pomahałem,on też mi machnął. Pozdro


Tytuł:
Post Wysłano: 23 maja 2007, 17:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sty 2007, 0:24
Posty: 38
Lokalizacja: Przemyśl

Powiedz Hiob,czy zdarza się,że jeździsz legendarną ROUTE 66? Rozumiem,że wzdłuż 66 biegnął autostrady ale może są momenty,że choć na chwile na nią wjeżdżasz?
pozdrawiam


Tytuł:
Post Wysłano: 23 maja 2007, 17:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 lis 2006, 2:28
Posty: 449
GG: 1019688
Samochód: BMW M3 E90; Volvo VN780
Lokalizacja: Charlotte, NC, USA

Cytuj:
Powiedz Hiob,czy zdarza się,że jeździsz legendarną ROUTE 66? ...
Przeczytaj cały wątek od początku. :roll: Pisałem o tym wielokrotnie.

_________________

Moje filmy na youtube.

POZWIEDZAJ ZE MNĄ USA.

KAMERA NA MOIM TRUCKU i INTERAKTYWNA MAPA z GPS-em: truck27.com


Tytuł:
Post Wysłano: 23 maja 2007, 18:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sty 2007, 0:24
Posty: 38
Lokalizacja: Przemyśl

Przepraszam,widocznie gdzieś to pominąłem :oops:


Tytuł:
Post Wysłano: 23 maja 2007, 18:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 lis 2006, 2:28
Posty: 449
GG: 1019688
Samochód: BMW M3 E90; Volvo VN780
Lokalizacja: Charlotte, NC, USA

Cytuj:
Przepraszam,widocznie gdzieś to pominąłem :oops:
Przepraszać nie masz za co, nic się nie dzieje. Ja sam nie bardzo pamiętam, co tu już było, a co nie. Z tego opisu mojej podróży robił się jakiś moloch. :twisted: :mrgreen:

Tu pisalem trochę o Route 66 w tym wątku:

viewtopic.php?t=5220&postdays=0&postorder=asc&start=120

A tutaj w wątku "Route 66":

viewtopic.php?t=680&postdays=0&postorder=asc&start=0

W tym drugim miejscu są nawet jakieś linki do filmów nakręconych na tej drodze. :D

Ja teraz jestem w Denver i ładuję się ponownie do Nowej Anglii, a konkretnie do Vermont. Ale ponieważ załadunek ręczny (wyposażenie kuchni do kasyna w Iowa i na uniwersytet w Vermont), to mam troszkę czasu na wrzucenie następnej porcji zdjęć na fotosika. A więc wracamy na trasę z Maine do Colorado:

Peterbilt 379, mały Freightliner z dużym sleeperem, Honda Gold Wing, Kenworth K 100, Chevy Blazer, Ford model “A” i Douglas MD 11 w barwach Federal Express na lotnisku w Indianapolis.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Parę widoków zachodzącego słońca i Peterbilt firmy Reliable. Freightliner przewożący samochody, ale to nie na nim się skoncentrowałem, ale na samochodzie, jaki wiózł. Pierwszy samochód nad jego kabiną bowiem to Maserami Quattroporte. Trochę się zdziwił, że gdy mnie już prawie wyprzedził, „podskoczyłem” do przodu, ale przecież musiałem wykorzystać taką okazję do sfotografowania Maserami. :D Na koniec Volvo VHD spotkany na parkingu koło restauracji, gdzie jadłem kolację.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Parę zdjęć mojego Volvo z tego samego parkingu i to tyle na dziś, bo się robi ciemno. Pojechałem jednak dalej i gdzieś w stanie Missouri poszedłem spać w moim stałym, ulubionym miejscu, na rampie zjazdowej z autostrady.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Jak się obudziłem, okazalo się, że przede mną stoi ten sam Peterbilt, który wiezie Maserati. Pstryknąłem mu więc jeszcze kilka fotek.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

_________________

Moje filmy na youtube.

POZWIEDZAJ ZE MNĄ USA.

KAMERA NA MOIM TRUCKU i INTERAKTYWNA MAPA z GPS-em: truck27.com


Ostatnio zmieniony 23 maja 2007, 19:01 przez hiob, łącznie zmieniany 1 raz.

Tytuł:
Post Wysłano: 23 maja 2007, 18:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 lut 2007, 18:55
Posty: 35

hiob gdzie teraz podążasz ?? :D


Tytuł:
Post Wysłano: 23 maja 2007, 19:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sty 2007, 0:24
Posty: 38
Lokalizacja: Przemyśl

JEST :!: Bardzo się ciesze z fotki Maserati,to moja ulubiona marka. Hiob,gdybyś spotkał nowy model Gran Turismo to prosze o fotke :D i z góry serdecznie dziękuje :D


Tytuł:
Post Wysłano: 23 maja 2007, 23:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sie 2005, 21:40
Posty: 7
GG: 0
Samochód: Opel Omega

@Hiob - mam pytanie - na jednym z Twoich filmików z parkowania na truckstopie widać jak dużo stojących ciężarówek ma zapalone światła. Jedne tylko pozycyjne inne więcej do niemalże pełnego oświetlenia.
Te światła kierowcy zostawiają na noc czy wygaszają w momencie kładzenia się spać?
Ile masz akumulatorów w Swoim Volvo i jak długo dałyby radę "uciągnąć" oświetlenie ciągnika i przyczepy?

---

p.s - jaki masz teraz stan licznika w milach/km?

p.s 2 - masz gdzieś może fotki swojego Volvo z podniesioną maską? zawsze interesowało mnie rozmieszczenie osprzętu silnika w ciężarówkach z "nosem"

pozdrawiam

_________________
http://ksebki.9g.pl/galeria/displayimage.php?pos=-1223


Tytuł:
Post Wysłano: 24 maja 2007, 3:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 lis 2006, 2:28
Posty: 449
GG: 1019688
Samochód: BMW M3 E90; Volvo VN780
Lokalizacja: Charlotte, NC, USA

Cytuj:
hiob gdzie teraz podążasz ?? :D
Odpowiedziałem Ci, zanim się zapytałeś. Przeczytaj post powyżej tego, w którym pytasz. Jadę z Denver do Burlington, Vermont przez Waterloo, Iowa, gdzie mam pierwszy stop.
Cytuj:
@Hiob - mam pytanie - na jednym z Twoich filmików z parkowania na truckstopie widać jak dużo stojących ciężarówek ma zapalone światła. Jedne tylko pozycyjne inne więcej do niemalże pełnego oświetlenia.
Te światła kierowcy zostawiają na noc czy wygaszają w momencie kładzenia się spać?
Ile masz akumulatorów w Swoim Volvo i jak długo dałyby radę "uciągnąć" oświetlenie ciągnika i przyczepy?
Amerykanie mają niezwykłą awersję do wyłaczania silników w swoich ciężarówkach. Czasem mam wrażenie, że chyba nie potrafią tego zrobić. Teraz na przykład stoję na parkingu przy autostradzie, jest wieczór i 16 stpni celsjusza, wydawałoby się, że idealna pogoda do spania w samochodzie, a większość zaparkowanych tu aut ma włączone silniki. Trudno nawet powiedzieć, czy grzeją, czy chłodzą. Chyba tylko po prostu lubią marnować paliwo w swoich autach.

Ja mam w sumie osiem akumlatorów, bo zdwoiłem ich liczbę ze względu na ilość sprzętu w moim trucku potrzebującego zasilania. Opis mojej ciężarówki i zdjęcia znajdziesz w temacie Volvo VN. Poniżej skopiowana odpowiedź jaką dałem komuś niedawno w innym temacie tego forum:
Cytuj:
To może mi kotoś powiedzieć ile takie ,,amerykanki" mają akumulatorów (i jakiej mocy)??
"Zazwyczaj mają trzy lub cztery 12-woltowe akumlatory. Nie wiem, czy tutaj określa się ich parametry tak samo, jak w Europie, zazwyczaj najważniejszym parametrem, jaki się podaje, to CCA, "Cold Crancking Ampers".

CCA jest to liczba mówiąca ile amperów dostarczy bateria w temperaturze 0F (-18C) przez 30 sekund, zanim napięcie spadnie poniżej 1,2 V na celę, albo 7,2 V na caly akumlator. Te baterie, jakie ja mam mają po 660 CCA.

Inny parametr, to "CA", bada się jak wyżej, ale w temperaturze 0C. I tu akumulator ma 825 CA.

Trzeci parametr, najbardziej chyba zbliżony do "amperogodzin" to "Reserve Capacity", pojemność rezerwowa. Liczba ta podaje czas w minutach, przez jaki akumulator może dostarczać 25-amperowy prąd, w temperaturze powietrza 27C, zanim napięcie spadnie do poziomu 10,5 V. Te akumulatory mają około 200 minut pojemności rezerwowej.

Amperogodziny określają przez jaki okres czasu akumulator może dostarczać jakiegoś natężenia prądu w czasie 10 godzin, zanim napięcie spadnie do 10V. A więc akumulator mający 46 Ah może dostarczać prądu o natężeniu 4,6 A przez 10 godzin, zanim jego napięcie nie spadnie do 10V. Niestety ten parametr nie jest tutaj podawany, więc nie mam pojęcia ile mają moje akumulatory amperogodzin.

Tak czy inaczej ja sobie dołożyłem do fabrycznych czterech akumulatorów dodatkowe cztery, by używając komputera, mikrofalówki, koca elektrycznego, czy wiatraka nie mieć kłopotu z rozruchem auta. Do tego komputer w Volvo i tak wyłącza wszystko, tzn. lodówkę i lampy we wnętrzu, gdy napięcie w głównych akumulatorach spadnie poniżej pewnego poziomu."

Cytuj:
p.s - jaki masz teraz stan licznika w milach/km?
235 tys mil, czyli 375 tys km.
Cytuj:
p.s 2 - masz gdzieś może fotki swojego Volvo z podniesioną maską? zawsze interesowało mnie rozmieszczenie osprzętu silnika w ciężarówkach z "nosem"

pozdrawiam
To jest najmniejszy problem, wystarczy takie zdjęcia zrobić:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Najpierw widok od strony kierowcy. Ta szklana bańka to filtr paliwa, obok zbiornik płynu do wspomagania kierownicy. Potem dwa zdjęcia zawieszenia przedniej osi, a konkretnie poduszek powietrznych i druga strona silnika, z alternatorem, kompresorem klimatyzacji i filtrem powietrza.

Interesujący van, z dobudowanym podwyższeniem z mikrobusu VW. I interesujący motocykl, trzykołowa Honda Gold Wing. Ciekawe, czy jak on jeździ na rowerze, też ma dokręcone kółeczka, żeby się nie przewrócić? Chevrolet SSR, interesujący koncept, łączący stylistykę z lat pięćdziesiątych z nowoczesnymi rozwiązaniami (jak metalowy, składany dach). Szkoda tylko, że osiągi ma ten pojazd takie słabe, przy wysokiej cenie znalazł on niewielu nabywców. Naczepa „flatbed”, z przesuwaną konstrukcją, na której rozpięta jest plandeka. Ułatwia kierowcy pracę, bo ten nie musi „otulać” towaru plandekami, ale zwiększa opory powietrza i ciężar zestawu. Stare Sirocco. Niewiele ich już zostało, a kiedyś był to całkiem popularny samochód. I przejazd przez most na rzece Missouri.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Freightliner z dużym sleeperem, Honda Insight, pierwsza hybryda Hondy, samochód elektryczno-spalinowy, kolejne auto na słupie, „pracujące w reklamie”, Dwa Kenworthy T 660, jeden ze sleeperem i drugi bez. Tak zwany „Day Cab”. Ładnie pomalowany autokar MCI, zdecydowanie najpopularniejszy typ autokaru na tutejszych drogach. Volvo VN, stare i nowe. To nowe z dużym sleeperem. Freightliner Argosy przewożący samochody. I dojeżdżamy do Kansas City.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

_________________

Moje filmy na youtube.

POZWIEDZAJ ZE MNĄ USA.

KAMERA NA MOIM TRUCKU i INTERAKTYWNA MAPA z GPS-em: truck27.com


Tytuł:
Post Wysłano: 24 maja 2007, 7:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sie 2005, 21:40
Posty: 7
GG: 0
Samochód: Opel Omega

Dzięki Hiob za odpowiedzi i za fotki.

Czy ja dobrze widzę na fotkach: silnik nie "stoi" poziomo tylko jest lekko pochylony ku tyłowi? I ogólnie nie jest tak "upchany" jak w kabinach wagonowych a filtr powietrza jest pod maską a nie na tylnej ścianie kabiny.
Hiob mógłbym prosić o uzupełniające zdjęcie otwartej komory silnika z "lotu ptaka". No chyba, że wymagałoby to jakiejś ekwilibrystyki.

Mam jeszcze pytanko - Twój truck wygląda na nowy [ w końcu co to jest niecałe 300000 mil :-)]. Zapewne był fabrycznie nowy. Jak wygląda sprawa gwarancji/serwisu? Gwarancja jest na 0,5 1,0 mln km/mil. Czy miałeś sytuację, że Volvo odmówiło Co posłuszeństwa i stanąłeś w drodze? Jakieś wrażenia z amerykańskiego serwisu Volvo?


---

co do nie wyłączania silników - nie wiem czy Wiesz ale USA na wszystkich konferencjach klimatycznych gani np kraje afrykańskie za spalanie surowców naturalnych tymczasem jak widać oszczędność na własnym terytorium traktuje po macoszemu :-) Co o tym sądzisz?

_________________
http://ksebki.9g.pl/galeria/displayimage.php?pos=-1223


Tytuł:
Post Wysłano: 24 maja 2007, 9:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lut 2005, 20:21
Posty: 932
Lokalizacja: Łódź/Wieluń

U nas w Polsce niejeden fan amerykańskich oldtimerów marzy o takim klasyku a w USA takie stoją pod płotami lub w krzakach i rdzewieją :shock: Zwłaszcza ze niektóre z nich to prawdziwe rarytasy wyprodukowane w ograniczonej liczbie egzemplarzy. Przykładem moze być tu ford edsel >>FOTO<<


Tytuł:
Post Wysłano: 24 maja 2007, 15:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 lis 2006, 2:28
Posty: 449
GG: 1019688
Samochód: BMW M3 E90; Volvo VN780
Lokalizacja: Charlotte, NC, USA

Cytuj:
Ksebki napisał:

Czy ja dobrze widzę na fotkach: silnik nie "stoi" poziomo tylko jest lekko pochylony ku tyłowi?

Dobze godos :D

Cytuj:
Hiob mógłbym prosić o uzupełniające zdjęcie otwartej komory silnika z "lotu ptaka". No chyba, że wymagałoby to jakiejś ekwilibrystyki.
Dla Ciebie wszystko. ;)

Wkleję je tu, jak tylko udami się je zamieścić na fotosiku. Na razie mam z tym drobne problemy.


PS.

Problemy się skończyły, oto zdjęcia: :mrgreen: :D

Obrazek Obrazek
Cytuj:
... Jak wygląda sprawa gwarancji/serwisu? Gwarancja jest na 0,5 1,0 mln km/mil. Czy miałeś sytuację, że Volvo odmówiło Co posłuszeństwa i stanąłeś w drodze? Jakieś wrażenia z amerykańskiego serwisu Volvo?

Wrażenia z serwisu? Drogo! Tu nie ma gwarancji na całe auto, ale każdy producent daje swoją gwarancję: Cummins na silnik Eaton na skrzynię, Goodyear na opony, producenci mostów i akumulatorów na swoje podzespoły. Volvo daje gwarancję zazwyczaj na 100 000 mil, choć są czasem promocje zwiększające ten przebieg do 300 tys.

Ja serwis typu smarowanie/wymiana oleju wykonuję w truckstopach, nie u Volvo, bo wygodniej, szybciej i taniej. A jeśli chodzi o odmówienie posłuszeństwa, to miałem taką sytuację z poprzednim samochodem, ale z winy silnika wyprodukowanego przez Cumminsa, nie z winy Volvo.
Cytuj:
co do nie wyłączania silników - nie wiem czy Wiesz ale USA na wszystkich konferencjach klimatycznych gani np kraje afrykańskie za spalanie surowców naturalnych tymczasem jak widać oszczędność na własnym terytorium traktuje po macoszemu Smile Co o tym sądzisz?

Chwileczkę, mamy tu jakieś nieporozumienie! To USA jest ganione przez zielono-czerwoną Europę, a nie gani innych. USA jest tu czarną owcą i chłopcem do bicia. Może za Clintona mieli jakieś tendencje do obmacywania drzew w miłosnych uściskach, ale gdy Bush i republikanie są u władzy, to żadne postanowienia tych lewicowych konferencji nie mają szans na aprobatę w USA. Po drugie USA to nie truck drivers, a kierowcy to nie Ameryka. Rządy mogą sobie robić w ONZ-cie co chcą, a mnie teraz za uchem tłucze się jakiś silnik jak głupi.

Wiele stanów ma prawa zabraniające zostawiania aut na wolnych obrotach i w niektórych stanach trochę to działa. zwłaszcza w Nowej Anglii. Ale tam klimat sprzyja. Tam, gdzie upały, w truckstopach montuje się specjalne stanowiska, które grubą rurą będą doprowadzały przez okno zimne powietrze, za drobną opłatą, rzecz jasna. Ale na razie to są wyjątki i ilość tych stanowisk jest ograniczona. Rzeczywistość jest taka, że wszyscy, lub prawie wszyscy po prostu wykorzystują swoje silniki jako źródło ogrzewania i chłodzenia, czy też po prostu jako kołysankę, by się im lepiej spało.

_________________

Moje filmy na youtube.

POZWIEDZAJ ZE MNĄ USA.

KAMERA NA MOIM TRUCKU i INTERAKTYWNA MAPA z GPS-em: truck27.com


Ostatnio zmieniony 25 maja 2007, 0:32 przez hiob, łącznie zmieniany 2 razy.

Tytuł:
Post Wysłano: 24 maja 2007, 17:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 gru 2006, 13:12
Posty: 114
Lokalizacja: Rawicz,Wielkopolska(PL)

Cytuj:
Głównie dlatego, że w nocy w truckstopach brakuje miejsca. Poza tym czasem człowiek potrzebuje godzinkę, czy dwie drzemki i musi jechać dalej, więc tak to zrobi szybciej. Zjeżdżając do truckstopu rozbudziłby się zupełnie, zanim by znalazł miejsce do parkowania. Jak widać po włączonych światłach oni wszyscy mają włączone silniki...
dzięki za odpowiedż
Cytuj:
Pas dla samochodów, w których jest większa ilość pasażerów.
ciekawe ,ja myślałem że to jest tylko dla autobusów.
Cytuj:
po prosu więźniowie pracujący na drodze.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 0c9ea.html
u nas też sprzątają i ci co mają słabe wyroki są na okres końca odsiadki zatrudniani do firm najwiecej do budowlanych ,gdzie pracują po 8-12 godzin na dobe i wracają do celi.korzyść dla nich i dla wszytskich, bo mało im się płaci a zrobione jest,onie sie cieszą bo nie muszą siedzieć w 4 ścianach cały czas.
piękne to Volvo :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 0de73.html
Hiob,a ty orientujesz się może jaki powód tego wypadku był?!!:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 11a29.html
Cytuj:
Jakbym kiedykolwiek musiał jeździć „terenówką” i do tego ktoś by mi ją sfinansował, byłby to niewątpliwie ten samochód, Cayenne Turbo.
u nas jeden koleś kupił na aukcji w necie Cayenne'a za 265 zł. tak nie wdarł się tu żaden błą 265 zł.Koleś wystawiający na aukcji napisał cenę 265,00zł. pomylił się i ktoś kupiłod niego ten wóz.gośc który kupił pewnie nie wierzy w to wszystko a ten co sprzedawał wyrywa sobie pewnie ostatnie włosy z głowy :D :D .
niecodzienny widok : :D 8) :!: (nasz hiob i gabaryty)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 9ef5f.html

[ Dodano: Czw, 24.05.2007, 16:20 ]
zawsze mnie ciekawiło czy w te rury od wydechu podczas ulewnych deszcze nie wlewa się woda i czy czegoś nie psuje.Hiob jak to jest???? :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 85e0a.html
Cytuj:
teraz za 7 dolarów nie kupi się trzech galonów benzyny.
u nas litr bezołowiowej 95 kosztuje już ponad 4.50zł./l.
przepiękna ta maszyna , :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... dc7ac.html

[ Dodano: Czw, 24.05.2007, 16:30 ]
to się nazywa mieć styl <brawa dla tego pana> :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 6da23.html
Cytuj:
Amerykanie mają niezwykłą awersję do wyłaczania silników w swoich ciężarówkach. Czasem mam wrażenie, że chyba nie potrafią tego zrobić...
żałosne,bo Ameryka jest największym na świecei trucicielem.i pomyśleć ile to spalin i CO2 przedostaje sie do atmosfery codzień bezsensu :!: :!: przez głupotę wielu ludzi cierpi jeszcze wiecej ludzi na całym świecie :!: jak często jest 55 stopni C w słońcu to ma się dość wszystkiego (chyba że jest się nad morzem) masakra.kiedyś się spalimy z własnej głupoty dzisiaj .i to dosłownie. :!:
mili ludzie,nawet pomachali:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... ca605.html
a takie wozy to jest żalosne :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... b8706.html
jestem za rygorystycznymi nakazami zmniejszania ocieplania klimatu w przemysle a nie w motoryzacji, " samochód na prąd " czy też inne alternatrywne żródła to nie samochód tylko zabawka :!:
pozdrawiam.
hiob mam taką prośbe jak byś mógł tio zamieszczaj przy opisie trasy datę w którym to dniu było. jeżeli niechcesz to spoko .
3maj się i miłego dnia życzę 8) :D :!: :!:

_________________
"Dobre uczynki nie czynią człowieka dobrym, lecz dobry człowiek spełnia dobre uczynki.Złe uczynki nie czynią człowieka złym, lecz zły człowiek spełnia złe uczynki.[...]"
.Marcin Luter .
Mamy Euro 2012...teraz let's work people , let's work.!!!


Tytuł:
Post Wysłano: 24 maja 2007, 18:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sie 2005, 21:40
Posty: 7
GG: 0
Samochód: Opel Omega

[quote="hiob"] Rzeczywistość jest taka, że wszyscy, lub prawie wszyscy po prostu wykorzystują swoje silniki jako źródło ogrzewania i chłodzenia, czy też po prostu jako kołysankę, by się im lepiej spało. [/quote]

1. No właśnie jak to jest , wszyscy stoją w oparach spalin?
Czyli pewnie mają zamknięte szyby i włączoną klimatyzację?
I ten hałas też nie przeszkadza?
Zapewne silnik na biegu jałowym nie pracuje tak głośno ale zapewne jest to na dłuższą metę uciążliwe chyba, że sleppery są bardzo dobrze wyciszone?.

2. Hiob z Twoich stron www wynika, że jesteś człowiekiem religijnym. Znany Ci zapewne Krzysztof Krawczyk twierdził kiedyś, że w wyniku monotonnej modlitwy podczas długiej jazdy zasnął i miał poważny wypadek. Jak myślisz jest to prawda czy też fantazja dorobiona do faktu wypadku?

3. Masz coś takiego, że podczas długiej monotonnej jazdy ogarnia Cię czasami zwątpienie, że wszystko nie ma sensu albo popadasz w odrętwienie i prowadzisz auto zupełnie bezwiednie? Bo ja tak czasami mam :-)

4. Ostatnio przybyło Ci fanów na http://rejestracje.uctb.pl/tablice.php?dz=ei&pdz=hp do czego staram się po trochu przyczynić.

5. Jeśli byś miał jakieś ciekawostki na temat systemów wydawania tablic rejestracyjnych to bardzo prosimy o podzielenie się na http://rejestracje.uctb.pl/tablice.php?dz=ei&pdz=hp . Zapewne każdy stan ma jakieś swoje niuanse i wspólny jest tylko wymiar tablicy rejestracyjnej.

6. Jak mawiają niektórzy wszystko w Ameryce jest największe i najlepsze ale przynajmniej w dziedzinie transportu drogowego trzeba stwierdzić, że nawet najdłuższe paneuropejskie trasy są małym pikusiem w stosunku do przemierzania USA.

Pozdrawiam

_________________
http://ksebki.9g.pl/galeria/displayimage.php?pos=-1223


Tytuł:
Post Wysłano: 24 maja 2007, 21:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 kwie 2007, 15:02
Posty: 29
Lokalizacja: Przemyśl

Ten Monster Truck jest syty.Amerykanie mają dopiero pomysły.

No trzeba też przyznać że Maserati jest niesamowite.


Tytuł:
Post Wysłano: 24 maja 2007, 22:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sie 2005, 21:40
Posty: 7
GG: 0
Samochód: Opel Omega

[quote="trailer"]

zawsze mnie ciekawiło czy w te rury od wydechu podczas ulewnych deszcze nie wlewa się woda i czy czegoś nie psuje.Hiob jak to jest???? :
.[/quote]

Też się nad tym zastanawiałem. Być może mają coś na kształt klapek stosowanych w ciągnikach rolniczych tylko ukrytych w przekroju rury/komina wydechowego?

_________________
http://ksebki.9g.pl/galeria/displayimage.php?pos=-1223


Tytuł:
Post Wysłano: 25 maja 2007, 1:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 lis 2006, 2:28
Posty: 449
GG: 1019688
Samochód: BMW M3 E90; Volvo VN780
Lokalizacja: Charlotte, NC, USA

Cytuj:
1. No właśnie jak to jest , wszyscy stoją w oparach spalin?
Czyli pewnie mają zamknięte szyby i włączoną klimatyzację?
I ten hałas też nie przeszkadza?
Zapewne silnik na biegu jałowym nie pracuje tak głośno ale zapewne jest to na dłuższą metę uciążliwe chyba, że sleppery są bardzo dobrze wyciszone?.
Jak masz własny silnik włączony, to nie słychać silnika sąsiada. Ale jak np. ja z wyłączonym silnikiem ostatniej nocy stałem obok kogoś kto miał silnik włączony, to ten hałas obudził mnie kilkakrotnie. I to prawda, że jak ktoś stoi z włączonym silnikiem, okna ma szczelnie pozamykane.
Cytuj:
2. Hiob z Twoich stron www wynika, że jesteś człowiekiem religijnym. Znany Ci zapewne Krzysztof Krawczyk twierdził kiedyś, że w wyniku monotonnej modlitwy podczas długiej jazdy zasnął i miał poważny wypadek. Jak myślisz jest to prawda czy też fantazja dorobiona do faktu wypadku?
Nie będę komentował jego wypowiedzi, bo nic o tym nie wiem. Ale modlitwa nigdy nie jest monotonna, albo nie jest modlitwą. Nie chodzi przecież o "klepanie zdrowasiek", ale o rozmowę z Bogiem, albo o rozważanie Jego życia. Jak to mogłoby być monotonne?
Cytuj:
3. Masz coś takiego, że podczas długiej monotonnej jazdy ogarnia Cię czasami zwątpienie, że wszystko nie ma sensu albo popadasz w odrętwienie i prowadzisz auto zupełnie bezwiednie? Bo ja tak czasami mam :-)
Zwątpienie? Nie. Życie zawsze ma sens. A jazda samochodem nic tu nie ma do rzeczy. Za to Bóg ma z tym wiele wspólnego. ;) A odrętwienie? Wiesz, ja przejechałem już ponad 5 milionów kilometrów i przeżyłem już wszystko. Nawet to, że obudziłem się z głębokiego snu, siedząc za kierownicą i jadąc ciągle autostradą 120 km/godzinę. Mam wiele do zawdzięczenia mojemu Aniołowi Stróżowi. Uratował mi życie wiele, wiele razy. Nawiasem mówiąc ma on na imię Bruno... A więc przy okazji... Bruno, dziękuję jeszcze raz. :mrgreen:
Cytuj:
4. Ostatnio przybyło Ci fanów na http://rejestracje.uctb.pl/tablice.php?dz=ei&pdz=hp do czego staram się po trochu przyczynić.
Thx :D
Cytuj:
5. Jeśli byś miał jakieś ciekawostki na temat systemów wydawania tablic rejestracyjnych to bardzo prosimy o podzielenie się na http://rejestracje.uctb.pl/tablice.php?dz=ei&pdz=hp . Zapewne każdy stan ma jakieś swoje niuanse i wspólny jest tylko wymiar tablicy rejestracyjnej.
Kolejne forum to ostatnia rzecz, jakiej mi teraz trzeba. Ja naprawdę nie mam na nic czasu. A jak zobaczę ciekawe rejestracje, wkleję je tutaj, w tym wątku. Ale pozdrów ode mnie miłośników interesujących tablic rejestracyjnych.
Cytuj:
Cytuj:

zawsze mnie ciekawiło czy w te rury od wydechu podczas ulewnych deszcze nie wlewa się woda i czy czegoś nie psuje.Hiob jak to jest???? :
Też się nad tym zastanawiałem. Być może mają coś na kształt klapek stosowanych w ciągnikach rolniczych tylko ukrytych w przekroju rury/komina wydechowego?
Te rury, które idą pionowo do góry, mają najczęściej taką klapkę, jak stare buldożery, czy ciągniki rolnicze. Ale "normalna" rura wydechowa jest zawsze lekko skrzywiona, odchylona do tyłu i ucięta pionowo, więc niewiele deszczu do niej napada.

Wracamy na trasę:

Kansas City. Dodge Charger i miejska policja z Kansas. Rzeka Kansas, niezmierzone przestrzenie stanu Kansas i reklama miasteczka Manhattan, „Little Apple”. Oczywiście chodzi o to, że ten „prawdziwy” Manhattan to serce Nowego Jorku, „Big Apple”, „Wielkiego Jabłka”. Ten Manhattan w Kansas to tylko malutkie jabłuszko. :D

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Kansas, ciąg dalszy. Kenworth T 2000 z dużym sleeperem, niezbyt często spotykana kombinacja, jakaś baza wojskowa National Guards i KW W 900 z wojskowymi Chevroletami na naczepie. Autokar Prevost przerobiony na dom na kołach, jakaś maszyna rolnicza do opryskiwania pól, dwa stare Internationale, taki sam Prevost, ale w wersji do przewozu pasażerów i maszyna do pokrywania drogi asfaltem.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


John Deere pracujący przy budowie drogi i zadbany Peterbilt 377. MCI Bus z „Greyhounda”, amerykańskiego „PKS-u”, policyjny Crown Vic, Kenworth T 600, Western Star i 57’Chevy. Jeszcze jeden traktor John Deere, mała ciężarówka Internationala i Freightliner Argosy.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Peterbilt 386 z jakąś wojskową ciężarówką, stary kamper Volkswagena i nowy autobus MCI Greyhounda. Freightliner Coronado i jakiś pechowiec a Allieda. Napis na naczepie mówi: „Allied, ostrożny przewoźnik”. Tylko że ten najwyraźniej wydzwonił w jakieś pochyłe drzewo, albo niski wiadukt i zrobił sobie wentylację w naczepie. Nawiasem mówiąc większość firm wywala z pracy za coś takiego. Peterbilt 379 i zbliżająca się burza. I jeszcze jakiś myśliwiec na poboczu autostrady.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Święta Faustyna Kowalska nie spodziewała się w najśmielszych marzeniach, że wizerunek Jezusa Miłosiernego z jej widzenia trafi nawet na billboardy w Kansas. Które, nawiasem mówiąc, słynie z tornad i gwałtownych burz. Jeszcze jedna ciężarówka na słupie, jako reklama, którą trudno przeoczyć. Słonko jeszcze wygląda spod chmurek i mówi „Dobranoc”, ale burza zbliża się nieuchronnie. A my wjeżdżamy już do Colorado. Te rozświetlone fioletowo chmury, to odblask błyskawic.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Jeszcze trochę burzowych widoków. Wygląda to trochę groźnie, ale w rzeczywistości bardziej wzbudzało uczucia zachwytu niż grozy.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

A rano po burzy już ani śladu. A ja już jestem w Kolorado. Pobudka w cichej zatoczce koło rampy wjazdowej na autostradę i jedziemy do Denver. Kenworth W 900 z wielkim sleeperem i drugi z normalnym, ale w ładnym, fotogenicznym kolorze. Szeryf w pickupie i Peterbilt 379.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Jakiś nie-katolicki kościół przy autostradzie. Wygląda, że burze się jeszcze nie skończyły i na zachodzie znowu się chmurzy. I już Denver i znowu leje. W Denver jest przepiękny widok na Góry Skaliste, ale dzisiaj mamy tylko widoki na chmury, mgły i deszcz. Wywrotka Kenworth W 900 z krótką maską i nowy Mercedes S 550 4 Matic. W Denver opcja napędu na wszystkie koła bywa bardzo przydatna, bo to miasto leży na wysokości 1600 m npm. Interesująco, moim zdaniem, wygląda on w tych strugach deszczu.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Jak deszcz, to i korki na drodze. Jakiś potoczek w Denver i parę fotek mojej ciężarówki, oczekującej na rozładunek, na tle ciekawie się układających chmur. A przy okazji zdjęcie policyjnego laboratorium na kołach, które zauważyłem za płotem. A po rozładunku przejazd do Golden, zachodniego przedmieścia Denver, gdzie jutro ładuję się ponownie na wschód, do Burlington w stanie Vermont.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Koniec trasy Maine-Colorado :mrgreen: :D :P

PS. Jakby było za mało tego, że opisuję swoją trasę na trzech różnych forach, to dodałem do tego czwarte. Ale to czwarte jest specjalne, bo to moje własne forum. Być może nawet kiedyś tylko tam będzie kontynuowany opis mojej trasy, ale jeżeli takie coś się stanie, to dopiero za jakiś czas. W każdym razie na pewno tam będą najszybsze aktualizacje i już teraz jest tam trochę więcej zdjęć niż tutaj. Jak to mówią, koszula bliższa ciału. Zapraszam więc wszystkich niecierpliwych do odwiedzania także mojego forum. Adres to http://www.polonus.fora.pl, albo można się dostać bezpośrednio do tematu z opisem trasy klikając tutaj:
http://www.polonus.fora.pl/podrozuj-ze- ... p-t67.html

_________________

Moje filmy na youtube.

POZWIEDZAJ ZE MNĄ USA.

KAMERA NA MOIM TRUCKU i INTERAKTYWNA MAPA z GPS-em: truck27.com


Tytuł:
Post Wysłano: 25 maja 2007, 10:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 maja 2007, 21:52
Posty: 9
Lokalizacja: Jedlnia

Ładnie uchwyciłeś tą burzę. Podobają mi się te wielkie przestrzenie na zachodzie, w Europie jest straszny "tłok". Naprawdę masz cierpliwość do pisania na forach, robienia zdjęć i odpowiadania na nieraz głupie pytania :lol: Ale dzięki temu możemy zobaczyć trochę Ameryki więc trzymaj tak dalej :D


Tytuł:
Post Wysłano: 25 maja 2007, 10:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sty 2007, 0:24
Posty: 38
Lokalizacja: Przemyśl

Witam,
fajne to Kansas ze względu na ogromne,otwarte przestrzenie.Nie ma takiego ścisku jak na północnym wschodzie.
Zdjęcia burzy są niesamowite,jakbym oglądał National Geographic.
Cytuj:
nowy Mercedes S 550 4 Matic. W Denver opcja napędu na wszystkie koła bywa bardzo przydatna
czytałem kiedyś w serwisie motoryzacyjnym,że coraz więcej Amerykanów kupuje Merce "formatiki",podobnno taka jest tendencja w całym USA.
pozdrawiam


Tytuł:
Post Wysłano: 25 maja 2007, 15:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 maja 2006, 7:14
Posty: 173

Cytuj:
Jeszcze trochę burzowych widoków. Wygląda to trochę groźnie, ale w rzeczywistości bardziej wzbudzało uczucia zachwytu niż grozy.
Te fotki wyglądają niesamowicie! Hiob moge sobie użyczyć na pulpit ??

_________________
B, C, D
Instruktor kat. B - 16.10.2010 r.
Instruktor Doskonalenia Techniki Jazdy kat. B - 16.09.2012 r.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 43 z 49 [ Posty: 963 ] Przejdź na stronę Poprzednia 141 42 43 44 4549 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: