wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
https://wagaciezka.com/

Schematy biegów
https://wagaciezka.com/viewtopic.php?t=8719
Strona 5 z 12

Autor:  ciucma102 [ 03 sty 2008, 19:56 ]
Tytuł: 

teraz jak ucza jezdic albo jest sie na jezdzie probnej w jakiejs firmie to bardzo rygorystycznie traktuja jak ktos nie trzyma sie zieonego pola bo spalanie rosnie

Autor:  scania [ 04 sty 2008, 11:52 ]
Tytuł: 

ja tez jestem cały w strachu bo 12 stycznia zaczynam jazdy na scani i nie wiem jak to będzie z tymi biegami....

Autor:  !scania V8! [ 04 sty 2008, 16:18 ]
Tytuł: 

Cytuj:
ja tez jestem cały w strachu bo 12 stycznia zaczynam jazdy na scani i nie wiem jak to będzie z tymi biegami....
Kolego czego tak mowisz?? To jest bardzo proste tylko trzeba wsiąść do samochodu i zobaczyc to na własne oczy. Raz jak przyszedl do nas nowy kierowca na Scanie (wczesniej jeździl Magnumka z przebitkami) to jak mu wytlumaczylem co i jak z tymi biegami to poźniej jak pojechal z moim ojcem w pierwsza trase to mowil ze to skrzynia jak w samochodzie osobowym ;)
Powiem Ci kolego ze jeżeli ta Scania która masz jeździc jest kilkuletnia to trafia sie tak ze są male problemy z przechodzeniem z małej skrzyni na duża i odwrotnie. Poprostu trzeba sie wczuc ;)

Autor:  skilos [ 04 sty 2008, 17:20 ]
Tytuł: 

A ja w niedziele ruszam w pierwszą traskę na Niemcy Volvo FH 12 "chińczyk" i też nie miałem do czynienia z tym autem .Nawet nie wiem czy tam jest automat czy manual. Jeśli ktoś ma jakiś schemacik to bardzo prosze o pokazanie. :?

Autor:  Trucker_Hawk [ 04 sty 2008, 17:26 ]
Tytuł: 

Cytuj:
ja tez jestem cały w strachu bo 12 stycznia zaczynam jazdy na scani i nie wiem jak to będzie z tymi biegami....
ja kolego też niedługo już prawko robię, a z biegami mogę ci powiedzieć ze jest bardzo łatwo,tak jak kolega wspomniał trzeba się wczuć,nauczyć na pamięć i wtedy będzie łatwo, wiesz ja zawodowym kierowca nie jestem jeszcze ale co nieco po placyku jeździłem zestawem i z biegami przeszłem już to co miałem przejść...czyli myślę że nie będzie problemów z jazdą na prawku,po prostu już wyczułem o co chodzi, jak to robić,itd...wystarczy poczytać dokładnie schematy, wsiaść za koło, obeznać się ze sprzętem, i będzie ok.najgorzej jak wrzucają od razu na głęboką wodę bez możliwości sprawdzenia się w nowym aucie.

Autor:  Brabus19 [ 04 sty 2008, 18:11 ]
Tytuł: 

Witam

Ja jeździłem ciężarówka z przebitką, czy ktoś może mi powiedzieć do czego służą te połówki?? Nie wystarczy mała i duża skrzynia?? Pytam bo jestem ciekawy.

Autor:  Cheester [ 04 sty 2008, 18:22 ]
Tytuł: 

Polowki masz pomiedzy biegami. One sa ulatwieniem i jezeli nie musisz nie uzywasz ich wiec spokojnie mozesz operowac calymi biegami. One przydaja sie powiedzmy przy ruszaniu pod gore zaladowanym zestawem lub gdy ciagniesz powiedzmy pod gore "duza" piatka (5) i samochod slabnie, widzisz ze juz nieduzo tej gory zostalo ale 5 nie dasz rady wiec zeby nie redukowac do 4 to wchodzisz na "mala" piatka (4,5). Sposoby poslugiwania sie polowkami masz we wczesniejszych postach.

Autor:  !scania V8! [ 05 sty 2008, 0:35 ]
Tytuł: 

Cytuj:
czy ktoś może mi powiedzieć do czego służą te połówki?? Nie wystarczy mała i duża skrzynia?? Pytam bo jestem ciekawy.
Tak jak powiedzial kolega. Np pod górke nie musisz tyle "wajchować" i zanim byś zmienil bieg niżej to obroty by Ci spadły poźniej znowu byś musial redukować i tak aż by Ci biegów brakło :mrgreen: :lol:
A tak pod górke "pstrykasz" sobie połówke i wciskasz i puszczasz sprzęglo prawie bez puszczania gazu i masz bieg niżej

Autor:  Brabus19 [ 05 sty 2008, 14:33 ]
Tytuł: 

Dzięki za odpowiedź. Już wszystko wiem.

Autor:  fafciuk [ 05 sty 2008, 15:23 ]
Tytuł: 

Witam
Jak jeździć manem tga z skrzynia biegów z przełącznikiem ?

Autor:  Micho [ 06 sty 2008, 0:53 ]
Tytuł: 

A jak jest z redukcja biegow np. przy zwalnianiu z 80 km\h np do 40?? Piszecie o zrzutach o pol biegu czy calym a jak "wyczuc" ktory bieg wrzucic by nam silnik do przodu nie wyskoczyl? :) W koncu to nie osobowka z 5 biegami gdzie znamy zakres predkosci na poszczegolnym biegu. A i nie piszcie ze kierowca z 10-letnim stazem to wie jaki dac :)

Autor:  Pazdz [ 06 sty 2008, 0:58 ]
Tytuł: 

Cytuj:
A i nie piszcie ze kierowca z 10-letnim stazem to wie jaki dac :)

Bo tak jest... :lol:



"Oswajając się" z autem widzisz na danym biegu przy jakiej prędkości jakie są obroty. Co z tego, że napiszę ci, że masz użyć "małej" szóstki lub "dużej" piątki jak wszystko zależy od danej sytuacji, samochodu (topografia terenu, obciążenie samochodu, warunki na drodze itp.) i jeszcze innych. Z początku można się pogubić, ale z czasem nie będziesz zwracał nawet uwagi na zmianę biegów, będziesz to robił spontanicznie. A jak z początku dobierzesz zły bieg, to przecież nie wybuchnie - najwyżej albo będą za wysokie obroty, albo za niskie.



[ Dodano: Nie, 06.01.2008, 0:00 ]
Pocieszę cię, gdyż bardzo duża ilość sprzedawanych nowych samochodów ciężarowych, to auta wyposażone w automatyczną przekładnię i nie musisz się martwić takimi rzeczami. :lol:

Autor:  ciucma102 [ 06 sty 2008, 13:57 ]
Tytuł: 

tak jak napisal kolega pazdz tego nie da sie opisac co masz wrzucic to musisz sam sobie przyswoic pojezdzisz troche autem to wejdzie ci to w nawyk bedziesz wiedzial jakie obroty co i jak

i jakos nie jestem przekonany do automatow moze to i wygoda dla kierowcy ale wolal bym sam wajchowac zawsze to ja rzadze jakie obroty co i jak kiedy przerzucic i wogole

Autor:  Pazdz [ 06 sty 2008, 20:05 ]
Tytuł: 

Cytuj:
i jakos nie jestem przekonany do automatow moze to i wygoda dla kierowcy ale wolal bym sam wajchowac zawsze to ja rzadze jakie obroty co i jak kiedy przerzucic i wogole

Osobiste przekonania nie mają tutaj za wiele do gadania, ponieważ prawda jest taka, że automaty wypierają skrzynie manualne, czy nam się to podoba, czy nie.

Autor:  Mihu [ 06 sty 2008, 20:15 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Osobiste przekonania nie mają tutaj za wiele do gadania, ponieważ prawda jest taka, że automaty wypierają skrzynie manualne, czy nam się to podoba, czy nie.
Trudno się nie zgodzić. Skrzynie automatyczne pozwalają przewoźnikom na spore oszczedności. Dzięki nim sprzęgłą nie są narażone na nieumiejętne traktowanie, wydłuża to ich zywotność. Pozowalają uśrednić, a nawet zmniejszyć zużycie paliwa, niwelują tutaj róznice między kierowcą doświadczonym, a początkującym. Korzyści jest wiele... Już dawno dostrzegły je przede wszystkim duże firmy, gdzie rotacja kierowców to spory problem...

Autor:  ciucma102 [ 06 sty 2008, 22:36 ]
Tytuł: 

racja chlopaki ale z tego co wiem to automaty na cysterki sie nie nadaja i podobno na silosach tez sie nie zbyt dobrze sprawoja

Autor:  AdekS [ 06 sty 2008, 22:38 ]
Tytuł: 

Cytuj:
...i podobno na silosach tez sie nie zbyt dobrze sprawoja
Przy silosach pewnie dlatego, że przy kiprowaniu trzeba wcisnąć sprzęgło, przełączyć dżojstik od hydrauliki i powoli puszczać pedał. Bo innego minusu automatu przy transporcie silosami nie widzę :wink:

Autor:  MAN [ 07 sty 2008, 9:09 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Przy silosach pewnie dlatego, że przy kiprowaniu trzeba wcisnąć sprzęgło, przełączyć dżojstik od hydrauliki i powoli puszczać pedał. Bo innego minusu automatu przy transporcie silosami nie widzę
Dlaczego według ciebie autmatyczna skrzynia nie może mieć przystawki hydraulicznej

Cytuj:
racja chlopaki ale z tego co wiem to automaty na cysterki sie nie nadaja i podobno na silosach tez sie nie zbyt dobrze sprawoja
Dlatego że nie które skrzynie a wzasadzie ich sterowniki dobierają przełorzenia do obciąrzenia pojazdu a w cysternach obciąrzenie się zmienia non stop przez falowanie cieczy w cysternie przez to zmnienia się nacisk na osie co chwile. Najlepiej mozna to zaopserwować jak jedziesz za załadowaną cysterną i ona chamuje i po zatrzymaniu się dalej cały pojazd sie buja

Autor:  AdekS [ 07 sty 2008, 10:47 ]
Tytuł: 

Tylko że kolego MAN, w silosach ładunek się nie buja, więc nie widzę tam innego "-". Wiem że hydraulika jest jakoś spięta również ze skrzyniami automatycznymi. Więc nie rozumiem czemu kolega ciucma102 napisał że automaty źle się sprawują przy silosach.

Autor:  MAN [ 07 sty 2008, 12:32 ]
Tytuł: 

AdekS Chodziło mi głównie o cysterny, generalnie to te skrzynie są pół automatyczne mają tylko przełanczanie automatyczne zamiast dzwigni zmiany biegow ale w większośći konstrukcji jak np w volvie czy manie zostało tam zwykłe sprzęgło z tarczami a nie jak w pełnym automacie sprzegło hydrostatyczne jakie masz np w autobusach miejskich

Strona 5 z 12 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/