wagaciezka.com - Forum transportu drogowego https://wagaciezka.com/ |
|
Transport kontenerów https://wagaciezka.com/viewtopic.php?t=17950 |
Strona 5 z 88 |
Autor: | stonkers [ 23 sie 2007, 22:09 ] |
Tytuł: | |
Witam Czy kontenery morskie mają tak zwane lapy lub podpory ze mozna zostawic sam kontener na placu i odjechac naczepa? |
Autor: | Długi [ 23 sie 2007, 22:23 ] |
Tytuł: | |
Z tego co wiem to nie. |
Autor: | Thomsen [ 30 sie 2007, 23:52 ] |
Tytuł: | |
Terminal kontenerowy "EWA" w Porcie Szczecińskim. Sytuacja z ... teraz: "Jestem 27 zestawem, które chce pobrać lub zdać kontener ... o 0.00 zaczynają "robić statek" czyli do jakieś 3 w nocy nici z ładowania aut ... Pauza do 6 rano - może wtedy coś sie odkorkuje" Tak wygląda właśnie coraz częstsza rzeczywistość w Szczecinie. Sztaker im się jeden zespuł, drugim muszą obsługiwać i zestawy i statki ... No i obowiązkowo PRZERWY muszą mieć ... |
Autor: | MAN [ 02 wrz 2007, 9:32 ] |
Tytuł: | |
Na terminalu EWA miałem okazje być dwa razy z pustą puszką jest to straszna manufaktura a nie terminal kontenerowy. Nie mówiąc o sprzeętach jakie tam jeżdzą z kontenerami. |
Autor: | Thomsen [ 02 wrz 2007, 10:49 ] |
Tytuł: | |
Mają dwa wózki "Kalmar". Tzn. mają jeden, bo w drugim szpilki pourywał ... Temu drugiemu blokuje się urządzenie do blokowania kontenerów - nieraz 25min zastanawiają się jak to naprawić ![]() ![]() |
Autor: | stonkers [ 05 paź 2007, 19:38 ] |
Tytuł: | |
co to jest "gęsia szyja" w naczepie podkontenerowej i do czego sluzy? |
Autor: | Igor [ 05 paź 2007, 19:55 ] |
Tytuł: | |
Gęsia szyja jest to "podwyższenie" ramy w miejscu w którym znajduje się sworzeń królewski (prościej mówiąc ten bolec co wchodzi w siodło). Służy to tylko temu, że po załadowaniu małego kontenera (20ft), jest on trochę niżej, więc środek ciężkości jest niżej. A ładując dwa kontenery 20ft, ten przy ciągniku jest wyżej, niż ten z tyłu. (Tak samo w przypadku jednego dużego. Przód jest na "gęsiej szyi" a tył na ręcznie obracanym (czy jak to nazwać) mocowaniu). |
Autor: | MAN [ 05 paź 2007, 19:57 ] |
Tytuł: | |
stonkers W pierwszym poście tego tematu masz trzy zdjęcia na których widać gęsią szyje którą stosuje się aby obniżyć wysokość zestawu dzięki temu zabiegowi naczepa z kontenerem jest niszsza o jakieś 10-15 cm od zykłej naczepy bez gęsiej szyji. W skrócie mozna to opisać że taka naczepa ma dwie wysokości ramy gdzie ta część która nochodzi na siodło jest wyżej od reszty ramy jak się przjrzysz zdjęciom to zrozumiesz o co chodzi [ Dodano: Pią, 05.10.2007, 20:04 ] Cytuj: (Tak samo w przypadku jednego dużego. Przód jest na "gęsiej szyi" a tył na ręcznie obracanym (czy jak to nazwać) mocowaniu
Tak samo kontener 40" czy 45" jest niżej bo przód kontenera wchodzi w gęsią szyję. tylko 20" nie mają wycięcia w podłodze na gęsią szyję ale to nie ma znaczenia bo one występują tylko w wysokości 2,6 metra a pozostałe mają po 2,6 lub 2,9 aby ten 2,9 metra mieścił się w 4 metrach wysokości jest właśnie ta gęsia szyja
|
Autor: | stonkers [ 06 paź 2007, 9:27 ] |
Tytuł: | |
Ok dzieki za rozjasnienie tematu. Ladujac kontener 40"HQ czyli ten najwyzszy na naczepe z gesia szyja chyba i tak zostaje przekrocozna wysokosc 4 metry, jak jezdzilem nowym Fliegl-em to z kontenerem takim miala okolo 4.10 m wysokosci. jeszcze jedno pytanko odnosnie zaladunku i rozl 2 kontenerow 2x20 - jak wyglada rozladunek tego kontenera co jest na przodzie naczepy? sprawa wyglada jasno gdy rozladunek ma miejsce z ziemi a plac na firmie jest duzy i mozna sie zlamac a slyszalem ze mozna to robic z rampy? jak to mozliwe aby zlamac idealnie zestaw przodem do typowej rampy? Jak wyglada zaladunek kontenera w porcie w HH a dokladnie skad operator suwnicy ma wiedziec jak polozyc nam kontener np 20" na naczepie (chodzi o polozenie czy napoczatku-srodku albo na koncu)?? sprawa jest oczywista czy prz 40 ale nurtuje mnie jak wyglada to przy 20 albo 30? |
Autor: | Edler [ 06 paź 2007, 13:06 ] |
Tytuł: | |
30 nie położysz na początek ani na koniec. co do ładowania to w Gdyni chyba przy awizacji się podaje gdzie które pudło ma leżeć. |
Autor: | MAN [ 06 paź 2007, 18:14 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Ladujac kontener 40"HQ czyli ten najwyzszy na naczepe z gesia szyja chyba i tak zostaje przekrocozna wysokosc 4 metry, jak jezdzilem nowym Fliegl-em to z kontenerem takim miala okolo 4.10 m wysokosci.
To zależy od ciągnika, ale z reguły przekracza 4 metry.Cytuj: mozna sie zlamac a slyszalem ze mozna to robic z rampy? jak to mozliwe aby zlamac idealnie zestaw przodem do typowej rampy?
Jest taka możliwość, ale łatwiej podjechać przodem pod rękaw niż pod zwykłą rampę.
Cytuj: Jak wyglada zaladunek kontenera w porcie w HH a dokladnie skad operator suwnicy ma wiedziec jak polozyc nam kontener np 20" na naczepie (chodzi o polozenie czy napoczatku-srodku albo na koncu)?? sprawa jest oczywista czy prz 40 ale nurtuje mnie jak wyglada to przy 20 albo 30?
Jeśli ładujesz na CTA w HH to podajesz w biurze, gdzie automatyczna suwnica ma postawić kontener, na biurku leży kartka z różnymi sposobami postawienia kontenera. Na pozostałych terminalach pokazujesz operatorowi ręką, gdzie ma postawić kontenerCytuj: 30 nie położysz na początek ani na koniec.
Tylko postawisz na koniec, ale to są specjalistyczne kontenery i rzadko je się ładuje
Cytuj: co do ładowania to w Gdyni chyba przy awizacji się podaje gdzie które pudło ma leżeć
Nie pokazujesz operatorowi suwnicy, a właściwie to podjeżdżasz, tak aby Ci załadował.
|
Autor: | radziu [ 24 paź 2007, 19:05 ] |
Tytuł: | |
Witam.Poszukuje solidnej spedycji kontenerowej która da pracę z portu z Hamburga.W tygodniu wywiozę minimum 3 kontenery do Polski. Czekam na odpowiedź |
Autor: | MAN [ 31 paź 2007, 20:13 ] |
Tytuł: | |
radziu Popytaj tu Poltrans EKB GLOMB NTK Powiedz mi w jaki sposób chcesz wywieść jednym samochodem 3 kontenery tygodniowo ![]() |
Autor: | SIOJU [ 31 paź 2007, 22:32 ] |
Tytuł: | |
Może mam więcej niż 3 auta. |
Autor: | Edler [ 01 lis 2007, 22:58 ] |
Tytuł: | |
No nie koniecznie. Ostatnio się dowiedziałem że kierowca taty jeździ tylko na tacho i żyje on i jego rodzina. Facet który jeździ u znajomego też tylko na tacho i żyje dostatnie, tyle że jest kawalerem ![]() |
Autor: | MAN [ 02 lis 2007, 7:56 ] |
Tytuł: | |
Edler Tu była mowa o wywiezieniu 3 kontenerów w tygodniu z Hamburga do Polski co jest mało realne. Bo z Gdyni przy dobrych ukłdach to tak |
Autor: | Edler [ 02 lis 2007, 12:45 ] |
Tytuł: | |
3 pudła to 3 auta a nie że jedno auto będzie jeździło. Gadałem z Radziem na gg i wiem że ma 3 auta. |
Autor: | PiotrusRybnik [ 02 lis 2007, 16:40 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Ok dzieki za rozjasnienie tematu.
Ladujac kontener 40"HQ czyli ten najwyzszy na naczepe z gesia szyja chyba i tak zostaje przekrocozna wysokosc 4 metry, jak jezdzilem nowym Fliegl-em to z kontenerem takim miala okolo 4.10 m wysokosci. jeszcze jedno pytanko odnosnie zaladunku i rozl 2 kontenerow 2x20 - jak wyglada rozladunek tego kontenera co jest na przodzie naczepy? sprawa wyglada jasno gdy rozladunek ma miejsce z ziemi a plac na firmie jest duzy i mozna sie zlamac a slyszalem ze mozna to robic z rampy? jak to mozliwe aby zlamac idealnie zestaw przodem do typowej rampy? Jak wyglada zaladunek kontenera w porcie w HH a dokladnie skad operator suwnicy ma wiedziec jak polozyc nam kontener np 20" na naczepie (chodzi o polozenie czy napoczatku-srodku albo na koncu)?? sprawa jest oczywista czy prz 40 ale nurtuje mnie jak wyglada to przy 20 albo 30? Naczepa HQ to nie wszystko ![]() Ważna sprawą jest wysokość siodła,ale również profil opon..przynajmniej musisz mieć "70",ostatnio dostałem ofertę z Wieltona, w której pisze,żeby pojazd miał dopuszczalną wysokość po założeniu kontenera HQ potrzebna jest odpowiednia wysokość opon naczepy i ciągnika. Tak samo uczulam was na kontenery 45,które zakładane są na dwukrotnie rozciągane naczepy (przód i tył), wg katalogi i projektu Wieltona zwiększa się nacisk na oś, co powoduje konieczność zezwoleń na ponadgabaryty.. |
Autor: | Igor [ 02 lis 2007, 21:30 ] |
Tytuł: | |
A ja mam pytanie do znawców, na jakiej zasadzie naczepa jest rozsuwana dwukrotnie (przód i tył)? W którym miejscu rozciąga się z przodu? I czy kontener 45ft da sie załadować na naczepę rozciąganą jednokrotnie (Tylko tył) lub na zwykłą naczepę, nie rozciąganą? |
Strona 5 z 88 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |