wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
https://wagaciezka.com/

Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2
https://wagaciezka.com/viewtopic.php?t=41375
Strona 3453 z 3555

Autor:  Jacoo [ 11 sty 2024, 15:05 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

bart poszło PW.

Sprawa wypadku ciągnie się, już pół roku... Małymi krokami do przodu. Myślę, że niedługo temat będzie zamknięty, wtedy opiszę wszystko.

Autor:  adam81 [ 11 sty 2024, 17:46 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

https://40ton.net/iveco-eurostar-520-na ... -splitter/
Widzieli panowie rodzynka. Michu szukałeś chyba turbostara ,może jednak euro stara?.

Autor:  JoHn [ 11 sty 2024, 21:23 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Cytuj:
Chyba nic mnie w przypadku nowego Volvo nie zdziwi. W firmie jest 35 sztuk. Przynajmniej jeden w tyg.jedzie na serwis z powodu usterki układu oczyszczania spalin (nox przed / za katem, pływak, wtrysk adblue). 4 jednostki, jedna po drugiej miały wymieniana wiązkę lub antenę DSCR. W 6 był wymieniany panel sterowania klimatyzacją i ogrzewaniem postojowym. W 2 pękł szklany szyberdach.
Niby te problemy to nic poważnego, poza turbiną. Jednak skala problemów na tle Scanii R500 i Super R500 jest dużo wyższa.
Ja mam jedno i drugie i dalej uważam ze awaryjnością dalej wygrywa Mercedes.

Autor:  andy the driver [ 11 sty 2024, 23:18 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Cytuj:
Cytuj:
Chyba nic mnie w przypadku nowego Volvo nie zdziwi. W firmie jest 35 sztuk. Przynajmniej jeden w tyg.jedzie na serwis z powodu usterki układu oczyszczania spalin (nox przed / za katem, pływak, wtrysk adblue). 4 jednostki, jedna po drugiej miały wymieniana wiązkę lub antenę DSCR. W 6 był wymieniany panel sterowania klimatyzacją i ogrzewaniem postojowym. W 2 pękł szklany szyberdach.
Niby te problemy to nic poważnego, poza turbiną. Jednak skala problemów na tle Scanii R500 i Super R500 jest dużo wyższa.
Ja mam jedno i drugie i dalej uważam ze awaryjnością dalej wygrywa Mercedes.
W sensie że Mercedesy są bardziej awaryjne od Volvo i Scanii? Ja aktualnie rozglądam się za autem i myślałem o Mercedesie, ale sam fakt że w rocznikach w jakich szukam auta są tańsze nawet od Renault coś chyba mówi.

Autor:  Mihu [ 12 sty 2024, 0:25 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Cytuj:
https://40ton.net/iveco-eurostar-520-na ... -splitter/
Widzieli panowie rodzynka. Michu szukałeś chyba turbostara ,może jednak euro stara?.
Zamiast tego kupiłem czwórkę w medze :) Ale ten EuroStar to faktycznie świetny materiał na klasyka.

Odnośnie Volvo. Dziś jedno z moich, przy przebiegu 103kkm puściło płyn chłodzący do oleju. Holownik ściągnął go do ASO w Dreźnie. Jutro okaże się jaka była przyczyna.

Autor:  JoHn [ 12 sty 2024, 0:31 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

andy the driver. Mercedes w mojej ocenie do 750.000 km jest najmniej awaryjny. Nie próbuje nimi jeździć więcej (w zasadzie większością już się nie da ) ale do tego przebiegu w stosunku do Volvo, Scanii i DAFa XG to jest bardziej niż dobrze. Specyficzne auto, idiotoodporne, w miarę proste do diagnozy z tym, ze to w mojej ocenie auto na międzynarodówkę. Regional albo dystrybucja odpada ze względu na spalanie i komfort. Actros to typowa autostradowe auto. Nie znam budżetu ale MP5 spalanie ma spoko, Actros L jeszcze lepsze. No i oczywiscie bez Retardera przed 2021 rokiem :)

Autor:  Luka [ 12 sty 2024, 0:56 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

A co jest nie tak ze spalanie w MP4? Raczej chwalą pod tym względem. Czy jest dobrze jedynie gdy jest lekko i płasko?
Cytuj:
Odnośnie Volvo. Dziś jedno z moich, przy przebiegu 103kkm puściło płyn chłodzący do oleju. Holownik ściągnął go do ASO w Dreźnie. Jutro okaże się jaka była przyczyna.
FH3 na dzielonej lampie w Afryce się przewraca.

Autor:  andy the driver [ 12 sty 2024, 11:13 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Też właśnie raczej "gwiazdę" chwalą za spalanie, mi jeszcze nie pasuje że nie znam nikogo kto był mi w stanie to auto zdiagnozować w razie"w" i naprawić, gdzie mechaników i diagnostów od Scanii i Volvo dorwać to nie problem. I też w sumie to nie wiem czemu ale na moim terenie Mercedesy pod wywrotką to dosłownie pojedyńcze sztuki.

Autor:  Luka [ 12 sty 2024, 11:40 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

U nas jeździ tego dużo pod patelniami.
Pamiętaj, że na budowę tylko man albo mercedes. A pod patelnie, to już nie :D No i do drewna tylko volvo albo scania, inne to się nie nada.

Autor:  davo76 [ 12 sty 2024, 12:17 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Cytuj:
https://40ton.net/iveco-eurostar-520-na ... -splitter/
Widzieli panowie rodzynka. Michu szukałeś chyba turbostara ,może jednak euro stara?.
Kto by pomyślał że teraz taki Eurostar może być tak poszukiwany…pamiętam jak w 2009 roku wystawiałem naszego na aledrogo za 27 tysi, generalnie to niebyło zainteresowania ale pierwsi oglądacze przyjechali i kupili.
Jak tym się fajnie jeździło o boższzzze…V8 + Fuller 6 lat nim śmigałem, jaki Traxon czy I-Shift dziś nieno może automaty są wygodne ale one są invalid drive przy Fullerze 8)

Autor:  Kermiter [ 12 sty 2024, 12:50 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

W ofercie tego handlarza za niewiele większe pieniądze jest hiway z 2016 roku :D

Autor:  korni8808 [ 12 sty 2024, 13:01 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Cytuj:
Odnośnie Volvo. Dziś jedno z moich, przy przebiegu 103kkm puściło płyn chłodzący do oleju. Holownik ściągnął go do ASO w Dreźnie. Jutro okaże się jaka była przyczyna.
Wielomilionowe kontrakty poszły się j*b*ć!

Autor:  Atego1228 [ 12 sty 2024, 16:17 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Cytuj:
andy the driver. Mercedes w mojej ocenie do 750.000 km jest najmniej awaryjny. Nie próbuje nimi jeździć więcej (w zasadzie większością już się nie da ) ale do tego przebiegu w stosunku do Volvo, Scanii i DAFa XG to jest bardziej niż dobrze. Specyficzne auto, idiotoodporne, w miarę proste do diagnozy z tym, ze to w mojej ocenie auto na międzynarodówkę. Regional albo dystrybucja odpada ze względu na spalanie i komfort. Actros to typowa autostradowe auto. Nie znam budżetu ale MP5 spalanie ma spoko, Actros L jeszcze lepsze. No i oczywiscie bez Retardera przed 2021 rokiem :)
W MP4, z 13 rocznika, mamy blisko 1,6 mln. Jeździ dalej, więc nie wiem o czym mowa :mrgreen:

Autor:  JoHn [ 12 sty 2024, 18:01 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Cytuj:
A co jest nie tak ze spalanie w MP4? Raczej chwalą pod tym względem. Czy jest dobrze jedynie gdy jest lekko i płasko?
MB jak ma ciężko i górzyscie to pali więcej niż Scania i Volvo.

Za to XG coraz bardziej zaskakuje spalaniem po wymianie wtrysków bardzo na plus.
Tylko kamera martwego pola się skończyła wczoraj przy 184 tys km :D

Autor:  andy the driver [ 12 sty 2024, 18:37 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Cytuj:
U nas jeździ tego dużo pod patelniami.
Pamiętaj, że na budowę tylko man albo mercedes. A pod patelnie, to już nie :D No i do drewna tylko volvo albo scania, inne to się nie nada.
Jeżeli chodzi o 3 i 4 ośki to u mnie też królują MAN i Mercedes, reszty jest sporo mniej, a Scanie to na palcach jednej ręki policzy. Ale jeżeli chodzi o ciągniki pod patelniami to najwięcej jest Scanii i MANów, Mercedesa ciężko zobaczyć.
P.S. Ktoś mi powie jak to w końcu z tymi MANami E6 jest? 2017-2018 jakie są dobre, a jakie złe? Bo pogubić się w tym można.

Autor:  Atego1228 [ 12 sty 2024, 19:06 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Cytuj:
Cytuj:
A co jest nie tak ze spalanie w MP4? Raczej chwalą pod tym względem. Czy jest dobrze jedynie gdy jest lekko i płasko?
MB jak ma ciężko i górzyscie to pali więcej niż Scania i Volvo.

Za to XG coraz bardziej zaskakuje spalaniem po wymianie wtrysków bardzo na plus.
Tylko kamera martwego pola się skończyła wczoraj przy 184 tys km :D
Bzdura totalna, to że pod górki cienko idzie. Nie oznacza że spali więcej jak scania czy Volvo. Od 3 lat użytkujemy pod chłodnią. Różne roboty, różne tonaże. I o spalaniu nie będę pisał, bo zaraz ktoś napisze, że pali mniej jak elektryczna Tesla :lol:

Autor:  patrykbor [ 12 sty 2024, 19:21 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Cytuj:
Cytuj:
U nas jeździ tego dużo pod patelniami.
Pamiętaj, że na budowę tylko man albo mercedes. A pod patelnie, to już nie :D No i do drewna tylko volvo albo scania, inne to się nie nada.
Jeżeli chodzi o 3 i 4 ośki to u mnie też królują MAN i Mercedes, reszty jest sporo mniej, a Scanie to na palcach jednej ręki policzy. Ale jeżeli chodzi o ciągniki pod patelniami to najwięcej jest Scanii i MANów, Mercedesa ciężko zobaczyć.
P.S. Ktoś mi powie jak to w końcu z tymi MANami E6 jest? 2017-2018 jakie są dobre, a jakie złe? Bo pogubić się w tym można.
U nas są 3 sztuki cs ,dwie 500 i jedna 460 .
Pięcsetki przebieg około 500 tys.. Egr na gwarancji wymieniany i niedawno nox w obydwu. Tak bez zarzutu, spalanie w okolicach 26 L . Wozimy lekko. Ale za to 460 nadrabia za całą trójkę. Problemy z ekologią raz na kwartał ,zapchany katalizator skrystalizowanym adblue, niedawno wkład kata wymieniany i noxy wymienione.

Autor:  speed291 [ 12 sty 2024, 20:25 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Ciekawe jaką historie ma ten Eurostar 520?
W 2:41 min. filmu z prezentacji auta jest widoczna tablica rej. z UA.
Więc musi mieć to auto pochodzenie ukraińskie.

Autor:  Atego1228 [ 12 sty 2024, 20:46 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Ale ogólnie uwielbiam kierowców którzy narzekają. Mercedes cienias, premimka nie do życia, daf w prowadzeniu ale mam gdzie się napić wody i zatańczyć. Na swoim, wziąłby jelona z przyczepą, i nim by wyjechał, już zaliczki by były pobrane. Faktura pisana na kolanie :mrgreen:

Autor:  Luka [ 12 sty 2024, 21:30 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Cytuj:
P.S. Ktoś mi powie jak to w końcu z tymi MANami E6 jest? 2017-2018 jakie są dobre, a jakie złe? Bo pogubić się w tym można.
Od 2019. Jak moc podskoczyła o 10 km, z 500 na 510, niżej nie pamiętam czy było 440 czy 460, ale też +10.
Z E6 to ja bym unikał mana i dafa, reszta ma podobne opinie. Iveco chyba od 2016 albo 2017 (sorry Ociu, pamiętam, że trzeba patrzyć na plastik, ale nie pamiętam od którego roku :D), scania 450 od bodaj 09/15 szła bez egr, albo od razu brać 410, volvo też gdzieś czytałem, że poprawili w 2017, ale nie znam szczegółów. Actrosy bez retardera i te mocniejsze 480/510 zdaje się, że miały lepsze skrzynie.
To tak w skrócie, dużo zależy od egzemplarza.

PS: Nie bałbym się "egzotycznych" marek w twoim regionie, jak wywrotki na mercedesie naprawiają, to i ciągnik tym bardziej.

Strona 3453 z 3555 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/