Strona 3221 z 3479 [ Posty: 69561 ] Przejdź na stronę Poprzednia 13219 3220 3221 3222 32233479 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 16 lis 2021, 16:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 kwie 2006, 15:36
Posty: 3145
GG: 997
Samochód: 1948
Lokalizacja: CG

Ale czy to FM było kupione pod jeżdżenie na grząskie rejony budowy? Czy jakiś odpad po Orlen paliwa i wszyscy happy bo tanio ogarnęli ciągnik pod wywrotkę i jest lekko...

_________________
Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.


Post Wysłano: 16 lis 2021, 16:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

FM4 460 ponoć kupiony od pierwszego właściciela z ori hydrauliką także wcześniej też śmigał z patelnią tyle wiem. Niby auto pięć lat i 455 nalotu a skrzynia gorzej jeździ niż w chińczykach. Może jakiś nieudany egzemplarz jest akurat.


Post Wysłano: 16 lis 2021, 16:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 lut 2008, 20:19
Posty: 826
Samochód: Toyota Corolla
Lokalizacja: Balbriggan, IRL

Pany! Potrzebuję się dostać na 9 rano na ABB na Lodowej w Łodzi. Jadąc od Wrocławia jak będzie lepiej? S8 do A2? Czy walić DK14 przez Łódź od Pabianic?

_________________
VOLVO FAN!!!


Post Wysłano: 16 lis 2021, 17:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3584
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Z A1 zjedź w Rokicińską.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 16 lis 2021, 17:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 kwie 2006, 15:36
Posty: 3145
GG: 997
Samochód: 1948
Lokalizacja: CG

Byś mu podał nazwę węzła a nie tu popisówka, że ulice znasz :D

_________________
Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.


Post Wysłano: 16 lis 2021, 19:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 paź 2006, 19:02
Posty: 1468
GG: 1

2021 rok a tu dyskusja wyższości manuala nad automatem w ciężarowce.
Pracuje w firmie gdzie jeżdżę kilkoma autami dziennie manuał, półautomat, automat. W większości manualami bo jest ich więcej. I w terenie, po budowach, po mieście, po austradach.
I naprawdę nie czuje się lepszym kierowcą bo jeżdżę manualem, za to dużo bardziej zmęczonym od machania cały dzień lapami od jazdy po mieście.
Automat jaki by nie był to wygoda, komfort pracy, oszczędności eksploatacji(sprzęgło itd).
Przy starszych automatach trzeba im trochę pomgac w myśleniu i tyle.
I nie ma takiej opcji, żeby w identycznych warunkach pogodowych, tych samych mocach, dokładnie takiej samej wadze i zawziętości obu kierowców jakikolwiek manual był w stanie zrobić nowa skrzynie automatyczną.
Po prostu człowiek nie jest w stanie szybciej zmieniać biegów niż komputer i tyle.

Największy gniot jakim jeździłem i muszę czasem to skrzynia biegów telligent w actrosie. Pół automat. Większego g*wna chyba nikt nie wymyślił. Do tego ten dzwiek sterownika przy zmianie biegów(klekot). No pie**ca dostaje na samą myśl że mam tym jechać.


Post Wysłano: 16 lis 2021, 20:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Ale tu niema wyższości żadnej skrzyni, po prostu mówimy o plusach i minusach jednych i drugich. Automat wygodny na proste drogi z lekkim lub do miasta, natomiast manual lepszy w górki pod ciężkie ładunki oraz w teren. Tyle wynika póki co z dywagacji 8)


Post Wysłano: 16 lis 2021, 20:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5085
Samochód: orange i grafitowy

pojeździjcie mercedesem mp3 to wtedy będziecie wiedzieć co to znaczy "wolna" skrzynia.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 16 lis 2021, 21:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1600
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Cytuj:
Ja jeśli chodzi o Volvo to często przy rozpędzaniu przesuwałem lewarek z A na M by zblokować bieg,i tak sobie docìągałem do 1500-1700obr/min,by przestawić znów na A i skrzynia przeskakiwała 2 czasami 3 biegi do przodu.Przeważnie od ruszenia: 2,5,7,9,11,12 przy 40t i płaskim terenie.Na pusto spokojnie można to zrobić 0-90km/h na 4 zmianach biegów
A po ki czorta na płaskim ciągnąć do 1700obr ? Iveco "normalnie" jadąc max 1500, zmiana biegu i obroty spadają do dołu zielonego pola i kolejny. Blokuje pod specyficzne górki w naszej okolicy by wolniej wjeżdżać - taniej mi wychodzi zwolnić, jechać 10 mniej, silnik sobie na luźno chodzi a te 20 sekund dłużej na kółku 180km przeboleje :)

DAVO - a naczepy zmieniacie - wanna wannie nie równa - jedne wypychają, inne siodło podnoszą itd No i wysokości siodeł źle dobrane pod naczepę, wysokość podłogi muldy od ziemi itd itd :)

_________________
---------------------------------------
7xMAN 2xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 16 lis 2021, 22:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5949

Cytuj:
Ale tu niema wyższości żadnej skrzyni, po prostu mówimy o plusach i minusach jednych i drugich. Automat wygodny na proste drogi z lekkim lub do miasta, natomiast manual lepszy w górki pod ciężkie ładunki oraz w teren. Tyle wynika póki co z dywagacji 8)
No nie wiem jak pod te górki manual ma być lepszy, bo ta moja scania to dość oszczędna w mocy (340), a targałem nią RMC 40t i jak trzeba było zejść na małą skrzynię pod górkę, to różnie się to kończyło. Ta skrzynia jest wolna i jak próbowałem zrobić szybką redukcję, to albo zgrzytała, albo auto wytracało prędkość. Zdarzyło się ruszać z małej jedynki pod górkę po takiej redukcji... Także ani miasto, ani górki, jedynie autostrada. Jedyna, duża przewaga to manewrowanie.


Post Wysłano: 16 lis 2021, 22:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 paź 2006, 19:02
Posty: 1468
GG: 1

Cytuj:
Ale tu niema wyższości żadnej skrzyni, po prostu mówimy o plusach i minusach jednych i drugich. Automat wygodny na proste drogi z lekkim lub do miasta, natomiast manual lepszy w górki pod ciężkie ładunki oraz w teren. Tyle wynika póki co z dywagacji 8)
Dziwne myślenie. Jedyne racjonalne zastosowanie manuala gdzie ma to sens to gabaryty. Innego nie widzę.
Operując rozsądnie szkrzynia automatyczną w trybie manualnym o ile oprogramowanie tego nie ogranicza zwykła szkrzynia manualna to wogole nie ma porównania.
Jak Luka pisał, sama przebitka góra dół to duża strata czasu jadąc pod górę.


Ostatnio zmieniony 16 lis 2021, 22:31 przez jumas, łącznie zmieniany 2 razy.

Post Wysłano: 16 lis 2021, 22:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 lut 2008, 20:19
Posty: 826
Samochód: Toyota Corolla
Lokalizacja: Balbriggan, IRL

Cytuj:
Z A1 zjedź w Rokicińską.
Spasiba. Wtedy do stadionu Widzewa i w Widzewską?

_________________
VOLVO FAN!!!


Post Wysłano: 16 lis 2021, 22:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 wrz 2012, 17:17
Posty: 29
Lokalizacja: Łomianki

W Puszkina, a potem w Dostawczą.


Post Wysłano: 16 lis 2021, 23:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 lut 2008, 20:19
Posty: 826
Samochód: Toyota Corolla
Lokalizacja: Balbriggan, IRL

Cytuj:
W Puszkina, a potem w Dostawczą.
Podziękował!

_________________
VOLVO FAN!!!


Post Wysłano: 16 lis 2021, 23:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2006, 16:55
Posty: 1360
Samochód: Duży
Lokalizacja: WLKP

Cytuj:
Cytuj:
Ja jeśli chodzi o Volvo to często przy rozpędzaniu przesuwałem lewarek z A na M by zblokować bieg,i tak sobie docìągałem do 1500-1700obr/min,by przestawić znów na A i skrzynia przeskakiwała 2 czasami 3 biegi do przodu.Przeważnie od ruszenia: 2,5,7,9,11,12 przy 40t i płaskim terenie.Na pusto spokojnie można to zrobić 0-90km/h na 4 zmianach biegów
A po ki czorta na płaskim ciągnąć do 1700obr ? Iveco "normalnie" jadąc max 1500, zmiana biegu i obroty spadają do dołu zielonego pola i kolejny. Blokuje pod specyficzne górki w naszej okolicy by wolniej wjeżdżać - taniej mi wychodzi zwolnić, jechać 10 mniej, silnik sobie na luźno chodzi a te 20 sekund dłużej na kółku 180km przeboleje :)

DAVO - a naczepy zmieniacie - wanna wannie nie równa - jedne wypychają, inne siodło podnoszą itd No i wysokości siodeł źle dobrane pod naczepę, wysokość podłogi muldy od ziemi itd itd :)
Dlatego był zakres 1500-1700obr/min,bo nie zawsze jest płasko, a mam oczy i ich używam, staram się przewidywać i nieraz po przejściu np: z 8 na 10,widzę że będzie lekkie wzniesienie to po co zamulać maszynę.Przy zmianach o 2b do góry staram się, by silnik wychodził z około 1100obr/min po zmianie biegu.

_________________
Fan Transportu

Nowe spodnie - 300zł,
Nowy telefon - 1500zł,
Obecność na WC - bezcenne...


Post Wysłano: 17 lis 2021, 0:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

A ja powyżej 40 kmh mam zablokowany tryb manualny. Jezdze tak już 2,5 roku musiały być bardzo duże góry i cięzkie ładunki żebym wszedł w trub Power gdzie mam manual. I se chwalem, bo trzeba sie szanować.


Post Wysłano: 17 lis 2021, 0:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Cytuj:
Cytuj:
Ale tu niema wyższości żadnej skrzyni, po prostu mówimy o plusach i minusach jednych i drugich. Automat wygodny na proste drogi z lekkim lub do miasta, natomiast manual lepszy w górki pod ciężkie ładunki oraz w teren. Tyle wynika póki co z dywagacji 8)
Dziwne myślenie. Jedyne racjonalne zastosowanie manuala gdzie ma to sens to gabaryty. Innego nie widzę.
Operując rozsądnie szkrzynia automatyczną w trybie manualnym o ile oprogramowanie tego nie ogranicza zwykła szkrzynia manualna to wogole nie ma porównania.
Jak Luka pisał, sama przebitka góra dół to duża strata czasu jadąc pod górę.
Może dlatego dla mnie automat jest słaby bo ja teraz tylko gabaryt albo patelnią w teren, i to się słabo sprawdza.
Tylko zastanawiam się co piszecie o redukcji na małą skrzynie, kurde nie pamiętam czy wogole gdzieś kiedyś miałem taką redukcję w górach, to jaki musiałby być podjazd?
Miałem dwa manuale fullera i tam nie było żadnych przebitek, to była dla mnie skrzynia idealna szkoda że to się skończyło, choć niedawno gdzieś czytałem że można to mieć w nowym... SISU :mrgreen:
No taka abstrakcja na koniec.

Wychodzi na to że zostałem przegłosowany tylko dalej podziwiam Wasz zachwyt nad "invalid drive" :lol:
Fajnie wkońcu powymieniać się opiniami co kto lubi.


Post Wysłano: 17 lis 2021, 0:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2006, 16:55
Posty: 1360
Samochód: Duży
Lokalizacja: WLKP

Ja po 10 latach "automatami" mogłem się ostatnio przejechać kawałek TG-X 440 z Comfort Shiftem.Przypomniały się stare czasy,jak w 2007r dostałem na stan TG-A z tą skrzynią z 40tys km na blacie...😄No fajna odmiana,i tak sobie można popatrzeć jak ta motoryzacja przez te kilkanaście lat się zmieniła.Kto by kiedyś pomyślał,że za chwilę będzie mógł jeździć ciężarówką na gaz,czy elektryczną,zamiast lusterek będą kamery czy dotykowe wyświetlacze,a znalezienie miejsca u niemca po 19 nadal graniczy z cudem... :mrgreen:

_________________
Fan Transportu

Nowe spodnie - 300zł,
Nowy telefon - 1500zł,
Obecność na WC - bezcenne...


Post Wysłano: 17 lis 2021, 0:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4069
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Cytuj:
Jedyne racjonalne zastosowanie manuala gdzie ma to sens to gabaryty. Innego nie widzę.
To chyba też nie najtrafniejsze spostrzeżenie, bo w najcięższym sprzęcie stosuje się sprzęgła hydrodynamiczne.

Tu sprzęgło stosowane w Actrosie SLT:
https://voith.com/pol-en/3850.htm

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 17 lis 2021, 7:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Cytuj:
Cytuj:
Jedyne racjonalne zastosowanie manuala gdzie ma to sens to gabaryty. Innego nie widzę.
To chyba też nie najtrafniejsze spostrzeżenie, bo w najcięższym sprzęcie stosuje się sprzęgła hydrodynamiczne.

Tu sprzęgło stosowane w Actrosie SLT:
https://voith.com/pol-en/3850.htm
A nie jest czasem to sprzęgło wyłącznie do ruszania/manewrowania? No takim gabarytem to jeszcze nie jeździł... :mrgreen:


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 3221 z 3479 [ Posty: 69561 ] Przejdź na stronę Poprzednia 13219 3220 3221 3222 32233479 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: