Strona 3220 z 3480 [ Posty: 69589 ] Przejdź na stronę Poprzednia 13218 3219 3220 3221 32223480 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 15 lis 2021, 12:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2814
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Volvem również nie jeździłem z cysterna ale mając porównanie na silosie to skrzynia z volva lepiej pracowala.

Co do automatow z oprogramowaniem dla cystern nie jestem w 100% pewny ale wydaje mi sie ze daf tez cos takiego ma w ofercie. Nie wiem tez czy moj to posiada czy nie aczkolwiek skrzynia daje rade o ile nie wciska sie pedalu gazu przy ruszaniu do oporu. Wtedy przy falowaniu produktu skrzynia glupieje i potrafi zadusic auto lecz jezeli wciskamy gaz do połowy to mimo falowania skrzynia nie zmienia biegów jak oszalala

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 15 lis 2021, 13:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2006, 16:55
Posty: 1360
Samochód: Duży
Lokalizacja: WLKP

Ogólnie to zamysł stosowania oprogramowań flotowych do skrzyń w niektórych typach transportu dla mnie albo utrudnia,albo wręcz uniemozliwia dobrą współpracę kierowcy z maszyną.Prosty przykład:u nas MAN-y z oprogramowaniem bez możliwości ingerencji kierowcy w dobór przełożeń,spalają 3 - 5 l/100km więcej(nie jest to tylko zasługą operowaniem "ręcznie"), niż Actrosy z możliwością operowania manualem.Wiadomo,że Actros sam w sobie pali lepiej, ale nie o tym...Wiem,że ta oszczędność ma być nie tylko w paliwie,ale moim zdaniem każdy kumaty kierowca,znający auto i teren poradzi sobie lepiej z obsługą biegów niz komputer, zarówno pod względem ekonomii spalania,czy wpływu na żywotność elementów pracujących przy przenoszeniu napędu.

_________________
Fan Transportu

Nowe spodnie - 300zł,
Nowy telefon - 1500zł,
Obecność na WC - bezcenne...


Post Wysłano: 15 lis 2021, 14:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Po prostu automat gdzie trzeba go pilnować to jaki to automat... Jedyna opcja jeśli auto idzie nieźle na 9 biegu to należy lekko odjąć gazu by ten bieg utrzymał i wtedy jest ok. Jedyny szczegół że wtedy taką 500 robi spokojnie 420 manual... Ja wiem że to nie wyścigi ale takie są fakty...
Dziwne że w osobówce ZF8HP idąc pod górę jednym tempem trzyma bieg i nie wrzuca dalszego skoro się nie rozpędzamy, a zasada w programie ta sama niby...


Post Wysłano: 15 lis 2021, 19:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 lut 2008, 20:19
Posty: 827
Samochód: Toyota Corolla
Lokalizacja: Balbriggan, IRL

Cytuj:
Po prostu automat gdzie trzeba go pilnować to jaki to automat... Jedyna opcja jeśli auto idzie nieźle na 9 biegu to należy lekko odjąć gazu by ten bieg utrzymał i wtedy jest ok. Jedyny szczegół że wtedy taką 500 robi spokojnie 420 manual... Ja wiem że to nie wyścigi ale takie są fakty...
Dziwne że w osobówce ZF8HP idąc pod górę jednym tempem trzyma bieg i nie wrzuca dalszego skoro się nie rozpędzamy, a zasada w programie ta sama niby...
Tak naprawdę to nie są skrzynie automatyczne, a zautomatyzowane. Skrzynia praktycznie taka sam, tylko sterowanie przełożeniami inne. Ja nadal wolę to niż manual, choćby wybór przełożenia następuje dużo szybciej niż w manualu. I dzięki temu auta z manualami na starcie ze świateł robisz bo mniej momentu wytracasz pomiędzy zmianiami biegów.

Co do mojego problemu, zawór ogarnięty a zgrzyt przy przełączaniu nadal jest. To jest taki krótki zgrzyt, jakby metal o metal i zupełnie nie wpływa na zmianę biegów, te nadal są płynne. Generalnie szukamy dalej, a jakby ktoś miał jakieś podpowiedzi to śmiało pisać.

_________________
VOLVO FAN!!!


Post Wysłano: 15 lis 2021, 21:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sty 2009, 17:22
Posty: 1826
Samochód: Scania S450
Lokalizacja: Aleksandrów Kuj. CAL

Z tym przerabianiem na światłach, to bym trochę się posprzeczał. Ostatnio gość firaną, FH 500, miał spory problem, aby mnie objechać na starcie. Ja załadowany, 40 DMC. Jak auto masz wyczute, wiesz jak zachowuje się na danych obrotach i jak dobrać odpowiedni bieg, według mnie, automat żaden nie dorówna. Dlaczego? Włącz w Volvo przycisk "Power", będzie mielił biegami, jeden po drugim, w sumie bez najmniejszego sensu, to tak samo jakbym ja szedł połówkami do góry.
Znowu jak będziesz rozpędzał się nim w trybie normalnym, to ja już dawno manualem cię objadę, bo ten zrobi ci pod załadowanym redukcję z "2" na "5" i zanim wkręci się na obroty, to ja już zmienię pas na prawy.

Jedynie jak włączysz mu manuala i ręcznie będziesz podawał mu biegi, wtedy tradycyjnego manuala, objedziesz, z tym się zgodzę.

_________________
C, CE, KW :)


Post Wysłano: 15 lis 2021, 22:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 lut 2008, 20:19
Posty: 827
Samochód: Toyota Corolla
Lokalizacja: Balbriggan, IRL

Cytuj:
Z tym przerabianiem na światłach, to bym trochę się posprzeczał. Ostatnio gość firaną, FH 500, miał spory problem, aby mnie objechać na starcie. Ja załadowany, 40 DMC. Jak auto masz wyczute, wiesz jak zachowuje się na danych obrotach i jak dobrać odpowiedni bieg, według mnie, automat żaden nie dorówna. Dlaczego? Włącz w Volvo przycisk "Power", będzie mielił biegami, jeden po drugim, w sumie bez najmniejszego sensu, to tak samo jakbym ja szedł połówkami do góry.
Znowu jak będziesz rozpędzał się nim w trybie normalnym, to ja już dawno manualem cię objadę, bo ten zrobi ci pod załadowanym redukcję z "2" na "5" i zanim wkręci się na obroty, to ja już zmienię pas na prawy.

Jedynie jak włączysz mu manuala i ręcznie będziesz podawał mu biegi, wtedy tradycyjnego manuala, objedziesz, z tym się zgodzę.
Wiadomo, to nadal zależy głównie od szofera. Mamy w firmie TGA 440 i moje FM 450. w TGA jest comfort shift, czyli guzik sprzęgła na lewarku którego można używać zamiast pedału sprzęgła podczas zmian biegów. Zawsze jak ruszamy na światłach razem gdzie ja jestem pierwszy to już po krótkim dystansie MAN jest daleko za mną. A ogólnie mocą podobne, jak ciągniemy pod górę jeden za drugim to który by nie był z tyłu to nie zostaje w oddali. Nie wiem jak jest w nowszych Volvo, ale wg mnie zarówno w FH 1 jak i w "chińczyku" trzeba było dobrze wyczuć sprzęgło przy zmianie biegu, nie dało się tego zrobić tak szybko jak choćby w ZF z przebitką.

_________________
VOLVO FAN!!!


Post Wysłano: 15 lis 2021, 22:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sty 2009, 17:22
Posty: 1826
Samochód: Scania S450
Lokalizacja: Aleksandrów Kuj. CAL

Ogólnie w moim FH4, skrzynia zachowuje się identycznie jak w chińczykach. Tylko u mnie jest nieco inne przełożenie, na 6-tym biegu, przy 90 km/h, mam 1400 obr., gdzie automaty u nas, mają dużo mniej.

_________________
C, CE, KW :)


Post Wysłano: 15 lis 2021, 22:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 lut 2008, 20:19
Posty: 827
Samochód: Toyota Corolla
Lokalizacja: Balbriggan, IRL

Cytuj:
Ogólnie w moim FH4, skrzynia zachowuje się identycznie jak w chińczykach. Tylko u mnie jest nieco inne przełożenie, na 6-tym biegu, przy 90 km/h, mam 1400 obr., gdzie automaty u nas, mają dużo mniej.
To w naszym firmowym klasyku, FH12 z 97 roku jest takie samo przełożenie, na oponach 80. W FM z I shift mam też takie przełożenie.

_________________
VOLVO FAN!!!


Post Wysłano: 15 lis 2021, 23:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 2660
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY

To, ze w Volvo jest fizycznie pod pedałem "kick down" nie oznacza ze jest on dostępny w danej wersji oprogramowania, mieliśmy właśnie takie gołe softy które nawet na luz nie wrzucały.
Dwa to kwestia serwisowania i zużycia. Jak pamiętam w chińczykach I-shift do przebiegu 400-500 tys. km pracował elegancko, potem zaczynały wychodzić zużycia i trzeba było to serwisować, albo się przyzwyczaić do szarpnięć itp.
Co ciekawe, juz nie raz spotkałem się z kierowcami którzy nawet nie planują w swojej karierze ingerować w prace "automatów" tylko wlaczaja D i delektuja się jazda jaka by ona nie była :D
Ps. Davo dzisiaj spotkałem Twoje Iveco, ciagnik aspiruje do nagrody "krajówkarz roku" :roll:
Obrazek

_________________
"Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"


Post Wysłano: 15 lis 2021, 23:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1600
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Automaty są dla tępych łączników - i to ich główne zadanie. Idiota automatem w miarę ekonomicznie pojedzie, ale manualem już nie. A ten co potrafi manualem jeździć bez problemu ogarnie sprawny automat. I na pewno żaden konstruktor czy programista nie zakładał akcji - kto pierwszy będzie z pod świateł na następnych z 40 DMC .... Zblokowanie biegu pod górkę czy nawet pchnięcie manetki i tak się łatwiej wykonuje niż redukcje w manualu - to jest fakt.

_________________
---------------------------------------
7xMAN 2xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 15 lis 2021, 23:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sty 2009, 17:22
Posty: 1826
Samochód: Scania S450
Lokalizacja: Aleksandrów Kuj. CAL

Cytuj:
To, ze w Volvo jest fizycznie pod pedałem "kick down" nie oznacza ze jest on dostępny w danej wersji oprogramowania, mieliśmy właśnie takie gołe softy które nawet na luz nie wrzucały.
To masz rację, u nas żaden tego nie ma, ale zapomniałeś, że Volvo oprócz tego nieraz niedziałającego przycisku pod pedałem, ma jeszcze przycisk przełączający tryb E+/P (power), na sterowaniu od L-shifta. I tam właśnie włączasz Powera.

_________________
C, CE, KW :)


Post Wysłano: 16 lis 2021, 0:46
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2011, 15:46
Posty: 4168
Samochód: DAF XF105.410
Lokalizacja: Wieluń / Wieruszów

Davo, jednogłośnie można zdecydować, że należy Ci się miano marudy forumowego. Nie znam drugiego takiego użytkownika, który by w taki sposób narzekał na wszystkie auta dookoła (oprócz Iveco rzecz jasna) jak Ty. Naprawdę. Ciężarówki idealnej nie ma i nie będzie. No może, jakby pozlepiał do kupy wszystkie najlepsze rzeczy z każdej marki to może by coś sensownego z tego ukręcił.

To nawet ja forumowy miłośnik holenderskiego Jelcza z pordzewiałymi zderzakiem w manualu, widzę zalety skrzyni automatycznej. Nie wiem w czym Ty chłopie widzisz problem, bo ja po prostu widząc wzniesienie robię przerzutkę na M, zbijam o bieg niżej i slysze tylko świst spod kabiny, a auto idzie jak złe. Na podjeździe z Kudowy na Kłodzko musiałem nawet na pół gwizdka iść bo bałem się, że mi płyta bokiem wyjdzie. Z tym oblataniem mocniejszego auta słabszym to może jakaś stara poczciwa E2 zapewne jest w stanie łyknąć E6 ale w obliczu zbliżonych parametrów silników i norm spalin nie uwierzę, by oba pojazdy w tej samej normie ekologicznej z różnicą 80KM mogły mieć zbliżone osiągi albo mało tego, pojazd o słabszej mocy wygrywa z mocniejszym oponentem. Sam byłem przekonany, że nowe DAFy z silnikiem 460KM są słabsze od poprzedników. Nic bardziej mylnego. Jeżdżąc razem z tatą z tym samym tonażem, nigdzie mi nie odszedł ani nie spuchnął bardziej niż ja. To tylko od kierującego zależy w jaki sposób pokonuje wzniesienie, czy zależy mu na dynamicznym pokonaniu go czy woli to zrobić wolniej ale z lepszym wynikiem w paliwie.

Ps. Chciałbym dodać tylko, że jakoś nie zastanawiam się czy ktoś z słabszymi cyferkami mnie łyka pod górkę, czy ja wciągam nosem nojlepszo Kanie 750 czy ile tam te gruzy teraz koni majo. Jedzie ktoś wolniej ode mnie to go łykam, albo łykają mnie jeśli jest na odwrót.

Ps.2 A skrzynia w Volovolo pracuje tak dobrze, że mimo przejechanych 100kkm tym autem nadal łapie się na tym, że nie czuje kiedy wyrzucił na luz i zdarza się, że nie rzadko leci się nieświadomie powyżej 90.

_________________
09.09.2011r. Sylwek. Pamiętamy. [*]

Ex Naczelny Forumowy Kierowca z Powołania.
#BigosLover


Post Wysłano: 16 lis 2021, 1:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Ja wiem że jestem marudą bo bym sam właśnie ulepił auto dla siebie z tych wszystkich wynalazków. Gdy się siedziało 12 lat w jednym samochodzie a teraz się jeździ w ciągu dnia nawet trzema różnymi to po przesiadce z jednego do drugiego odrazu widać różnicę że coś wkurza tu a tam coś było lepiej... I jadąc na tej samej trasie najsłabiej idzie FH500 6x4, FM460 wcale jedzie nie gorzej a już wogóle nic nie można powiedzieć złego o kani420 na manuału to auto chyba lepiej jedzie od tamtych obu... W FM niema kickdowna i przycisk power też nie reaguje, może to jakieś faktycznie poflotowe ustrojstwo, chociaż to takie nerwowe przy ruszaniu jakby miało program sportowy :lol:

W sumie to Iveciem nie jechałem już prawie rok i może zapominam co i jak tam działało, ale na bank dużo płynniej jechało po wybojach jak FM i G bo FH bije wszystko na głowę, tam jest 6x4 cały na powietrzu i to idzie jak autobus... 8)


Post Wysłano: 16 lis 2021, 1:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2006, 16:55
Posty: 1360
Samochód: Duży
Lokalizacja: WLKP

Ja jeśli chodzi o Volvo to często przy rozpędzaniu przesuwałem lewarek z A na M by zblokować bieg,i tak sobie docìągałem do 1500-1700obr/min,by przestawić znów na A i skrzynia przeskakiwała 2 czasami 3 biegi do przodu.Przeważnie od ruszenia: 2,5,7,9,11,12 przy 40t i płaskim terenie.Na pusto spokojnie można to zrobić 0-90km/h na 4 zmianach biegów

_________________
Fan Transportu

Nowe spodnie - 300zł,
Nowy telefon - 1500zł,
Obecność na WC - bezcenne...


Post Wysłano: 16 lis 2021, 1:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

W FM w trybie auto nieda się ingerować w biegi, natomiast w FH na trybie automatycznym można mu przyciskami poganiać biegi, nie jestem specem od tych ajsziftów ale działa to zupełnie inaczej...
Kurcze jak się 8 lat pojeździło na fullerce i siadło się na ZF to może na początku było wrażenie że ile tu roboty... 16 biegów i każdy ze sprzęgłem, ale wkoncu się człowiek tak przezwyczaił że super się z tym jeździło. Teraz mi te automaty jakoś nie mogą zaimponować, każdy ma inne halo, w sumie to jeszcze nie jechałem opticruisem ale wodotrysków tam też pewno nie będzie... ZF 8hp temu ustrojstwu niema co zarzucić, nie wierzę że nieda się zrobić do kamiona skrzyni by myślała podobnie, nawet jak się auto buja z górki to ona sama biegami łapie, pod górę nie zamula itp.. to wszystko można przecież zaprogramować.


Post Wysłano: 16 lis 2021, 2:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2006, 16:55
Posty: 1360
Samochód: Duży
Lokalizacja: WLKP

Cytuj:
W FM w trybie auto nieda się ingerować w biegi, natomiast w FH na trybie automatycznym można mu przyciskami poganiać biegi, nie jestem specem od tych ajsziftów ale działa to zupełnie inaczej...
Kurcze jak się 8 lat pojeździło na fullerce i siadło się na ZF to może na początku było wrażenie że ile tu roboty... 16 biegów i każdy ze sprzęgłem, ale wkoncu się człowiek tak przezwyczaił że super się z tym jeździło. Teraz mi te automaty jakoś nie mogą zaimponować, każdy ma inne halo, w sumie to jeszcze nie jechałem opticruisem ale wodotrysków tam też pewno nie będzie... ZF 8hp temu ustrojstwu niema co zarzucić, nie wierzę że nieda się zrobić do kamiona skrzyni by myślała podobnie, nawet jak się auto buja z górki to ona sama biegami łapie, pod górę nie zamula itp.. to wszystko można przecież zaprogramować.

Ale to wszystko o czym wspomniałeś na końcu,już od dawna funkcjonuje w każdym automacie.Tylko niektóre mają ograniczenia softem,ale każdy dzisiejszy automat wyłapie z górki prędkość hamulcem górskim, czy retarderem by nie było powyżej zaprogramowanej, czy przekroczenia prędkości.To nawet mój Actros z 11l silniczkiem wali odrazu 2b w dół jak jest z większej górki, by nie przekroczyć tego co ma ustawione przy zjeździe z gór.

_________________
Fan Transportu

Nowe spodnie - 300zł,
Nowy telefon - 1500zł,
Obecność na WC - bezcenne...


Post Wysłano: 16 lis 2021, 6:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Cytuj:
Cytuj:
W FM w trybie auto nieda się ingerować w biegi, natomiast w FH na trybie automatycznym można mu przyciskami poganiać biegi, nie jestem specem od tych ajsziftów ale działa to zupełnie inaczej...
Kurcze jak się 8 lat pojeździło na fullerce i siadło się na ZF to może na początku było wrażenie że ile tu roboty... 16 biegów i każdy ze sprzęgłem, ale wkoncu się człowiek tak przezwyczaił że super się z tym jeździło. Teraz mi te automaty jakoś nie mogą zaimponować, każdy ma inne halo, w sumie to jeszcze nie jechałem opticruisem ale wodotrysków tam też pewno nie będzie... ZF 8hp temu ustrojstwu niema co zarzucić, nie wierzę że nieda się zrobić do kamiona skrzyni by myślała podobnie, nawet jak się auto buja z górki to ona sama biegami łapie, pod górę nie zamula itp.. to wszystko można przecież zaprogramować.

Ale to wszystko o czym wspomniałeś na końcu,już od dawna funkcjonuje w każdym automacie.Tylko niektóre mają ograniczenia softem,ale każdy dzisiejszy automat wyłapie z górki prędkość hamulcem górskim, czy retarderem by nie było powyżej zaprogramowanej, czy przekroczenia prędkości.To nawet mój Actros z 11l silniczkiem wali odrazu 2b w dół jak jest z większej górki, by nie przekroczyć tego co ma ustawione przy zjeździe z gór.
Tylko zf8hp umie to zrobić bez żadnych tempomatów trzymając na gazie, i nie jest to cud techniki z kosmosu, tylko taka sama w zasadzie działania skrzynia że sterownik wkłada biegi na podstawie danych z czujników... A to że hydrokinetyk i osobówka to inna sprawa bo chodzi o sam wybór przełożeń, tu się da a tam nie...


Post Wysłano: 16 lis 2021, 11:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2006, 16:55
Posty: 1360
Samochód: Duży
Lokalizacja: WLKP

Widocznie nie do końca, bo ZF przecież produkuje od lat Traxona,czy wcześniej AS-Tronica i zachwytów nad tymi skrzyniami nie ma...Chociaż tutaj podejrzewam największą rolę odgrywa soft danego producenta, który tą skrzynię montuje.Podsumowując:dla mnie najlepsze przeniesienia napędu "wyjeżdżają " ze Szwecji,bo pomimo lat Opticruise czy I-Shift są w wielu kwestiach nadal niedoścignione... :> W mojej opinii wto Szwecja produkuje najbardziej kompletne auta,zresztą ich transport dobrze to wyróżnia i pod względem wymiarów, masy całkowitej,temperatur czy warunków pogodowych patrząc na Skandynawię a resztę UE.

_________________
Fan Transportu

Nowe spodnie - 300zł,
Nowy telefon - 1500zł,
Obecność na WC - bezcenne...


Post Wysłano: 16 lis 2021, 12:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4069
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Cytuj:
A ten co potrafi manualem jeździć bez problemu ogarnie sprawny automat.
Czytając kilka stron wywodów, nie jestem do tego przekonany :wink:

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 16 lis 2021, 13:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Cytuj:
Cytuj:
A ten co potrafi manualem jeździć bez problemu ogarnie sprawny automat.
Czytając kilka stron wywodów, nie jestem do tego przekonany :wink:
Nono zwłaszcza jak się jeździ przez dzień czterema różnymi autami, w którym jak się okazuje żadna skrzynia nie działa poprawnie.
Dziś o dziwo cały dzień jeżdżę FM na ajszifcie w parze z kanią manual, i co drugi wysyp FM nie może się wykopać na nowych oponach gdzie Kania daje rade.. Zaraz kto powie że UJ nie drajwer, ale innego dnia jeżdżę kanią i kumpla muszę na lince targać :lol:
No słabo to sobie radzi na śliskim i tyle, jak kto po suchej autobanie jeździ 9 złoty to może mu takie coś pasuje.
Szkoda że niema jakiejś funkcji bujania, bo czasem stanie i niewiele mu brakuje, no i lipa.
W niektórych skrzyniach widziałem funkcje rozbujania, napewno Traxon to ma, a tu w ajszifcie zmiana z D na R trwa na tyle długo że nic tym nie ugra.
Także jest to wygodne ale manuala nie przewyższy nigdy...Może jak pojeżdżę dłużej to zmienię zdanie ale 21 lat manual a tam pół roku jakieś automaty to generalnie nowe tematy... :mrgreen:


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 3220 z 3480 [ Posty: 69589 ] Przejdź na stronę Poprzednia 13218 3219 3220 3221 32223480 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: