wagaciezka.com - Forum transportu drogowego https://wagaciezka.com/ |
|
Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 https://wagaciezka.com/viewtopic.php?t=41375 |
Strona 2758 z 3556 |
Autor: | Długi [ 08 sty 2020, 19:11 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Ale to trzeba myśleć ![]() |
Autor: | Kierownik [ 08 sty 2020, 20:53 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
No nie wiem, czy uzyskanie spadku 10%, bo przecież nie więcej, spowoduje że dwa razy ruszysz szczotą i jest czysto. To znaczy wiem że nie, dla tego piszę, co nie ![]() Przecież w suwanym dachu te zagłębienia między belkami to mają z 10, lub 15 mm głębokości. A jak jest 5 stopni mrozu, i tam jest śnieg, częściowo stopiony, i pod spodem jest lód, to też zepchniesz raz podstawiając drabinę? No dobrze, a jak nie ma lodu, tylko uwaliło 5 cm śniegu, to też zsunie Ci się na ostatnie dwa zagłębienia? No pięknie się fuka, że ja to taki święty, tylko realia trochę inne. |
Autor: | f12 [ 08 sty 2020, 21:33 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Mogę kupić w dobrej cenie Volvo fh4 460 km z silnikiem eev. Samochód ma przełożenie 3.08:1. Miał może ktoś styczność z takim przełożeniem w tym modelu? Jak powinno wyglądać spalanie w stosunku do auta o przełożeniu 2.64:1? |
Autor: | Kierownik [ 08 sty 2020, 21:39 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Jaki tam jest rozmiar opon? Wozy kupowane "w dobrej cenie", zazwyczaj potem drogo wychodzą. Opinia o fh4, jaka jest to wszyscy wiemy, że średnio generalnie. |
Autor: | Sebastian_92 [ 08 sty 2020, 21:43 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
potwierdzam opinie faktem autentycznym "dobrej ceny" nie ma bo drogo później wychodzi ![]() ![]() |
Autor: | SergiejTG [ 08 sty 2020, 21:43 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Cytuj:
Mogę kupić w dobrej cenie Volvo fh4 460 km z silnikiem eev.
A to eev to niby co daje, oprócz tego, że w Czechach zapłacisz jak za E6?A nie lepiej wziąć E6? eev to gónwo jest... |
Autor: | f12 [ 08 sty 2020, 22:00 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Rozmiar opon to 80. Auto będę użytkował do transportu krajowego (z naczepą firanką) Zainteresowałem się nim, ponieważ wcześniej jeździłem starszą generacją Volvo z 2013 roku, silnik właśnie eev. Auto miało niższe spalanie niż w fh4 z silnikiem euro 6 ( z 2016 roku) , przy wykonywaniu takiej samej pracy. Odnośnie tego przełożenia, to nie wiem czy dobrze rozumuje: w trakcie jednego obrotu koła, wał silnika musi wykonać 3.08 obrotu? |
Autor: | Damian_DAF [ 08 sty 2020, 22:02 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
W manualu masz to Volvo? Jak tak to na sam początek sprawdź stan sprzęgła. ![]() ![]() |
Autor: | Kierownik [ 08 sty 2020, 22:14 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Psujesz sobie głowę jakimiś dziwnymi wyliczeniami. Koła 80tki, i to przełożenie to obroty na odcięciu na poziomie 1500 lub więcej. Wszystkie nowe silniki (stare w sumie też), najbardziej ekonomiczne są przy obrotach gdzie uzyskują max moment, czyli w tym przypadku, te obroty to ok 1000, ale żebyś w każdą góreczkę nie musiał iść połówką to przełożenie przy 80tkach powinno być jakieś 2,85, lub 2,8 (lub niżej). Jest to wypadkowa między ekonomiką, a wymogami techniki jazdy. Ten wóz z dużym kołem, tą wysokością siodła, i takim przełożeniem poprostu nie nadaje się pod plandekę. Sprawdź zużycie paliwa z życia tego pojazdu. Obstawiam 37l, takich aut się nie kupuje. Chyba, że cena jest na tyle "okazyjna" (kirwa, to jest fatalne określenie, okazji nie ma i nie było. I nie będzie), że przełkniesz wymianę turbo, glówki mostu, kompletu opon, i co tam jeszcze wyjdzie. A wierz mi, wozy kupowane "okazyjnie", to skarbonki. |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 08 sty 2020, 22:14 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
W ramach ciekawostki, najnowsze fh z turbocompund wychodzą na 2.31, 1050 obrotów na odcięciu ![]() Pan prezes dzisiaj się nawet przysiadł i podobnież nie zamula jak konkurencja. |
Autor: | Kierownik [ 08 sty 2020, 22:22 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Ale to na Europę? To jak by tak chciał jechać przepisową prędkością, to wyjdzie z 950obr? Czy może mniej? |
Autor: | Mihu [ 08 sty 2020, 22:26 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Wszystko fajnie. Na papierze i dopóki nowe. Samo TC to żadna nowość, ale jakoś ciężko mu się zadomowić na dobre w pojazdach drogowych. Scania odeszła od TC chociaż stosowała je długo (po raz pierwszy w 113-400), ale po serii wpadek z motorami z tym układem (ostatni to bodaj DC1214 E4), zrezygnowali. Volvo też miało epizod. W D12D 500. Też szału nie było, zwłaszcza pod kątem zużycia. Dynamika dynamiką, ale tir to narzędzie pracy, a nie wyścigówka. Choć faktycznie, przyznaję, że tabelki wyglądają więcej niż dobrze. |
Autor: | f12 [ 08 sty 2020, 22:27 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
To teraz już wiadomo dlaczego cena jest taka okazyjna, po prostu nikt nie chce kupić takiego auta ze względu na spalanie ![]() Zaciekawiło mnie właśnie to przełożenie, ponieważ wcześniej nie spotkałem się z takim w tym modelu. |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 08 sty 2020, 22:32 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Na Europę, przy 80 km/h 937 obrotów ![]() @Mihu, dlatego się trochę gnieciemy, o ile wrażenia z jazdy podobnie niezłe, spalanie też podobno niezłe, to temat awaryjności jest niewiadomą. Gadki w stylu testowane od 10 lat w USA można sobie podetrzeć bo pierwsza generacja D13 z TC weszła tam pod koniec 17 roku, a teraz pod koniec 19 była jakaś druga rewizja. Opinii w internecie brak kompletnie. Tu znalazłem o spalaniu, jest po Polskiemu: https://www.superfuel.pl/content/press/ ... adtest.pdf |
Autor: | Kierownik [ 08 sty 2020, 22:40 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Po polskiemu, to milionery nawet nie czytajo. |
Autor: | Mihu [ 08 sty 2020, 22:41 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Wynik spalania bardzo ciekawy... Zwłaszcza mając w pamięci niedawny EuroTest niemieckiego Truckera (FH 500 I-save z TC vs R540 vs 1851), gdzie pod kątem zużycia Volvo było ostatnie, choć faktycznie, bez przepaści ![]() |
Autor: | Kierownik [ 08 sty 2020, 22:44 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
No i widzisz, nie jesteś milionerem. Ja skomentowałem, a nie czytałem ![]() ![]() |
Autor: | Sebastian_92 [ 08 sty 2020, 23:56 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
na przełożeniu 2,47 to ile obr by było przy 70tkach? ![]() |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 09 sty 2020, 0:05 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
1120 na odcięciu |
Autor: | Sebastian_92 [ 09 sty 2020, 0:10 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
przy 2,64 na 70tkach mam 1280, co do ilości paliwa, i że mocny pali mniej ![]() @Michu dasz link do tego testu co wspominałeś? |
Strona 2758 z 3556 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |