Jeżeli firma wytwarza odpady inne niż komunalne - to podlega pod BDO.
Tak więc każda firma transportowa posiadająca własny tabor podlega pod to. Zużywasz opony, wymieniasz oleje itp. itd. I w sumie nawet jak zlecasz wymianę oleju, to Ty przekazujesz ten "odpad" warsztatowi, który go wymienia.
Próbowałem skorzystać z usług firm zewnętrznych w zakresie gospodarki odpadami, ale to jakaś totalna porażka. Przeprowadziłem rozmowy z ponad 10ma firmami i zero konkretów. Coś komuś się wydaje, gdzieś słyszał, pieniądze chce, ale w sumie to nie wiadomo. Jedne inżyniery podjęły się tego, ale mija tydzień jak dalej myślą, a 1 stycznia się zbliża.
Jakoś w zeszłym roku BDO zaczęło obowiązywać dla importerów samochodów spoza PL. Wśród znajomych mam takich, którzy już popłacili kary. Oczywiście wspomniany milion to tyczy się raczej jakiejś wielkiej fabryki produkującej starty odpadów. Chłopaki popłaciły po 10-20 tyś.
Podobny ciekawy temat jest obowiązkiem przerejestrowania samochodu do 30 dni. Mój WK oczekuje, że samochody "na handel" też będą rejestrowane. A żeby było śmieszniej, auta z "miękkim dowodem" nie można sprzedać. Tak więc blokada na średnio 3-4 tygodnie aż wydadzą dowód. W przypadku gdy samochód jest uszkodzony, nie ma przeglądu technicznego, bez którego rejestracji dokonać nie można - należy zgłosić sam fakt nabycia pojazdu w WK.
500 + górą