wagaciezka.com - Forum transportu drogowego https://wagaciezka.com/ |
|
Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 https://wagaciezka.com/viewtopic.php?t=41375 |
Strona 2633 z 3555 |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 06 sie 2019, 22:23 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Pojechał dzisiaj jeden kierowca przepiąć naczepę Litwina, który standardowo wpadł z przeciążonym napędem w Anglii. Standardowy temat, paleta jedna 800kg, częściówka i po zrzucie 1/3 naczepy napęd przewalony. Czekają na przeładunek i Litwin opowiada, co wyszło jak zadzwonił do spedycji (oni gadają bezpośrednio bez przekaźnika). -Czy to naprawdę taki problem pomyśleć i jak już te 4 palety zrzuciłeś, to nie mogłeś pozostałych 21 rozłożyć tak, żeby problemów z wagą nie mieć? Rozładunek ręczny, bez rampy, paleciakiem wyciąga się palety na koniec naczepy. Spedycja to jednak stan umysłu. |
Autor: | davo76 [ 06 sie 2019, 22:34 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Do takich robót to trzeba mieć podnoszoną ostatnią oś lub chociaż modulator z DWC, wtedy można częściówki wywalać po drodze bez żadnego przekładania... |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 06 sie 2019, 22:36 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Nie wiem, czy ten system Ci da coś jak masz 14 ton na napędzie. Do tego Angole dają 7,5 tony przód+11,5 tył, ale max 18ton całkowitej ciągnika. Więc problem jest często nawet z przednią osią. |
Autor: | davo76 [ 06 sie 2019, 23:02 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Może ktoś ma na forum naczepe z podnoszoną ostatnią osią i napisze co i jak. Ten cały DWC napewno jest mniej efektywny bo na ostatniej osi pozostawia jakieś półtora tony, natomiast podnoszona oś wogole idzie w górę i ona wisi na tyle odciążajac siodło i myślę że to by rozwiazało sprawę. Można to policzyć jakoś, po podniesieniu robi się dłuższy nawis tylny o 65 cm na którym podwieszona jest oś o wadze strzelam 650 kg??? |
Autor: | Edler [ 07 sie 2019, 6:46 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Ja mam podnaszana ostatnia os w naczepie ale robie FTLe wiec wam nie powiem jak to wplywa na obciazenie napedu po zrzutce czesci towaru ![]() Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 07 sie 2019, 7:54 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Ja mam standarda z muldą.Ostatnio ładowałem 2 krążki. Jeden o wadze 10200kg , który zaladowalem na przód muldy i drugi o wadze 14000kg , który dałem na tył muldy. Rozładunki miałem w dwóch różnych miejscach więc spokojnie mogłem sprawdzić czy i o ile zmienił się nacisk na osie w ciągniku po pierwszym rozładunku. .Po rozładowaniu ciezszego krążka, który był na tyle okazało się , że nacisk na osie ciągnika nie zmienił się wcale. |
Autor: | Kierownik [ 07 sie 2019, 8:03 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Jeśli te 10t miałeś idealnie na siodle, a te 14t centralnie nad osiami naczepy, to dokładnie tak powinno być. |
Autor: | Żwirek [ 07 sie 2019, 8:27 ] |
Tytuł: | Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Ja mam w kronce podnoszoną pierwsza i ostatnia oś, wcześniej podnosi się tylnia. W zasadzie zero manewru bo komputer sam podnosi, ręcznie jest możliwość podnieść tylko przednia do 20kmh żeby dociazyc napęd. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
Autor: | bart [ 07 sie 2019, 8:46 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
W wielu nowych naczepach można kupić system Wabco Optilevel, z tego co słyszałem zapobiegający takim przypadkom. A kolejna sprawa ze unoszona ostatnia os, faktycznie rozwiązała by problem. Tylko fabryczna dzwigana 3 os kosztuje „dosyć” sporo, a dokładanie samemu jeszcze więcej bo około 1000€. |
Autor: | Edler [ 07 sie 2019, 11:20 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Fabrycznie podnoszona os kosztuje (przynajmniej dla mnie ![]() Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
Autor: | Settler [ 07 sie 2019, 11:24 ] |
Tytuł: | Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
![]() Gdzieś mi to przeleciało pare razy po „łolu” ale zainteresowałem się tym jak znajomy podesłał mi w pw „szczegóły” tego samobója. Wysłane z Nokii 3310 za pomocą Tapatalk |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 07 sie 2019, 11:28 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Dzisiaj kolejny pacjent, ale to już kierowca dał ciała. 25 palet załadował od samego przodu. Napęd przewalony o 2,7tony, kara w Belgii 4000E ![]() |
Autor: | Rossi [ 07 sie 2019, 11:44 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Dzisiaj stałem pod Roermondem na oświetlonym parkingu przy stacji na A57. Przebudziłem się po trzeciej, bo mi się pić chciało i czuję, że mi naczepa dygła. Otwieram okno a dwa turasy tną już następnego i jakoś im nie przeszkadzało że ich widzę, tyle że przynajmniej się od razu ulotnili osobówką z parkingu. |
Autor: | davo76 [ 07 sie 2019, 13:22 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Cytuj:
Fabrycznie podnoszona os kosztuje (przynajmniej dla mnie
Kiedyś Krone wolało 800e za podnoszoną oś ale dwóch wtedy w ofercie nie mieli. ![]() Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Zapas w tej samej cenie mają czyli 800e cenią? |
Autor: | Maateusz [ 07 sie 2019, 13:56 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Pany, stanę gdzieś w Śremie na noc? Rozładunek mam w Dąbrowie. Wypasów być nie musi, także nawet jakaś strefa może być. |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 07 sie 2019, 15:23 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Cytuj:
Dzisiaj kolejny pacjent, ale to już kierowca dał ciała. 25 palet załadował od samego przodu. Napęd przewalony o 2,7tony, kara w Belgii 4000E
W Niemczech za 13.7 na bliźniaku zapłaciłem 170e. Inaczej się nie dało załadować. ![]() ![]() |
Autor: | Żwirek [ 07 sie 2019, 15:29 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Niemcy ogólnie maja bardzo przyjazny taryfikator jeśli chodzi o tony. Mi się teraz ciężka pucha na Anglię trafiła także nie potrzebnie akurat musiałeś nevesu straszyć tymi karami i przepinkami ![]() Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
Autor: | MAN [ 07 sie 2019, 15:40 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Z tą puchą to na odprawę celną do Anglii jedziesz? Bo już takie cuda jeździły do Polski przez Anglie. |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 07 sie 2019, 15:41 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
W Anglii jest taniej, 300 funtów mandatu + 80 za blokadę na noc, ale nie puszczą bez naprawienia problemu na miejscu. Jak rzeczywiście masz mocno przewalone osie albo całkowitą, to proponuje jechać jak się ściemni, większość wag pracuje do 18. |
Autor: | Żwirek [ 07 sie 2019, 16:20 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Nie no aż takiego dramatu nie ma, wolę zdążyć na prom w piątek wieczorem i się jutro przemęczyć ![]() MAN na rozładunek lecę najzwyklejszy, mijaliśmy się na A1 jakie koło 12 Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
Strona 2633 z 3555 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |