wagaciezka.com - Forum transportu drogowego https://wagaciezka.com/ |
|
Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 https://wagaciezka.com/viewtopic.php?t=41375 |
Strona 2554 z 3480 |
Autor: | verdad123 [ 04 maja 2019, 18:00 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Owszem, ale zastosowanie 3 osiowego ciągnika i 3 osiowej naczepy pozowli uzyskać 48t dmc. A to już ma sens, biorąc pod uwagę liczbę aut, brak kierowców, ekologię itp. Realna ładowność zwiększyłaby się o 6t, czyli 25%. W transporcie materiałów sypkich, budowlance czy stali jak znalazł. |
Autor: | Kierownik [ 04 maja 2019, 18:08 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Finał był by taki, że te 6t wiózł bym za tyle, co wóz więcej spali. We de u pie, wolę tak jak teraz. |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 04 maja 2019, 18:11 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Z ekonomicznego punktu widzenia dla przewoźnika nie ma to większego sensu. Rynek w końcu tak się ustawi, że większą wagę będzie się woziło za niewiele więcej niż teraz, a wożenie na 40 tonach będzie mało opłacalne. Przy trzy osiowym nawet dzisiaj na 44 t dmc zapominasz praktycznie temat przeciążenia osi napędowej. Dochodzi druga kwestia, o której wczoraj pisaliście - ładując nawet nie ciężki towar ale na sam przód napęd jest przeciążony i odciąża go to co znajduje się bliżej drzwi naczepy. Przy robocie tak jak u nas, gdzie ładunki są częściowe, jadąc z połową naczepy przy zwykłym ciągniku oś jest przewalona. Trzy osiowy ciągnik podpiera się osią ciągnika, ale podnosi oś w naczepie - więc wcale w paliwie strasznie nie wychodzi. |
Autor: | smotylo [ 04 maja 2019, 18:50 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Pany potrzebuję jakiś dobry podgląd do monitorowania dwóch zestawów jeżdżących po europie zachodniej z podłączeniem w listwe czy tam magistralę CAN polecicie coś? |
Autor: | Jacoo [ 04 maja 2019, 19:21 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Cytuj: Pany potrzebuję jakiś dobry podgląd do monitorowania dwóch zestawów jeżdżących po europie zachodniej z podłączeniem w listwe czy tam magistralę CAN polecicie coś? Ło ho ho... Pełna inwigilacja się zapowiada ![]() Pytanie, z Gorzyczek na Mikulov lub Znojmo po Czeskiej stronie są jakieś remonty, zwężki, czy w miarę spokojnie przejadę ten odcinek? Dobre 2 lata nie jeździłem tą drogą a będzie zależało mi na czasie. |
Autor: | Edler [ 04 maja 2019, 20:16 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Smotylo TomTom Telematics. Bardzo dobry podgląd w zapisy trasy, fajne zestawienie danych spalania, czasu jazdy itp. Dodatkowo mając nawigacje można się fajnie komunikować z kierowcą. Wyznaczać mu trasy przejazdu. Nie jest tez jakos zabójczo drogi. U mnie za 3 auta wraz z wynajmem nawigacji wychodzi 690PLN brutto. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
Autor: | verdad123 [ 04 maja 2019, 20:57 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Jeżeli ktoś będzie woził 48t dmc w cenie 40t no to wynika chyba tylko z jego typowej polskiej wizji biznesu. Pewnie to i tak lipa, po co komu kolejna oś jak można na 5ciu wozoć więcej. Ot tylko chwila strachu. U naszych południowych sąsiadów (CZ) są dopuszczone zestawy o dmc 48t. Jakoś nie widać, żeby nagle był tego wysyp, płacz i zgrzytanie zębów. Sprytnie jest to wykorzystywanie pod kruszywami czy na betoniarniach. Gwarantuję, że nikt tego nie wozi w tej samej cenie. Tak damo jak Szwed nie podstawia linka w cenie mniejszego wozu. No ale oni nie myślą po Polsku. |
Autor: | davo76 [ 04 maja 2019, 21:01 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Jeśli chodzi o niepełne ładunki to idealna jest naczepa z dynamicznie zmienianym rozstawem osi, już o tym pisałem w Krone nazywa się to DWC. Wtedy niema problemu z przewalonym napędem nawet jeśli jest 12 ton do połowy... Ciekawe czy to jest na 100% prawda że tyle odciąży siodło? |
Autor: | Edler [ 04 maja 2019, 21:06 ] |
Tytuł: | Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Dwu osiowy ciągnik w Szwecji pod spedycyjką jeździ za 0,9E/ km. 3 osiowy ciągnik 1,05 do 1,1E. Link lub släp zaczyna się od 1,5e na robocie typu DSV. Tematy kwiatów czy jakieś linie. To aż mi sie w Januszowym łbie nie mieści. Ale i tak mistrzostwem jest Norwegia. Roboty z Oslo na Lofoty i Finnmark spokojnie zaczynają sie od 3euro w góre. Powroty idą w okolicy 2E/km. Ładunki na średnie rejony typu Bergen,Trondheim czy Ålesund również w podobnej kasie, powroty troszeczkę gorzej bo za około 1,5E. Oczywiście to są stawki dla Norwegów. Polacy dostają za kółko 1,2E i są poszczani. Nic dziwnego ze Norwegów stać na takie fury jakie mają i spalania rzędu 55L/100km. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
Autor: | Kierownik [ 04 maja 2019, 21:16 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Może tak, pewnie jeśli tak twierdzisz to tak. Ale tu jest Polska, januszowe zagłębie transportowe Europy. A ja funkcjonuję w Swiętokrzyskim, siedlisku najgorszej patologii transportowej w kraju. Więc wierzcie mi. Jeśli weszły by wspomniane przepisy, to za 5 lat od dziś, te 6 ton więcej woził bym dokładnie za tyle, ile wynoszą koszty przewiezienia tych ekstra 6 ton. Więcej opon, więcej paliwa i ambarasu za ten sam finalny skromny zysk. Więc po co. |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 04 maja 2019, 21:48 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Jeżeli nie wierzycie, że by tak było, to popatrzcie co się dzieje na kontenerach. Nie jest to legalne, wszystko chodzi na przypale nocą, ale i tak coraz więcej tematów widać. W Polsce nawet zmiana prawa nie jest nikomu potrzebna. 25 metrowe zestawy też już przecież nocą na S3 jeździły (albo nadal jeżdżą, nie wiem). |
Autor: | ciucma102 [ 04 maja 2019, 21:57 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Kontenery to chociaz.w miare naglasniaja to co sie dzieje na silosach i cysternach to dopiero jest patologia. Oczywiscie w mniejszej skali bo nikt nie wozi z rmc >55t ale w granicach tony to 90%aut idzie. Chociaż ja w swojej krótkiej karierze spotykałem sie z frachtami gdzie norma bylo 42-43t rmc i nikt na to uwagi nie zwracal Wysłane z mojego LM-G710 przy użyciu Tapatalka |
Autor: | Edler [ 04 maja 2019, 22:50 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Kierowniku zgodze sie. To w głowie trzeba miec inaczej klepki poukładane zeby wiedziec ze ekstra robota to ekstra kasa. I zazwyczaj jest tak ze albo trzeba Odre przejechać albo Bałtyk (w moim przypadku) przepłynąć. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
Autor: | Długi [ 05 maja 2019, 8:17 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Cytuj:
Pany potrzebuję jakiś dobry podgląd do monitorowania dwóch zestawów jeżdżących po europie zachodniej z podłączeniem w listwe czy tam magistralę CAN polecicie coś?
GBox od Inelo.
|
Autor: | Bauer [ 05 maja 2019, 8:45 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Cytuj:
Pytanie, z Gorzyczek na Mikulov lub Znojmo po Czeskiej stronie są jakieś remonty, zwężki, czy w miarę spokojnie przejadę ten odcinek? Dobre 2 lata nie jeździłem tą drogą a będzie zależało mi na czasie.
Na wysokości Ostravy 2 zwężki z racji szkód górniczych. Za Olomoucem zwężka do prawego, w godzinach szczytu lubi się przytkać. Do samego Brna spokój. W Brnie na węzłach lubi się przytkać przy większym ruchu. Od Brna już spokój. Na Znojmo spokój po drodze parę przejazdów, bo robią obwodnicę jednej z mieścin. Na Mikulov na jeziorkach masz spowolnienie z racji przejazdu przez prowizoryczny most. W zależności o której porze będziesz leciał tak przejazd przez te miejsca może się zmieniać.
|
Autor: | LKV Tomek [ 05 maja 2019, 11:09 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Właśnie te od Adamka 25m można jeszcze spotkać na S3 czy juz nie ? ![]() |
Autor: | davo76 [ 05 maja 2019, 11:14 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Zwężke za Ołomuńcem można ominąć, skręcamy na obwodnicy na 435 i pozniej na 150 wylatujemy w Prostejovie. Leciałem tam nawet spoko droga leci się cały czas... |
Autor: | bibor80 [ 05 maja 2019, 15:17 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Jeździ lub jeździł ktoś z forumowiczów na Szwarcarie? Mamy jakaś robotę w tamtym kierunku i akurat wypadło na mnie. Niestety nigdy tam nie jeździłem, to potrzebowalbym kilka wskazówek. W aucie mam ID Card, więc przynajmniej problem jej wyrobienia odpada. Proszę opisać jakie procedury, co gdzie i jak, żebym jak najmniej latał po terminalu itp. Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka |
Autor: | ciucma102 [ 05 maja 2019, 15:45 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Niemiec Szwajcar i wio. Karta wazna 5 lat Moze napisz cos wiecej. Która granica itp Wysłane z mojego LM-G710 przy użyciu Tapatalka |
Autor: | Bauer [ 05 maja 2019, 15:52 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Odprawa na niektórych granicach się od siebie różni drobnymi szczegółami ale zazwyczaj jest tak: 1. Wyrabiasz paragon (kartę myta) ze stanem faktycznym licznika w pojeździe. 2. Idziesz do spedycji z papierami. 3. Po odprawie dostajesz papiery z dokumentem Laufzettel (tzw. obiegówka). 4. Idziesz do niemieckiego celnika po stempel, następnie do szwajcarskiego i wracasz do auta. 5. Wyjeżdżasz z terminala przez bramki, pokazując kwity i podbity Lauzettel, który Ci zabierają. |
Strona 2554 z 3480 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |