wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
https://wagaciezka.com/

Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2
https://wagaciezka.com/viewtopic.php?t=41375
Strona 2554 z 3480

Autor:  verdad123 [ 04 maja 2019, 18:00 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Owszem, ale zastosowanie 3 osiowego ciągnika i 3 osiowej naczepy pozowli uzyskać 48t dmc. A to już ma sens, biorąc pod uwagę liczbę aut, brak kierowców, ekologię itp. Realna ładowność zwiększyłaby się o 6t, czyli 25%. W transporcie materiałów sypkich, budowlance czy stali jak znalazł.

Autor:  Kierownik [ 04 maja 2019, 18:08 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Finał był by taki, że te 6t wiózł bym za tyle, co wóz więcej spali.
We de u pie, wolę tak jak teraz.

Autor:  Użytkownik usunięty [ 04 maja 2019, 18:11 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Z ekonomicznego punktu widzenia dla przewoźnika nie ma to większego sensu. Rynek w końcu tak się ustawi, że większą wagę będzie się woziło za niewiele więcej niż teraz, a wożenie na 40 tonach będzie mało opłacalne.

Przy trzy osiowym nawet dzisiaj na 44 t dmc zapominasz praktycznie temat przeciążenia osi napędowej. Dochodzi druga kwestia, o której wczoraj pisaliście - ładując nawet nie ciężki towar ale na sam przód napęd jest przeciążony i odciąża go to co znajduje się bliżej drzwi naczepy. Przy robocie tak jak u nas, gdzie ładunki są częściowe, jadąc z połową naczepy przy zwykłym ciągniku oś jest przewalona. Trzy osiowy ciągnik podpiera się osią ciągnika, ale podnosi oś w naczepie - więc wcale w paliwie strasznie nie wychodzi.

Autor:  smotylo [ 04 maja 2019, 18:50 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Pany potrzebuję jakiś dobry podgląd do monitorowania dwóch zestawów jeżdżących po europie zachodniej z podłączeniem w listwe czy tam magistralę CAN polecicie coś?

Autor:  Jacoo [ 04 maja 2019, 19:21 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Cytuj:
Pany potrzebuję jakiś dobry podgląd do monitorowania dwóch zestawów jeżdżących po europie zachodniej z podłączeniem w listwe czy tam magistralę CAN polecicie coś?
Ło ho ho... Pełna inwigilacja się zapowiada :-)

Pytanie, z Gorzyczek na Mikulov lub Znojmo po Czeskiej stronie są jakieś remonty, zwężki, czy w miarę spokojnie przejadę ten odcinek? Dobre 2 lata nie jeździłem tą drogą a będzie zależało mi na czasie.

Autor:  Edler [ 04 maja 2019, 20:16 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Smotylo TomTom Telematics. Bardzo dobry podgląd w zapisy trasy, fajne zestawienie danych spalania, czasu jazdy itp. Dodatkowo mając nawigacje można się fajnie komunikować z kierowcą. Wyznaczać mu trasy przejazdu. Nie jest tez jakos zabójczo drogi. U mnie za 3 auta wraz z wynajmem nawigacji wychodzi 690PLN brutto.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Autor:  verdad123 [ 04 maja 2019, 20:57 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Jeżeli ktoś będzie woził 48t dmc w cenie 40t no to wynika chyba tylko z jego typowej polskiej wizji biznesu. Pewnie to i tak lipa, po co komu kolejna oś jak można na 5ciu wozoć więcej. Ot tylko chwila strachu.

U naszych południowych sąsiadów (CZ) są dopuszczone zestawy o dmc 48t. Jakoś nie widać, żeby nagle był tego wysyp, płacz i zgrzytanie zębów. Sprytnie jest to wykorzystywanie pod kruszywami czy na betoniarniach. Gwarantuję, że nikt tego nie wozi w tej samej cenie. Tak damo jak Szwed nie podstawia linka w cenie mniejszego wozu. No ale oni nie myślą po Polsku.

Autor:  davo76 [ 04 maja 2019, 21:01 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Jeśli chodzi o niepełne ładunki to idealna jest naczepa z dynamicznie zmienianym rozstawem osi, już o tym pisałem w Krone nazywa się to DWC.
Wtedy niema problemu z przewalonym napędem nawet jeśli jest 12 ton do połowy...
Ciekawe czy to jest na 100% prawda że tyle odciąży siodło?

Autor:  Edler [ 04 maja 2019, 21:06 ]
Tytuł:  Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Dwu osiowy ciągnik w Szwecji pod spedycyjką jeździ za 0,9E/ km. 3 osiowy ciągnik 1,05 do 1,1E. Link lub släp zaczyna się od 1,5e na robocie typu DSV. Tematy kwiatów czy jakieś linie. To aż mi sie w Januszowym łbie nie mieści.

Ale i tak mistrzostwem jest Norwegia. Roboty z Oslo na Lofoty i Finnmark spokojnie zaczynają sie od 3euro w góre. Powroty idą w okolicy 2E/km. Ładunki na średnie rejony typu Bergen,Trondheim czy Ålesund również w podobnej kasie, powroty troszeczkę gorzej bo za około 1,5E. Oczywiście to są stawki dla Norwegów. Polacy dostają za kółko 1,2E i są poszczani. Nic dziwnego ze Norwegów stać na takie fury jakie mają i spalania rzędu 55L/100km.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Autor:  Kierownik [ 04 maja 2019, 21:16 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Może tak, pewnie jeśli tak twierdzisz to tak.

Ale tu jest Polska, januszowe zagłębie transportowe Europy. A ja funkcjonuję w Swiętokrzyskim, siedlisku najgorszej patologii transportowej w kraju.

Więc wierzcie mi. Jeśli weszły by wspomniane przepisy, to za 5 lat od dziś, te 6 ton więcej woził bym dokładnie za tyle, ile wynoszą koszty przewiezienia tych ekstra 6 ton.

Więcej opon, więcej paliwa i ambarasu za ten sam finalny skromny zysk. Więc po co.

Autor:  Użytkownik usunięty [ 04 maja 2019, 21:48 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Jeżeli nie wierzycie, że by tak było, to popatrzcie co się dzieje na kontenerach. Nie jest to legalne, wszystko chodzi na przypale nocą, ale i tak coraz więcej tematów widać. W Polsce nawet zmiana prawa nie jest nikomu potrzebna. 25 metrowe zestawy też już przecież nocą na S3 jeździły (albo nadal jeżdżą, nie wiem).

Autor:  ciucma102 [ 04 maja 2019, 21:57 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Kontenery to chociaz.w miare naglasniaja to co sie dzieje na silosach i cysternach to dopiero jest patologia. Oczywiscie w mniejszej skali bo nikt nie wozi z rmc >55t ale w granicach tony to 90%aut idzie. Chociaż ja w swojej krótkiej karierze spotykałem sie z frachtami gdzie norma bylo 42-43t rmc i nikt na to uwagi nie zwracal

Wysłane z mojego LM-G710 przy użyciu Tapatalka


Autor:  Edler [ 04 maja 2019, 22:50 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Kierowniku zgodze sie. To w głowie trzeba miec inaczej klepki poukładane zeby wiedziec ze ekstra robota to ekstra kasa. I zazwyczaj jest tak ze albo trzeba Odre przejechać albo Bałtyk (w moim przypadku) przepłynąć.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Autor:  Długi [ 05 maja 2019, 8:17 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Cytuj:
Pany potrzebuję jakiś dobry podgląd do monitorowania dwóch zestawów jeżdżących po europie zachodniej z podłączeniem w listwe czy tam magistralę CAN polecicie coś?
GBox od Inelo.

Autor:  Bauer [ 05 maja 2019, 8:45 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Cytuj:
Pytanie, z Gorzyczek na Mikulov lub Znojmo po Czeskiej stronie są jakieś remonty, zwężki, czy w miarę spokojnie przejadę ten odcinek? Dobre 2 lata nie jeździłem tą drogą a będzie zależało mi na czasie.
Na wysokości Ostravy 2 zwężki z racji szkód górniczych. Za Olomoucem zwężka do prawego, w godzinach szczytu lubi się przytkać. Do samego Brna spokój. W Brnie na węzłach lubi się przytkać przy większym ruchu. Od Brna już spokój. Na Znojmo spokój po drodze parę przejazdów, bo robią obwodnicę jednej z mieścin. Na Mikulov na jeziorkach masz spowolnienie z racji przejazdu przez prowizoryczny most. W zależności o której porze będziesz leciał tak przejazd przez te miejsca może się zmieniać.

Autor:  LKV Tomek [ 05 maja 2019, 11:09 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Właśnie te od Adamka 25m można jeszcze spotkać na S3 czy juz nie ? :D

Autor:  davo76 [ 05 maja 2019, 11:14 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Zwężke za Ołomuńcem można ominąć, skręcamy na obwodnicy na 435 i pozniej na 150 wylatujemy w Prostejovie. Leciałem tam nawet spoko droga leci się cały czas...

Autor:  bibor80 [ 05 maja 2019, 15:17 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Jeździ lub jeździł ktoś z forumowiczów na Szwarcarie?
Mamy jakaś robotę w tamtym kierunku i akurat wypadło na mnie. Niestety nigdy tam nie jeździłem, to potrzebowalbym kilka wskazówek.
W aucie mam ID Card, więc przynajmniej problem jej wyrobienia odpada.
Proszę opisać jakie procedury, co gdzie i jak, żebym jak najmniej latał po terminalu itp.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka


Autor:  ciucma102 [ 05 maja 2019, 15:45 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Niemiec Szwajcar i wio.
Karta wazna 5 lat

Moze napisz cos wiecej.
Która granica itp

Wysłane z mojego LM-G710 przy użyciu Tapatalka


Autor:  Bauer [ 05 maja 2019, 15:52 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Odprawa na niektórych granicach się od siebie różni drobnymi szczegółami ale zazwyczaj jest tak:
1. Wyrabiasz paragon (kartę myta) ze stanem faktycznym licznika w pojeździe.
2. Idziesz do spedycji z papierami.
3. Po odprawie dostajesz papiery z dokumentem Laufzettel (tzw. obiegówka).
4. Idziesz do niemieckiego celnika po stempel, następnie do szwajcarskiego i wracasz do auta.
5. Wyjeżdżasz z terminala przez bramki, pokazując kwity i podbity Lauzettel, który Ci zabierają.

Strona 2554 z 3480 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/