Strona 2554 z 3477 [ Posty: 69536 ] Przejdź na stronę Poprzednia 12552 2553 2554 2555 25563477 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 04 maja 2019, 18:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 maja 2016, 16:20
Posty: 157

Owszem, ale zastosowanie 3 osiowego ciągnika i 3 osiowej naczepy pozowli uzyskać 48t dmc. A to już ma sens, biorąc pod uwagę liczbę aut, brak kierowców, ekologię itp. Realna ładowność zwiększyłaby się o 6t, czyli 25%. W transporcie materiałów sypkich, budowlance czy stali jak znalazł.


Post Wysłano: 04 maja 2019, 18:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5891
Samochód: Volvo FH

Finał był by taki, że te 6t wiózł bym za tyle, co wóz więcej spali.
We de u pie, wolę tak jak teraz.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 04 maja 2019, 18:11

Z ekonomicznego punktu widzenia dla przewoźnika nie ma to większego sensu. Rynek w końcu tak się ustawi, że większą wagę będzie się woziło za niewiele więcej niż teraz, a wożenie na 40 tonach będzie mało opłacalne.

Przy trzy osiowym nawet dzisiaj na 44 t dmc zapominasz praktycznie temat przeciążenia osi napędowej. Dochodzi druga kwestia, o której wczoraj pisaliście - ładując nawet nie ciężki towar ale na sam przód napęd jest przeciążony i odciąża go to co znajduje się bliżej drzwi naczepy. Przy robocie tak jak u nas, gdzie ładunki są częściowe, jadąc z połową naczepy przy zwykłym ciągniku oś jest przewalona. Trzy osiowy ciągnik podpiera się osią ciągnika, ale podnosi oś w naczepie - więc wcale w paliwie strasznie nie wychodzi.


Post Wysłano: 04 maja 2019, 18:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lis 2008, 13:40
Posty: 50
Samochód: Scania S

Pany potrzebuję jakiś dobry podgląd do monitorowania dwóch zestawów jeżdżących po europie zachodniej z podłączeniem w listwe czy tam magistralę CAN polecicie coś?


Post Wysłano: 04 maja 2019, 19:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 mar 2009, 20:52
Posty: 1356
Lokalizacja: BIA

Cytuj:
Pany potrzebuję jakiś dobry podgląd do monitorowania dwóch zestawów jeżdżących po europie zachodniej z podłączeniem w listwe czy tam magistralę CAN polecicie coś?
Ło ho ho... Pełna inwigilacja się zapowiada :-)

Pytanie, z Gorzyczek na Mikulov lub Znojmo po Czeskiej stronie są jakieś remonty, zwężki, czy w miarę spokojnie przejadę ten odcinek? Dobre 2 lata nie jeździłem tą drogą a będzie zależało mi na czasie.

_________________
Hello boss! Majkel...
Uśmiech Paryża 420dci, Ferrari Stralis 450, Robur MP2 1841, JelczNL 106 460, Kania R 450, Kania NG R 450, Iveco Stralis MY16 480 ...


Post Wysłano: 04 maja 2019, 20:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Smotylo TomTom Telematics. Bardzo dobry podgląd w zapisy trasy, fajne zestawienie danych spalania, czasu jazdy itp. Dodatkowo mając nawigacje można się fajnie komunikować z kierowcą. Wyznaczać mu trasy przejazdu. Nie jest tez jakos zabójczo drogi. U mnie za 3 auta wraz z wynajmem nawigacji wychodzi 690PLN brutto.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Post Wysłano: 04 maja 2019, 20:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 maja 2016, 16:20
Posty: 157

Jeżeli ktoś będzie woził 48t dmc w cenie 40t no to wynika chyba tylko z jego typowej polskiej wizji biznesu. Pewnie to i tak lipa, po co komu kolejna oś jak można na 5ciu wozoć więcej. Ot tylko chwila strachu.

U naszych południowych sąsiadów (CZ) są dopuszczone zestawy o dmc 48t. Jakoś nie widać, żeby nagle był tego wysyp, płacz i zgrzytanie zębów. Sprytnie jest to wykorzystywanie pod kruszywami czy na betoniarniach. Gwarantuję, że nikt tego nie wozi w tej samej cenie. Tak damo jak Szwed nie podstawia linka w cenie mniejszego wozu. No ale oni nie myślą po Polsku.


Post Wysłano: 04 maja 2019, 21:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Jeśli chodzi o niepełne ładunki to idealna jest naczepa z dynamicznie zmienianym rozstawem osi, już o tym pisałem w Krone nazywa się to DWC.
Wtedy niema problemu z przewalonym napędem nawet jeśli jest 12 ton do połowy...
Ciekawe czy to jest na 100% prawda że tyle odciąży siodło?


Post Wysłano: 04 maja 2019, 21:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Dwu osiowy ciągnik w Szwecji pod spedycyjką jeździ za 0,9E/ km. 3 osiowy ciągnik 1,05 do 1,1E. Link lub släp zaczyna się od 1,5e na robocie typu DSV. Tematy kwiatów czy jakieś linie. To aż mi sie w Januszowym łbie nie mieści.

Ale i tak mistrzostwem jest Norwegia. Roboty z Oslo na Lofoty i Finnmark spokojnie zaczynają sie od 3euro w góre. Powroty idą w okolicy 2E/km. Ładunki na średnie rejony typu Bergen,Trondheim czy Ålesund również w podobnej kasie, powroty troszeczkę gorzej bo za około 1,5E. Oczywiście to są stawki dla Norwegów. Polacy dostają za kółko 1,2E i są poszczani. Nic dziwnego ze Norwegów stać na takie fury jakie mają i spalania rzędu 55L/100km.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Post Wysłano: 04 maja 2019, 21:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5891
Samochód: Volvo FH

Może tak, pewnie jeśli tak twierdzisz to tak.

Ale tu jest Polska, januszowe zagłębie transportowe Europy. A ja funkcjonuję w Swiętokrzyskim, siedlisku najgorszej patologii transportowej w kraju.

Więc wierzcie mi. Jeśli weszły by wspomniane przepisy, to za 5 lat od dziś, te 6 ton więcej woził bym dokładnie za tyle, ile wynoszą koszty przewiezienia tych ekstra 6 ton.

Więcej opon, więcej paliwa i ambarasu za ten sam finalny skromny zysk. Więc po co.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 04 maja 2019, 21:48

Jeżeli nie wierzycie, że by tak było, to popatrzcie co się dzieje na kontenerach. Nie jest to legalne, wszystko chodzi na przypale nocą, ale i tak coraz więcej tematów widać. W Polsce nawet zmiana prawa nie jest nikomu potrzebna. 25 metrowe zestawy też już przecież nocą na S3 jeździły (albo nadal jeżdżą, nie wiem).


Post Wysłano: 04 maja 2019, 21:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2813
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Kontenery to chociaz.w miare naglasniaja to co sie dzieje na silosach i cysternach to dopiero jest patologia. Oczywiscie w mniejszej skali bo nikt nie wozi z rmc >55t ale w granicach tony to 90%aut idzie. Chociaż ja w swojej krótkiej karierze spotykałem sie z frachtami gdzie norma bylo 42-43t rmc i nikt na to uwagi nie zwracal

Wysłane z mojego LM-G710 przy użyciu Tapatalka


_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 04 maja 2019, 22:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Kierowniku zgodze sie. To w głowie trzeba miec inaczej klepki poukładane zeby wiedziec ze ekstra robota to ekstra kasa. I zazwyczaj jest tak ze albo trzeba Odre przejechać albo Bałtyk (w moim przypadku) przepłynąć.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Post Wysłano: 05 maja 2019, 8:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 kwie 2006, 15:36
Posty: 3145
GG: 997
Samochód: 1948
Lokalizacja: CG

Cytuj:
Pany potrzebuję jakiś dobry podgląd do monitorowania dwóch zestawów jeżdżących po europie zachodniej z podłączeniem w listwe czy tam magistralę CAN polecicie coś?
GBox od Inelo.

_________________
Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.


Post Wysłano: 05 maja 2019, 8:45
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2011, 15:46
Posty: 4167
Samochód: DAF XF105.410
Lokalizacja: Wieluń / Wieruszów

Cytuj:
Pytanie, z Gorzyczek na Mikulov lub Znojmo po Czeskiej stronie są jakieś remonty, zwężki, czy w miarę spokojnie przejadę ten odcinek? Dobre 2 lata nie jeździłem tą drogą a będzie zależało mi na czasie.
Na wysokości Ostravy 2 zwężki z racji szkód górniczych. Za Olomoucem zwężka do prawego, w godzinach szczytu lubi się przytkać. Do samego Brna spokój. W Brnie na węzłach lubi się przytkać przy większym ruchu. Od Brna już spokój. Na Znojmo spokój po drodze parę przejazdów, bo robią obwodnicę jednej z mieścin. Na Mikulov na jeziorkach masz spowolnienie z racji przejazdu przez prowizoryczny most. W zależności o której porze będziesz leciał tak przejazd przez te miejsca może się zmieniać.

_________________
09.09.2011r. Sylwek. Pamiętamy. [*]

Naczelny Forumowy Kierowca z Powołania.
#BigosLover


Post Wysłano: 05 maja 2019, 11:09
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lut 2009, 18:30
Posty: 1728
GG: 1
Lokalizacja: Częstochowa SC

Właśnie te od Adamka 25m można jeszcze spotkać na S3 czy juz nie ? :D


Post Wysłano: 05 maja 2019, 11:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Zwężke za Ołomuńcem można ominąć, skręcamy na obwodnicy na 435 i pozniej na 150 wylatujemy w Prostejovie. Leciałem tam nawet spoko droga leci się cały czas...


Post Wysłano: 05 maja 2019, 15:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1884

Jeździ lub jeździł ktoś z forumowiczów na Szwarcarie?
Mamy jakaś robotę w tamtym kierunku i akurat wypadło na mnie. Niestety nigdy tam nie jeździłem, to potrzebowalbym kilka wskazówek.
W aucie mam ID Card, więc przynajmniej problem jej wyrobienia odpada.
Proszę opisać jakie procedury, co gdzie i jak, żebym jak najmniej latał po terminalu itp.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka



Post Wysłano: 05 maja 2019, 15:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2813
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Niemiec Szwajcar i wio.
Karta wazna 5 lat

Moze napisz cos wiecej.
Która granica itp

Wysłane z mojego LM-G710 przy użyciu Tapatalka


_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 05 maja 2019, 15:52
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2011, 15:46
Posty: 4167
Samochód: DAF XF105.410
Lokalizacja: Wieluń / Wieruszów

Odprawa na niektórych granicach się od siebie różni drobnymi szczegółami ale zazwyczaj jest tak:
1. Wyrabiasz paragon (kartę myta) ze stanem faktycznym licznika w pojeździe.
2. Idziesz do spedycji z papierami.
3. Po odprawie dostajesz papiery z dokumentem Laufzettel (tzw. obiegówka).
4. Idziesz do niemieckiego celnika po stempel, następnie do szwajcarskiego i wracasz do auta.
5. Wyjeżdżasz z terminala przez bramki, pokazując kwity i podbity Lauzettel, który Ci zabierają.

_________________
09.09.2011r. Sylwek. Pamiętamy. [*]

Naczelny Forumowy Kierowca z Powołania.
#BigosLover


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 2554 z 3477 [ Posty: 69536 ] Przejdź na stronę Poprzednia 12552 2553 2554 2555 25563477 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: