wagaciezka.com - Forum transportu drogowego https://wagaciezka.com/ |
|
Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 https://wagaciezka.com/viewtopic.php?t=41375 |
Strona 2553 z 3555 |
Autor: | RAFUS [ 03 maja 2019, 23:45 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Jak problem z naciskiem w koniu, to trzyośke sobie sprawić. ![]() |
Autor: | bibor80 [ 04 maja 2019, 0:03 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Zzx nie każdy ma taki komfort żeby sobie samemu towar ustawiać. Na niektóre magazyny za Odrą nie ma nawet wstępu. A jak spedycja wymyśli kilka miejsc załadunku, to już wogóle lipa. Mi ostatnio spedytorka wymyśliła doładunek, oczywiście kręgi blachy i musiały byc od ściany po 2 palety w rzędzie. Później kolejny ładunek ciężko i na osi ciagnącej 12 ton. Jeśli jest możliwość i kierowca wie w czym rzecz, to można jakoś to poukładać. Niestety w wielu przypadkach nie ma takiej opcji. Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka |
Autor: | JoHn [ 04 maja 2019, 0:21 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Żeby tylko kierowcy chciało się ustawiać to w 80% da radę. Większość kierowców nie chce bądź nie potrafi pomimo poprzestawianych siodeł, zegarów itp. |
Autor: | Kermiter [ 04 maja 2019, 0:55 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Hehe ile razy miałem ładować papier papier toaletowy albo napoje w butelkach nigdy to sie nie mieszało wiec o jakims przekładaniu palet nie było co marzyć,myśleć,wspominać:D za to pamiętam starą szkołe jeszcze z czasów granic gdzie na Olszynie była waga osiowa i zasada była taka: na pierwszych dwóch polach naczepy(do połowy) ładujemy 10 ton a na następnych dwóch polach 14-15 ton(resztę) i wówczas na napędzie wychodzi w granicach dopuszczlanych 11.5t. Wtedy (przed wejsciem do UE) za przewaloną oś płaciło sie 700-800 pln kary na wyjeździe z Polski lub możliwość zmiany granicy na powrocie za darmo. |
Autor: | Ejber [ 04 maja 2019, 11:22 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Cytuj:
Jak problem z naciskiem w koniu, to trzyośke sobie sprawić.
Panie od razu 4 albo 5 osi co sie rozdrabniać.
![]() |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 04 maja 2019, 11:54 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Trzy osie rozwiązują kompletnie problem przeciążonego napędu przy zwykłej naczepie, ale tak samo przy zwykłych ładunkach ciężko to uzasadnić finansowo, droższy ciągnik, więcej opon i mniejsze kotły. |
Autor: | Edler [ 04 maja 2019, 12:21 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Ale 3osie tworzą problem masy całkowitej. W miarę męski pusher waży około 9500kg. Męskie boogie około 10500kg. Jak ktoś wozi dużo ciężkich ładunków, jak ja, nie ma opcji zmieścić się w 40T DMC. NAwet jak wyrzucimy zbędne kilogramy w postaci zapasu czy paleciary. Co do nacisku na napęd. Bardzo dużo wożę granulatu na paletach ze Szwecji. 18 palet każdą po 1200kg około. Wychodzi około 25,5t brutto ładunku. Przy 2 paletach z przodu na środku i potem 8x2 na napędzie jest 11,5t. Całkiem ktoś mądry musiał to obcykać. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 04 maja 2019, 12:25 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Nasze Volva są lżejsze od Dafów ![]() |
Autor: | Edler [ 04 maja 2019, 12:37 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
No właśnie ![]() Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
Autor: | MAN [ 04 maja 2019, 12:40 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Moje boogie waży 8345 kg stąd nie wiem skąd ci wychodzi 10500 kg. Minus to zbiorniki paliwa całe 930 litrów ale na upartego by mogło być około 1050 litrów. |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 04 maja 2019, 13:00 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Panie to się tylko cieszyć ja mam zbiornik 620l w ld. ![]() |
Autor: | TwoStepsFromHell [ 04 maja 2019, 13:20 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Cytuj: Moje boogie waży 8345 kg stąd nie wiem skąd ci wychodzi 10500 kg. W dowodzie czy na wadze? Zatankowane czy puste? 105 boogie w ex firmie ze zbiornikiem 600 litrów ważył 10 ton, a moje v8 Topline pusher z 450 litrów kotłem według dokumentów 9420 i około tyle na wadze wychodziło. Minus to zbiorniki paliwa całe 930 litrów ale na upartego by mogło być około 1050 litrów. Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka |
Autor: | MAN [ 04 maja 2019, 13:30 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
8500 kg z połową paliwa w zbiornikach z kwitu na wadze. Na pusto 17940 kg naczepa krone plus pusta wysoka 40-stka. |
Autor: | TwoStepsFromHell [ 04 maja 2019, 14:17 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
To ja podobnie wychodzę R420 z 1200 litrów ropy, schmitzem i 40 HC... Lekkie masz to auto [emoji6] R500 puscher z prawie 6 tonowa sommerką wychodziła mi bez puszki w przybliżeniu 15500. Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka |
Autor: | Luka [ 04 maja 2019, 15:44 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Lepiej byłoby jakby podnieśli dmc do 42 przy wykorzystaniu 3 osiowego ciągnika i ładowność by się zgadzała i naciski. Choć jak podniosą to pewnie już znacząco, tak jak się dzieje to w sąsiednich państwach, np. do 60t. |
Autor: | Edler [ 04 maja 2019, 16:22 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Niemcy do 60 nie podniosa bo im sie te drogi rozlecą w ciagu roku. Ale 44t DMC znacznie by ulatwily zycie. Mozna by ladowac po 25/26 ton i miec mniejsze naciski osiowe niz przy 5 osiowym skladzie. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
Autor: | Luka [ 04 maja 2019, 16:25 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
A to właśnie Niemcy są głównymi hamulcowymi, zwłaszcza dla nas. |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 04 maja 2019, 16:28 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Był przecież taki pomysł (na 40ton o tym czytałem), ale poległo generalnie przez problem lobby kolejowego. |
Autor: | Luka [ 04 maja 2019, 17:09 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Tak w temacie obliczania obciążeń osi. Wydanie 1 było obszerniejsze. https://til.scania.com/groups/bwd/docum ... 043_14.pdf |
Autor: | ciucma102 [ 04 maja 2019, 17:53 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Gdyby podniesiono dmc to spedycje zaraz by podniosły wagi poszczególnych frachtow i dalejbylby ten sam problem Wysłane z mojego LM-G710 przy użyciu Tapatalka |
Strona 2553 z 3555 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |