Strona 2553 z 3480 [ Posty: 69596 ] Przejdź na stronę Poprzednia 12551 2552 2553 2554 25553480 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 03 maja 2019, 23:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 sie 2005, 22:54
Posty: 706
Samochód: Stralis II 6x2
Lokalizacja: PSE

Jak problem z naciskiem w koniu, to trzyośke sobie sprawić. ;)

_________________
:twisted: Latam Iveco - i to całkiem daleko...


Post Wysłano: 04 maja 2019, 0:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1884

Zzx nie każdy ma taki komfort żeby sobie samemu towar ustawiać.
Na niektóre magazyny za Odrą nie ma nawet wstępu.
A jak spedycja wymyśli kilka miejsc załadunku, to już wogóle lipa.
Mi ostatnio spedytorka wymyśliła doładunek, oczywiście kręgi blachy i musiały byc od ściany po 2 palety w rzędzie.
Później kolejny ładunek ciężko i na osi ciagnącej 12 ton.
Jeśli jest możliwość i kierowca wie w czym rzecz, to można jakoś to poukładać.
Niestety w wielu przypadkach nie ma takiej opcji.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka



Post Wysłano: 04 maja 2019, 0:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 paź 2006, 19:44
Posty: 1278
GG: 0
Lokalizacja: BL DK61

Żeby tylko kierowcy chciało się ustawiać to w 80% da radę. Większość kierowców nie chce bądź nie potrafi pomimo poprzestawianych siodeł, zegarów itp.


Post Wysłano: 04 maja 2019, 0:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 2661
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY

Hehe ile razy miałem ładować papier papier toaletowy albo napoje w butelkach nigdy to sie nie mieszało wiec o jakims przekładaniu palet nie było co marzyć,myśleć,wspominać:D za to pamiętam starą szkołe jeszcze z czasów granic gdzie na Olszynie była waga osiowa i zasada była taka: na pierwszych dwóch polach naczepy(do połowy) ładujemy 10 ton a na następnych dwóch polach 14-15 ton(resztę) i wówczas na napędzie wychodzi w granicach dopuszczlanych 11.5t.
Wtedy (przed wejsciem do UE) za przewaloną oś płaciło sie 700-800 pln kary na wyjeździe z Polski lub możliwość zmiany granicy na powrocie za darmo.

_________________
"Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"


Post Wysłano: 04 maja 2019, 11:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 sie 2016, 14:18
Posty: 249
Lokalizacja: PZ

Cytuj:
Jak problem z naciskiem w koniu, to trzyośke sobie sprawić. ;)
Panie od razu 4 albo 5 osi co sie rozdrabniać.


Post Wysłano: 04 maja 2019, 11:54

Trzy osie rozwiązują kompletnie problem przeciążonego napędu przy zwykłej naczepie, ale tak samo przy zwykłych ładunkach ciężko to uzasadnić finansowo, droższy ciągnik, więcej opon i mniejsze kotły.


Post Wysłano: 04 maja 2019, 12:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Ale 3osie tworzą problem masy całkowitej. W miarę męski pusher waży około 9500kg. Męskie boogie około 10500kg. Jak ktoś wozi dużo ciężkich ładunków, jak ja, nie ma opcji zmieścić się w 40T DMC. NAwet jak wyrzucimy zbędne kilogramy w postaci zapasu czy paleciary.
Co do nacisku na napęd. Bardzo dużo wożę granulatu na paletach ze Szwecji. 18 palet każdą po 1200kg około. Wychodzi około 25,5t brutto ładunku. Przy 2 paletach z przodu na środku i potem 8x2 na napędzie jest 11,5t. Całkiem ktoś mądry musiał to obcykać.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Post Wysłano: 04 maja 2019, 12:25

Nasze Volva są lżejsze od Dafów :lol: Ok, jest różnica 350 litrów w paliwie, ale i tak Daf jakieś +/- pół tony więcej waży. Tylko wiadomo, że prawdziwy pusher to nie jest.


Post Wysłano: 04 maja 2019, 12:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

No właśnie :) poza odciążeniem osi nie zyskujemy wiele.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Post Wysłano: 04 maja 2019, 12:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7206
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Moje boogie waży 8345 kg stąd nie wiem skąd ci wychodzi 10500 kg.
Minus to zbiorniki paliwa całe 930 litrów ale na upartego by mogło być około 1050 litrów.

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 04 maja 2019, 13:00

Panie to się tylko cieszyć ja mam zbiornik 620l w ld. :D


Post Wysłano: 04 maja 2019, 13:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2015, 14:46
Posty: 1194
Samochód: Osobowy 😅
Lokalizacja: PJA

Cytuj:
Moje boogie waży 8345 kg stąd nie wiem skąd ci wychodzi 10500 kg.
Minus to zbiorniki paliwa całe 930 litrów ale na upartego by mogło być około 1050 litrów.
W dowodzie czy na wadze? Zatankowane czy puste? 105 boogie w ex firmie ze zbiornikiem 600 litrów ważył 10 ton, a moje v8 Topline pusher z 450 litrów kotłem według dokumentów 9420 i około tyle na wadze wychodziło.

Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka


_________________
"Pasja rodzi profesjonalizm, profesjonalizm daje jakość, a jakość to luksus w życiu." ~ Jacek Walkiewicz
"Wyobraźcie sobie jajecznicę na boczku. W przypadku jajecznicy na boczku kura była zaangażowana, a świnia się poświęciła."
~ Jacek Walkiewicz


Post Wysłano: 04 maja 2019, 13:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7206
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

8500 kg z połową paliwa w zbiornikach z kwitu na wadze.
Na pusto 17940 kg naczepa krone plus pusta wysoka 40-stka.

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 04 maja 2019, 14:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2015, 14:46
Posty: 1194
Samochód: Osobowy 😅
Lokalizacja: PJA

To ja podobnie wychodzę R420 z 1200 litrów ropy, schmitzem i 40 HC... Lekkie masz to auto [emoji6] R500 puscher z prawie 6 tonowa sommerką wychodziła mi bez puszki w przybliżeniu 15500.

Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka


_________________
"Pasja rodzi profesjonalizm, profesjonalizm daje jakość, a jakość to luksus w życiu." ~ Jacek Walkiewicz
"Wyobraźcie sobie jajecznicę na boczku. W przypadku jajecznicy na boczku kura była zaangażowana, a świnia się poświęciła."
~ Jacek Walkiewicz


Post Wysłano: 04 maja 2019, 15:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5952

Lepiej byłoby jakby podnieśli dmc do 42 przy wykorzystaniu 3 osiowego ciągnika i ładowność by się zgadzała i naciski.
Choć jak podniosą to pewnie już znacząco, tak jak się dzieje to w sąsiednich państwach, np. do 60t.


Post Wysłano: 04 maja 2019, 16:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Niemcy do 60 nie podniosa bo im sie te drogi rozlecą w ciagu roku. Ale 44t DMC znacznie by ulatwily zycie. Mozna by ladowac po 25/26 ton i miec mniejsze naciski osiowe niz przy 5 osiowym skladzie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Post Wysłano: 04 maja 2019, 16:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5952

A to właśnie Niemcy są głównymi hamulcowymi, zwłaszcza dla nas.


Post Wysłano: 04 maja 2019, 16:28

Był przecież taki pomysł (na 40ton o tym czytałem), ale poległo generalnie przez problem lobby kolejowego.


Post Wysłano: 04 maja 2019, 17:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5952

Tak w temacie obliczania obciążeń osi. Wydanie 1 było obszerniejsze.
https://til.scania.com/groups/bwd/docum ... 043_14.pdf


Post Wysłano: 04 maja 2019, 17:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2814
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Gdyby podniesiono dmc to spedycje zaraz by podniosły wagi poszczególnych frachtow i dalejbylby ten sam problem

Wysłane z mojego LM-G710 przy użyciu Tapatalka


_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 2553 z 3480 [ Posty: 69596 ] Przejdź na stronę Poprzednia 12551 2552 2553 2554 25553480 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: