Strona 2552 z 3480 [ Posty: 69596 ] Przejdź na stronę Poprzednia 12550 2551 2552 2553 25543480 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 03 maja 2019, 16:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5952

Z tego co pamiętam, jeśli ładujemy od przodu do tyłu całość, to gdzieś przy ok 60% załadowanego towaru jest maksimum na przedniej osi/napędzie (solo/zestaw). Dalej już jest odciążanie przodu.


Post Wysłano: 03 maja 2019, 17:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 maja 2016, 16:20
Posty: 157

Nie ma jednej reguły na to jak załadować towar, bo jest bardzo dużo zmiennych mających wpływ na nacisk, takie jak choćby:
-ilość paliwa w zbiorniku. Dużą różnice robi, czy ma się zalane 1400l, czy tylko 200.
-rozstaw osi ciągnika
-ustawienie siodła w ciągniku
-ustawienie poduszek zawieszenia
-rozmieszczenie osprzętu takiego jak koło zapasowe, paleciara, akumulatory etc.

Niby błahostki, ale sumując to w skrajnych przypadkach różnice mogą dochodzić nawet do 2t na ośkę.
Np. ciągnik na krótkiej ramie (wspomniany w którymś temacie TGX z rozstawem 3.6m), pełne kotły, paleciara, w porównaniu z ciągnikiem na ramie 3.9m, puste zbiorniki, dwa zapasy na ogonie w naczepie. Gwarantuję, że różnica będzie spora :)

Niektóre naczepy (mowa o 13.6 standard) mają pierwszą oś lekko przesuniętą do przodu (większy rozstaw między 1 a 2 osią), co powoduje, że napęd jest lekko odciążony.

A co do samego podejścia załadowców - gdyby zwracali na to uwagę, to załadowca musiałby się dostosować. Realia są takie, że 99% ma to w głębokim poważaniu, w związku z czym jak trafi się jeden na sto, który "ma problem", no to co się dziwić.

Do całości wystarczy dodać fakt, że od paru lat w PL na dużej części DK wprowadzili 10t na napęd, co bardzo łatwo przekroczyć.


Post Wysłano: 03 maja 2019, 17:34

Od 5:20 jest dobrze pokazane na przykładzie jak można przesuwając siodło zmienić nacisk:
https://www.youtube.com/watch?v=PZE2ATO9AXU


Post Wysłano: 03 maja 2019, 17:51

Cytuj:
Tak samo jak ładujemy jeden temat.
Wszyscy się mi dziwią że chce lekkie palety w środek naczepy, a nie na koniec....

Każdy ładuje wszystko co ciężkie na przód, a lekkie palety na tył.. bo się lepiej jedzie.... Z przewoloną osią napędową około 13T...

Nie da rady pomieszać palet, bo wózkowym nie chce się palet mixować i wiecznie płaczą, że ja ma problem... Jako jedyny :D
Po gwałtownym hamowaniu się dowiesz dlaczego koledzy wolą jechać z przewaloną ośką .


Post Wysłano: 03 maja 2019, 18:53
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lis 2013, 15:13
Posty: 3576
GG: 38530901
Samochód: Iveco
Lokalizacja: Oleśnica

Żeby zapłacić mandat :D

_________________
STRALIS
Jeździłem, ja też jeździłem dla Jeronimo, ale Martins lepij płacił i poszedłem tam, to już dawno było, zanim Rohling kupił Suusa.


Post Wysłano: 03 maja 2019, 19:07

Cytuj:
Żeby zapłacić mandat :D
Raczej po to żeby nie mieć domina na naczepie i nie musieć zbierać rozwalonego towaru.
No ale każdy ma swój rozum i towar układa wedłe własnego uznania.


Post Wysłano: 03 maja 2019, 19:20
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lis 2013, 15:13
Posty: 3576
GG: 38530901
Samochód: Iveco
Lokalizacja: Oleśnica

Trochę garbsen....

Jeżeli mam towar rozłożony równo i równo dociążone osie w naczepie i koniu to co ma się stać?

Dajmy na to jest całości 20t. Na koniu mam 8t reszta naczepa.
Wiem ile mam, bo tu tu manometry na poduszkach 8)

Systemy widzą pojazd załadowany i dają odpowiednia siłę hamowania, w przypadku dołożenia konia naczepa nie ma pełnej siły hamowania.i jest mnie efektywniejsza w pełnym sile hamowania.

_________________
STRALIS
Jeździłem, ja też jeździłem dla Jeronimo, ale Martins lepij płacił i poszedłem tam, to już dawno było, zanim Rohling kupił Suusa.


Post Wysłano: 03 maja 2019, 19:30

Co się ma stać?
Układam z przodu np palety z napojami.Są one ciężkie, ale dosunięte do ściany i w razie hamowania mają o co się oprzeć więc się nie poskładają. Za nimi ustawiam np palety z papierem toaletowym.Podczas hamowania towar dalej jest bezpieczny.Ale jeśli za tymi lekkimi paletami znów ustawię palety z napojami to podczas hamowania te końcowe palety najzwyczajniej w życiu pozgniatają te z papierem .Tak działa fizyka.


Post Wysłano: 03 maja 2019, 19:47
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lis 2013, 15:13
Posty: 3576
GG: 38530901
Samochód: Iveco
Lokalizacja: Oleśnica

Aleś wynalazł koncepcję...
Zepnij to sobie pasami i nic ci nie poleci :wink:

_________________
STRALIS
Jeździłem, ja też jeździłem dla Jeronimo, ale Martins lepij płacił i poszedłem tam, to już dawno było, zanim Rohling kupił Suusa.


Post Wysłano: 03 maja 2019, 19:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5897
Samochód: Volvo FH

A o desce zabezpieczającej, lub nawet dwóch, to żeś Pan słyszał? Bo chyba nie.
Dzielisz Pan tą deską, lub nawet dwoma ten towar twardy od miękkiego, i tyle...

W dobie wag przejazdowych i stanowisk do pomiaru, na prawie każdej Sce, naciski i rozłożenie towaru ma doczepie staje się dość ważne.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 03 maja 2019, 19:58

Kierownik myślisz, że jak parę ton będzie napierac na taką deskę to ona to utrzyma?


Post Wysłano: 03 maja 2019, 20:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2082
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Aj tam, komunistyczny fachowiec wam wytłumaczy jak zmieniają się naciski poszczególnych osi pod wpływem przemieszczania się gawiedzi wedle osi wzdłużnej pojazdu. :lol: :lol:

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 03 maja 2019, 20:06

Cytuj:
Aj tam, komunistyczny fachowiec wam wytłumaczy jak zmieniają się naciski poszczególnych osi pod wpływem przemieszczania się gawiedzi wedle osi wzdłużnej pojazdu. :lol: :lol:
Pokolenie navi wie lepiej. Efekty tego dość często można zaobserwować na drodze.
Bez odbioru :D


Post Wysłano: 03 maja 2019, 20:07
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lis 2013, 15:13
Posty: 3576
GG: 38530901
Samochód: Iveco
Lokalizacja: Oleśnica

Dobre wg twojej ideologii jedziesz sobie autostradką w dalekich nimcech, pół naczepy wody kij mi w oko niegazowanej i pół sraj taśmy.

Nagle walisz w heble i co???
Masz nie potrzebnie przewalona oś dzięki czemu nie masz efektownego hamowania i wodę mineralną w kabinie która jest niepospinana i wychodzi przednią ścianą.

Sorry ale jak słyszę ideologię Januszy o układaniu towaru, bo łon nie poleci... Kojarzy mi się tylko zablokowaną rampą w Biedronce i mandacie dla magazyniera i cięci...

Ten sam poziom opowiadającego...

_________________
STRALIS
Jeździłem, ja też jeździłem dla Jeronimo, ale Martins lepij płacił i poszedłem tam, to już dawno było, zanim Rohling kupił Suusa.


Post Wysłano: 03 maja 2019, 20:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1884

Wozilismy wodę z Jeleśni i był zakaz spinania :)
Deski rozpierające się sprawdzają, ale jak towar różny i spiętrowany, to dwie sztuki może być mało, a zwykle tyle jest na naczepie.
Wszystko kwestia towaru i możliwości sposobu zabezpiecznia.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka



Post Wysłano: 03 maja 2019, 20:12
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2011, 15:46
Posty: 4168
Samochód: DAF XF105.410
Lokalizacja: Wieluń / Wieruszów

9zł jak ładuje składaka z 4 miejsc to sprawdza za każdym razem palety ile ważą i wyciąga te lżejsze i na przód daje cięższe. Choćby w każdym miejscu załadunku miał całą resztą wyjeżdżać. Czego wy tu nie rozumiecie? :)

_________________
09.09.2011r. Sylwek. Pamiętamy. [*]

Ex Naczelny Forumowy Kierowca z Powołania.
#BigosLover


Post Wysłano: 03 maja 2019, 20:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 maja 2014, 9:00
Posty: 1154
Samochód: Scania R410
Lokalizacja: Będzin

Cytuj:
Wozilismy wodę z Jeleśni i był zakaz spinania :)
Deski rozpierające się sprawdzają, ale jak towar różny i spiętrowany, to dwie sztuki może być mało, a zwykle tyle jest na naczepie.
Wszystko kwestia towaru i możliwości sposobu zabezpiecznia.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
Pierwszy raz słyszę aby ktoś wodę spinał :mrgreen: Gdziekolwiek człowiek wode ładował tam zawsze waga mniej więcej się zgadzała,chłopaki ogarnięte zrobili tyle jedynek aby było dobrze.

_________________
"Ja to jestem tradycjonalista,wolałbym rzepa zapiąć niż jakieś promy wbijać' -Król Dystrybucji 2019


Post Wysłano: 03 maja 2019, 20:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1884

Ociu proponował spiąć pasami i to był taki sarkazm do jego wypowiedzi.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka



Post Wysłano: 03 maja 2019, 21:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2082
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Cytuj:

Pierwszy raz słyszę aby ktoś wodę spinał :mrgreen:
Ja dość często spinałem i minerałkę i "pepsiaka" czy piwo w skrzynkach, raz czy dwa zaliczyłem wtopę i mnie nauczyło :wink:

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 03 maja 2019, 22:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5085
Samochód: orange i grafitowy

grzecznie chciał bym przypomnieć że palety stawia się nie tylko w poprzek (po 2) ale również wzdłuż (po 3).
co stoi na przeszkodzie poustawiać ciężkie w środku lekkie po bokach? no ewentualnie ustawienie na zmianę lekkie w środku ciężkie po bokach?

ja ładuje swoje towary sam ( mam za to dodatkowa kasę) - pracownicy magazynu patrzą na mnie jak na idiotę jak mieszam lekkie palety z cięższymi. czasami jak mam dobry humor to postawię po 2 palety na środku tak że bokiem można sobie spokojnie obejść towar - pewnie przy bardzo gwałtownym skręcie by się oparł o deski, ale łaskawie trzymam dystans do poprzednika i patrzę w lusterka co robią zawodnicy z boku :D .

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 2552 z 3480 [ Posty: 69596 ] Przejdź na stronę Poprzednia 12550 2551 2552 2553 25543480 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: