Cytuj:
Ty się obracasz w takiej padlinie. Domyślam się, że masz 1 auto, wozić w kółkach FTL chcesz wiec i taka cena jest. Świata nie zwojujesz tylko duże firmy spijają śmietankę. Nie chcesz szukać sam to idziesz do spedycji która nastawiona jest na maksymalizację zysku.
Ty też raczej 1000 samochodów nie posiadasz, jeżeli już chcesz mówić o dużych firmach
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Faktem jest, że na częściówkach można nieco "dorobić", stąd kombinacje typu lekkie muldy, krążek + jakieś palety. Mimo wszystko jesteś skazany na giełdy, bo chcąc właśnie robić takie zbieraniny, nie jesteś w stanie cały czas mieć zleceń z 1 ręki na wszystkich kierunkach. Co za tym idzie, giełda dyktuje Ci cenę, więc tak zbytnio nie naciągaj jaki to miód jest. Twój podstawowy (główny) fracht jedzie zapewne w cenie rynkowej, bo nikt nie ma dobrego serca, żeby bez potrzeby płacić więcej.
Sebastian, jeżeli pytasz dlaczego tak jest, to Ci podam kilka przykładów:
-dużo firm "transportowych" to pralnie czy przykrywki do innych działalności, niekoniecznie do końca zgodnych z literą prawa. Często są to typowe firmy "kosztowe".
-dla wielu transport to dodatek do innej działalności i przy efekcie skali coś tam zarabiają
-mało kto potrafi się przyznać, że nic innego nie potrafi robić i tkwi w tym bagnie, często mając na głowie kredyty czy leasingi jest uwiązany na następne lata i mimo fatalnej sytuacji w branży nic zbytnio nie jest w stanie zrobić
-niektórzy myśleli, że to prosta branża, ot kupi (wyleasinguje) się ciężarówkę, wstawi pod spedycję, zatrudni kierowcę i kasa sama będzie się robić. Idealna recepta na dobry biznes dla "spedycji". Taki przewoźnik to skarb, a najlepiej jak jest to dopiero rozpoczynający działalność, mieć takiego uwiązanego i zależnego od siebie to czysta kasa.
-bardzo dużo firm nie jest świadomych swoich kosztów. To dopiero wychodzi po jakimś dłuższym okresie, jak gruzy trzeba wymienić na coś nowszego czy poczynić inwestycje na nowe opony, albo jak jakiś Sasza zaliczy wpadkę typu przewrócony zestaw.
To masz tylko kilka przykładów. Transport to dojna krowa dla wielu, niekoniecznie dla firm transportowych.
Sprawdź sobie choćby powiązania pomiędzy Get Back i pewną znaną firmą z branży transportowej na H
To idealna branża, żeby pokazać, że coś się robi. No bo jak pod płotem stoją nowe gruzy, znaczy powodzi się, ciężko pracuje, to i efekt jest...