Strona 2443 z 3480 [ Posty: 69587 ] Przejdź na stronę Poprzednia 12441 2442 2443 2444 24453480 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 05 sty 2019, 22:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1884

Do tu fachowiec to podstawa, a nie logo serwisu.
Kieras, weź poprawkę, że może jakiś praktykant uczył się na Twoim aucie i zdobytą wiedzę, wdroży w życie przy naprawie kolejnego auta. :)

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka



Post Wysłano: 05 sty 2019, 22:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5897
Samochód: Volvo FH

Tam wszyscy pracujący w tym przybytku mechanicy się dotykali. Ze 3 z nich to ludzie z pojęciem, reszta to zgadywacze/wymieniacze.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 05 sty 2019, 22:19

Cytuj:
A ja ostatnio trochę jeździłem po serwisach, bo stwierdziłem że może by zaczął wychodzić z dziadowstwa.

Szarpiące sprzęgło w automacie w Volvo. 5500 netto, stwierdzili, że krzywe koło zamachowe, ori 6500, założyli z zamiennika 1500 netto - krzywe. Zanim doszli że krzywe, założyli nowy zawór proporcjonalny, miał być na chwilę z darmo, wyszło że trzeba było 1800 netto zapłacić, bez zmian szarpie dalej.
Wyjeli koło zamachowe dali na tokarkę (tak serwis pracuje), lepiej ale nie dobrze.

Teraz wyjdzie na to, że albo nowe ori koło zamachowe za 6500, albo stare ori na 99%dobre będzie włożone.

Tym sposobem sprzęgło w volvie wyjdzie z 15500 netto.
O traceniu czasu na "podjedź zobaczymy, podmienimy, zdiagnozujemy, skalibrujemy, wgramy nowy soft,, próbach rozbierania wybieraka, bo może się uzdrowi", nie wspomnę.

Szkoda gadać. Dziady jak wszędzie. Jak ktoś liczy że serwis zrobi że na 200% musi być dobrze, czasem zdziwi się.

W stodole, to samo zrobił bym za 4500 klamoty 600 robota.
E tam, Prezes wymieniał koło zamachowe w FH16 jak było (chińczyk) 13683 netto za sam zamach, zamienników podobno brak.

Przed rabatami ponad 20 tysięcy za wymiane.

Magik od Volva, który podłączał nam lampki do nowych się roześmiał i stwierdził, że za 1/4 ceny by zrobił u siebie.


Post Wysłano: 05 sty 2019, 22:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5950

Właśnie się ostatnio zastanawiałem jaka jest różnica w kosztach eksploatacji między fh 13 (mam nadzieję, że niektórzy tego nie zobaczą) a fh 16.


Post Wysłano: 05 sty 2019, 22:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7206
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Bo w większości ludzie na serwisie to zgadywacze, wymieniacze na koszt klienta

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 05 sty 2019, 22:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5897
Samochód: Volvo FH

Cytuj:
...między fh 13 (mam nadzieję, że niektórzy tego nie zobaczą) a fh 16.
Zaraz z czeluści internetów wychynie Jester/Użytkownik i będziesz miał ciepło :D.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 05 sty 2019, 22:33

Krzywe koło zamachowe to na prawdę błaha usterka ale jak ktoś wierzy w to że tokarką coś zdziała to gratulacje. Co do serwisów to największym problemem jest to że nie płacą dobrze pracownikom i potem mają ludzi z łapanki, w takim ASO dobrze zarania może 1-2 mechaników reszta pracuje za grosze. Sam miałem niegdyś podejście do pracy w ASO jako mechanik ale $$$ słabe to zrezygnowałem, ceny za usługi kosmiczne a wynagrodzenie pracownika tak marne.


Ostatnio zmieniony 05 sty 2019, 23:23 przez Usunięty użytkownik 32565, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 05 sty 2019, 22:35
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2011, 15:46
Posty: 4168
Samochód: DAF XF105.410
Lokalizacja: Wieluń / Wieruszów

Udar nie dał chłopakowi ciepłych firmowych kalesonków?

_________________
09.09.2011r. Sylwek. Pamiętamy. [*]

Ex Naczelny Forumowy Kierowca z Powołania.
#BigosLover


Post Wysłano: 05 sty 2019, 22:44

Cytuj:
Właśnie się ostatnio zastanawiałem jaka jest różnica w kosztach eksploatacji między fh 13 (mam nadzieję, że niektórzy tego nie zobaczą) a fh 16.
Wiesz, zarówno 13 jak i 16, które kiedyś jeździły w Bamatrze były dosyć wiekowe więc zbyt dobrze ich Mateusz nie wspomina :)

W spalaniu jeden grzyb. Największy kwiatek jaki wyszedł to właśnie te koło zamachowe. Tak to logiczne, że więcej płynów chociażby.

Generalnie jakby mieć magika, który siedzi dobrze w Volvach to w sumie wszystko się da ogarnąć. Tylko pytanie po co, skoro zwykłe auto jest tańsze w zakupie, ma tańsze części, wszędzie dostępne i większość problemów jest poznana z gotowymi rozwiązaniami.

No i ostatnia rzecz, zwykłe sprzedać łatwo, 16 już trudniej. Z ceną przy odsprzedaży też można się zdziwić.

Scania V8 wydaje się o tyle sensowniejsza, że więcej tego jeździ.


Post Wysłano: 05 sty 2019, 22:47
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 lut 2012, 17:34
Posty: 1907
Samochód: w ETS'ie
Lokalizacja: Sthlm

Cytuj:
A swoją drogą 20 dni na włączonym silniku...kozak :)
Jeździł byś za tyle co oni to byś nawet na weekend auta nie gasił


Wysłane z Nokii 3310 za pomocą Tapatalk

_________________
Jeździłem na swoim zanim to było modne
Żyj tak żeby na starość powiedzieć: kuurła kiedyś to było


Post Wysłano: 05 sty 2019, 22:54
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lut 2007, 16:06
Posty: 2140
GG: 6845711
Samochód: prawo fotelowiec
Lokalizacja: Gryfino

Ale przecież już narzekał w komentarzach, że tyle auto stało na włączonym silniku i ile to paliwa poszło.

Druga sprawa - ma jakiś tam pakiet serwisowy, za który płaci, a nie mogą sobie poradzić w jednym czy drugim serwisie DBK, no to jest coś z nimi nie tak, a płaci pewnie za to jakieś większe pieniądze.

Kolejną rzeczą dlaczego ma pisać tylko i mówić o tym jaki DAF jest dobry, fajny czy jego serwis skoro nie mogą sobie z tą naprawa poradzić - niech ludzie też poznają ich od tej gorszej strony.

Nevesu, coś tam pamiętam z początku jego działalności że miał jakąś akcję właśnie w Radziszewie i prawnikami go straszyli.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka


_________________
www.flickr.com/marekjastrzebski


Post Wysłano: 05 sty 2019, 23:15

Też tak myślałem, ej jest gwarancja, to zaraz zrobią i jedzie dalej.

W praktyce zrobią jak będą mieli chwilę i jak wiedzą co jest popsute i to bez znaczenia na markę, a akurat ani na Radziszewo ani na Gdańsk narzekać pod tym względem nie można, bo Daf ma dobry serwis. Mało formalni są, sami pokombinują i jak z auta można się śmiać, że to Jelcz, to pod tym względem czapki z głów.

Druga sprawa jest taka, że jak będziesz wrzucał filmiki i posty na fejsa jaki serwis jest dziadowski, to tym bardziej nie zrobią, bo trzeba po prostu z nimi dobrze żyć. Akurat w DBK jak chcą to i wykręcą część z auta stojącego na placu, ale wydzieranie się i robienie szopki daje efekt odwrotny do zamierzonego.


Post Wysłano: 05 sty 2019, 23:30
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lut 2007, 16:06
Posty: 2140
GG: 6845711
Samochód: prawo fotelowiec
Lokalizacja: Gryfino

Wiadomo, że nikt nie będzie skakał koło niego, że dzwoni do nich że ma być jutro auto zrobione jak podstawi do zrobienia, tylko że to już któraś wizyta z kolei z tą samą naprawa i dalej nie jest ogarnięta.

Co do rozgłosu tego, to gdyby było zrobione wcześniej to pewnie by nie było tego szumu, ale teraz i komentarze, oglądalność będzie jak filmik zrobi pewnie, wyświetlenia i hajs będzie się zgadzał - coś za coś.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka


_________________
www.flickr.com/marekjastrzebski


Post Wysłano: 05 sty 2019, 23:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 2660
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY

Cytuj:
Druga sprawa jest taka, że jak będziesz wrzucał filmiki i posty na fejsa jaki serwis jest dziadowski, to tym bardziej nie zrobią, bo trzeba po prostu z nimi dobrze żyć. Akurat w DBK jak chcą to i wykręcą część z auta stojącego na placu, ale wydzieranie się i robienie szopki daje efekt odwrotny do zamierzonego.
Tkaczyk już pokazał jaki grzeczny i milutki może być jak [wycenzurowano] naczepe i trzeba było zabudowe składać na nowych czesciach, wydzwanianie, proszenie och ahhh byle szybko bo frachty czekaja :lol:

_________________
"Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"


Post Wysłano: 06 sty 2019, 1:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 paź 2010, 17:16
Posty: 816

Nevesu,potwierdzam jak odbierałem z tatą ostatniego pure excellence,to żadne światło z przodu się nie świeciło,diagnoza sterownik czegoś tam,wyciągnęli z nowego auta na palcu,przeprogramowali i zadziałało.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka



Post Wysłano: 06 sty 2019, 1:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 sty 2008, 21:22
Posty: 1257
GG: 2291240
Samochód: R500, Actros 1844, FH 460
Lokalizacja: Szczecin

Cytuj:
Właśnie się ostatnio zastanawiałem jaka jest różnica w kosztach eksploatacji między fh 13 (mam nadzieję, że niektórzy tego nie zobaczą) a fh 16.
Ja mogę podpowiedzieć jedynie różnice między standardowymi wizytami na serwisie ze scania 420 a 500. Największy przegląd wyniósł ok. 400 zł różnicy. Alternator cena praktycznie ta sama za cześć i wymianę. Inne wizyty się nie pokryły. A i spalanie mniejsze w 500tce ale to tylko i wyłącznie wina tego ze 420 jeżdżę ja, a eko jazda nie jest moja mocna stroną :(.

Co do ASO to uważam że jeśli ktoś sie nastawia na naprawy w autoryzowanym serwisie to musi dobrać auto pod swój region. W Szczecinie według mnie leży serwis MANa i Iveco (brak dostępnych części na miejscu, długie terminy, wjeżdżasz z jedna usterka wyjeżdzasz z dwiema), za to Scania i Mercedes jak najbardziej na plus póki co jak dla mnie. Z kolei na Śląsku może być zupełnie na odwrót ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Post Wysłano: 06 sty 2019, 2:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 paź 2006, 19:44
Posty: 1278
GG: 0
Lokalizacja: BL DK61

Cytuj:
Przecież 2 dni działało, znaczy się że naprawili :)
A to może kierowca doopowaty jest i trzeba go wysłać na przeszkolenie obsługi włączania/ wyłączania Debasta :)
A swoją drogą 20 dni na włączonym silniku...kozak :)
Moj kierowca przyjechał przed Nowym Rokiem z Mongolii to 23 dni auto non stop chodziło. Agregat tylko 10. A i rozmach miał bo nocami ustawiał na 1000 obrotów.


Post Wysłano: 06 sty 2019, 3:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 sie 2005, 22:54
Posty: 706
Samochód: Stralis II 6x2
Lokalizacja: PSE

Cytuj:
W Szczecinie według mnie leży serwis MANa i Iveco (brak dostępnych części na miejscu, długie terminy, wjeżdżasz z jedna usterka wyjeżdzasz z dwiema),
nie miałem styczności z serwisem, ale po wyjeździe na 9aut pod Szczecin, jedno załapało zwykła usterkę. Zużyła się jakaś pierdoła. Osobiście swoim ciagnikiem z innym kierowca jeździłem półtorej godziny po Szczecinie, od sklepu do sklepu, hurtownie, warsztaty oraz serwis Iveco... Części na miejscu brak. Szefo w mojej mieścinie do pierwszego lepszego sklepu podjechał i od ręki kupił.
Także coś w tym jest... :lol:

_________________
:twisted: Latam Iveco - i to całkiem daleko...


Post Wysłano: 06 sty 2019, 8:10

Cytuj:


Moj kierowca przyjechał przed Nowym Rokiem z Mongolii to 23 dni auto non stop chodziło. Agregat tylko 10. A i rozmach miał bo nocami ustawiał na 1000 obrotów.
Widać , że Ty też spać przez to nie mogłeś :wink:


Post Wysłano: 06 sty 2019, 10:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 gru 2009, 15:49
Posty: 288
Samochód: 21' 590 S
Lokalizacja: G D A Ń S K

Cytuj:
Cytuj:
Właśnie się ostatnio zastanawiałem jaka jest różnica w kosztach eksploatacji między fh 13 (mam nadzieję, że niektórzy tego nie zobaczą) a fh 16.
Wiesz, zarówno 13 jak i 16, które kiedyś jeździły w Bamatrze były dosyć wiekowe więc zbyt dobrze ich Mateusz nie wspomina :)

W spalaniu jeden grzyb. Największy kwiatek jaki wyszedł to właśnie te koło zamachowe. Tak to logiczne, że więcej płynów chociażby.

Generalnie jakby mieć magika, który siedzi dobrze w Volvach to w sumie wszystko się da ogarnąć. Tylko pytanie po co, skoro zwykłe auto jest tańsze w zakupie, ma tańsze części, wszędzie dostępne i większość problemów jest poznana z gotowymi rozwiązaniami.

No i ostatnia rzecz, zwykłe sprzedać łatwo, 16 już trudniej. Z ceną przy odsprzedaży też można się zdziwić.

Scania V8 wydaje się o tyle sensowniejsza, że więcej tego jeździ.
Jako ciekawostkę trzeba dodać, ze w twoich teoriach z mchu i paproci znalazło się kilka znaczących błędów. Nie będę ich tu wyliczał bo nie czas na to, lecz tylko spróbuje zauważyć ze rzeczy o których piszesz powyżej, nie miałeś okazji załatwiać, nie masz o nich pojęcia i nie wiesz nawet z kim i gdzie trzeba by ważne kwestie zalatwiac czy to w DBK czy Volvo czy Scania.. Wiele rzeczy jako bliska mi osoba wiedziałeś z pierwszej ręki, dlatego brechtam jak w obecnej sytuacji musisz się ciężko nakombinować aby zdania logicznie omijały moja obecność w bamatrze. Zmieniłeś banery - ok, zmieniłeś styl - ok, co więcej zmieniłeś?

PS: Przez cały okres jak działaliśmy z Mateuszem razem, to ty zapewne przyglądałeś się i knułeś, aby się wcisnąć na moje miejsce i teraz czuć się lepszym? .

_________________
KINGS NEVER DIE


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 2443 z 3480 [ Posty: 69587 ] Przejdź na stronę Poprzednia 12441 2442 2443 2444 24453480 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: