wagaciezka.com - Forum transportu drogowego https://wagaciezka.com/ |
|
DAF 105 410 460 SPALANIE https://wagaciezka.com/viewtopic.php?t=41202 |
Strona 3 z 3 |
Autor: | SlawekDxI [ 27 lip 2014, 23:09 ] |
Tytuł: | Re: DAF 105 410 460 SPALANIE |
Ten czerwony to trzeba zmienić wartość docelową spalania,nasz 3 trasy zrobił.E tam daf,magnum lepsze ![]() |
Autor: | >lukasz< [ 05 sie 2014, 19:18 ] |
Tytuł: | Re: DAF 105 410 460 SPALANIE |
W XF 105 komputer pokazuje spalanie zbliżone do rzeczywistego czy też przekłamuje ze 20% jak w Scani? |
Autor: | krzysiekjx1 [ 05 sie 2014, 22:42 ] |
Tytuł: | Re: DAF 105 410 460 SPALANIE |
Cytuj: W XF 105 komputer pokazuje spalanie zbliżone do rzeczywistego czy też przekłamuje ze 20% jak w Scani? przekłamuje jak w każdym aucie,nie bede się wypowiadał o % ale nawet opierając się o konkretny pojazd odchyłki są zmienne i nie jest to żaden pogląd rzeczywistego spalania
|
Autor: | Bauer [ 11 sie 2014, 9:07 ] |
Tytuł: | Re: DAF 105 410 460 SPALANIE |
Siema. Model 410 i 460 mają te same silniki wszystko identyczne. Jedynie czym się różnią to mapowaniem stąd różnica w mocy oraz w spalaniu. Przykładowo na pełnej 4 biegu na pełnym gazie, spalanie na 410 wynosi 69L/100 a w 460 jest to już bodajże 82-89L/100. Druga sprawa zobaczcie sobie ciśnienie turba najlepiej przy podjeździe na pełnym gwizdku. Jeśli dobrze pamiętam to jeśli będzie 2.5 to turbo jest w dobrym stanie jak już poniżej 2.3 to kończy się jego żywotność a to też wpływa na moc silnika i przekłada się na spalanie. Można też sprawdzić czy VISCO nie siada, jak miało miejsce w przypadku mojego taty, gdzie visco zwiększało obroty wraz z obrotami silnika, który nie mógł złapać odpowiedniej temperatury i po trasie wyszło spalanie 42/100. Wymienione zostało visco i spalanie z 42 na... 32. I jak poprzednik mówił styl jazdy, przewidywać i myśleć na drodze. Spróbujcie pojeździć sobie na tempomacie 82 i zobaczycie różnicę w spalaniu. Po otrzymaniu w swoje ręce 410 przy 10t w jedną i 24 w drugą spalanie nie przekroczyło 27.6L |
Autor: | użytkownik usunięty [ 11 sie 2014, 11:29 ] |
Tytuł: | Re: DAF 105 410 460 SPALANIE |
Cytuj: (...)Druga sprawa zobaczcie sobie ciśnienie turba najlepiej przy podjeździe na pełnym gwizdku. Jeśli dobrze pamiętam to jeśli będzie 2.5 to turbo jest w dobrym stanie jak już poniżej 2.3 to kończy się jego żywotność a to też wpływa na moc silnika i przekłada się na spalanie.(...)
Z tym ciśnieniem turbo to nie tak do końca.Turbosprężarka daje ciśnienie w granicach 1,7 - 1,9 bar. To, co jest w DAFie na wyświetlaczu to tylko wskaźnik. Nie podaje rzeczywistego ciśnienia. W mojej "czterystadziesiątce" wyświetlacz podaje ciśnienie rzędu 1,7 bar, co mniej-więcej pokrywa się ze stanem faktycznym. Co się tyczy wskazań chwilowego spalania to też nie można przyjąć za miarodajne. Dlaczego? Otóż masz 2 ciągniki, jeden na "szybkim moście" i na profilu 80, i obok masz drugi na zwolnicach i profilu (teoretycznie) 60. Teraz powiedz mi, czy będzie jednakowe spalanie dla obu samochodów na "czwórce" przy tej samej prędkości? Jestem w stanie założyć się, że nie będzie. A visco - tu się zgodzę. Nie dość, że sam wiatrak generuje spore obciążenie dla silnika to jeszcze silnik jest nieustannie wychładzany, co czujniki odbierają jako silnik nierozgrzany i podawana jest większa dawka paliwa. |
Autor: | Bauer [ 15 sie 2014, 20:05 ] |
Tytuł: | Re: DAF 105 410 460 SPALANIE |
Cytuj: Z tym ciśnieniem turbo to nie tak do końca.
Jak pisałem nie pamiętam dokładnych wartości ciśnienia ale właśnie taki przedział jaki napisałeś wskazuje dobre ładowanie turbosprężarki. Turbosprężarka daje ciśnienie w granicach 1,7 - 1,9 bar. To, co jest w DAFie na wyświetlaczu to tylko wskaźnik. Nie podaje rzeczywistego ciśnienia. W mojej "czterystadziesiątce" wyświetlacz podaje ciśnienie rzędu 1,7 bar, co mniej-więcej pokrywa się ze stanem faktycznym. ![]() |
Autor: | MechanikSochaczew [ 16 sie 2014, 4:58 ] |
Tytuł: | Re: Odp: DAF 105 410 460 SPALANIE |
Cytuj:
Z tym ciśnieniem turbo to nie tak do końca. Turbosprężarka daje ciśnienie w granicach 1,7 - 1,9 bar. To, co jest w DAFie na wyświetlaczu to tylko wskaźnik. Nie podaje rzeczywistego ciśnienia. W mojej "czterystadziesiątce" wyświetlacz podaje ciśnienie rzędu 1,7 bar, co mniej-więcej pokrywa się ze stanem faktycznym. Ten wskaźnik pobiera dane z tego samego czujnika co sterownik silnika do ustalenia dawki, musi być w granicach normy. Często winny jest brudny czujnik doladowania, jego czyszczenie to raptem kilka minut roboty. Cytuj: Jak pisałem nie pamiętam dokładnych wartości ciśnienia ale właśnie taki przedział jaki napisałeś wskazuje dobre ładowanie turbosprężarki. ![]() Wskazanie zbyt niskiego doladowania, w większości przypadków nie powstaje z uszkodzenia samej turbosprezarki. W przypadku problemów z mocą i spalaniem, gdy silnik osiąga temperature pracy. Pierwsza i podstawową czynnością jest wyjecie czujnika doladowania (kluczyk 10, jedna wtyczka, na górze kolektora ssacego). Jeśli czujnik jest okopcony, w silniku należy przeprowadzic regulacje luzow zaworowych. Jeśli turbo nie dmucha luzy zaworowe również mają na to wpływ. Gdy intercooler jest nieszczelny, auto potrafi osiągać pełne doladowanie, z tym, że odbywa się to nie liniowo. W turbo dieslu nic wiecej do szczęścia nie potrzeba prócz doladowania i odpowiedniej dawki. Jak silnik będzie sobie radził, to nie spali wiecej, jak zacznie mu brakować, to zacznie zlopac paliwo. Ogólnie turbina sama w sobie rzadko ma wpływ na spalanie. Borykam się jednak z przypadkiem, w którym Ja rozlozylem ręce, dwa serwisy po mnie też. Niby wszystko jest, a mocy nie ma, narazie walczymy nie odpuszczamy. |
Autor: | krzysiekjx1 [ 16 sie 2014, 8:19 ] |
Tytuł: | Re: Odp: DAF 105 410 460 SPALANIE |
Cytuj: Jeśli turbo nie dmucha luzy zaworowe również mają na to wpływ. Gdy intercooler jest nieszczelny, auto potrafi osiągać pełne doladowanie, z tym, że odbywa się to nie liniowo. W turbo dieslu nic wiecej do szczęścia nie potrzeba prócz doladowania i odpowiedniej dawki. Jak silnik będzie sobie radził, to nie spali wiecej, jak zacznie mu brakować, to zacznie zlopac paliwo. ![]() |
Autor: | MechanikSochaczew [ 16 sie 2014, 8:58 ] |
Tytuł: | Re: DAF 105 410 460 SPALANIE |
Dobierze tak dawke aby było ekologicznie, a nie koniecznie, żeby była moc. |
Autor: | krzysiekjx1 [ 16 sie 2014, 14:25 ] |
Tytuł: | Re: DAF 105 410 460 SPALANIE |
Cytuj: Dobierze tak dawke aby było ekologicznie, a nie koniecznie, żeby była moc.
tak też to rozumowałem ![]() ![]() ![]() |
Autor: | bułkowski410 [ 16 sie 2014, 16:47 ] |
Tytuł: | Re: DAF 105 410 460 SPALANIE |
4t na plecach. ![]() |
Autor: | SlawekDxI [ 16 sie 2014, 19:13 ] |
Tytuł: | Re: DAF 105 410 460 SPALANIE |
Bułkowski to nasz e6 z 3 tonami pali 25... ![]() |
Autor: | krzysiekjx1 [ 16 sie 2014, 23:36 ] |
Tytuł: | Re: DAF 105 410 460 SPALANIE |
Cytuj:
przy takim obciążeniu i tym przelocie to bez szału ![]() |
Autor: | bułkowski410 [ 20 sie 2014, 22:20 ] |
Tytuł: | Re: DAF 105 410 460 SPALANIE |
No wiesz połowę po autostradzie a połowę po naszych pięknych drogach i paru miastach, jak masz lepsze wyniki to ok. |
Autor: | igoR84 [ 21 sie 2014, 0:05 ] |
Tytuł: | Re: DAF 105 410 460 SPALANIE |
nie no ja taki wynik to mam samym ciągnikiem ![]() nie mamy o czym gadać |
Strona 3 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |