wagaciezka.com - Forum transportu drogowego https://wagaciezka.com/ |
|
Transporty ponadnormatywne (gabaryty) https://wagaciezka.com/viewtopic.php?t=3600 |
Strona 131 z 139 |
Autor: | KrychuTIR [ 11 sty 2015, 14:38 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
no no, poważny gabaryt i to jeszcze pilotują ![]() ![]() jak to w końcu jest z tymi gabarytami, bo wiele razy widziałem poważniejsze ładunki i nikt tego nie pilotował, od jakiej długości i szerokości wymagany jest pilotaż, czy może tyle osób na przypale lata ![]() |
Autor: | Damian170 [ 11 sty 2015, 14:56 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
Chłopaki spokojnie, nie jedźcie tak po dziewczynie. Młoda fajna kobitka, widać lubi wyzwania robi trochę show, ale przyzwyczai się do gabarytów i będzie śmigać z sandałem w podłodze, z jeszcze większymi ładunkami. |
Autor: | Cineks [ 11 sty 2015, 15:55 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
Teoretycznie już od 3.20 szeroko i 23 długo. A jak jest to każdy wie ![]() |
Autor: | Fox [ 12 sty 2015, 1:41 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
Drugi etransport się robi. Na prawdę tak wam zależy na nie powodzeniach Iwony? Serio potrzebujecie filmików z jej negatywną jazdą, a każde spowolnienie negujecie? Opamiętajcie się. Widzę, że negatywnie wypowiadają się osoby: 1. bez prawka C+E; 2. z doświadczeniem w cofaniu tylko pod rampę; 3. hejterzy. Dlaczego nie wypowiadają się ludzie z doświadczeniem na gabarytach? Bo to nie przychodzi po miesiącu, wyczucie szerokosci, dlugosci wymaga wprawy. Chętnie zobaczę jak hejtujący Iwonę zawodowi kierowcy zawodowi pokonują np. Szczekociny (wystarczy 4,00 m szeroko np. 40 cm od ziemi). Kto się liczy z kontrolą policji bądź kontrolą powierzonego ładunku? Nie zawsze wchodzenie w zakręt na odcięciu równa się z profesjonalizmem. Profesjsonalistą jest ten, który wie, co transportuje, a nie ten, który szybciej pokona dany odcinek. To nie polska chiny w 24 godziny. A jeśli następnym razem się nie uda, kto poniesie tego konsekwencje? Oczywiście, że kierowca. |
Autor: | DRIVER1965 [ 12 sty 2015, 2:25 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
O ile się orientuję (po ładunku),to był jej pierwszy transport.Pewnie teraz już jej lepiej idzie.Ja z wiatrakiem nie zwalniam przy zjeździe z autostrady,pod warunkiem,że pilotuje mnie Foxiu ![]() |
Autor: | BAG [ 12 sty 2015, 2:42 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
Cytuj: Dlaczego nie wypowiadają się ludzie z doświadczeniem na gabarytach? ....
A co tu pisać skoro wszyscy wiedzą lepiej jak się z gabarytem jeździ, (w tym kraju każdy jest lekarzem, mechanikiem i na kafelkach tez każdy się zna). Na pewno przyjdą chwile zwątpienia, uszkodzone ładunki, znaki i wtedy się zacznie że "to baba i do garów" ![]() ![]() Osobiście mam wielkie uznanie dla kolegów z BDf-ów którzy potrafią cofnąć z "winkla" pod kontenery z przyczepą na dyszlu. Lubie patrzeć jak przepinają kontenery na parkingu i są mistrzami.... ![]() Ja moim zestawem nawet na pusto nie mam zamiaru cofać sam (i wcale się tego nie wstydze) ![]() |
Autor: | Fuller [ 12 sty 2015, 13:12 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
ciekawy jestem czy znalazł by się jeden odważny spośród krytykujących wszystko i wszystkich (nie chodzi mi już o ten konkretny przykład tej dziewczyny a ogólnie ) który do kamery przedstawił by się z imienia nazwiska potem skrytykował, wytkną błędy powiedział że zrobi to lepiej ,wsiał i pokazał co potrafi. na radiu, parkingu ,za ekranem wszyscy asy tylko codziennie widzę takich co "na prawo nie cofają bo po co sobie życie utrudniać" w rajkę problem wjechać prosto i milion innych kalectw |
Autor: | Luka [ 12 sty 2015, 15:16 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
Swoją drogą, bo mnie to trochę zdziwiło - czemu ciągnik do gabarytów ma skrzynie manualną? Wiem, że któryś producent ma manuala w opcji, nie wiem jak Volvo, ale wydaję mi się, że w takich warunkach automat byłby lepszy. |
Autor: | BAG [ 12 sty 2015, 23:15 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
Cytuj: Swoją drogą, bo mnie to trochę zdziwiło - czemu ciągnik do gabarytów ma skrzynie manualną? Wiem, że któryś producent ma manuala w opcji, nie wiem jak Volvo, ale wydaję mi się, że w takich warunkach automat byłby lepszy. Napisz dlaczego uważasz ze jest lepszy ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | korni8808 [ 12 sty 2015, 23:18 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
Cytuj: Ten temat był już tu wałkowany ale jestem ciekawy twojej odpowiedzi.
Możesz podać gdzie? Ja chętnie poczytam.
|
Autor: | BAG [ 13 sty 2015, 0:07 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
Cytuj: Cytuj: Ten temat był już tu wałkowany ale jestem ciekawy twojej odpowiedzi.
Możesz podać gdzie? Ja chętnie poczytam.![]() Moim zdaniem żaden automat nie jest tak dobry żeby nie stanąć pod górę a jak na razie każdy stanął ( Opticruise, I-shift, ZF EcoSplit) w programie automatycznym, jedyne co potem ruszyło pod góre to ZF bo był z WSK 440 i raczej nie mówię tu o 40t masy zestawu. (73' de sq9anc ![]() |
Autor: | korni8808 [ 13 sty 2015, 0:14 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
Na własne oczy widziałem, że można z ładunkiem 10t zagotować sprzęgło w PowerShift'cie 2. Także nie umniejszając waszym umiejętnościom, sama skrzynia(jako całość licząc od koła zamachowego), mimo że "mundra", sobie nie poradzi. Jak się człowiek uprze, to można jej zrobić na złość ![]() Cytuj: Mamy tu 131 stron wypocin o gabarytach jakoś nie chce mi się szukać....
Myślałem, że może kojarzysz rejon tej książki. Również daruje sobie wertowanie.
![]() |
Autor: | Luka [ 13 sty 2015, 0:20 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
W zasadzie po to zapytałem, żeby się dowiedzieć i poczytać, a nie być samemu odpytywanym. Ale ok, powiedz w takim razie co jest nie tak w moim rozumowaniu. Faktycznie, automat może mniej absorbować uwagę kierowcy, choć nie przypisywał bym temu kluczowej roli. Natomiast i-shift myślę że pomógłby oszczędzić sprzęgło, które ma dość trudną pracę w takich samochodach. Z to co wiem w najcięższych autach o tym przeznaczeniu, stosuje się sprzęgła hydrokinetyczne, zamiast zwykłych ciernych. Co więcej, w przypadku najnowszego i-shifta z dwoma sprzęgłami, samochód powinien efektywniej się rozpędzać. Najbardziej widać to tam, gdzie samochód ma największą szansę wytracić prędkość podczas rozpędzania, czyli jak jest ciężko albo pod górę. Na moje laickie oko, to warunki, gdzie taki automat powinien dobrze służyć. |
Autor: | BAG [ 13 sty 2015, 2:33 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
Cytuj: W zasadzie po to zapytałem, żeby się dowiedzieć i poczytać, a nie być samemu odpytywanym. Ale ok, powiedz w takim razie co jest nie tak w moim rozumowaniu. Faktycznie, automat może mniej absorbować uwagę kierowcy Tak tu masz racje, nie jestem przeciwnikiem automatów ale nie są tak dobre jak się to wszystkim wydaje. Może kiedyś I-shift + I-Cruise będzie pamiętał ze na Porta Westfalica (A2) jest 6% wzniesienia i nie będzie uporczywie trzymał się zielonego pola co kończy się fatalnie, puki co na prawdę przy 100t na plecach lepszy jest manual. Cytuj: Natomiast i-shift myślę że pomógłby oszczędzić sprzęgło, które ma dość trudną pracę w takich samochodach. Tak jeśli byłby bieg pełzający, I-shift tego nie ma, potrafi startować z 3-5 biegu co przy manewrach jest nieporozumieniem (trzeba go ręcznie ściągać do 1. które i tak do manewrów jest za szybkie) sprzęgło dąży do jak najszybszego przekazania mocy i albo ciągnie albo nie, nie na tzw. półsprzęgła nawet przez chwile. i tu najlepszy jest Opticruse z normalnym pedałem sprzęgła (już nieprodukowany) Cytuj: Z to co wiem w najcięższych autach o tym przeznaczeniu, stosuje się sprzęgła hydrokinetyczne, zamiast zwykłych ciernych. Tak, ale Volvo tego już nie oferuje. Kinetyka zawsze występuje w parze ze sprzęgłem ciernym (z wyjątkiem Alisona) Kinetyka ma duży minus, generuje dużo strat energii (zwiększa zużycie paliwa i wymaga wydajnego chłodzenia) najlepsze dostępne rozwiązanie to "VIAB" Voith-a stosowany w MercedesieCytuj: Co więcej, w przypadku najnowszego i-shifta z dwoma sprzęgłami, samochód powinien efektywniej się rozpędzać. I-Shift Dual Clutch jest tylko do 2800Nm. wiec pod gabaryt trochę mało ale pewnie by się sprawdził po "górach" bo będzie szybko redukował biegi (co niestety przy zwykłym trwa zbyt długo i nim zmieni bieg to już prędkość spadnie i trzeba by zredukować o dwa, nim to zrobi to już stoisz) Można zrobić to manualnie ale przecież to jest automat ![]() ![]() ![]() Dziwie się ze duże silniki maja automaty i pojedyncze tarcze sprzęgłowe, fajnie byłoby 750ps w manualu na dwóch tarczach..... ![]() ![]() |
Autor: | KrychuTIR [ 13 sty 2015, 9:58 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
Cytuj:
Moim zdaniem żaden automat nie jest tak dobry żeby nie stanąć pod górę a jak na razie każdy stanął ( Opticruise, I-shift, ZF EcoSplit) w programie automatycznym
nie ma to jak z ciężkim gabarytem wspinać się pod wzniesienia w trybie automatycznym, pełen profesjonalizm. te żałosne automaty nie radzą sobie z dobieraniem biegów na pusto, a co dopiero z ładunkiem.
|
Autor: | Luka [ 13 sty 2015, 10:45 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
No i elegancko. Dzięki za odpowiedź ![]() |
Autor: | DoBo [ 13 sty 2015, 11:33 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
Universal zgubił betonową belkę pod Poznaniem: http://epoznan.pl/news-news-54847-Swarz ... dl_ladunek http://www.tvn24.pl/zablokowana-droga-k ... 454,s.html |
Autor: | Bajzel [ 13 sty 2015, 12:59 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
Cytuj: ciekawy jestem czy znalazł by się jeden odważny spośród krytykujących wszystko i wszystkich (nie chodzi mi już o ten konkretny przykład tej dziewczyny a ogólnie ) który do kamery przedstawił by się z imienia nazwiska potem skrytykował, wytkną błędy powiedział że zrobi to lepiej ,wsiał i pokazał co potrafi.
Ode mnie się zaczęło, więc czuję się wywołany do odpowiedzi. Nie krytykuję, po prostu wydawało mi się, że poradzi sobie lepiej, po obserwacjach jej poprzednich filmów. Fajnie, że podjęła się wyzwania, ale ciekawe jak to będzie wyglądało przy czymś konkretniejszym? A może po prostu ktoś zrobił z niej (co byłoby smutne) maskotkę firmy i do końca życia będzie ciągać 3 metry szeroko? Czego jej oczywiście nie życzę, bo z tego co słyszałem z jej filmów to nie o to jej chodziło. Samych sukcesów życzę generalnie.Cytuj: na radiu, parkingu ,za ekranem wszyscy asy tylko codziennie widzę takich co "na prawo nie cofają bo po co sobie życie utrudniać"
A tu to już Cię kolego poniosło. Nawet jakbym cofał koncertowo na prawą rękę (a problemów większych z tym nie mam) to i tak będę zawsze robił tak, żeby w ramach możliwości cofać na lewo. To rozsądek, a nie wyznacznik umiejętności...
|
Autor: | rajet [ 13 sty 2015, 13:23 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
zezwolenie kat 5 ![]() |
Autor: | BAG [ 13 sty 2015, 23:29 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
Cytuj: No i elegancko. Dzięki za odpowiedź
Cieszę się że mój przydługawy wywód przybliżył Ci mój punkt widzenia na ten aspekt transportu "nienormalnego" Nie wspomniałem o bliskich spotkaniach z kolegami po fachu po zachodniej stronie Odry: Ok,![]() masz fajny sprzęt ale jak masz automat to nawet nie chcą z tobą gadać..... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Cytuj: Cytuj:
Moim zdaniem żaden automat nie jest tak dobry żeby nie stanąć pod górę a jak na razie każdy stanął ( Opticruise, I-shift, ZF EcoSplit) w programie automatycznym
nie ma to jak z ciężkim gabarytem wspinać się pod wzniesienia w trybie automatycznym, pełen profesjonalizm. te żałosne automaty nie radzą sobie z dobieraniem biegów na pusto, a co dopiero z ładunkiem.![]() Cytuj: Universal zgubił betonową belkę pod Poznaniem: ![]() ![]() ![]() Cytuj: zezwolenie kat 5 ![]() Byłeś, jechałeś, czy tylko bijesz piane.....dostałbyś zlecenie pojechałbyś jak kazdy. |
Strona 131 z 139 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |