wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
https://wagaciezka.com/

[MAN TGL 2008] Przeróbka na manual
https://wagaciezka.com/viewtopic.php?t=43413
Strona 2 z 3

Autor:  5eba [ 06 gru 2014, 12:49 ]
Tytuł:  Re: [MAN TGL 2008] Przeróbka na manual

Cytuj:
Do ruszenia jest potrzebny gaz, jak już się toczy to noga z gazu i sam się toczy na wolnych obrotach
Tzn ciągnie na wolnych obrotach czy toczy rozłączając napęd (wyciskając sprzęgło)?
Nie powinien ciągnąć, sprzęgło przy obrotach biegu jałowego powinno rozłączyć napęd, a aby ciągnął trzeba podnieść obroty silnikowi, by sprzęgło się "spięło" .

Autor:  MAN [ 06 gru 2014, 15:08 ]
Tytuł:  Re: [MAN TGL 2008] Przeróbka na manual

Po ruszeniu za pomocą gazu gdy sprzęgło zapnie całkowicie czy to na biegu 3 czy np 6 podczas jazdy w np korku jak mam przełączone na manuala źeby nie przełączał na niższy bieg.
Silnik ciągnie na wolnych obrotach do puki nie nacisne na hamulec lub nie pojawi się duży opór w postaci jakiegoś wzniesienia wtedy AS rozłącza napęd.
Przed ustrką z wtyczką raz ciągnął raz nie i to była loteria.
Spróbuj samym ciagnikiem na 3 biegu na jakimś placu czy będzie sam jeździł na biegu bez gazu.
Może tak jest w Manie a w Iveco jest inny soft w sterowniku

Autor:  5eba [ 06 gru 2014, 17:49 ]
Tytuł:  Re: [MAN TGL 2008] Przeróbka na manual

Czyli dobrze rozumiałem co piszesz :) Iveco tak nie robi i jak sam piszesz miałeś tak i tak więc podejrzewam, że Man tak robić też nie powinien. Ale sprawdzę to jeszcze po niedzieli :)

Autor:  kaziu515 [ 18 gru 2014, 20:07 ]
Tytuł:  Re: [MAN TGL 2008] Przeróbka na manual

Jeśli chodzi o część mechaniczną to na razie wszystko poskładane, auto jeździ. Na skrzyni chwilowo nie ma żadnej wiązki, więc nie działają światła cofania i auto nie widzi, że jest bieg neutralny, czego skutkiem jest brak reakcji rozrusznika :mrgreen: Ale odpala na krótko :D Jutro wycieczka na przeprogramowanie. Na wyświetlaczu świeci tylko jedna informacja - "Awaria TCU". Myślałem, że będzie większa choinka.
Części potrzebne do przekładki:
- wybierak na skrzynię razem z lewarkiem
- pompka sprzęgła
- przewód od pompki do wysprzęglika
- wysprzęglik + uchwyt w skrzyni (w automacie jest inny)
- pedał sprzęgła - są dwa rodzaje: krótka oś - bardzo rzadko spotykany (niestety właśnie u nas) i długa oś pasujący z TGA, TGX. Rodzaj pedału zależy od tej aluminiowej płyty. U nas zawór od hamulców jest razem z komputerem.
- obudowa lewarka w kabinie
- obudowa pod kierownicę
- blacha pod kabinę, która uszczelni połączenie lewarka z kabiną

Autor:  5eba [ 19 gru 2014, 23:34 ]
Tytuł:  Re: [MAN TGL 2008] Przeróbka na manual

Cytuj:
Czyli dobrze rozumiałem co piszesz :) Iveco tak nie robi i jak sam piszesz miałeś tak i tak więc podejrzewam, że Man tak robić też nie powinien. Ale sprawdzę to jeszcze po niedzieli :)
Zapomniałem odpisać - iveco nie jedzie bez gazu, sprawdziłem bo już zgłupiałem jak jest, ale i na chłopski rozum inaczej być nie może - byłoby to niebezpieczne.

Autor:  MAN [ 20 gru 2014, 8:17 ]
Tytuł:  Re: [MAN TGL 2008] Przeróbka na manual

Może jechać bez gazu, prawdziwy automat sam ciągnie wystarczy nogę ścíognąc z hamulca i jedzie

Autor:  MechanikSochaczew [ 21 gru 2014, 6:20 ]
Tytuł:  Re: Odp: [MAN TGL 2008] Przeróbka na manual

Jak ktoś osobowka w automacie nie jeździł to nie wie.

Autor:  MAN [ 21 gru 2014, 7:38 ]
Tytuł:  Re: Odp: [MAN TGL 2008] Przeróbka na manual

Cytuj:
Jak ktoś osobowka w automacie nie jeździł to nie wie.
Toć wystarczy się przejechać autobusem komunikacji miejskiej źeby dowiedzieć się jak pracuje automat :mrgreen:

Autor:  dominik 2004 [ 21 gru 2014, 20:02 ]
Tytuł:  Re: [MAN TGL 2008] Przeróbka na manual

Nowe automaty już nie ciągną same a nawet mają funkcję żeglowania i podczas jazdy odłączają napęd .

Autor:  Mca [ 25 gru 2014, 13:03 ]
Tytuł:  Re: [MAN TGL 2008] Przeróbka na manual

Daf XF 95 w automacie też nie jedzie bez gazu. Wydaje mi się, że żaden samochód ciężarowy w automacie nie powinien się toczyć bez gazu. W samochodach osobowych jest zupełnie inaczej, DSG (2013rok) w VW toczy się bez gazu i ma możliwość przestawienia w menu na "żeglowanie" po puszczeniu gazu.

Co do samej przeróbki to czekam na podsumowanie przez autora kosztów zmiany. Sam się kiedyś interesowałem tym ale mechanik powiedział, że nie warto i za dużo roboty.

Autor:  MAN [ 25 gru 2014, 13:17 ]
Tytuł:  Re: [MAN TGL 2008] Przeróbka na manual

Będę miał okazję to nagram filmik
Jakoś ostatnio nie chciało mi się telefonem kręcić

Autor:  5eba [ 27 gru 2014, 13:56 ]
Tytuł:  Re: Odp: [MAN TGL 2008] Przeróbka na manual

Cytuj:
Może jechać bez gazu, prawdziwy automat sam ciągnie wystarczy nogę ścíognąc z hamulca i jedzie
"prawdziwy" czyli hydrauliczna skzynia(sprzęgło hydrokinetyczne,tarczki cierne itd ... )
Cytuj:
Cytuj:
Jak ktoś osobowka w automacie nie jeździł to nie wie.
Toć wystarczy się przejechać autobusem komunikacji miejskiej źeby dowiedzieć się jak pracuje automat :mrgreen:
Automat, a "automat" to dwie rózne skrzynie - Ty masz zautomatyzowaną skrzynie, a nie automat hydrauliczny jak w autobusach i osobówkach. AS nie powinien ciągnąć bez gazu.

Volvo w Powertronic'u ciągnął (ciężarówka) - ale to była skrzynia hydrauliczna, na sprzęgle hydrokinetycznym. Taka sama zasada działania jak w osobówce "automacie"

A DSG w osobówkach to już też nie czasem mechaniczna skrzynia z automatycznym wybieraniem + 2 tarczowe sprzęgło??

Autor:  korni8808 [ 27 gru 2014, 14:00 ]
Tytuł:  Re: [MAN TGL 2008] Przeróbka na manual

Tryb peuzania to juz normalna sprawa w "tirach". Jeździłem Scania i Mercedesem. W obydwu jest taki tryb. W Scanii po odpuszczeniu gazu na 3-4 biegu, a w mp4 po puszczeniu hamulca nawet do 6biegu.

/mobil

Autor:  MAN [ 27 gru 2014, 14:03 ]
Tytuł:  Re: [MAN TGL 2008] Przeróbka na manual

Ja ci dałem przykład z autobusem bo twierdziłeś że automat nie powinien ciągnąć bo to jest niebezpieczne.
Jeździłem też Sprinterem w automacie ciągnął sam chyba że kołem oparłeś się o krawężnik lub była stroma górka.
Tylko co ma tu być nie bezpieczne nawet w zautomatyzowanej skrzyni, silnik napotyka większy opór i napęd zostaje rozłączony na koła
Bardzo przydatna funkcja w korkach, nie trzeba dusić na gaz i trzymać na obrotach silnika żeby turlać się z prędkościami 10-20km/h
Ruszam puszczam nogę z gazu i sam się turla

Autor:  5eba [ 27 gru 2014, 14:19 ]
Tytuł:  Re: [MAN TGL 2008] Przeróbka na manual

Cytuj:
Ja ci dałem przykład z autobusem bo twierdziłeś że automat nie powinien ciągnąć bo to jest niebezpieczne.
Jeździłem też Sprinterem w automacie ciągnął sam chyba że kołem oparłeś się o krawężnik lub była stroma górka.
Tylko co ma tu być nie bezpieczne nawet w zautomatyzowanej skrzyni, silnik napotyka większy opór i napęd zostaje rozłączony na koła
Bardzo przydatna funkcja w korkach, nie trzeba dusić na gaz i trzymać na obrotach silnika żeby turlać się z prędkościami 10-20km/h
Ruszam puszczam nogę z gazu i sam się turla
Rozmawialiśmy o AS a nie o hydraulicznej skrzyni więc nie wciskaj mi co mówiłem a co nie, zwłaszcza jeśli różnicy nie widzisz w tych technologiach/rozwiązaniach technicznych.

Co ma być niebezpieczne?? Odpowiedź jest prosta - w hydraulicznej skrzyni operujesz tylko pedałem hamulca - zwolnisz go,auto ruszy albo nie jeśli ma ciężko (sam podałeś przykład sprintera) - nie ma tu nic niebezpiecznego, nawet jeśli z 40t masz podjechać o 2 cm pod górkę - a zrób to z Twoją zepsutą skrzynią - nie będziesz miał żadnej precyzji, bo nim dodasz gazu i zmienisz nogę na hebel lub nawet ,a własciwie to to,sama zwłoka układu napędowego który przez chwilę bedzię spięty nim poczuje ,że ma ciężko już w coś pierdykniesz - nawet na sprawnym AS takie cuda się ciężko robi a co dopiero czekać, aż sobie pomyśli,że ma cięzko i rozłączy napęd. Baaa w Trakkerze(czego ty nie masz, czego nie mam też w stralisie) właśnie do takich zadań upierdliwych co często zdarza się na budowach, wmontowali dodatkowe klawisze - pełzanie do przodu i do tyłu - na tych klawiszach nigdy nie "puści sprzęgła do końca" cały czas idzie na "pół" sprzęgła, by niedpouścić do szarpnięcia spowodowanego "puszczeniem" sprzęgła które w manewrowaniu na mm nie ma precyzji. Rozumiesz o co mi chodzi??

Autor:  MAN [ 27 gru 2014, 14:32 ]
Tytuł:  Re: [MAN TGL 2008] Przeróbka na manual

Cytuj:
wmontowali dodatkowe klawisze - pełzanie do przodu i do tyłu - na tych klawiszach nigdy nie "puści sprzęgła do końca" cały czas idzie na "pół" sprzęgła, by niedpouścić do szarpnięcia spowodowanego "puszczeniem" sprzęgła które w manewrowaniu na mm nie ma precyzji. Rozumiesz o co mi chodzi??
Nie wiem jak w Iveco ale w manie też masz takie opcje zaznaczone literką M tak zwane biegi manewrowe przy biegu D i R i skrzynia w tej pozycji działa na pół sprzęgle. Bieg Dm1 i Rm1 to pół sprzęgło z ograniczeniem obrotów silnika.
To o czym piszesz o ruszaniu o parę centymetrów skrzynia normalnie pracuje i pod wpływem operowania pedałem gazu załącza i rozłącza sprzęgło.
Aby ciągła na stałe to trzeba jechać przez chwilę z wciśniętym pedałem gazu i delikatnie puszczając nogę z gazu, bo w innym przypadku jak szybko ściągniesz nogę z gazu to automat rozłącza napęd. Więc w takich przypadkach niema żadnego niebezpieczeństwa że puszczę nogę z gazu i auto się nie zatrzyma

Autor:  korni8808 [ 27 gru 2014, 14:35 ]
Tytuł:  Re: [MAN TGL 2008] Przeróbka na manual

To jest tryb manewrowy nie pelzanie.

/mobil

Autor:  MAN [ 27 gru 2014, 14:39 ]
Tytuł:  Re: [MAN TGL 2008] Przeróbka na manual

Kolega dokładnie opisuje tą funkcje pełzanie co w manie jest opisane jako bieg manewrowy gdzie mogę ruszać na centymetr jak w zwykłej skrzyni operując samym sprzęgłem, a tu w AS gazem, nawet na tych biegach manewrowych idzie auto rozbujać ale to ciężka sprawa.
Po zatym jak może być skrzynia popsuta skoro nie wyświetla żadnych błędów :?:

Autor:  5eba [ 27 gru 2014, 23:12 ]
Tytuł:  Re: [MAN TGL 2008] Przeróbka na manual

W Stralisach, tzn. w autach nie budowlanych tego nie ma, a faktycznie by się nie raz przydało : + dla Mana , ze daje to w każdej wersji auta :)

Autor:  MAN [ 02 sty 2015, 23:04 ]
Tytuł:  Re: [MAN TGL 2008] Przeróbka na manual

5eba mówisz i masz :wink:
Jazda bez gazu półautomatem AS Tronic
https://www.youtube.com/watch?v=pInxuA_CAlo
Jazda na półsprzęgle
https://www.youtube.com/watch?v=d9mIan56_Ms

Strona 2 z 3 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/