wagaciezka.com - Forum transportu drogowego https://wagaciezka.com/ |
|
Silnik w układzie V. https://wagaciezka.com/viewtopic.php?t=1929 |
Strona 2 z 2 |
Autor: | HitmaN [ 18 wrz 2006, 8:51 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: no ale to wtedy to juz jest silnik W12, a nie V12. takie wlasnie rozwiazanie wprowadził volkswagen. W8 i W12
Co do której wypowiedzi to sie tyczy ? A jeśli chodzi o silnik W to są to "spięte" ze sobą dwa silniki VW VR6. Dlaczego VR ? Ponieważ jest to silnik którego cylindry są nachylone względem siebie o 15 stopnie (nie tak jak normalne silnik V 60 90 ). I nie jest do Silnik DOHC oczywiście ma dwa wałki rozrządu ale każdy "obsługuje" jeden rząd cylindrów . Silnik VR6 można spotkać głównie w Corrado i namocniejszym Golfie. A silniki W 8 montują do luksusowych aut VW a W 12 to spotkałem chyba tylko w tym wyścigowym koncepcie on sie chyba nazywał VW W 12. Pozdrawiam. |
Autor: | Cyryl [ 19 wrz 2006, 5:38 ] |
Tytuł: | |
W12 jest montowany w Pheatonie, ktorego używa między innymi p. Krauze szef wrocławskiego Rico. |
Autor: | konradcz13 [ 21 paź 2006, 15:55 ] |
Tytuł: | |
są tesz minusy, mniejsza wytrzymałość niż w żędówkach, o ciężąże już pisałeś, i nie zawsze mniej palą, V-ka to taki że tak powiem trochę bardziej ''sportowy'' silnik wkręca się na wyższe obroty [ Dodano: Sob, 21.10.2006, 15:57 ] Cytuj: Cytuj: no ale to wtedy to juz jest silnik W12, a nie V12. takie wlasnie rozwiazanie wprowadził volkswagen. W8 i W12
Co do której wypowiedzi to sie tyczy ? A jeśli chodzi o silnik W to są to "spięte" ze sobą dwa silniki VW VR6. Dlaczego VR ? Ponieważ jest to silnik którego cylindry są nachylone względem siebie o 15 stopnie (nie tak jak normalne silnik V 60 90 ). I nie jest do Silnik DOHC oczywiście ma dwa wałki rozrządu ale każdy "obsługuje" jeden rząd cylindrów . Silnik VR6 można spotkać głównie w Corrado i namocniejszym Golfie. A silniki W 8 montują do luksusowych aut VW a W 12 to spotkałem chyba tylko w tym wyścigowym koncepcie on sie chyba nazywał VW W 12. Pozdrawiam. |
Autor: | HitmaN [ 21 paź 2006, 22:33 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: mniejsza wytrzymałość niż w żędówkach
Rzędówki jak już. Masz na to jakieś dowody ? bo ja jakoś się nie spotkałem z twierdzeniem że V-ałki są mniej żywotne. A po drugie staraj sie pisać posty bardziej strannie i zwróć uwagę na ortografie. |
Autor: | Cyryl [ 22 paź 2006, 7:45 ] |
Tytuł: | |
co do głowic w silnikach rzędowych to może być jedna, lub do jednaj na dwa cylindry, jak w DAF-ie, lub osobna na każdy cylinder jak w MAN-ie lub osobowej Alfa Romeo 75 2,0 diesel. zaś jeżeli chodzi o tą wytrzymałość to argumentacja kolegi Konradcz13 przypomina mi argumentację kolegi Ciężarówki. |
Autor: | micho a [ 17 lis 2006, 14:28 ] |
Tytuł: | |
bardzo fajny odgłos ma kamaza v8 takie niepowtarzalne dudnienie można powiedzieć że żadny polski mu nie dorówna ......ten dzwięk jest do tego stopnia niepowtarzalny że po nim można poznaćć jadącrgo kamaza.....bu bu bu bu takie coś nawet zauważyłem że niektóre scanie mimo V nie wydają takiego fajnego odgłosu :Dmoże dlatego że turbo są zasada jest że im wolniej sie silnik kręci i im większą ma pojemnośc tym bardziej dudnii tak mi sie wydaje ale ruskie v8 ma niepowtarzalny dzwięk zresztą kraz też ma chyba v i ma 16l i też odgłos niepowtarzalny |
Autor: | Cyryl [ 17 lis 2006, 19:35 ] |
Tytuł: | |
muszę powiedzieć, że ten odgłos ruskiej V8 jest taki trochę niemiecki. V8 montowane w obecnych Kamazach ma pojemność prawie identyczną jak V8 w poprzednich modelach Mercedesa. jeżeli popatrzymy co taki Kamaz ma poza motorem pod maską(http://www.kamaz.pl/5460.htm); "Sprzęgło: Model: ZF SACHS MFZ-430 Typ: przeponowe, jednotarczowe, z wyciągiem Napęd: hydrauliczny ze wspomaganiem pneumatycznym Skrzynia biegów: Model ZF 16S151 Typ mechaniczna, 16-stopniowa Sterowanie mechaniczne, zdalne. Układ hamulcowy: Układ roboczy pneumatyczny, dwuobwodowy z ABS Mechanizmy hamulcowe bębnowe, wyposażone w dźwignie z automatyczną regulacją szczeliny (HALDEX) Układ przeciwblokujący (ABS) KNORR BREMSE Osuszacz powietrza adsorbcyjny (WABCO) Kabina: Typ przednia, umieszczona nad silnikiem, 3-osob Wykonanie zmodernizowana wewnątrz i na zewnątrz wg.projektu DAF, nocna z dwoma miejscami do spania projektu DAF, nocna z dwoma miejscami do spania." bardzo to znajomo zaczyna wyglądać. |
Autor: | micho a [ 18 lis 2006, 1:12 ] |
Tytuł: | |
kolego cyryl ale mi bardziej chodziło o te stare 55111 z lat 80 bo takowe głownie u mnie człapią sie miastem stawiając niebieska zapore dymną :Dw okolciy jest żwirownia więc sporawo tego jeżdzi chociaż powoli sie też przestawiają na iveco eurotrakker 3 osiowe i 4 osiowe renault z angli (kierownica z prawej strony) nie wiem ale wydaje mi sie że ten silnik co jest w tych starych 55111 jest całkowicie ruski(mówie o tych 55111 z okrągłymi światłami starą kabiną i niepełnymi felgami )bo te nowe owszem są już lepianka róznych wynalazków (np ten http://www.kamaz.pl/6540-02m.htm można mieć w wersji z silnikiem cumminsa który już jest v6) |
Autor: | Cyryl [ 18 lis 2006, 13:11 ] |
Tytuł: | |
nie ma całkowicie ruskich pojazdów. przed rokiem 1989 kiedy to polskie uczelnie nie miały dostępu, lub dostęp bardzo ograniczony do naukowej literatury zachodniej, na pierwszym roku był intensywny język rosyjski, aby móc korzystać z literatury radzieckiej, gdzie nikt nie przejmował się prawami autorskimi (stąd między innymi wiem, że po rosyjsku proste skośne - określenie z geometrii przestrzennej to priame skresliwujuszczejesja). w motoryzacji było tak samo, każdy pojazd jaki trafił do ówczesnego ZSRR był rozbierany na części i analizowany, a najlepsze rozwiązania były żywcem w mniejszym lub większym stopniu kopiowane. między innymi samochód Moskwicz (pierwszy) to nic innego niż Opel Olimpia. samochód Pobieda późniejsza polska Warszawa to zlepek zachodnich kilku aut. w radzieckich pojazdach ciężarowych można zastać rozwiązania firm zachodnich. ciekawym rozwiązaniem był silnik MAZ-a, który w obu wersjach 6 i 8 cylindrowej miał identyczne cylindry, a polegało to na tym, że do rzędowej 6 doczepino dodano w rząd jeszcze takie same 2 cylindry i najmniejszym nakładem powstał silnik 8 cylindrowy. i tak mniej więcej wyglądała radziecka myśl techniczna jeżeli chodzi o silniki 8 cylindrowe. ubogość nowatorskich rozwiązań wiązała się z tym, że ludzie tworzący je to zwykle niepoślednie umysły wymagające dużo swobody i całkowicie wolną rękę do eksperymentów i doświadczeń najczęściej nie dających pożądanych efektów. a z tym (swobodą i wolnością) w ZSRR było akurat krucho, a sukcesy musiały być na komendę. większość tych niepokornych, albo była łamana i wykonywała rutynowe prace, albo kończyła w więzieniu, a w najlepszym razie nielegalnie emigrowała. |
Autor: | RoBeRtO [ 18 lis 2006, 22:00 ] |
Tytuł: | |
Co do rozpoznawania odglosu "starego" Kamaza to bardzo charakterystyczny jest dzwiek podczas wcisniecia sprzegla (odglos tarczy posredniej ) Odnosnie starych ciagnikow Maza - mialy bardzo mocne silniki (z tego co pamietam to grubo ponad 300KM) , Kamaz sie chowal. Mialy tylko taka jedna dolegliwosc - czesto wydmuchiwalo uszczelki spod glowicy. PS. Leza u mnie nowe dwie uszczelki pod glowice, silnik V6, zdaje sie wlasnie ze do Maza. Nie potrzebuja ktos ? |
Autor: | kraz [ 19 lis 2006, 10:30 ] |
Tytuł: | |
Silnik V8 Kraza wywodzi się ze starych amerykańskich silników z czasów II wojny światowej,silnik Kamaza jest podobny i też nie wymyślili go Rosjanie.Tak samo jest z ich silnikami V8 benzynowymi np.z Gaza 66,Ziła i Urala.Wszystkie silniki wzorowane są na starych amerykańskich konstrukcjach.Obecnie w zachodnich konstrukcjach stosuje się prawie wyłącznie silniki R6,bo są tańsze w produkcji. |
Autor: | micho a [ 19 lis 2006, 22:05 ] |
Tytuł: | |
no własnie też ZIŁ ma v8 ale ma benzynowy i w polsce nikt go z takim motorem nie eksploatuje bo spalanie kosmos benzyna droga |
Autor: | RoBeRtO [ 20 lis 2006, 0:56 ] |
Tytuł: | |
I tu Cie zaskocze: W Zielonej Gorze jezdzi jeszcze niebieski benzynowy Zil z zurawikiem Obecnie cena ON= cenie benzyny (nawet ON jest kilka groszy drozszy). |
Autor: | micho a [ 20 lis 2006, 13:53 ] |
Tytuł: | |
ok ale dochodzi jeszcze spalanie a diesle zawsze były oszczędniejsze od benzyniaków z tego co wiem ził ma silnik o pojemności mniejszej niż 7l i pali ok 40/100 w terenie więcej jeszcze natomiast np star 200 ma ok 7l i pali 20/100 fakt że staar jest zapewne lżejszy ale moc podobna pojemnośc podobna |
Autor: | fiergloo [ 16 sie 2007, 0:16 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: jeszcze się nie spotkałem z silnkiem R8 dłaśnie dlatego że jest za długi i tak jak pisze Cyryl potrzebował by ogromnej ilości oleju
Alfa Romeo 158- silnik 1.5 i 8 cylindrów w rzędzieJa mam osobówke z V6 i jeździłem BMW R6 i jednak wolę V. A co do ciężarówek- nie pamiętam większego dudnienia niż w Iveco V8 - 17,1 litra na 8 wiader+biturbo- 514KM przy 2200 obr/min |
Autor: | davo76 [ 18 sie 2007, 11:04 ] |
Tytuł: | |
Hehe kolego wlasnie ja mam takiego Eurostara niepowiem bulgot jest fajniutki ale jedynie przy ruszaniu...na autostradzie pod gore z pelnym gazem to glosniej slychac szum wiatru...co kazdego szokuje kiedy sie przejedzie bo ogolnie Iveca rzedowki sa slynne z "buczenia" basem, ciekawe jest wrazenie ze kiedy sie przesiadzie z nowego Stralisa do tego Eurostara ze w takim starym aucie jest jednak ciszej...... |
Autor: | fiergloo [ 21 sie 2007, 12:32 ] |
Tytuł: | |
Własnie tak myślałem ze to troche będzie wypaczone bo jechałem Eurostarem z górnym wydechem. Ale ta V8 to moja ulubiona- chyba przez dużą pojemność. |
Strona 2 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |