Autor
Wiadomość
Tytuł:
Post Wysłano: 24 lis 2007, 23:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 sie 2007, 11:04
Posty: 36

Nie wiem, ale wydaje mi się że niektórzy na forum nie mają zielonego pojęcia o samochodach.
Volvo z przebiegiem 1,1mln km to samochód na pewno nie nadający się do remontu silnika!
Osobiście mam volvo 380KM i Scanie 113M-360 i jest prawdą że volvo spala od 33ldo 36l po kraju z 24 tonami i nie jest to bynajmniej kwestia uszkodzenia silnika ,po prostu volvo nie lubi górek!!!
Szczerze to powiem Wam Scania 113M ze zwykłą pompą 360 rocznik 1991,więc już staruszka ale nie spali więcej niż 34l'
Z takim samym ładunkiem w tą samą trasę jedzie volvo i scania(volvo z roku 1998) i na prostej lepiej sobie radzi volvo (ma szybsze przełożenie) ale wystarczy małe wzniesienie i Scania dochodzi Volvo bez najmniejszego problemu i spala przy tym do 3l mniej.
Jednak uważam Volvo za samochód mniej awaryjny,aczkolwiek chciałbym mieć Volvo z silnikiem Scanii byłby to ideał.


Tytuł:
Post Wysłano: 24 lis 2007, 23:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2604
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Jednak musisz pamiętać, że milion milionowi nie równy, trzeba wziąźć pod uwagę, że jeden samochód może nabić milion pokonując ciężkie trasy np. na Rumunie, a drugi "strzeli miliona" podczas kursów po niemieckich autostradach - dostrzegasz różnice?

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Tytuł:
Post Wysłano: 24 lis 2007, 23:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 paź 2006, 19:44
Posty: 1279
GG: 0
Lokalizacja: BL DK61

Nie chce mi się wierzyć, kolego chwast, że jest jak piszesz. Być może "siedzą Ci już pompowtryski w tym Volvie. Miałem Scanie 143H 420 V8 i Volvo 420. Scania na zwykłej pompie z 96 r. i Volvo 99r. I obydwa samochody szły tak samo z lekką przewagą Scani. W końcu V8.


Tytuł: Duże spalanie
Post Wysłano: 24 lis 2007, 23:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Oczywiście że intercooler może być przyczyna zwiększonego spalania.Konkretnie jego nieszczelność.Wystarczy pęknięcie.Także pęknięcie przewodu łączącego lub kolektura wydechowego.Turbosprężarka nie osiąga wymaganych obrotów.Paliwo dostaje, ale spala przy zbyt małej ilości tlenu.Często wzrasta temperatura cieczy chłodzącej przy tym.

_________________
ego


Tytuł:
Post Wysłano: 24 lis 2007, 23:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 sie 2007, 11:04
Posty: 36

Kolego John pompowtryski wymieniałem w styczniu tego roku.
Moje odczucia są takie scanie(1,4 mln km) mam 6 lat,volvo(900tyś km) 2 lata,więc przez ten okres poznałem oba samochody , zużycie paliwa też się tak kształtuje.


W zupełności się zgodze z tym, iż samochód eksplatowany po niemieckich autostradach jest w dużo lepszym stanie niż samochód poruszający się po takich dzikich krajach jak rumunia,ukraina,itp.
W takich warunkach dużo lepszym rozwiązaniem są silniki dużej pojemności np.16 litrowe ,Volvo FH 16 będzie spalało mniej paliwa lub podobnie w ciężkich warunkach.Podobnie jest u scanii.

[ Dodano: Sob, 24.11.2007, 22:39 ]
Gdyby intercooler był pęknięty to samochód paliłby z 45l na 100km!!!
A poza tym kierowca czułby jak samochód słabnie bardzo szybko pod obciążeniem(czyt.górą)


Tytuł:
Post Wysłano: 24 lis 2007, 23:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

Cytuj:
...i jest prawdą że volvo spala od 33ldo 36l po kraju z 24 tonami i nie jest to bynajmniej kwestia uszkodzenia silnika ,po prostu volvo nie lubi górek!!!
Z tym się mogę zgodzić, w naszej 380 spalanie aktualnie wynosi 34-36l/100, tylko że nonstop 20-24t i prawie cały czas góry. Ale nie znaczy to że "Vovlo nie lubi górek", po prostu 380 koni musi się więcej napracować niż np. 420.
A co do spalania Scani i Volva, to niema ich co porównywać, ponieważ są to 2 zupełnie różne silniki.


Post Wysłano: 24 lis 2007, 23:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Dodano: Sob, 24.11.2007, 22:39 ]
Gdyby intercooler był pęknięty to samochód paliłby z 45l na 100km!!!
A poza tym kierowca czułby jak samochód słabnie bardzo szybko pod obciążeniem(czyt.górą)

Generalnie sie zgadzam.Ale zależy od pęknęcia.

_________________
ego


Tytuł:
Post Wysłano: 25 lis 2007, 9:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lis 2007, 20:40
Posty: 61
GG: 2164700
Lokalizacja: Włodawa

Więc trzeba odrzucić usterki, wtrysków, turbiny i intercoolera. Moze wina leży po stronie pompy paliwa, może ona coś ''świruje'' chociaż w pompie to tylko sekcje mogą ''paść'' ale w tedy byłby problem z rozruchem, tak samo zaworki przy pompie, skoro auto normalnie się zachowuje jest dynamiczne to może być wina ''komputera'' mapy sterującej zasilaniem silnika, moze tam się coś zknociło ale to sprawdzisz tylko w serwisie :(


Tytuł:
Post Wysłano: 25 lis 2007, 10:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 cze 2007, 17:33
Posty: 87
GG: 5555902
Samochód: FH480
Lokalizacja: Białystok

a jeździsz sam czy jakiś kierowca na nim śmiga
bo widzisz to czasem wiana kierowcy że przepał wychodzi a potem krzyczy na CB "sprzedam oszczędności",
a z drugiej strony to stawiam pompowtryski w naszym było to samo słaby jak cholerka i dużo palił nawet powyżej 44L/100km, ale u mnie chodzą wywrotki


Tytuł:
Post Wysłano: 27 lis 2007, 16:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 paź 2007, 16:52
Posty: 164
GG: 0

Cytuj:
sprawdź intercoler!!! on może być odpowiedzialny za zbyt duże spalanie?
a nie osłabł?

[ Dodano: Wto, 20.11.2007, 22:09 ]
wybacz niedoczytałem przecież jest słaby!!!
mam identyczny problem z reno 385km
zero dymu, oleju nie ubywa a skubana słaba !!!
byle górka i do małej skrzyni trzeba schodzić
ja stawiam na intercoler ale sprawdzę to dopiero w sobotę jak auto zjedzie
pozdro
Renie tak mają że trzeba schodzić do dolnej


Tytuł:
Post Wysłano: 27 lis 2007, 23:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 kwie 2007, 15:40
Posty: 73
Lokalizacja: śląsk

mam winowajce!!! był pęknięty pedał gazu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
tragedia spalanie 43litry zobaczymy teraz
kierowca wraca z Kielc i dzwonił że nigdzie nie zszedł do małej skrzyni :lol:
teraz będę sprawdzał spalanie :twisted:
pozdrawiam panowie i powodzenia w poszukiwaniu awarii w waszych wozach


Tytuł:
Post Wysłano: 27 lis 2007, 23:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 sie 2007, 11:04
Posty: 36

Czemu tak piszesz że w Reniach trzeba schodzić do dolnej skrzyni.
Miałem Magnumke i faktycznie słabawy samochód ,wcześniej widzi górę niż ona sama jest ale żeby schodzić tak nisko dziwne!!!


Tytuł:
Post Wysłano: 28 lis 2007, 8:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lis 2007, 20:40
Posty: 61
GG: 2164700
Lokalizacja: Włodawa

PEKNIETY PEDAL GAZU??


Tytuł:
Post Wysłano: 28 lis 2007, 13:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 paź 2007, 16:52
Posty: 164
GG: 0

Cytuj:
Czemu tak piszesz że w Reniach trzeba schodzić do dolnej skrzyni.
Miałem Magnumke i faktycznie słabawy samochód ,wcześniej widzi górę niż ona sama jest ale żeby schodzić tak nisko dziwne!!!
Zależy gdzie sie jeździ i w jakim stanie może silnik jest


Tytuł:
Post Wysłano: 29 lis 2007, 18:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 kwie 2007, 15:40
Posty: 73
Lokalizacja: śląsk

do DK tak kolego i nie było widać pęknięcia z zewnątrz tylko wzmocnienie się "odspawało " z jednej strony . Naciskając na pedał gazu czułeś że on idzie na dół tymczasem on nie ciągnął linki gazu ot taka sobie awaria!!!
po zespawaniu i wzmocnieniu tego elementu kierowca nie schodzi na górkach do małej skrzyni= wszystko wróciło do normy .
koszt naprawy 0pln pozdrawiam :D


Tytuł:
Post Wysłano: 29 lis 2007, 18:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lis 2007, 20:40
Posty: 61
GG: 2164700
Lokalizacja: Włodawa

HEHE to rzeczywiście głupstwo a nie awaria ale dobrze że znaleźliście awarię.


Tytuł:
Post Wysłano: 29 lis 2007, 21:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 paź 2007, 16:52
Posty: 164
GG: 0

Cytuj:
a jeździsz sam czy jakiś kierowca na nim śmiga
bo widzisz to czasem wiana kierowcy że przepał wychodzi a potem krzyczy na CB "sprzedam oszczędności",
a z drugiej strony to stawiam pompowtryski w naszym było to samo słaby jak cholerka i dużo palił nawet powyżej 44L/100km, ale u mnie chodzą wywrotki
Kolego kierowca ale już trzech jeździło tym samochodem i mówią to samo że słabe no i dużo pali


Post Wysłano: 29 lis 2007, 22:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Cytuj:
witam co sie może dziać że moje volvo 380KM pali 40L/100KM???????
proszę o czym to może być spowodowane?? no i słabe jest??
A jaki związek ma pęknięty pedał gazu z nadmiernym spalaniem?? Chyba,że to było tylko przywidzenie lub autosugestia.Bo,że wydawało się słabe to zrozumiałe

_________________
ego


Tytuł:
Post Wysłano: 30 lis 2007, 0:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 kwie 2007, 15:40
Posty: 73
Lokalizacja: śląsk

do EGO jeżeli silnik ci idzie do 1200-1300 obrotów i nie ma siły auto to trasę np 300 km nie robisz w 4,5 godziny tylko w 6-6,5 przelicz to na motogodziny albo jak chcesz inaczej i Ci wyjdzie spalanie!!! kalkulator prawdę Ci powie i faktura za paliwo. Pozdrawiam


Post Wysłano: 30 lis 2007, 22:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

1200-1300 /min to jest ok. 70/godz. Jeśli auto przy prędkości 70/h pali więcej niż przy 85/h to się całkiem zgodzę. Moze i tak jest..

_________________
ego


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: