wagaciezka.com - Forum transportu drogowego https://wagaciezka.com/ |
|
SCANIA R-Facelift https://wagaciezka.com/viewtopic.php?t=21880 |
Strona 10 z 14 |
Autor: | użytkownik usunięty [ 11 gru 2010, 21:40 ] |
Tytuł: | Re: SCANIA R-Facelift |
![]() Z firmy danger/czajkowska oczekująca na załadunek w Sanitec Koło sorry za jakość |
Autor: | W123 [ 16 sty 2011, 18:47 ] |
Tytuł: | Re: SCANIA R-Facelift |
R500: ![]() ![]() ![]() |
Autor: | korni8808 [ 23 sty 2011, 17:32 ] |
Tytuł: | Re: SCANIA R-Facelift |
Facelift tuning: ![]() Uploaded with ImageShack.us |
Autor: | Antalek [ 28 sty 2011, 21:00 ] |
Tytuł: | Re: SCANIA R-Facelift |
Mnie też udało się upolować nową Scanie ![]() ![]() |
Autor: | Marecki [ 23 mar 2011, 19:54 ] |
Tytuł: | Re: SCANIA R-Facelift |
Samoróbka z tym łóżkiem nad szybą ? Dużo miejsca tam nie ma, ale ciekawe rozwiązanie. |
Autor: | korni8808 [ 23 mar 2011, 20:02 ] |
Tytuł: | Re: SCANIA R-Facelift |
Chyba Ci się tematy pomyliły, bo to wnętrze Scanii 4. |
Autor: | Marecki [ 23 mar 2011, 20:05 ] |
Tytuł: | Re: SCANIA R-Facelift |
Wnętrze pochodzi z tej Scanii: |
Autor: | korni8808 [ 23 mar 2011, 20:08 ] |
Tytuł: | Re: SCANIA R-Facelift |
...więc półki i łóżko są z 4ki |
Autor: | Długi [ 24 mar 2011, 2:52 ] |
Tytuł: | Re: SCANIA R-Facelift |
A może są z R-ki ? Znając ich talent i zamiłowanie to sobie to sami przerobili. |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 24 mar 2011, 7:52 ] |
Tytuł: | Re: SCANIA R-Facelift |
Wnętrze było przerabiane w firmie JJ Truck Styling http://www.jjtruck.nl/ Przy odrobionie chęci, funduszy wszsystko jest do zrobienia, przecież wystarczy zerżnąć rozwiązanie zawiasu łóżka przedniego, szafeczki można też zrobić na zamówienie. |
Autor: | mateo2526 [ 26 mar 2011, 23:16 ] |
Tytuł: | Re: SCANIA R-Facelift |
nevesu racja dla chcącego nie ma nic trudnego ![]() ![]() |
Autor: | W123 [ 23 kwie 2011, 12:24 ] |
Tytuł: | Re: SCANIA R-Facelift |
![]() |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 22 maja 2011, 21:36 ] |
Tytuł: | Re: SCANIA R-Facelift |
Taka ciekawostka, spalanie R730, w pełni załadowanej na trasie Gliwice - Magdeburg ![]() (c) Christian Gull |
Autor: | raq [ 28 maja 2011, 15:28 ] |
Tytuł: | Re: SCANIA R-Facelift |
W pełni załadowanej styropianem czy np kruszywem? ![]() |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 28 maja 2011, 15:29 ] |
Tytuł: | Re: SCANIA R-Facelift |
40 ton wagi całkowitej ![]() |
Autor: | Misiek105 [ 28 maja 2011, 18:22 ] |
Tytuł: | Re: SCANIA R-Facelift |
Scanie słyną z tego, że mało palą, więc nic dziwnego, że takie spalanie wyszło, po za tym motor 730KM dużo daje, nie musisz go gnieść tak jak 400KM pod górę ![]() |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 28 maja 2011, 18:51 ] |
Tytuł: | Re: SCANIA R-Facelift |
Zastosowanie tak potężnego motoru pozwala na uzyskanie bardzo wysokiego momentu obrotowego już przy bardzo niskich obrotach (zauważcie, że ma on jakieś 1100obr/min) nie chce mi się szukać wykresu momentu obrotowego od obrotów, ale znając życie, jest on w tym miejscu tak samo wysoki (a może i wyższy) od przeciętnego silnika 420 konnego przy 1400-1500, nie ma więc potrzeby jazdy przy obrotach rzędu 1400-1500, do tego zredukowana ilość zmian biegów pozwoliła osiągnąć taki wynik. Wydaje mi się to przyszłością silników w pojazdach ciężkich. Siłą rzeczy, będziemy mieli do czynienia z coraz silniejszymi motorami, czasy w których większa moc oznaczała większe spalanie CHYBA już odeszły. Dużo zależy też w sumie od kierowcy, bo osoba jeżdżąca bardzo niedbale, może osiągnąć ogromne spalanie. Z drugiej jednak strony, 730 nie jest dostępna z manualną skrzynią, co w pewnym stopniu zmniejsza możliwość "namieszania" przez kierowcę. Zobaczycie, za 10-15 lat ludzie będą się dziwić jak można było używać silnika 380-400 konnego w ciężkim transporcie (40 ton DMC). Swoją drogą, dokonałem prostych obliczeń, przyjąłem, że "przeciętny" silnik spaliłby 30.5l/100km, a nasza 730 25.4l/100km. Przy przebiegu 1.000.000 km różnica w paliwie (przy cenie 5zł/l ON) wynosi 250.000 zł ![]() ![]() |
Autor: | Mihu [ 28 maja 2011, 19:35 ] |
Tytuł: | Re: SCANIA R-Facelift |
Cytuj: Zastosowanie tak potężnego motoru pozwala na uzyskanie bardzo wysokiego momentu obrotowego już przy bardzo niskich obrotach (zauważcie, że ma on jakieś 1100obr/min) nie chce mi się szukać wykresu momentu obrotowego od obrotów, ale znając życie, jest on w tym miejscu tak samo wysoki (a może i wyższy) od przeciętnego silnika 420 konnego przy 1400-1500, nie ma więc potrzeby jazdy przy obrotach rzędu 1400-1500, do tego zredukowana ilość zmian biegów pozwoliła osiągnąć taki wynik. Wydaje mi się to przyszłością silników w pojazdach ciężkich. Siłą rzeczy, będziemy mieli do czynienia z coraz silniejszymi motorami, czasy w których większa moc oznaczała większe spalanie CHYBA już odeszły. Dużo zależy też w sumie od kierowcy, bo osoba jeżdżąca bardzo niedbale, może osiągnąć ogromne spalanie. Z drugiej jednak strony, 730 nie jest dostępna z manualną skrzynią, co w pewnym stopniu zmniejsza możliwość "namieszania" przez kierowcę.
Bardzo ciekawe stwierdzenie dotyczące zasad występowania i samej idei momentu obrotowego... ![]() Cytuj: Swoją drogą, dokonałem prostych obliczeń, przyjąłem, że "przeciętny" silnik spaliłby 30.5l/100km, a nasza 730 25.4l/100km. Przy przebiegu 1.000.000 km różnica w paliwie (przy cenie 5zł/l ON) wynosi 250.000 zł
A ja myślę, że różnica w spalaniu będzie widoczna jedynie przy ciąganiu ciężkich ładunków na górzystych trasach, bo właśnie tam moc i moment obrotowy dużego silnika przyniosą realne korzyści skracając czas przejazdu... Na trasach mniej wymagających - płaskich, silnik taki będzie zbędny i nie będzie różnicy w spalaniu w stosunku do, np. 400 konnej jednostki, choć, co jest coraz ważniejsze w świecie dzisiejszego, mocno obsadzonego przez przewoźników, świata transportu, na pewno podniesie prestiż posiadacza takowego, mocnego pojazdu.
![]() ![]() |
Autor: | Misiek105 [ 28 maja 2011, 22:22 ] |
Tytuł: | Re: SCANIA R-Facelift |
Cytuj: Na trasach mniej wymagających - płaskich, silnik taki będzie zbędny i nie będzie różnicy w spalaniu w stosunku do, np. 400 konnej jednostki
Wcale się z Tobą nie zgadzam. Z doświadczenia wiem, że mając mocniejszy motor nie ważne czy to na płaskim czy na górzystym terenie, spalanie mocniejszego będzie mniejsze niż słabszego.Wracając raz z Austrii na pusto z kolegą (jego MAN 440KM), ja jechałem (MAN'em 540). Na tej samej trasie i odcinku, mój spalił 21,3l/100km, a jego 28,1l/100km dodam jeszcze, że mój zestaw na pusto ważył 22 tony, a jego 16. Nie ma reguły czy takowy motor (mowa o Scanii R730), będzie jeździł tylko po górach czy po płaskim terenie to i tak jego spalanie będzie mniejsze niż takiego 400 - 480KM. W obecnych czasach jeśli motor mocniejszy, spalanie spada. Może kiedyś tak było, że im mocniejszy tym spalanie wzrastało, ale to sporo lat wstecz (są jeszcze ludzie, którzy tak myślą, niestety...) ![]() Idąc takim tokiem rozumowania, to po co kupować pod gabaryty ciągniki o mocy 500, 600 czy 730? Jeśli można kupić 400 (tańszy), przecież też pociągnie i pojedzie, tylko trzeba wziąć pod uwagę, że słabszy spali więcej, wolniej podjedzie pod wzniesienia i szybciej nadejdzie jego kres. |
Strona 10 z 14 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |