wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
https://wagaciezka.com/

Wady i zalety pojazdów DAF
https://wagaciezka.com/viewtopic.php?t=1837
Strona 7 z 15

Autor:  zwoli [ 21 gru 2008, 20:57 ]
Tytuł:  Re: Wady i zalety pojazdów DAF

Rozmyslalem kupno scani topline ,mam obecnie dafa sc i jestem zadowolony przejechalem nim 250tys bez awarii .Co do scanii to sie przerazilem w porowenaniu do xf ,to malo schowkow kurcze jak sobie dają ludzie rade na dluzsze wyjazdy moze mi sie tylko tak wydaje ze jest ona ciasna

Autor:  michu480 [ 22 gru 2008, 12:10 ]
Tytuł:  Re:

Kolego tylko w 95XF jest ten tunel wysoki, w nowej jest już trochę niższy, a w XF105 to go prawie w ogóle nie ma.

Autor:  marctos [ 24 sty 2009, 21:07 ]
Tytuł:  Re: Wady i zalety pojazdów DAF

Pany , mam kilka pytań.
Daf xf początek produkcji, miał silnik na elektronicznej pompie, pompowtryski czy jak?
Co niby w dafie jest takiego prostego jak to niektórzy mówią, porównując go do kamaza? U nas to volvo i scania i jakoś nie są naszpikowane elektroniką, bynajmniej te starsze, a tu daf niby prosty.

Autor:  bosman [ 14 sie 2009, 22:32 ]
Tytuł:  Re: Wady i zalety pojazdów DAF

Nadszedł czas abym coś dodał od siebie nt. DAFów. W firmie są obecnie 2 holenderskie maszyny, CF 430KM 02.2004r oraz XF 480KM 03.2004r. Oba ciągniki spięte są pod identyczne naczepy silosy. W firmie są od 03.2007 zakupione przy przebiegach: CF 405tkm, XF 420tkm. Obecnie stan licznika wynosi: CF 650tkm i XF 630tkm.
Samochody są ekspolatowane na trasach krajowych, przy masie całkowitej 39-40ton, średnio o 60-70% km ładownych.
Masa netto zestawów: CF 12,2tony , XF 12,5tony.
Wymiana płynów filtrów: olej co max 35tkm, f.powietrza co 50tkm, paliwa co 70tkm, osuszacz 50tkm i wszytko dobrze gra.
Plus za prostotę obsługi, czasy wymiany oleju + komplet filtrów 2 razy krótszy niż w scania, przez brak filtra odśrodkowego i łatwiejszy dostęp.
Odnośnie CF: ok 200kg lżejszy od XFa w identycznej konfiguracji, kabina SC więc stanąc wewnątrz można, kabina przestronna schowki w kabinie pojemne, no może oprócz zewnętrznych. Wygodne i szerokie leżanki. Trochę bardziej buja niż w XF ale idzie przeżyć. Wygodne wchodzenie do kabiny i wygdona pozycja za kierownicą.
Odnośnie XFkabina SC: niewygodne wchodzenie do kabiny, nie ma gdzie stanąc, wygodne leżanki, ciszej niż w CFie.
Odnośnie spalania: CF między 29 a 38, XF między 29 a 39. Z całego okresu ekspoatacji to CF 35, XF 36, więc rewelacji nie ma lub ściślej mówiąc jest kicha.
Moc silnika 480 jest, zdaniem kierowców identyczna jak Scania R420, czytaj pod góre idą równo. 430 zostaje znika w lusterku. 430 ekonomiczniejsza jest na płaskich trasach o ok 1-2L, natomiast po górach to już 2-3L więcej spali.
Awaryjność ... temat rzeka :twisted: tzn. znacznie powyżej oczekiwań, i to zwykle nie jakieś pierdółki tylko poważne awarie. Napomnę tylko o akcji serwisowej wymiany szpilek i uszczelek pod głowicami, wadliwe fabrczne mocowanie na słaby klej mogło doprowadzić do znacznego ubytku płynu chłodzącego i w efekcie przegrzania silnika. W naszym przypadku ubytek płynu nie doprowadził do katastrofy, 3/4głowice pękły, koszt ...naście tys zł, nie pamiętam już ile.
Duo. Awarie łożysk kompaktowych na moście, poprostu zacieranie się, ... koszty kompaktu piasta z wbudowanym łożyskiem i tarczą hamulcową ok 3 000zł sztuka. Dodatkowo strasznie rdzewiejące tłumniki. W XF wymieniona pompa wspomagania, pompa oleju, sprężarka powietrza. W CF sprężarka powietrza. Miejscami rdzewieje kabina, strasznie przepalają się obrysówki, często przecierają się jakieś przewody z powietrzem.
Fabryczne krzyżaki na wale są niesmarowane przez wytrzymują mniej, w CF już wymienione. Padająca pneumatyka, m.in. zawór nad mostem chyba 4500, więc nie mało, wymieniony w obu autach.
Konieczność dolewania oleju, silnik zawsze od wymiany do wymiany upije 3-6L oleju, w Scania to jest nie do pomyślenia. Z elekrtyki to padły 2 silniczki podnoszenia szyb.
Konieczność kupna podwójnego osuszacza ok 350zł szt raz na 50tkm lub cześciej.
Resorowanie kabiny mechaniczne tłumi dość dobrze, nie skrzypi tylko stuka, w XFie kiepskie fabryczne rozwiązanie ze smarowaniem... te głupie "szklanki", lepsze są zwykłe kalamitki.
Tylne mosty na 4 poduszkach co wpływa dobrze na komfort i bezieczństwo jazdy. 16biegowe skrzynie ZF wystarczające ale 1 przełożenie więcej, w stosunku do skrzyń GRS Scani, powoduje wydłużenie czasu rozpędzania i mamy więcej wajchowania.
Ogólnie rzecz biorąc to DAF nie doścignał jeszcze Volva czy Scania pod względem bezawaryjności, (wbrew opini fanatyków)a za cześci liczy sobie podobnie. Duży plus za kabiny, duży minus za awaryjność.
Więcej grzechów nie pamiętam :D

Autor:  zwoli [ 30 sie 2009, 10:54 ]
Tytuł:  Re: Wady i zalety pojazdów DAF

No właśnie może jak kto trafi? Ja fanatykiem Dafa nie jestem ,ale tez narzekać nie mamam.Mam go od 3,5 roku i przejechałem nim ponad 300tys DAF 98r-xf 380 SC.Co do napraw szybko się wybijają przekładki resorow 2 razy robione były,zadnej końcówki jak narazie,hamulce przod,zwór siły hamowania 300zł,automat rozrusznika.Czeka mnie naprawa zwrotnic bo mają już lekki luz i to tyle co mi sie przytrafiło.Jest to solówka 4x2+przyczepa tandem 2 osiowa i co jest najlepsze to chyba spalanie zestaw ostatnie tankowanie 26,3 lit :> takze jak sie komu trafi.

Autor:  dj.b [ 10 wrz 2009, 18:49 ]
Tytuł:  Re: Wady i zalety pojazdów DAF

u mojego taty w firmie jest 7 dafów 4 xf95 i 3 xf105 w megach i średnie spalanie w xf95 wynosi od 27.8 do 29.1 a w xf105 460 które jeżdżą do Pilzna 24t ładunku wynosi 29.9 l jest jedna wada meg buja jak cholera na pusto

Autor:  tyt24 [ 27 sty 2010, 12:18 ]
Tytuł:  Re: Wady i zalety pojazdów DAF

Jedną bardzo dużą wadą według opinii kilku osób jest to, że w 95XF 2006r podczas spania w trudnych warunkach -30 -35 na Rosji strasznie ciągnie zimnem od tylnej ściany, pomimo włączonego Webasta w kabinie jest gorąco, a od tylnej ściany trzeba się odgradzać.

Autor:  evanger [ 28 sty 2010, 18:17 ]
Tytuł:  Re: Wady i zalety pojazdów DAF

Cytuj:
Jedną bardzo dużą wadą według opinii kilku osób jest to, że w 95XF 2006r podczas spania w trudnych warunkach -30 -35 na Rosji strasznie ciągnie zimnem od tylnej ściany, pomimo włączonego Webasta w kabinie jest gorąco, a od tylnej ściany trzeba się odgradzać.
Mam dokładnie tak samo w trzech 95-tkach. Tzn. nawet przy mniejszych mrozach, od tylniej ściany ziąb, a od webasta ukrop. Trzeba zatykać/uszczelniać np. kocem przestrzeń między dolnym łóżkiem/leżanką a ścianą...

Autor:  Pazdz [ 10 mar 2010, 20:50 ]
Tytuł:  Re: Wady i zalety pojazdów DAF

http://etransport.pl/wiadomosc10542.html

Autor:  sebaxf [ 21 mar 2010, 19:21 ]
Tytuł:  Re: Wady i zalety pojazdów DAF

Daf jak dla mnie jest najlepszą ciężarówką zadbali o kierowcę a to jest przecież najważniejsze bo co z tego że ma \8/i 620 KM jak i tak zamknie licznik na 90Km/h .Daf wymiata.A co do spalania to jak piszą na forum o ivecu to wychodzi na to że iveco naj mniej pali>

Autor:  DeviC3 [ 21 mar 2010, 19:26 ]
Tytuł:  Re: Wady i zalety pojazdów DAF

Cytuj:
[...]bo co z tego że ma \8/i 620 KM jak i tak zamknie licznik na 90Km/h .[...]
Ale wdrapie się pod górkę 7% z prędkością 70 km/h, a nie 30 km/h tak jak 380-400-konne osiołki.

A jeśli chodzi o wygodę dla kierowcy, to chyba nie siedziałeś w MANie TGXie :)

Autor:  Damian_Police [ 23 mar 2010, 19:32 ]
Tytuł:  Re: Wady i zalety pojazdów DAF

Wadą może być ciężko chodzący Pedał Gazu i Hamulca...
I Biegi trochę ciężko wchodzą w 95XF.
Ale powodem tego może być także iż auto ma nabite 1ml200tys km ;)

Autor:  sebaxf [ 04 kwie 2010, 22:55 ]
Tytuł:  Re: Wady i zalety pojazdów DAF

Cytuj:
Cytuj:
[...]bo co z tego że ma \8/i 620 KM jak i tak zamknie licznik na 90Km/h .[...]
Ale wdrapie się pod górkę 7% z prędkością 70 km/h, a nie 30 km/h tak jak 380-400-konne osiołki.

A jeśli chodzi o wygodę dla kierowcy, to chyba nie siedziałeś w MANie TGXie :)
Co ty człowieku piszesz jak umiesz jeździć to i sie kurna jelczem wdrapiesz pod góre ja 400 konnym actrosem full załadowanym pod góry 10% podjeżdzałem i minimalnie wskazówka spadła.A no i to jest dział o dafie a nie o manie.

Autor:  GRZEGORZ [ 04 kwie 2010, 23:17 ]
Tytuł:  Re: Wady i zalety pojazdów DAF

Hahahahaha chyba go wpychasz pod tą górę :D

Autor:  Mr.X [ 04 kwie 2010, 23:23 ]
Tytuł:  Re: Wady i zalety pojazdów DAF

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
[...]bo co z tego że ma \8/i 620 KM jak i tak zamknie licznik na 90Km/h .[...]
Ale wdrapie się pod górkę 7% z prędkością 70 km/h, a nie 30 km/h tak jak 380-400-konne osiołki.

A jeśli chodzi o wygodę dla kierowcy, to chyba nie siedziałeś w MANie TGXie :)
Co ty człowieku piszesz jak umiesz jeździć to i sie kurna jelczem wdrapiesz pod góre ja 400 konnym actrosem full załadowanym pod góry 10% podjeżdzałem i minimalnie wskazówka spadła.A no i to jest dział o dafie a nie o manie.

Człowieku, ja to roburem pod 12% podjeżdżałem. Jak się ma 15 lat, to można wszystko :(

Autor:  Grzesiek_KBR [ 18 kwie 2010, 10:16 ]
Tytuł:  Re: Wady i zalety pojazdów DAF

Cytuj:
Cytuj:
Co ty człowieku piszesz jak umiesz jeździć to i sie kurna jelczem wdrapiesz pod góre ja 400 konnym actrosem full załadowanym pod góry 10% podjeżdzałem i minimalnie wskazówka spadła.A no i to jest dział o dafie a nie o manie.
Cytuj:
Człowieku, ja to roburem pod 12% podjeżdżałem. Jak się ma 15 lat, to można wszystko :(
A mój rekord Ategiem 2528 to 15% pochyłosć na luzie w trajektorii pionowej góra/ dół.
Nie róbcie scen.... :/

Autor:  Michzio' [ 18 sie 2010, 18:22 ]
Tytuł:  Re: Wady i zalety pojazdów DAF

Spotkali sie fanatycy z realistami :)
Ja nigdy dafem nie jeździłem, także sie nie będe wypowiadał co i jak.
Natomiast często widuje 105tki w SC z rdzą na przetłoczeniu globa, co w dzisiejszych czasach wydaje sie jakaś niedorzecznością.

Autor:  Adam_Pisz [ 19 sie 2010, 0:37 ]
Tytuł:  Re: Wady i zalety pojazdów DAF

Cytuj:
Spotkali sie fanatycy z realistami :)
Ja nigdy dafem nie jeździłem, także sie nie będe wypowiadał co i jak.
Natomiast często widuje 105tki w SC z rdzą na przetłoczeniu globa, co w dzisiejszych czasach wydaje sie jakaś niedorzecznością.
Daj zdjęcie, bo nie wierzę :]

Myślę że najlepszą zaletą jest kabina, która jest od A do Z robiona na potrzeby kierowcy, że tak się wypowiem. Sporo schowków, można dobrze wypocząć na leżankach, siedzenia w których dobrze się siedzi i komfort jazdy.

Wady ? Wiele osób powie, że tak jak było w starszych modelach pojawiała się rdza na dolnych zderzakach z przodu, tak pojawia się bo jest metalowy a nie plastikowy tak jak np w innych pojazdach typu Scania. Więcej wad z fotelu pasażera nie powiem :lol:

Autor:  Bajzel [ 19 sie 2010, 0:40 ]
Tytuł:  Re: Wady i zalety pojazdów DAF

Cytuj:
tak pojawia się bo jest metalowy a nie plastikowy tak jak np w innych pojazdach typu Scania.
Bezsens, zderzaki Scanii czy innych producentów nie ustępują Dafowi niczym, a na pewno nie bezpieczeństwem, jeżeli o tym mówiłeś - więc dlaczego by nie zadbać o estetykę? Wybacz, ale pordzewiały zderzak w rocznym XFie to lekkie przegięcie.

Autor:  Długi [ 19 sie 2010, 6:27 ]
Tytuł:  Re: Wady i zalety pojazdów DAF

I odpadająca farba z felg !

Strona 7 z 15 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/