Zbudowany w 1987 roku na bazie stara 266 STAR 4x4 Unistar był pojazdem przygotowanym do startu w rajdzie Paryż-Dakar .Wyeliminowano w nim trzeci most i zastosowano układ jezdny 4x4 zamontowano aerodynamiczną plandekę i spojler oraz znacznie odchudzono pojazd do masy 5500kg Silnik turbodoładowany T 359M rozwijał moc 160KW przy 3000obr./min .Prędkość maksymalna wynosiła 120 km/h. Zamontowo w nim dwa koła zapasowe w tylnej części co poprawiło wyważenie Niestety z powodu zmiany przepisów rajdu nigdy w nim nie wystartował .Natomiast w roku 1989 załoga Jerzy Mazur i Robert Sztojnic zajęła tym pojazdem piąte miejsce w rajdzie Jelcza a szóste miejsce zajęła załoga Fińska także STAR-em 4x4 Unistar
JELCZ :
Od 1986 roku pod kierownictwem inż. Tadeusza Barbackiego przystosowano o startu w rajdzie ciężarówkę Jelcz S 442 4x4. Jej turbodoładowany silnik wysokoprężny SWT 11/301/PD produkowany przez WSK Mielec rozwijał moc 193 kW przy 2200 obr/min.Do napędu zastosowano 16-biegową skrzynie biegów ZF 16 .Mosty napędowe były produkcji firmy Steyer. Przedni most zawieszony był na półeliptycznych resorach piórowych i zamocowany do ośmiu amortyzatorów. Tylni most także na półeliptycznych resorach piórowych tylko miał dodatkowe pióra i cztery amortyzatory .Masa ciężarówki wynosiła 8980 kg a prędkość maksymalna wynosiła 140 km/h. Jednak w 1987 roku nie udało się ukończyć rajdu Paryż-Dakar. Do następnego rajdu pojazd został ponownie zmodyfikowany moc silnika została podwyższona do 308 kW przy 2600 obr/min odchudzono jeszcze pojazd i wzmocniono mosty napędowe oraz dodano wiele mniejszych udoskonaleń. Mimo tego ,żę za kierownicami siedzieli doświadczeni kierowcy JZS wspierani przez zagranicznych pilotów start w 1988 roku także zakończył się niepowodzeniem.
STAR :
W roku 1988 wystartowały także dwa stary 266 zmodyfikowano je poprzez zamontowanie pałąków bezpieczeństwa założenie dodatkowego oświetlenia osłony miski olejowej i przekładni głównej oraz zmniejszenie wymiarów skrzyni ładunkowej. Ciężarówki napędzane były silnikami 359M wolnossącym o mocy 110 kw lub turbodoładowanym o mocy 132 kW przy 2800 obr/min. Mas ciężarówek wynosiła 5900kg i osiągały prędkość 110 km/h.W skład załóg weszli Jerzy Mazur z Julianem Obornickim i Tomasz Sikora z Jerzym Frankiem. Ciężarowki dotarły do mety w Senegalu ale przekroczyły limit spóźnień i nie zostały sklasyfikowane.
zwróćcie uwage że 266 byyły podrasowane mechanicznie bardzo nieznacznie a pisze że mogły jechać 110km/h :D:D nieżle .......pozatym strasznie wysokie obroty jak na diesla 2800 to dużo ......
zwróćcie uwage że 266 byyły podrasowane mechanicznie bardzo nieznacznie a pisze że mogły jechać 110km/h :D:D
Fabrycznie 266 miały silnik o mocy 110kw (150 KM) i rozwijał prędkość 86km/h (katalogowa-szosowa), te 266 z Dakaru miały moc 110 lub 132kw (z turbodoładwaniem).
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 7 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę