Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 174
GG: 0
Samochód: MANiki

Koledzy, nie działa mi kontrolka blokady mostów od jakiegoś czasu - dolny przełącznik w lewej kolumnie, na czerwono. Sądziłem, że problem z samą kontrolką, ale kiedy podłączę wtyczkę od blokady międzymostowej powyżej to kontrolka zapala się normalnie po wciśnięciu przełącznika. Już dłuższy czas były z nią problemy bo np lekko się świeciła gdy było wilgotno, jakby przebicie delikatne miał przewód sterujący kontrolką. Nie wiem nawet czy ona sterowana jest masą czy plusem. Wtyczka jest 10pinowa. Gdzie szukać przyczyny? Przetarty kabel sterujący, może zacząć od wtyczki blokady przy moście?

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7241
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Pewnie umarł sam czujnik w moście lub wtyczka od czujnika

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 174
GG: 0
Samochód: MANiki

Koledzy, może coś podpowiecie jeszcze...
Tak jak pisałem u góry kiedy zamienię wtyczki przy przełącznikach to kontrolka pali się przy poprzecznej a wzdłużna (międzymostowa) nie - czyli to nie problem spalonej kontrolki, przełącznik jest dobry.
Odłączyłem dziś wtyczki przy czujnikach blokad poprzecznych i próbowałem na krótko podać przez kontrolkę (żarówkę) masę a potem plus. I nic, żadnej reakcji, zarówno przy podaniu masy jak i plusa, kontrolka nie zaczęłą się palić w żadnym przypadku. Zauważyłem, ze chyba sterowanie masą jest na czerwoną kontrolkę bo kiedy odkręciłem wtyczkę od blokady międzymostowej to czerwona kontrolka oczywiście zgasła przy przelączniku, ale kiedy podałem masę na pierwszy pin kości to zapalała się - stąd wniosek. Jeśli rozpiąłem wtyczki od czujników i podawałem masy/plusy na piny wtyczki to przecież ominąłem czujniki więc to nie problem czujników - dobrze myślę? We wtyczkach są 3 piny, czujniki są 3 pinowe. Blokady załączają się poprawnie, przykładam głowę to słychać jak wchodzi w pracę i się załącza. Elektrozawór także działa poprawnie, dochodzą do niego 3 piny, ale przecież to nie ma znaczenia bo blokady działają lecz nie działa sama kontrolka. Czujniki mogę wymienić, ale czy to ma sens? Zostało tylko szukać przerwy w przewodzie? Ale czujniki są dwa więc obydwa by się przerwały? Bo rozumiem, że jak nie załączę międzymostowej to blokada poprzeczna zadziała tyllko na jedną oś, sam kiedyś sprawdzałem, że możliwa jest nawet konfiguracja, że zblokuje mi tylko ostatnią oś. Jeśli mimo wszystko ostawiacie przerwę w obwodzie to gdzie szukać potencjalnej przerwy, może macie jakieś pomysły?
Dzięki za wszystkie wskazówki!


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7241
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Blokada wzdłużna i blokada mostu nie ma nic wspólnego z sobą
Jeśli zalaczysz blokadę mostów, to powinno załączyć dwa tylne mosty.
Co do czujników to one tylko zwierają styki
W przypadku blokady mostów to oba czujniki są połączone w szeregu.
Sprawdź czy na obu mostach załącza się blokada

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 174
GG: 0
Samochód: MANiki

Cytuj:
Blokada wzdłużna i blokada mostu nie ma nic wspólnego z sobą
Jeśli zalaczysz blokadę mostów, to powinno załączyć dwa tylne mosty.
Co do czujników to one tylko zwierają styki
W przypadku blokady mostów to oba czujniki są połączone w szeregu.
Sprawdź czy na obu mostach załącza się blokada
Na obydwu mostach załączają się blokady, osłuchiwałem(wczoraj) i wiele razy sprawdzone w terenie (ale zanim pojawił się problem z kontrolką). Połączone w szeregu to mi jakoś nie pasuje bo wg mnie jeśli nie załączę międzymostowej to blokada mostów zblokuje tylko jeden most. Wiele lat temu nawet zblokował mi się tylko drugi - ostatni most(3 oś), testowałem w terenie! Uważałem wcześniej, że co najwyżej może zblokować się tylko 1wszy (2 oś), byłem mega zaskoczony! Chyba, że to jakiś przypadek jeden na milion i coś źle się zazębiło wyjątkowo. Chyba, że tak jak piszesz, załącza się zawsze blokada na obydwu, a ponieważ międzymostowa nie jest załączona to pracuje zblokowany tylko jeden z nich.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7241
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Dokładnie tak jeśli nie ma blokady między mostowej to tylko jeden most ciągnie a drugi może stać w miejscu

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 174
GG: 0
Samochód: MANiki

Jakie kolejne kroki podjąć? Podłączę jeszcze masy pod piny przy obydwu wtyczkach przy czujnikach i sprawdzę czy się kontrolka zapali, ale pewnie nie. Skoro są połączone szeregowo w pewnym momencie to wnioskuję, że przerwa w obwodzie jest już we wspólnej linii do kontrolki bo inaczej to jeden działający czujnik załączyłby kontrolkę a ona przecież u mnie nie pali się w żadnym przypadku...


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7241
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jak wrócę do domu to zobaczę czy mam schemat do tego
Weź zobacz numer kabla w kostce od przełącznika odpowiadający za kontrolkę.
Poszukaj ten sam numer kabla przy czujniku i podaj na niego masę .

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 174
GG: 0
Samochód: MANiki

Cytuj:
Jak wrócę do domu to zobaczę czy mam schemat do tego
Weź zobacz numer kabla w kostce od przełącznika odpowiadający za kontrolkę.
Poszukaj ten sam numer kabla przy czujniku i podaj na niego masę .
Oki, super,dzięki!
Masy to podawałem dla pewności na każdy z 3 pinów wtyczki obydwu czujników i nic. Potem podawałem nawet plusy ale przez żarówkę żeby zwarcia nie zrobić. A za kontrolkę odpowiedzialny jest pierwszy pin od lewej strony patrząc na czujnik. Tak działał czujnik od międzymostowej, wyjąłem wtyczkę i podawałem masę na 1wszy pin wtyczki i kontrolka się zapalała.
Od strony przełącznika nie mogłem dojść, który pin jest odpowiedzialny za kontrolkę. Wydawało mi się, że PIN 1 w gnieździe przełącznika czyli numer 134 (widać na zdjęciach w pierwszym poście).


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7241
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Więc tak.
Numer kabla odpowiadający za kontrolkę blokady mostów to 40134 i sterowany masą
Piny w czujniku to pin 1 kontrolka pin 2 to masa
Pin 2 i 3 są z mostkowane w czujniku
Czyli pewnie z tego mostka na pinie 2 i 3 idzie masa na drugi czujnik

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 174
GG: 0
Samochód: MANiki

Cytuj:
Więc tak.
Numer kabla odpowiadający za kontrolkę blokady mostów to 40134 i sterowany masą
Piny w czujniku to pin 1 kontrolka pin 2 to masa
Pin 2 i 3 są z mostkowane w czujniku
Czyli pewnie z tego mostka na pinie 2 i 3 idzie masa na drugi czujnik
Kolego MANik dziękuję za pomoc! Miałeś rację na samym początku już, utlenił się przewód kontrolki przy samej wtyczce, dziś naprawiłem, lut oraz termokurcz. Stało się to na drugim moście - 3cia oś. Nie rozumiem tego mostkowania/działania czujnika i dochodzących przewodów wtyczką do czujnika...:-(. Opisuję numery pinów wtyczki, widać na fotkach:
1 przewód brązowy (zapewne masa)
2 40134
3 40134
4 pusty
Czy dobrze rozumiem, że jeden z 40134 to przewód biegnący od czujnika 1wszego mostu a drugi 40134 to przewód, który już biegnie do kabiny na kontrolkę? Nie rozbierałem już wtyczki przy pierwszym moście, ale zapewne będzie miał taki sam układ pinów tylko to by nie miało sensu bo po co 2 przewody mają biec na kontrolkę do kabiny, chyba, że są mostkowane blisko mostów i już jeden przewód biegnie...
Czyli czujnik mostkuje pin1 (brązowy) z obydwoma pozostałymi czyli pin2 i pin3 bo czujnik ma 3 piny w sumie? Nie rozumiem, po co 3 pinowe czyjniki skoro wystarczyłyby 2 piny skoro są sterowane masą i również masa steruje kontrolką.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7241
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Przy jednym moście napędowym wtyczka ma tylko dwa piny.
Nie posiadam schematu na dwa mosty.
Ale ten biały kabel z numerem 134 musi łączyć szeregowo dwa czujniki.
Pewnie tak zrobili żeby nie było dwóch kabli wpiętych pod jeden pin. Pewnie problem z uszczelnieniem wtyczki

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 174
GG: 0
Samochód: MANiki

Cytuj:
Przy jednym moście napędowym wtyczka ma tylko dwa piny.
Nie posiadam schematu na dwa mosty.
Ale ten biały kabel z numerem 134 musi łączyć szeregowo dwa czujniki.
Pewnie tak zrobili żeby nie było dwóch kabli wpiętych pod jeden pin. Pewnie problem z uszczelnieniem wtyczki
Ma to sens. Dziękuję Ci za pomoc:-).


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: