A ja sądzę,ze główną przyczyną ospałości ACTROS-a jest jego charakterystyka silnika i bardzo wąsko osiągany moment obrotowy.Zobaczcie inne auta o podobnej mocy np FH 440,TG-A 440,XF 460 nie dosyć,że osiagają podobne lub większe wartości momoentu obrotowego to tenmoment jakoś się rozciąga w polu obrotomierza-np w większości auto moment jest osiągany od 1100obr/min i jest twardo utrzymywany aż do 1400-1500obr/min-a ACTROS nie dosyć,że ma ten moment osiągany przy 1000obr/min to potem on gwałtownie spada...
Niestety nie utrzymuje się on tak jak to jest w większosci ciężarówek...Wogóle te silniki mają taką charakterystykę,że możesz sobie przez miasto jechać na ostatnim biegu 50km/h przy obrotach rzędu 800obr/min...
Może w następnych silnikach MB zrezygnuje z tego,bo jak wiadomo to są ostanie silniki w układzie ''V'' Mercedesa...Czytałem,że od 2007-8r pokażą całkowicie nową rodzinę silników rzędowych-nie we wszystkich stopniach mocy naraz oczywiscie...