Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 29 lip 2022, 13:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 kwie 2019, 9:39
Posty: 51

Witam. Orientuje się ktoś jak powinna być ustawiona zbieżność w volvo fh 2010r? Mam ustawione na 0 i samochód pływa mi po drodze. Z góry dzięki jakby ktoś miał dane na temat ustawien.
Pozdro


Post Wysłano: 29 lip 2022, 19:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Ma być od 0, do +1, czyli mają być na zero, lub lekko zbieżne.

To że "diagnosta" czy inny rzeźnik ustawił, to nie jest powiedziane, że zostało jak ustawił.
Podczas ustawiania, obydwa koła mają stać na wachliwych platformach. W innym razie cała regulacja jest bez sensu, bo po ruszeniu i tak wszystko się rozjeżdża.

Tak z innej beczki, "pływanie" to nie wina "zbieżności".
Sworzenie, tulejki, wieszak, cybanty to możesz sprawdzić w przednim zawieszeniu. Dolne drążki reakcyjne, I trójkątny drążek górny.
Te elementy odpowiadają za stabilność, tam nic innego nie ma.

P.s. Długo jeździsz ciężarówkami?

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 29 lip 2022, 21:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 kwie 2019, 9:39
Posty: 51

Jeżdżę ponad 10 lat. Zawieszenie jest sprawdzone i jest wszystko ok. Minimalny luz na zwrotnicach. Zmieniony krzyzak dolny, z lekkim luzem zeby nie bylo wątpliwosci. Jest tak po wymianie drążka poprzecznego, czyli pewnie tak jak mowisz na sciezce bylo ok, a pozniej sie rozjechało. Niestety u nas tylko na okręgowce można ustawić stąd było pytanie czy na 0 bylo ustawiane ok. Jutro to sprawdzę jeszcze raz. W innym wypadku trzeba jechać na lepszy sprzęt. Dzięki


Post Wysłano: 30 lip 2022, 5:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

opon przypadkiem nie wymieniałeś?

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 30 lip 2022, 7:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 kwie 2019, 9:39
Posty: 51

Nie, opony mają już 2 lata.


Post Wysłano: 19 sie 2023, 18:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 sie 2023, 18:47
Posty: 9
Samochód: Volvo Fh

Poradziłeś sobie z tym pływaniem po drodze? U mnie jest to samo praktycznie od nowości. Teraz ma przejechane 155 tyś. Km. Geometria robiona przez serwis. Później sprawdzane całe zawieszenie również przez serwis i niczego nie stwierdzili. Ostatnio robiona geometria jeszcze raz na niezależnym warsztacie i nic nie pomogło. Nosi go po całej drodze. Mam wrażenie że jest coraz gorzej. Bardziej odczuwalne jest to przy mocniej załadowanej naczepie. Co dziwne, na geometri kierownica ustawiona jest prosto a jak ruszam to skręca się w lewo.


Post Wysłano: 19 sie 2023, 20:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Sprawdź luzy na moście

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 19 sie 2023, 20:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 sie 2023, 18:47
Posty: 9
Samochód: Volvo Fh

Dzieki za odpowiedź. Ale czy jest możliwe żeby były luzy gdzieś w moście w ciężarówce ktora ma trochę ponad rok?


Post Wysłano: 19 sie 2023, 21:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Takie rzeczy jeśli nie jeździł jakiś rzeźnik, w sensie jeśli pojazd był normalnie użytkowany, się nie zdarzają.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 21 sie 2023, 11:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 mar 2011, 14:19
Posty: 814
GG: 0

jak kierownica po załadunku skręca w którąś stronę to stawiał bym resor, pewnie spaw na uchu resora przy tulejce. tam jest tak aby cyknięte spawem, ale trzyma "sztywniej" zawieszenie

_________________
:mrgreen:


Post Wysłano: 21 sie 2023, 12:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 sie 2023, 18:47
Posty: 9
Samochód: Volvo Fh

Sprawdzimy. Dzięki.


Post Wysłano: 21 sie 2023, 13:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Czasem są takie zagadki, ja jeździłem trochę autem które było sprowadzone uszkodzone i była ruszona oś na cybantach + drążek. Po naprawie efekt był taki, że nie dało się odwrócić uwagi od drogi na sekundę bo już byłeś za linią…kolega tak jeździł i się przyzwyczaił do tego. Następnie siadłem ja i go pytam jak tym jeździsz przecież to niemoże utrzymać wcale kursu…okazało się że to wina przekładni , po wymianie spokój i można wkoncu puścić kiere na autobanie….
Także takie historie, można zmieniać opony i pół zawieszenia a problem dobiega gdzieś z dalsza 8)


Post Wysłano: 21 sie 2023, 13:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 sie 2023, 18:47
Posty: 9
Samochód: Volvo Fh

U mnie jest dokładnie tak samo. Trzeba cały czas korygować tor jazdy. Ręce od tego bolą. I mam wrażenie że jest coraz gorzej. Teraz będziemy opony zmieniać więc zobaczę czy będzie poprawa. Jak nie to nie wiem czego dalej łapać.


Post Wysłano: 21 sie 2023, 14:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Ktoś wogle sprawdzał czy zwrotnice nie trzymają? Takie teraz robią niby bez obslugowe zwrotnice a potem zdziwienie że sworzeń do wymiany

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 21 sie 2023, 14:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 sie 2023, 18:47
Posty: 9
Samochód: Volvo Fh

Tego nie wiem. Ale ostatnio zanim sprawdzali geometrię to przeglądali wszystko co może mieć wpływ na prowadzenie. I mechanik stwierdził że jak coś by było nie tak to na pewno by znaleźli. Czeski film.


Post Wysłano: 22 sie 2023, 14:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 gru 2007, 17:41
Posty: 441
Lokalizacja: Gąsewo ( i tak nie wiesz gdzie to)

Jeśli jesteś 100% pewien że nie ma żadnych luzów także na wałku łączącym kolumnę z kierownicą i samochód jedzie śladem ( nie ucieka tyłem w żadną stronę i zwrotnice nie mają luzu i obracają się luźno także pod obciążeniem) to na początek trzeba ustawić kolumnę w położeniu środkowym ,potem kierownicę na wałku na wprost i dopiero wtedy koła na wprost nie ruszając kierownicy i zbieżność . Ja zawsze ustawiam starym sposobem ,potrzebne dwie osoby. Najpierw sprawdzam czy koła nie mają bicia na boki potem sznurek po tylnym lewym kole do przedniego i wtedy drążkiem wzdłużnym ustawiam lewe koło do jazdy na wprost ( przednie koło równolegle do tylnego) ,potem drążkiem poprzecznym prawe koło równolegle do tylnego ,dalej sprawdzam czy odległość od środka piasty tylnej do przedniej jest taka sama po lewej i prawej stronie ,dalej zbieżność , dwie sztywne i proste listewki mocuję grubymi trytkami do felg na zewnątrz na wysokości dołu kołpaka tak żeby były w poziomie i na tej samej wysokości i mierzę odległość przed i za kołem , ustawiam 1 mm mniej z przodu . Jeśli w czasie jazdy kierownica będzie przestawiona to korekta drążkiem wzdłużnym Ważne samochód musi stać nie obciążony na równej powierzchni i przednie koła na przykład na śliskiej płycie pilśniowej .Wyszła straszna epopeja ale nigdy się nie zawiodłem na tej metodzie , natomiast na geometrii na stacji tak.


Post Wysłano: 22 sie 2023, 15:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 sie 2023, 18:47
Posty: 9
Samochód: Volvo Fh

Skąd jesteś? Może akurat gdzieś z moich okolic i chciałbyś zerknąć na ten ciężki przypadek:D


Post Wysłano: 22 sie 2023, 20:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 gru 2007, 17:41
Posty: 441
Lokalizacja: Gąsewo ( i tak nie wiesz gdzie to)

Mazowieckie ale zajmuję się transportem i naprawiam tylko swoje autko .Czy to jest FH 4 ? czy ma z przodu belkę czy niezależne zawieszenie na wahaczach z aktywnym układem kierowniczym ?


Post Wysłano: 22 sie 2023, 21:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 sie 2023, 18:47
Posty: 9
Samochód: Volvo Fh

To jest FH 5 z zeszłego roku. Ma zwykle zawieszenie.


Post Wysłano: 22 sie 2023, 21:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 gru 2007, 17:41
Posty: 441
Lokalizacja: Gąsewo ( i tak nie wiesz gdzie to)

To ułatwia rozwiązanie problemu ,nie ma bata coś musi być nie tak ,szukałbym jakiegoś mechanika 50+.A jakie ma opony i jak wyglądają ? Jeszcze ciśnienie w tylnych kołach .


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: