Cytuj:
Ja po 6 latach przerwy miałem okazję pojeździć w warunkach zimowych, mokrym snem niektórych, DAFem w manualu
A co nie tak jest z manualem w warunkach zimowych?
Przekaźniki w Scanii to dość stały temat (zresztą nie tylko w Scanii), ja wymieniłem wszystkie 4 prewencyjnie.
Trochę Davo marudzi, co nie zmienia faktu, że lampy w Scanii są fatalne. H4 to żarówka na lata 90, a nie 2010 rok, lampa jest nieszczelna (chyba że u mnie czegoś brakuje, ale w katalogu nie znalazłem nic do uszczelnienia), przez co dostaje się kurz na odbłyśnik - ja go myje co roku. Najgorsze jest to, że nie da się nic z tą lampą zrobić żeby lepiej świeciła, bo nawet nowy odbłyśnik nic nie daje. Jedyne rozwiązanie to wymienić lampy na nowszej generacji, te z pionowymi dziennymi, gdzie są żarówki H7, albo xenon.
Zresztą, dostać się do wymiany żarówek - są lepsze rozwiązania na rynku.
To nie są reflektory do jeżdżenia w nocy. To się nadaje do wywrotki, gruszki, czy innego auta, które jeździ za dnia. Tu jest też główna zaleta tych lamp, że w razie uszkodzenia, wszystko można dokupić osobno i za grosze: osobno ramka, osobno odbłyśnik, osobno szkło, osobno kierunkowskaz, osobno wiązka kierunkowskazu. A komplet w zamienniku to może że 300 zł kosztuje, więc tłuc można bez ograniczeń.