Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 maja 2007, 1:49
Posty: 27
GG: 0
Lokalizacja: Duisburg/Kluczbork

podnosze wätek-!!!!!!!!!!


bo zaczolem 30.07.2008 kurs 6-co miesieczny (co dzien po 8 godz)
na
kat C+E+ADR+sztaplarka+dzwig sam.itd.

wkoncu sie udalo i dostalem 100%dofinansowanie EU -koszt calkowity


7,150 € wiec jestem
bardzo happy

na poczätek Grudnia zaczyna sie 2 miesieczna praktyka (darmowa) wiec poszukuje jeszcze firmy z okolic Duisburga ktöra by mnie wziala na 2 miechy pod skrzydla

pozdro

_________________
B 12.09.1997
C 2.10.2008
CE 6.10.08


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 lip 2008, 12:50
Posty: 437
GG: 0
Lokalizacja: Szzzztolyca

Sznowni Zainteresowani :!:

.....Przeczytałem wszystko od początku tej "paplaniny" wymyślanej (chiiiba) przy flaszce czegoś wpływającego na......
Z resztą, co mnie to obchodzi :twisted:



Jak jest naprawdę :?:

- W Polsce Prawo Jazdy (wszelkiej możliwej kategorii) może "zrobić" każdy (z całego świata)kto zadeklaruje , że przebywa na terenie RP od conajmniej 185 dni :!: (pod odpowiedzialnością karną).
Obywatele państw "obcych" muszą to potwierdzić Kartą Stałego Pobytu(o ile jest wymagana) i/lub Zaświadczeniem o Zameldowaniu na terenie RP.

- jeżeli osoba Egzaminowana nie zna języka polskiego, to może zdawać Egzamin z pomocą UPOWAŻNIONEGO Tłumacza(oni też chcą zarobić :wink: ) .


- Posiadacze Prawa Jazdy wydanego w innym kraju, a pragnący podwyższyć kategorie Prawa Jazdy w RP muszą posiadać ważne Prawo Jazdy danej/odpowiedniej(niższej) kategorii wraz z tłumaczeniem na j.Polski przez upoważnionego Tłumacza.
Po zdaniu Egzaminu (pozytywnie) odbiera się Polskie Prawo Jazdy wyższej kategorii w Wydziale Komunikacji zgodnie z miejscem zameldowania oddając poprzednie (Polskie)Zagraniczne Prawo Jazdy.

- Niezgodne z PRAWEM jest posiadanie DWÓCH Praw Jazdy :!:
Tzn. Polskiego i z innego kraju Unni Europejskiej :!:
Dopóki nie zostanie uruchomiony Elektroniczny Europejski Rejestr Kierowców, to takie numery jeszcze się zdażają(ale do czasu).

- Europejskie Prawo Jazdy :!:
Takie coś jeszcze NIE ISTNIEJE :!:
Ono będzie wprowadzone w ???? roku. Tzn. wtedy gdy w/w System Europejski zacznie działać :!:
Wówczas WSZYSTKIE obecnie w użyciu druki ("plastiki") będą wymienione na NOWE z kolejnym "Europejskim Numerem Ewidencyjnym" .
Plastiki wydawane obecnie, a posiadające znak Unijny zamiast Flagi potwierdzają jedynie, że dany kraj jest przynależny do Unni i NIC WIĘCEJ :!:
(tak samo jak Tablice Rejestracyjne pojazdów)

- Prawo Jazdy kat. C+E .
:arrow: Na Egzaminie Państwowym NIE MA Egzaminu z Teorii, a jedynie z PRAKTYKI :!:

- Kursy na Przewóz Rzeczy/Osób, ADR i te inne.
:arrow: Aby uzyskać (ważne)zaświadczenie z takiego Kursu , to Kierowca MUSI posiadać Prawo Jazdy wydane w Polsce.
Sporo osób ostatnio z tego korzysta ponieważ cena jest o wieeeeele niższa niż zagramanicą........, a ma się zmienić.
Kursy te mają trwać ~~ 200 godzin :!: :!: :!:
(jaka będzie ich cena? Strach sie Bać)


Jak sobie jeszcze coś przypomnę, to dopiszę :wink:


ps.
Jakieś pół roku temu był wielki szum w Polskiej TV i Radiu na temat wzrastającej ilości osób pochodżących m.in. z Niemiec, a uzyskujących Prawo Jazdy na terenie RP.......

Jednocześnie informowali o DUŻEJ ilości wniosków o UNIEWAŻNIENIE Prawa Jazdy wydanego w RP dla obywateli/mieszkańców Niemiec, a wysłanych przez Niemiecki Departament ds. Prawa Jazdy :!:

Widocznie ktoś musi nie lubieć takich szzzpekulantów ;-)

_________________
B - B+E - C - C+E - D - D+E - CDL i kilka innych ..... :-)
Wg. Nikodema Dyzmy § 13 ¼
NIKT Ci tyle nie da, co Kierownik Ci OBIECA !
oraz --> S T O P parówkowym skrytożercom !!!


Ostatnio zmieniony 06 lip 2008, 15:13 przez Szofer-WAW, łącznie zmieniany 2 razy.

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 maja 2008, 11:46
Posty: 489
GG: 8812652
Samochód: Czerwony
Lokalizacja: Śląsk/Zagłębie

Gdzie ty wyczytałeś, że na C+E nie ma zajęć teoretycznych?
Są i muszą być!
Na kat. B+E, C+E, D+E nie ma egzaminu teoretycznego, ale zajęcia z teorii są obowiązkowe.
Cytuj:
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 27 października 2005 r. w sprawie szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez kierujących pojazdami, instruktorów i egzaminatorów
(Dz. U. z dnia 31 października 2005 r.)
ZAŁĄCZNIK Nr 3 PROGRAM SZKOLENIA KANDYDATÓW NA KIEROWCÓW LUB MOTORNICZYCH

§ 3. 1. Liczbę godzin zajęć teoretycznych i praktycznych dla każdej osoby podlegającej szkoleniu podstawowemu ustala indywidualnie instruktor, przy czym:
1) liczba godzin dla zajęć teoretycznych nie może być mniejsza niż:
a) 30 godzin w zakresie kategorii A, A1, B, B1, T prawa jazdy lub pozwolenia - w tym co najmniej 4 godziny
szkolenia teoretycznego i ćwiczeń w zakresie udzielania pierwszej pomocy ofiarom wypadków drogowych,
b) 20 godzin w zakresie kategorii C, C+E, D, D+E, C1, C1+E, D1, D1+E, B+E;
A kursy na przewóz osób/rzeczy będą takie same w całej Unii:
- na przewóz osób od września 2008
- na przewóz rzeczy od września 2009
Strach się bać... :(

_________________
B, C, D. Instruktor kat. B.
http://www.kwalifikacja-wstepna.pl - wszystko o kwalifikacji wstępnej
http://www.szkolenia-okresowe.pl - wszystko o szkoleniach okresowych
http://www.walpdrive.pl - mój blog o zdobywaniu zawodowych kategorii


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 lip 2008, 12:50
Posty: 437
GG: 0
Lokalizacja: Szzzztolyca

Cytuj:

A kursy na przewóz osób/rzeczy będą takie same w całej Unii:
- na przewóz osób od września 2008
- na przewóz rzeczy od września 2009
Może i będą :wink:
Tego nie neguje .
Tylko powiedz Mi ile kosztują poza Polską :?:

___________________________________________________

Jeśli chodzi o szkolenie na C+E, to proszę podaj jeszcze Nr. Dziennika Ustaw dotyczącego Szkolenia KIEROWCÓW :!:

_________________
B - B+E - C - C+E - D - D+E - CDL i kilka innych ..... :-)
Wg. Nikodema Dyzmy § 13 ¼
NIKT Ci tyle nie da, co Kierownik Ci OBIECA !
oraz --> S T O P parówkowym skrytożercom !!!


Ostatnio zmieniony 06 lip 2008, 14:51 przez Szofer-WAW, łącznie zmieniany 1 raz.

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 maja 2008, 11:46
Posty: 489
GG: 8812652
Samochód: Czerwony
Lokalizacja: Śląsk/Zagłębie

[quote]Dz.U.05.217.1834

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 27 października 2005 r. w sprawie szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez kierujących pojazdami, instruktorów i egzaminatorów
(Dz. U. z dnia 31 października 2005 r.)
ZAŁĄCZNIK Nr 3 PROGRAM SZKOLENIA KANDYDATÓW NA KIEROWCÓW LUB MOTORNICZYCH[/quote]


Zwiedziłem strony kilkunastu ośrodkó szkolenia, znam dobrze 3 ośrodki i WSZĘDZIE - zgodnie z powyższym Rozporządzeniem - jest teoria!
Jesteś pierwszą osobą, która twierdzi inaczej. Nie przyszło ci do głowy, że to ten twój ośrodek był delikatnie mówiąc nieuczciwy?

_________________
B, C, D. Instruktor kat. B.
http://www.kwalifikacja-wstepna.pl - wszystko o kwalifikacji wstępnej
http://www.szkolenia-okresowe.pl - wszystko o szkoleniach okresowych
http://www.walpdrive.pl - mój blog o zdobywaniu zawodowych kategorii


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 lip 2008, 12:50
Posty: 437
GG: 0
Lokalizacja: Szzzztolyca

Cytuj:
[quote]Dz.U.05.217.1834

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 27 października 2005 r. w sprawie szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez kierujących pojazdami, instruktorów i egzaminatorów
(Dz. U. z dnia 31 października 2005 r.)
ZAŁĄCZNIK Nr 3 PROGRAM SZKOLENIA KANDYDATÓW NA KIEROWCÓW LUB MOTORNICZYCH


[/quote]


No i faktycznie :arrow: MASZ RACJĘ :!: :!: :!:

Będę musiał poprawić Moją poprzednią wypowiedź, aby nie wprowadzać zamętu.

Co do mojego przypadku, to faktycznie.....mogło być trochę inaczej, ponieważ jednocześnie "robiłem" kat.D.

Zwracam Honor :!:

_________________
B - B+E - C - C+E - D - D+E - CDL i kilka innych ..... :-)
Wg. Nikodema Dyzmy § 13 ¼
NIKT Ci tyle nie da, co Kierownik Ci OBIECA !
oraz --> S T O P parówkowym skrytożercom !!!


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 maja 2007, 1:49
Posty: 27
GG: 0
Lokalizacja: Duisburg/Kluczbork

z tego co nam möwil wykladowca ze kursy skladajä sie z 5 "bloköw" ktörych nie mösimy zdawac na raz.
kazdy z nich to 7 godzin teori i cena w niemczech bedzie 100 € za kazdy "blok",
z tym ze mamy czas do 2014 aby zaliczyc wszystkie 5 bloköw
majä je robic wszyscy ktörzy uzyskali PJ przed 09,2009

_________________
B 12.09.1997
C 2.10.2008
CE 6.10.08


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 wrz 2008, 19:23
Posty: 262
GG: 4086883
Samochód: Ducato
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

wiem ze w niemczech pj kat. C lub D wydawane jest w niemczech na 5 lat

co po tym jak uplynie ich waznosc?

jak w ogole z robota w niemczech w hamburgu, hannoverze?
jelsi chodzi o robote wokol komina



co z gewerbe w niemczech?
moge zalozyc i po prostu dla kogos jezdzic?

_________________
B C D


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sty 2021, 23:43
Posty: 1

Hejka. Fajnie bo właśnie znalazłam odpowiedź na to pytanie, które mnie nurtowało.
Posiadam kategorie B, C, CE . I niemieckie prawo jazdy.
CE robiłam w Niemczech. Ale chciałabym zrobic D , jednak cena mnie przeraża bo nie mam ochoty i możliwości zapłacić 8 tys € za prawo w Niemczech. I planuje wziąć urlop i pojechać do Polski zrobic D. Dziekuje bardzo Wam ze rozwialiście moje wątpliwości. ;)
Pozdrawiam


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: