Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 10 cze 2019, 0:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 maja 2009, 21:55
Posty: 78
GG: 0
Samochód: MAN TGL

Witam

Sprawa dotyczy TGX 2013r., silnik d26- 480 KM , euro 5, przebieg 560 tyś. ,skrzynia automatyczna, silnik ,skrzynia nie generuje i nie generował żadnych błędów , w tej chwili silnikowi brakuje mocy m/w do 1500 obr. później jakby się budził , niestety po przekroczeniu tych 1500 obr. skrzynia zazwyczaj zmienia już bieg i znów nie ma czym jechać, z lekkimi ładunkami jeszcze jakoś obleci , gorzej z 24 t. jest męczarnia ,ratuje się manualem lub guzik "power" pod gazem , średnia spalania potrafi skoczyć w tyg. do 39-40/100 .
Autem jeżdżę od ponad 2 lat , 1,5 roku chodził jak żyleta obojętnie czy lekko, czy ciężko, spalanie średnie max 30-32 .

Filtry ,olej ,co rok , na ta chwilę wyregulowane zawory , komplet nowych wtrysków, długopisy , uszczelnienia , rozbierany wydech , jeździłem z samym kolankiem posiłkując się modulatorem adblue żeby błedy nie wyskakiwały, sprawdzałem działanie klapy na hamulcu silnikowym jest ok .

Adblue działa poprawnie choć wydaje mi się że kiedyś palił mniej 2 baki paliwa/1 adblue teraz 2/1.5 , może to związane z niedoborem mocy i wyższym spalaniem , jakby nawet byłoby coś nie tak z adblue na modulatorze by jechał chyba normalnie bo też tak próbowałem .

W tym okresie odwiedziłem m.in. serwis MAN czeladź z w/w powodu - naciągli mnie na komplet nowego sprzęgła , z powodu zapoconego uszczelnienia wału korbowego, oraz łapki i łożyska w sprzęgle z powodu przebiegu , też nie mieli podejrzeń , niby z ich testów nic nie wynika, wszystko w normie , przed wymianą wtrysków też tak niby było (stare wtryski chyba OK bo auto jeździ bez zmian ) , teraz " może turbina się kończy " !!

Ostatni polecony mechanik stwierdził że też wszystko w normie, ale wgrał na nowo ,nowy soft z 480 KM i auto zaczęło przyśpieszać j/w opisałem , wcześniej było jeszcze gorzej , nawet na wysokich obrotach było ciężko. Proponuję zrobić chip-a na 500 KM i mapę aby ciągnął bardziej od dołu ?? ale czy to jest rozwiązanie jak coś tu nie gra .

Jeszcze w serwisie podobno zrobili aktualizację i wszyscy oprócz serwisu maja problem z połączeniem się man -catem ??

Dużo tego! jeszcze taki motyw , jak cisnę go np. pod górę i turbina się rozkręci a wtedy mu odpuszczę to słychać jakby "kichnął " tzn. jakby miał zawór upustowy i powietrze gdzieś uszło , węże od turbiny są ok

Mam odczyty z autocom z jazdy może coś podpowiedzą , jak się wyświetlą !

https://naforum.zapodaj.net/02f769fb4f3c.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/ef0842763bce.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/b22781340572.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/224df1df92e3.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/30bcf8ad0d9d.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/0adad4dc7ac4.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/61fdc0272711.jpg.html


Post Wysłano: 10 cze 2019, 5:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jak dla mnie to masz za niskie ciśnienie paliwa na zasilaniu.
Na wolnych obrotach powinno być między 5-6 bar a przy zwiększeniu obrotów nie więcej niż 7 bar.

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 10 cze 2019, 9:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 maja 2009, 21:55
Posty: 78
GG: 0
Samochód: MAN TGL

czyli przejrzeć układ niskiego ciśnienia, filtry nowe, przydałoby się wyczyścić baki i przewody ?
szczególnie na coś zwrócić uwagę , jakieś uszczelki, zaworki , coś spróbować wymienić ?

W autocomie jest test wysokiego ciśnienia , nie przechodzi tego przy próbie podejścia do ciśnienia 1600 , wywala błąd proszę usunąć usterkę i auto gaśnie , zapomniałem napisać !
a jeszcze podmieniałem czujnik ciśnienia doładowania i czujnik ciśnienia na szynie cr , oczywiście auto bez zmian


Post Wysłano: 10 cze 2019, 9:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Smok oraz przewody czy gdzieś nie ciągnie lewego powietrza razem z paliwem.
Na pompie wysokiego ciśnienia masz dwa zaworki plus zawór mprop on też potrafi się zacinać i dawać za niskie ciśnienie paliwa na szynę CR
Jakie są wskazania rzeczywiste oraz żądane na szynie common rail?

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 10 cze 2019, 10:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 maja 2009, 21:55
Posty: 78
GG: 0
Samochód: MAN TGL

ciśnienia sprawdzę , z resztą muszę poczekać do weekendu


Post Wysłano: 13 cze 2019, 19:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 maja 2009, 21:55
Posty: 78
GG: 0
Samochód: MAN TGL

https://zapodaj.net/30e9c74e0c818.jpg.html
https://zapodaj.net/39d2f1f689635.jpg.html
https://zapodaj.net/bd90093d97279.jpg.html
https://zapodaj.net/a37208b8b2e33.jpg.html
https://zapodaj.net/ebf054eba9de1.jpg.html
https://zapodaj.net/211a117abaea6.jpg.html
https://zapodaj.net/aac99581c38b4.jpg.html
https://zapodaj.net/258e8c3be1857.jpg.html

Ciśnienia raczej się pokrywają . Czujnik ciśnienia na szynie cr był podmieniany oby tak samo pokazują.
Silnik potrafi zgasnąć , zdusi go, przy ruszaniu jak wcisne za mało gazu, lipa jest przy manewrowaniu itp. pod rampę jak załadowany masakra !

Praca silnika na jałowym w miarę normalna, ponad obroty jałowe jakby " świeca źle paliła w benzyniaku, przebicie na kablach i jeden z cylindrów kulał delikatnie " takie skojarzenie !

Baków itd. nie mam na razie kiedy sprawdzić


Post Wysłano: 13 cze 2019, 21:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jak masz możliwość to podmien zawór mprop na pompie wysokiego ciśnienia skoro Ci gaśnie silnik.
Nowy coś koło 600 złoty plus te dwa zaworki co są na pompie
Sprawdź ciśnienie paliwa podczas uruchomienia silnika czy rośnie i silnik odpala czy czasem nie spada podczas kręceniem rozrusznikiem.
Jeśli masz dodatkowy separator paliwa to weź go pomin na prube i zobacz czy ciśnienie paliwa wzrośnie oraz sprawdź wtyczke od grzałki paliwa w seperatorze czy nie ma śladów paliwa

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 27 lip 2019, 22:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 maja 2009, 21:55
Posty: 78
GG: 0
Samochód: MAN TGL

Sprawdziłem przewody paliwowe są ok, nie widać nigdzie powietrza , osadnik , pompka ręczna, wyciągałem smok z baku jest ok.
Ominołem osadnik , przewodem od razu z baku do ręcznej pompki, ciśnienie na jałowym wzrosło nieznacznie do 4,64 bara z pedałem w podłodze pokazało 5,54 bara. Ciśnienie rośnie zaraz po zapaleniu i utrzymuje się m/w na poziomie 4,64.
Zawór mprop niestety tylko wymyłem , wysterowałem impulsowo na stole działał raczej ok. Chciałem podmienić z TGL ale pogoniła mnie burza, zresztą nie wiem czy będzie ten sam.
Nie do końca wiem gdzie zlokalizować te zaworki dwa na pompie ??
W TGL ciśnienie przed filtrem pokazuje m/w tak samo tylko tam 4 cylindry , jeśli musi być 5-6 na jałowym i potem do 7 to może to być pompa niskiego ciśnienia?


Post Wysłano: 28 lip 2019, 6:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Zawór mprop musi być od tego konkretnego silnika, bo jest przynajmniej sześć rodzaji.
Mimo tego że wyglądają tak samo to silnik nie będzie na nim prawidłowo pracować bo dostanie inną dawkę paliwa.
Samo podanie napięcia nic nie daje na zawór aby sprawdzić czy prawidłowo działa.
Podaj vin to ci powiem jaki masz konkretny zawór mprop bo w tych silnikach były dwa rodzaje.
Co do zaworków to na rysunku pozycja 9 i 11.
Jak patrzysz na pompę to u góry są dwa zaworki.

Obrazek

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 28 lip 2019, 12:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 maja 2009, 21:55
Posty: 78
GG: 0
Samochód: MAN TGL

VIN - WMA13XZZ4EP052156

0 928 400 705 ( 31019 50340) - taki mam , choć nie umie znaleźć na internecie jaka cena , same alternatywy się wyświetlają


te zaworki w kółkach ? podejdą z tgl ? czy wystarczy wyczyścić , jakaś uszczelnienie , czy nowe?

https://zapodaj.net/139855fbcb461.jpg.html


Post Wysłano: 28 lip 2019, 12:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Pod ten zawór przychodzi podkładka miedziana 51.12505-0032

https://e-katalog.intercars.com.pl/?utm ... Items.html

Tutaj uszczelnia sam oring w zaworze 51.11107-0030

https://e-katalog.intercars.com.pl/?utm ... Items.html

Tutaj masz mprop 51.12505-0033

https://e-katalog.intercars.com.pl/?utm ... Items.html

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Ostatnio zmieniony 28 lip 2019, 13:01 przez MAN, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 28 lip 2019, 13:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 maja 2009, 21:55
Posty: 78
GG: 0
Samochód: MAN TGL

No to dziwna sytuacja , wyglądało jakby nikt tego zaworu nie ruszał od dawna (nowości)

https://zapodaj.net/fbb61faf01d03.jpg.html


Ale wychodzi na to że w TGL jest ten sam .


Ostatnio zmieniony 28 lip 2019, 13:05 przez dymianek, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 28 lip 2019, 13:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Sory to jest ori zawór z tej pompy tylko stary numer bosch, aktualny jest w tym linku.
W tgl jest inny zawór.

Obrazek

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 03 sie 2019, 19:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 maja 2009, 21:55
Posty: 78
GG: 0
Samochód: MAN TGL

Wymieniłem oba zaworki , oraz zawór ciśnienia (ponad 700 zł w intecars) , dodatkowo zestaw naprawczy do ręcznej pompki (sitko, oring) do separatora wszystkie uszczelnienia i filtr, filtr główny.

Niestety bez pozytywnych rezultatów ciśnienie średnio 4,6 na wolnych , z pedałem w podłodze max. pokazało 5.09 bar .

Czy do pompy paliwa są jakieś zestawy naprawcze, coś można wyczyścić w tej pompie po rozebraniu czy tylko wymiana , co może jeszcze być powodem niskiego ciśnienia :shock: :?:


Post Wysłano: 03 sie 2019, 19:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Co z zaworem mprop?
Pompa paliwa tylko cała ori lub zamienik
W środku są dwie zębatki plus jakiś zawór zwrotny

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 03 sie 2019, 22:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 maja 2009, 21:55
Posty: 78
GG: 0
Samochód: MAN TGL

zawór mprop wymieniłem na nowy


Post Wysłano: 04 sie 2019, 6:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Poza tym że nie wzrosło ciśnienie paliwa.
Czy jakieś objawy usterki ustały?

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 04 sie 2019, 12:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 maja 2009, 21:55
Posty: 78
GG: 0
Samochód: MAN TGL

https://naforum.zapodaj.net/a6b7f596580d.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/6b83b258b5ef.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/180d9a5d4bd0.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/ed63cfdecc60.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/ede9062e7740.jpg.html

Takie teraz odczyty pokazało, samochód jakby ciut gorzej jeszcze ,nie miał chęci jechać, dalej reakcja na gaz słaba, musi pomyślec i jak wcześniej dopiero po 1500 obr. zaczyna jechać.
Spalanie spadło na 1000km , średnia 25,5/100 (filtr powietrza wymieniłem) ale miałem po 3 tony w obie strony i 75% autostrada więc jeszcze nie wiem jak będzie na ciężko.
Pokazał się błąd w skrzyni (3027) , ale po wykasowaniu już się nie pojawił na razie


Post Wysłano: 14 sie 2019, 10:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 maja 2009, 21:55
Posty: 78
GG: 0
Samochód: MAN TGL

jakby podpiąć manometr bezpośrednio za pompą niskiego ciśnienia i te ciśnienie dalej będzie za małe ,wymieniać pompę ?
Co może mieć jeszcze wpływ na małe ciśnienie w obwodzie niskiego ciśnienia ??


Post Wysłano: 14 sie 2019, 17:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Równie dobrze może być coś przytkane, trzeba by ominąć bak paliwa i podać paliwo z banki przy pompie i zobaczyć jakie ciśnienie wtedy daje.
Zostaje też sam czujnik podmien jak masz z czego
Jeśli to nie pomoże to zostanie pompa do wymiany.
Ale z tego co widać to i tak ciśnienie zadane i żeczywiste jest praktycznie to samo po stronie wysokiej
Maks powinno być 1500 bar pod obciążeniem
Ty może masz zatkany katalizator i dlatego nie ma mocy plus większe zużycie adblu

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: