Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 20 wrz 2015, 17:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 maja 2009, 21:55
Posty: 78
GG: 0
Samochód: MAN TGL

Man TGL 7.150 2007 r. ostatnio coś osłab zależy od obrotów , zacząłem grzebać przy dolocie, turbinie itd.
Jeśli chodzi o turbo łopatki nie są zapieczone, gruszka ma sprawną membrane , sprawdzałem duża strzykawką wychyla się bez zarzutu , sprawdziłem ciśnienie które idzie z kolektora ssącego do zaworu regulacji ciśnienia doładowania , na obrotach jałowych była prawie zerowe, po dodaniu gazu dynamicznie wzrastało
Chodzi o ten zaworek :
Obrazek

Obrazek

Napięcie po przekręceniu kluczyka dochodzi (26V) i po dodaniu gazu nie zmienia się, druga rzecz ciśnienie dochodzi do niego j/w mówiłem ale już nie wychodzi żadnym przewodem , ani tym w eter co idzie , ani tym co idzie do gruszki.

Silnik , komputer żadnych błędów nie wyrzuca ? Miernikiem sprawdziłem cewkę w zaworze jest przejście , może się zatkał w środku?

Jak to powinno wyglądać , bo chyba ten zawór jest popsuty ??
ciśnienie powinno przechodzić przez zawór i albo iść na gruszkę albo w eter ???

ps.czy te zawory są ogólno dostępne bo po tych numerach z czytanych z tego zaworu to nie za bardzo moge cos znaleźć, albo jakieś 12V


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 maja 2009, 21:55
Posty: 78
GG: 0
Samochód: MAN TGL

kupiłem nowy zawór niepotrzebnie , tylko w oryginale ! 51.09413-0022 - 160zł netto !! i dalej to samo

zmierzyłem jakie cisnienie daje ta strzykawak ponad 10 psi , sztanga z turbo nie drgnie ponizej 7 psi jak zmierzyłem

nawet jak podpiołem bezposrednio przewód z kolektora omijajac NOWY zawór gdzie przy 2000 obr/min pojawia sie lekko ponad 4 psi , stanga nawet nie drgnela
czy w gruszce oprocz membrany jest jakas sprezyna lub w srodku w turbo na dzwingi od stangi bo jak sie reka pociagnie strasznie od razu odbija ,czy cos blokuje dzwingnie w srodku ?

na czujniku cisnienia doładowania takie napiecia :
pin 1 - masa ; pin 2 - 3,6 V ; pin 3 - 4,9 V ; pin 4 - 1V na obrotach jałowych

pin 1 - masa ; pin 2 - 3,7 V ; pin 3 -4,9 V ; pin 4 -1,4 V przy 2000 obr/min

NOWY zawór przy 2000 obr/min pokazuje napiecie 13-15 V , cisnienia nie puszcza zadnego ,wskazówka na manometrze ledwo drga , na obr. jałowych 24 V
Autocom na postoju i podczas jazdy pokazuje cisnienie doładowania 0,04 bara nie zależnie od obrotów
ciśnienie na listwie paliwa max pokazoło 1503 bar przy 2000 tys/obr

co tu może być nie tak , komputer żadnych błedów nie pokazuje , a turbina pracuje jakby bez zmiennej geometrii ??

wyczytałem gdzieś że jest jeszcze czujnik ciśnienia atmoserycznego w edc i jak jest walnięty usrednia odczyt z czujnika cisnienia dołądowania na poziomie m/w 0,4 ale to by wywalał jakiś błąd czy nie koniecznie ??

Elektronika w MAN-ie nie jest mocna strona auto ma 200tys przebiegu a bez przerwy cos, od zgniłych ścierzek w tylnych lampach po przekazniki- brak swiatel , czujniki cisnienia powietrza w zbiornikach , czujnik "luz" w skrzyni -nie zapalał, to biegów nie pokazywał, to abs itd. MASAKRA !!


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 maja 2009, 21:55
Posty: 78
GG: 0
Samochód: MAN TGL

Ktoś coś podpowie ???

Czy ten czujnik cisnienia atmosferycznego moze byc popsuty i nie wywalac bledu?
Jakie powinno byc cisnienie podane na gruszke aby drgneła ?

rozpiąłem gruszke z wajha od łopatek turbiny, chodzi leciutko , natomiast gruszka dość ciężko

te napiecie na 4 pinie w czujniku doladowania powinno chyba pokazywac wiekszy zakres napiecia, choc turbo nie pompuje na max wiec napiecie tez nie jest wysokie ??


Ostatnio zmieniony 18 paź 2015, 21:12 przez Anonymous, łącznie zmieniany 1 raz.
Proszę pisać staranniej posty - błędy ortograficzne.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 cze 2019, 8:33
Posty: 16

Podnoszę temat. Podobno to jest czesta usterka w tgl. Ktoś coś podpowie?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Ja bym sprawdził czujnik doladowania w kolektorze ssącym.
Co pokazuje wskaźnik doładowania na wyświetlaczu podczas jazdy?
Czujnik ciśnienia atmosferycznego w sterowniku EDC nie ma na to wpływu.
Jak padnie czujnik to po pierwsze wyświetli błąd po drugie sterownik ustali na stałe ciśnienie atmosferyczne wysokości 1 bar.

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 cze 2019, 8:33
Posty: 16

Wskaznik nic nie pokazuje a na kompie 0.04. Błędów brak.
Górski nie blokuje. Egr się chowa.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jeśli wskaźnik nic się nie wychyla podczas jazdy, to wymień czujnik doladowania

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 cze 2019, 8:33
Posty: 16

A mozna go jakoś sprawdzić czy trzeba wymienić? Na razie kupilem zawor ciśnienia turbiny. Zaraz będę montować


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Można sprawdzić napięcie jakie pokazuje od 0 do 5V
Wskaznik doładowania dostaje sygnał z tego czujnika.
Nie zawsze wież co pokazuje autocom.
W autocom możesz wejść w zbr czy ffr i odczytać wartości ciśnienia doładowania lub w instrumenty

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 cze 2019, 8:33
Posty: 16

Ok. Wykrecilem go i sprawdzilem napięcia na zujniku na wszystkich pinach i jest 0. Sprawdzilem opornosc i pokazuhe 1.8kohm i jak dmuchne w niego to spada do 1.7


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 cze 2019, 8:33
Posty: 16

Czujnik podmieniony. Dalej bez zmian
Sprawdzałem cisnienie w instrumentach i pokazywalo 0.09 a jak podnosilem obroty to spadalo do 0.07.
W zbr parametrow nie bylo


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Z tego wychodzi że turbina wogle nie pracuje skoro robi się pod ciśnienie po zwiększeniu obrotów
Czasem nie urwalo wirnika po stronie wydechu
Ściągnij rurę po stronie sania odpal silnik i zobacz czy turbina się obraca

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 cze 2019, 8:33
Posty: 16

A jest jeszcze cos innego co może być przyczyną? Bo gosciu od turbo mówił ze one zadko padają te biturbo.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Nie wiem, ale według wskazań to silnik teraz zachowuje się jak wolno ssący a nie doładowany
Jeśli tam nie ma żadnego zaworu upustowego tylko od zmiany geometrii to i tak turbina powinna dawać jakieś ciśnienie.
Sprawdź podczas jazdy jakie ciśnienie pokazuje w instrumentach

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 cze 2019, 8:33
Posty: 16

Zabieram się za wymontowanie turbo


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 cze 2019, 8:33
Posty: 16

Ściągnąłem rurę ktora idzie do ic i wirnik stoi


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Mówiłem że pewnie turbina stoi i nie pracuje

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 cze 2019, 8:33
Posty: 16

Turbina zrobiona ale dalej cos jest nie tak. Bardzo male cisnienie jest na zaworze regulacji. Przedmuchalem przewod i jest drozny. Gruszke dmuchnalem pistoletem i sie rusza. Po przegazowaniu cisnienie rosnie do 1.09 bar


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Sprawdź pod obciążeniem, podczas jazdy.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Na postoju dużego ciśnienia nie będzie.
Pod obciążeniem i najlepiej pod górkę lub podczas rozpędzania sprawdzić ile daje ciśnienia turbina

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: