Strona 67 z 70 [ Posty: 1399 ] Przejdź na stronę Poprzednia 165 66 67 68 69 70 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 28 paź 2018, 11:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Dobierz sobie takie przełożenie, żeby przy twojej ulubionej prędkości podróżnej było 1100obr. W tych obrotach silnik pracuje, równo, bez wibracji, ma max moment, i zdrowe ciśnienie oleju, i oszczędza paliwo.

I pogódź, się z tym, że ostatni bieg jest do cykania po płaskim, lub górkach które na upartego zrobił byś z rozpędu. Jeśli coś się dzieje, to automat będzie zdejmował, i tyle.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 28 paź 2018, 12:18

My mamy 2.64, handlowca namówił szefa na zasadzie - jak rzeczywiście ciągasz ciężko to nie baw się w szybkie mosty jak 2.50 bo efekt jest odwrotny do zamierzonego, no i miał racje.

Ja tym nie jeżdżę, w nosie też mam czy to pierwsze pod górkę czy ostatnie wchodzi, ważne, żeby mało paliło i w miarę się toczyło. Mocy to ma od cholery (może nie jest to liga Scanii V8, ale nie kosztuje też tyle), a pali nam koło 27 litrów a nie razy waży 44 tony. Po płaskim też bez tragedii, o dziwo mniej od Dafów, które mają przełożenie 2.51 i niższe obroty. W porównaniu do Dafów ma też dużo wyższą średnią prędkość, no i nie zdarza się, żeby spalił po 40/100 co w Jelczu nie jest trudne. Generalnie perpetum mobile - mniej pali, lepiej jedzie.

W piątek pytałem i w serwisie Dafa zmiana przełożenia w używce to 25 koła, więc przemysł to dobrze :)


Post Wysłano: 28 paź 2018, 12:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Nie wiem skąd ta cena w Dafie i to w używce
Do Mana bez problemu dostaniesz drógą kompletną główkę mostu nawet za mniej niż 2 tyś złoty, bo to się wala po szrotach i nikt tego nie kupuje bo się nie psuje.
Chyba że jak u mnie, u poprzedniego właściciela ktoś zajechał blokadę mostu i przez to włącza się blokada mostu z przypadku gdy zęby się dobrze zazębią.
Do naprawy blokady i tak muszę wyciągnąć główkę mostu to i przy okazji bym zmienił obecne przełożenie mostu które było przewidziane na 60 ton DMC a nie małe spalanie.
Pod góry to jedzie nawet bez redukcji biegu, tylko na płaskim też swoje spali

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 28 paź 2018, 12:45

Nie zrozumieliśmy się.

Zmiana w używanym aucie to 25 tysięcy, przy zamawianiu nowego nie ma różnicy w cenie.

Skąd tyle? W zależności z jakich przełożeń na jakie przechodzisz może wyjść, że do wymiany jest nawet obudowa mostu. Taki mieli przypadek akurat "na świeczniku" i krzyknęli taką ceną, żeby uzmysłowić, że to bez sensu.

Używany most 2500 netto, więc damy radę :D


Post Wysłano: 28 paź 2018, 14:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 lut 2016, 22:03
Posty: 23

Może rzeczywiście te 2.64 będzie takim kompromisem.


Post Wysłano: 24 maja 2019, 14:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 maja 2019, 14:21
Posty: 2
Samochód: FH

Cytuj:
Cytuj:
A ja dziś widziałem nowe Volvo z wbudowanymi w owiewkę dachową panelami słonecznymi. Więc może i to jest jakieś rozwiązanie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Również widziałem takie volvo.

Szukam więcej info na ten temat. Ktoś coś wie?


Post Wysłano: 24 maja 2019, 15:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4061
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Handlowiec w Volvo na pewno wie ;-)
Od poniedziałku bierzemy FHacza stepD na testy.

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka


_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 26 maja 2019, 16:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 mar 2012, 21:26
Posty: 312
GG: 0
Samochód: VOLVO

Korni , napisz koniecznie jak wyszedł test ,bo my przez spalanie odeszliśmy od Volva. Ostatnio wjechały Scanie i jesteśmy mega zadowoleni.


Post Wysłano: 26 maja 2019, 17:13

Przy tej samej robocie dwa indentyczne egzemplarze, jeden "stary" (zeszłoroczny) drugi już step D. Litr/100km korzyści dla stepD.


Post Wysłano: 26 maja 2019, 18:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Z ostatnich 11 tys km udało mi się wykręcić średnia 27L/100 km. Tylko dzięki temu ze połowa ładunków była poniżej 10ton. Ogólnie auto z 390tys km ma 28.8L. Niby źle nie jest ale Daf pali mniej o 1,5litra.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Post Wysłano: 27 maja 2019, 7:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 mar 2012, 21:26
Posty: 312
GG: 0
Samochód: VOLVO

Jeździcie na tych wszystkich ECO dodatkach?


Post Wysłano: 27 maja 2019, 7:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 maja 2019, 14:21
Posty: 2
Samochód: FH

Miał ktoś dłuższą styczność z Dual Clutch? Jak awaryjność?


Post Wysłano: 27 maja 2019, 10:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

U mnie system I-See raz działa raz nie. Nie wiem od czego to zależy. Raczej staram sie samemu wyrzucać na luz w odpowiednim momencie i przytrzymywać skrzynie w Manualu tak aby skorzystać z momentu nawet do 950RPM. Auto wtedy jeszcze dość fajnie idzie, a I- Shift jakkolwiek szybko działa tak czasem nie potrzebnie szybko redukuje bieg i nie potrzebnie długo ciągnie na wysokich obrotach. Nie wiem czy w tych StepD zostało zmienione oprogramowanie ale mnie tam czasem ta skrzynia wkurza :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Post Wysłano: 27 maja 2019, 12:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 lis 2010, 22:10
Posty: 48
Samochód: Fh 500 e6/ Actros 1851 e6
Lokalizacja: Zambrów podlasie :)

W moim Fh I-see też raz działa, raz nie działa. Ogólnie system jest bardzo niedopracowany i nieprecyzyjny. Lubi sobie zredukować bieg w momencie kiedy dojeżdża się już praktycznie na sam koniec wzniesienia. Mercedesowski PPC jest lepszy.

_________________
тише едешь дальше будешь
Daf Xf 105.460, Renault Magnum 480, Mercedes Actros3 1844, Volvo Fh3 500, Renault Range T520, Volvo Fh4 500, Mercedes Actros4 510


Post Wysłano: 27 maja 2019, 14:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4061
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Ponoć poprawili to o czym piszesz.

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka


_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 27 maja 2019, 21:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

W poliftowym Dafie tempomat z topografia dziala zdecydowanie lepiej. Lepiej w kwesti spalania. Zdecydowanie nie lepiej jesli chodzi o nerwy bo jadac na pusto pod gore zwalnia sobie do 80kmh. Potrafi to mocno zirytowac nie tylko kierowce ale i tego za mna.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Post Wysłano: 28 maja 2019, 6:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2812
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

To sobie ustaw zwalniacz na mniejsza wartosc przeciez w dafie mozba to regulowac o wartosc 1km czego w volvie bardzo brakuje.

Mnie akurat stepD po pierwszym dniu wyszedl na danej trasie mniej niz daf, i-see nie dzialalo praktycznie wcale ale to za mala probka by moc oceniac.

Jesli to dalej bedzie tak wygladac to chce jak najszybciej zapomniec o 9latach w dafie

Wysłane z mojego LM-G710 przy użyciu Tapatalka



_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 28 maja 2019, 7:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2015, 14:46
Posty: 1191
Samochód: Osobowy 😅
Lokalizacja: PJA

Jakieś rozwinięcie myśli o zapomnieniu o dafie?

Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka


_________________
"Pasja rodzi profesjonalizm, profesjonalizm daje jakość, a jakość to luksus w życiu." ~ Jacek Walkiewicz
"Wyobraźcie sobie jajecznicę na boczku. W przypadku jajecznicy na boczku kura była zaangażowana, a świnia się poświęciła."
~ Jacek Walkiewicz


Post Wysłano: 28 maja 2019, 10:05
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lut 2009, 18:30
Posty: 1724
GG: 1
Lokalizacja: Częstochowa SC

A tak nie chciałeś Volva :D


Post Wysłano: 28 maja 2019, 13:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2812
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Cytuj:
Jakieś rozwinięcie myśli o zapomnieniu o dafie?

Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka
Strasznie toporny do prowadzenia. Ciezko chodzi kierownica, nie wygodna pozycja za kierownica po 3h jazdy nie wiedzialem jak siedziec tak plecy bolały w volvie o wiele wygodniej sie siedzi mimo ze fotel standard a w dafie mialem premium.

Jest kilka rzeczy ktore z Dafa bym przeniósł do Volva np materac od łóżka czy jakos wykonczenia wnetrza ale mimo sceptycznego podejsca przekonalo mnie to auto do siebie

Wysłane z mojego LM-G710 przy użyciu Tapatalka


_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 67 z 70 [ Posty: 1399 ] Przejdź na stronę Poprzednia 165 66 67 68 69 70 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: