Strona 1 z 1 [ Posty: 5 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 06 kwie 2015, 17:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 kwie 2015, 16:39
Posty: 2

Witam wszystkich użytkowników. Zarejestrowałem się na forum, gdyż wydaje się to jedną z lepszych możliwości uzyskania odpowiedzi na nurtujące mnie przez święta pytania. Otrzymałem ofertę na zakup ciekawej przyczepy w zestawie ze starym pickupem GMC K2500. Całość robi całkiem duże wrażanie (lecz na pewno mniejsze niż w latach swojej świetności). Mój problem jest następujący: przyczepa jest typu gooseneck, zaczep na "odwrócone siodło", tzn. kingpin (sworzeń) jest zamocowany na pace GMC a siodło na szyi przyczepy. W dowodzie samochodu jest wbity jedynie standardowy hak, nie ma żadnej wzmianki o siodle/sworzniu. GMC ma DMC 4300 kg, zarejestrowany jako ciężarowy. Dopuszczalne O.1 (przyczepa z hamulcem) dla niego to 3000 kg a w dowodzie przyczepy mam G 3170 a F.1 4500 kg! Czy to oznacza, że ten pickup w ogóle nie powinien ciągnąć tej przyczepy?

Jeśli tak to co zrobić by zalegalizować trzpień na pace i zwiększyć uciąg trucka? To jest 6.2 diesel, z tyłu bliźniaki. 3t wydaje się małym uciągiem jak na taki sprzęt. Ktoś tym jeździł za zachodnią granicą przez 10 lat, właściciel sprowadził zestaw w 2010 i przez 3 lata jeździł z takimi dokumentami po Polsce. Ja nic nie pozostawiam przypadkowi i muszę mieć w pełni legalny zestaw.

Zdjęcia tego ustrojstwa: Zdjęcia


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lut 2007, 1:12
Posty: 363
Samochód: cx9
Lokalizacja: Kowale

Jeśli to jest, ruchomy bar lub coś podobnego to możesz sprobować zmienić mase przyczepy, dodatkowe badanie techniczne, ładowność też można zmniejszyć. co do zmian w aucie możesz poszukać danych jaką przyczepę może to ciągać, być może celowo ktoś zmniejszył dmc przyczepy żeby np zmieścić s5e w 7,5t, znadz jakiegoś kumatego diagnostę pewnie bedzie miał większą wiedzę na ten temat i ma dostęp do bazy danych, jeśli ktoś ma takiego chewroleta z hakiem w polsce to znajdzie masy.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 sie 2013, 23:20
Posty: 30

ze zmianą masy w dowodzie możesz mieć bardzo ciężko. w ustawie jest że jak masz terenówkę z blokadą mostu to możesz ciągnąć 150% twojego dmc. ale poszukaj dokładnie tego przepisu bo może on inaczej brzmieć


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 kwie 2015, 16:39
Posty: 2

Masa przyczepy jest raczej nie do zmiany. Jest przepis mówiący, że samochód ciężarowy o DMC>3,5 t może ciągnąć przyczepę o 40% cięższą od siebie. Jak uzyskać taki zapis w dowodzie rejestracyjnym? Mam tłumaczenie książki pojazdu z DE na PL i w niemieckim dowodzie w O1 było wbite 3000 kg, więc tyle wbito u nas. Tylko samochód nie ciągnie przyczepy na haku tylko na siodle i wg. mnie tu powinna aplikować zasada o masie przyczepy 140% masy ciągnika. Nie mam w DR wbitej pozycji F3, czyli masy zestawu.

Byłem w ITD i panowie powiedzieli, że do sprzęgu (siodło i trzpień) w sumie by się nie przyczepili bo mam TZ i papierową kopię homologacji. Ale w DR samochodu jest dopuszczalna masa przyczepy 3000 kg a w DR przyczepy DMC 4500 i to rodzi konflikt- wg. nich nawet jeśli przyczepa jest ciągnięta na siodle a nie na haku.

Ten samochód na bliźniakach z 6,5 l dieslem bez problemu poradzi sobie z tą przyczepą (ma hamulce elektryczne, sterowanie siłą hamowania przez skrzyneczkę obok kierownicy), tylko jak uzyskać większą masę przyczepy??? Co macie wbite i na jakiej podstawie w dowody samochodów ciężarowych? Czy ma ktoś w ciągniku siodłowym normalny hak? Jeśli tak to jaka wartość jest w O1?

EDIT:
Wpadłem na jeszcze jeden pomysł- a gdyby usunąć hak z pickupa? Czy wtedy mogę wymienić dowód na taki z czystą pozycją O1 i O2 i podpierać się w razie kontroli przepisem o możliwości ciągnięcia przyczepy o masie do 140% masy holownika?


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 maja 2012, 0:13
Posty: 4

Cytuj:


Byłem w ITD i panowie powiedzieli, że do sprzęgu (siodło i trzpień) w sumie by się nie przyczepili bo mam TZ i papierową kopię homologacji. Ale w DR samochodu jest dopuszczalna masa przyczepy 3000 kg a w DR przyczepy DMC 4500 i to rodzi konflikt- wg. nich nawet jeśli przyczepa jest ciągnięta na siodle a nie na haku.

I jak udało się załatwić sprawę ? Mam podobny problem. Jakiej firmy był siodło i trzpień, większość producentów odpisuje mi, że nie mają europejskiej homologacji... TZ i papierowa homologacja była z USA czy europejska ?


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 5 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: