Strona 1 z 1 [ Posty: 19 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 25 gru 2018, 1:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2018, 0:56
Posty: 3

Witam.

Zamierzam kupić Wywrotkę do przewozu piachu z ładownością minimum 14 ton
Mam prawo jazdy C+E z aktualnymi badaniami i kursami na przewóz.
Mój znajomy prowadzi firmę budowlaną i potrzebuje codziennych dostaw Piachu itp.
Przewóz piachu będzie za moim pośrednictwem z kopalni do odbiorcy i tak codziennie w innym miejscu
Bardzo mile widziana pobłażliwość, ponieważ jestem nowy w tej dziedzinie.

Byłbym wdzięczny, gdyby ktoś mnie uświadomił:
1. Jakie papierkowe formalności będą mi potrzebne...
2. Czy muszę zakładać firmę na potrzeby własne i co będzie do tego potrzebne...
3. Jak z czasami pracy...
4. Koszta utrzymania firmy... ZUS, podatek drogowy, WZ badz faktury...
5. Minimalne zarobki firmy by skarbowy się nie czepiał...
6. Jak najtaniej to wszystko zorganizować by firma funkcjonowała, jeśli będzie potrzebna
7.Jaka jest stawka za krótkie odcinki do 20 km w jedną stronę i czy jest coś takiego jak tono/kilometry (słyszałem o stawce 0,25 gr t/km).
8. Jakie auto do 40 tys... z ładownością min 14 ton

Dziękuję i pozdrawiam


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 maja 2008, 10:01
Posty: 236
Lokalizacja: D-85xxx

Biorąc pod uwagę poziom pytań to wątpię że masz te uprawnienia ale niech ci będzie. Wiadomo że klientem/usługobiorcą będzie twój znajomy. Nie określiłeś do kogo ma należeć ten piach w czasie przewozu. Co oznacza "za moim pośrednictwem"?
1 i 2 Chcesz świadczyć usługi. W takim wypadku karta pływacka wraz z ważnym paszportem polsatu mogą nie wystarczyć więc potrzebna będzie działalność gospodarcza i ew. licencja na transport krajowy.
3 Było na "kursach na przewóz" ale ci przypomnę. Czasy mamy generalnie trzy - przeszły, teraźniejszy i przyszły. Wybierz sobie któryś.
4 Koszty prowadzenia firmy zależą głównie od ceny trytytek i opału w twojej wiosce. Drut naprawczy zorganizujesz sobie jakoś. Najlepszy jest ten z ogrodzeń.
5 i 6 To nazywam duchem przedsiębiorczości. Jeszcze nie mam firmy a już wiem że będę cyganił. Jeżeli jesteś nowy w jakiejś dziedzinie to naucz się czegoś dobrze, a potem chodź na skróty.
7 Jeżeli chcesz kasować stawki za przewóz to będzie potrzebna licencja na transport.
8 KAMA3 będzie dobry. Najlepiej bez tylnej klapy to się nie zepsuje. Kupisz za 10 tysi a pozostałe 30 zostanie ci na pierwszą wpłatę na Cayenne-a z Vaterlandu.

_________________
Witam. Nazywam się Ziutomir. Tak, jestem Anonimowym Frustratem.


Ostatnio zmieniony 25 gru 2018, 10:09 przez Ziutomir, łącznie zmieniany 1 raz.

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Przecież prosił żeby go delikatnie potraktować, a tu już zjechany.

1. Certyfikat, licencja, komplet.

2. Nie będziesz tego robił na potrzeby własne. Będziesz świadczył usługę.
Jeśli chcesz to robić legalnie i wystawiać faktury, to musisz rejestrować.

3. Normalnie. Wszystko Cię obowiązuje.

4. Koszty policz sobie sam. Mały Zus to chyba ze 400zł. Podatek drogowy sprawdź w gminie.

5. Teraz są takie czasy, że pogrywanie ze skarbowym to nie jest najlepszy pomysł. Tyle Ci powiem.

6. To już twoja w tym głowa.

7. Są stawki z tkm, tylko że przy stawce 0.25 to Ty tylko na paliwo zarobisz.

8. Takie solówki wywrotki, są dość drogie, za 100 000zł kupisz coś z przełomu wieków. Za 40 000zł to nie będzie bardzo wyboru, a wozy to będą trupy.


Generalnie to widzę, że nudzi Ci się w Święta i wymyślasz. To nie jest taki prosty temat "kupię se trzyośkę i będę woził piasek", a finansowo to startować możesz jak będzie koło 100 000zł na kupce. No chyba że Kama3...

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 26 gru 2018, 11:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2014, 21:48
Posty: 531
Samochód: Man tgs6x6 Daf xf 95
Lokalizacja: Olsztyn

Dobrze że za marzenia nie karzą , wesołych świąt dla kolegi.Nie wiem czy zdajecie sobie sprawę ale właśnie zrujnowaliście chłopakowi święta. :lol: :lol: :lol: :lol:


Post Wysłano: 26 gru 2018, 12:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2018, 3:25
Posty: 54
Samochód: Scania P380, MAN TGX


Cytuj:
Witam.

Zamierzam kupić Wywrotkę do przewozu piachu z ładownością minimum 14 ton
Mam prawo jazdy C+E z aktualnymi badaniami i kursami na przewóz.
Mój znajomy prowadzi firmę budowlaną i potrzebuje codziennych dostaw Piachu itp.
Przewóz piachu będzie za moim pośrednictwem z kopalni do odbiorcy i tak codziennie w innym miejscu
Bardzo mile widziana pobłażliwość, ponieważ jestem nowy w tej dziedzinie.

Byłbym wdzięczny, gdyby ktoś mnie uświadomił:
1. Jakie papierkowe formalności będą mi potrzebne...
2. Czy muszę zakładać firmę na potrzeby własne i co będzie do tego potrzebne...
3. Jak z czasami pracy...
4. Koszta utrzymania firmy... ZUS, podatek drogowy, WZ badz faktury...
5. Minimalne zarobki firmy by skarbowy się nie czepiał...
6. Jak najtaniej to wszystko zorganizować by firma funkcjonowała, jeśli będzie potrzebna
7.Jaka jest stawka za krótkie odcinki do 20 km w jedną stronę i czy jest coś takiego jak tono/kilometry (słyszałem o stawce 0,25 gr t/km).
8. Jakie auto do 40 tys... z ładownością min 14 ton

Dziękuję i pozdrawiam
Ciężarówka na potrzeby własne, czyli Ty będziesz właścicielem piasku.
Zakładasz firmę sprzedająca piach. Ciężarówki używasz na potrzeby własne, więc masz dużo łatwiej niż w transporcie. Nie potrzebujesz licencji ani ubezpieczenia ładunku.
Firmę założyć musisz bo inaczej jak kolega legalnie kupi od Ciebie towar?
14cton ładowności za 40 tyś zl? Za ta kwotę kupisz sprawnego busa wywrotka o ładowności 1-1,5 t.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka



Post Wysłano: 26 gru 2018, 14:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5924

Jak będzie miał licencje na usługi to potrzebuje ubezpieczenie na wożenie ładunku? Piachu? A na potrzeby własne nie?

Ciekawe, czy jak znajomy bierze setki czy tysiące ton w roku i ma rabat na kopalni, to nowemu z kamazem też od razu taki dadzą, żeby nie musiał wyrabiać licencji.
No chyba, że będzie dokładał do interesu i będzie znajomemu taniej sprzedawał niż kupuje.


Post Wysłano: 26 gru 2018, 20:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Jak będzie miał licencje na usługi to potrzebuje ubezpieczenie na wożenie ładunku? Piachu? A na potrzeby własne nie?

nie ma potrzeby posiadania ubezpieczenia ładunku - to ubezpieczenie jest dobrowolne aczkolwiek wymagane przez klientów.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 26 gru 2018, 20:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2018, 3:25
Posty: 54
Samochód: Scania P380, MAN TGX

W sumie racja. Szkoda sensu i pieniędzy przy transporcie piasku na OCP;)

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka



Post Wysłano: 26 gru 2018, 21:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5924

Cytuj:
nie ma potrzeby posiadania ubezpieczenia ładunku - to ubezpieczenie jest dobrowolne aczkolwiek wymagane przez klientów.
Wiem. Zależy od klientów czy wymagają.


Post Wysłano: 26 gru 2018, 21:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

No dziad jestem, ale teraz to wyjdzie że już taki całkowity...
Nie mam Ocp od x lat, i wszyscy zleceniodawcy o tym wiedzą, i każdy to ma we wiadomo gdzie :D .

Poprostu przy kursie za 1000zł i wartości towaru 500zł, i współpracy kupę lat, nikt nikogo nie chce ruchnąć. A jeśli wyjdzie że wóz wywali się do rowu z ładunkiem, to i tak mi wyślą notę obciążeniową, i nawet nie będę się frygał, bo to ja nie mam Ocp.

14t piasku zwykłego nasypowego, to będzie ze 100 - 140 zł. Przecież to nawet ubezpieczyciel by zgłoszenia nie przyjął. Pewnie udział własny jest z 1000zł.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 26 gru 2018, 22:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5924

Ot, wyjaśnione.


Post Wysłano: 26 gru 2018, 22:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 sie 2005, 22:54
Posty: 706
Samochód: Stralis II 6x2
Lokalizacja: PSE

A plan Kolegi wogóle podlega pod 'transport na potrzeby wlasne' ?
Bo moim zdaniem to bardziej już usługa transportowa, ewentualnie handel z transportem.
:wink:

_________________
:twisted: Latam Iveco - i to całkiem daleko...


Post Wysłano: 26 gru 2018, 23:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1596
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

0,25 tkm dla 3 oski :lol: Chłopie jak 6zł za kilometr (każdy) Ci nie wyjdzie na takich dupnych kursach to se tyłka nie zawracaj (jeśli chcesz zarobić i i się rozwijać). Po 0,40 tkm to się 4 oską przeładowaną jeździło 100 lat temu na takich odległościach.

_________________
---------------------------------------
7xMAN 2xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 lis 2011, 13:37
Posty: 207
Samochód: AFN

Ktoś tu narzekał, że nudne święta bo na forum nic się nie dzieje?
Czy to nie jest jakaś prowokacja?

No ale jeżeli nie to powiem tak:
Musisz zdawać sobie sprawę, że prowadzenie firmy jednoosobowej to praca na kilka etatów. Jeżeli masz braki w wiedzy i umiejętnościach to albo je uzupełnisz sam albo zatrudnisz kogoś. Poszukaj materiałów do zdania egzaminu na certyfikat kompetencji zawodowych do licencji na transport. Tylko się nie przestrasz ilością stron. To naprawdę jest wszystko co jest potrzebne w tym zawodzie od strony organizacyjnej.
Bardzo ładnie napisałeś pytania w punktach ale nie otrzymasz odpowiedzi w punktach prowadzących Cię krok po kroku. Każdy wskaże Ci raczej ogólny kierunek w którym możesz iść. Od tego masz własny rozum aby ocenić czy odpowiedź jest coś warta czy nie. To taki pierwszy sprawdzian czy potrafisz samodzielnie myśleć i czy podejmiesz słuszne decyzje.
Wiem, że nie posłuchasz nikogo kto mówi " odpuść temat" dlatego masz tu auto na Twój budżet:
https://sprzedajemy.pl/jelcz-steyr-wlon ... nr45882272
Urzędem skarbowym się nie przejmuj. Czasy naprawdę się zmieniły i podejście do podatnika może mile zaskoczyć. Można normalnie jak czlowiek iść do urzędnika i zapytać o wszystko. Chyba, że od początku zakładasz firmę po to aby zamiast zarabiać pieniądze je kraść. Wtedy licz się z tym, ze znajdą sposób aby Cię zniszczyć. Urzędnik to taki sam czlowiek jak Ty i nie jest durniem. Doskonale wie kto kombinuje a kto się stara i mu nie wychodzi.


Post Wysłano: 07 sty 2019, 10:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2018, 0:56
Posty: 3

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi te negatywne i te z przymrużeniem oka.

Rozumiem krytykę i wasze podejście. Pisząc ten temat, chce dowiedzieć się jak to ma wszystko funkcjonować. Znając ludzi z branży, która ma duże zapotrzebowanie na piach, będę miał klientów co gwarantuje mi na początek trzy, cztery kursy dziennie. Każdy od czegoś zaczynał braki w wiedzy uzupełniam na bieżąco, ale by je uzupełnić trzeba wiedzieć co uzupełniać dlatego zwracam się do osób, które już temat przerabiały. Znajomego który ma transport nie mam a osoby, które dostarczają nam piach teraz nie odpowiedzą na pytania, bo nie chcą, by im odbierać klienta. Jeśli nie wy to, kto podpowie i wyjaśni jak wygląda to od środka praktyka a teoria to dwie różne rzeczy i nieraz się nie pokrywają ze sobą. Chce otworzyć działalność gospodarczą i potrzebuje informacji co się wiąże z jej otworzeniem jak z rachunkami z opłatami ciężarówki i kosztami utrzymania i kosztami związanych z transportem (drogowym itp.) Ta wiedza jest niezbędna na początek... Czy jest możliwość rozliczania paliwa 50% 100% czy lepiej sie za to nie brać. Chce normalnie funkcjonować i normalnie żyć bez komplikacji

Dziękuję i pozdrawiam.


Post Wysłano: 07 sty 2019, 13:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 maja 2016, 16:20
Posty: 157

Na temat podatków, zusów itp, jak nie wiesz nic, to udaj się do księgowej, radcy podatkowego. Coś Ci doradzą. Tak samo literatura w dłoń, albo szukajka google, znajdziesz wszelkie akty prawne. Jest pełno poradników w necie odnośnie zakładania firmy, rozliczeń itp.

Co do samej już działalności "transportowej":
-jeżeli kupujesz piasek na swoją firmę i sprzedajesz go dalej (znajomemu, komukolwiek) to wtedy wystarczy Ci zezwolenie na transport na potrzeby własne
-jeżeli wykonujesz tylko usługę transportową to musisz zdobyć licencję, do której uzyskania niezbędny jest certyfikat kompetencji zawodowych

Odnośnie wysokości podatku drogowego - zapytaj w swoim urzędzie gminy/miasta, każdy z nich ma indywidualną stawkę.

Widząc poziom Twojej wiedzy nie wróżę nic dobrego, nie masz pojęcia jak w ogóle podliczyć rzetelnie swoje koszty.

Założyć firmę to dziś nie problem, utrzymać ją to już inna bajka. Niektórym się wydaje, że sama umiejętność, fach w ręku wystarczy. No nie do końca. Bo, to że ktoś np. kopie rowy, nie zwalnia go ze znajomości np. prawa podatkowego.


Post Wysłano: 07 sty 2019, 19:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2018, 0:56
Posty: 3

Chcę się tylko dowiedzieć co muszę opłacać, jeśli otworze działalność gospodarczą i co jest mi potrzebne do wykonywania transportu na usługi własne, czyli przewóz materiałów sypkich. Kupienie piachu na kopalni i zawiezienie go do odbiorcy który nie musi mieć faktury Vat . Czy będę musiał zostać Vat-owcem czy ryczałt-owcem. Czy muszę mieć jakieś licencje na to. Podstawowe rzeczy... Jeśli jest jakaś osoba na forum która ma wywrotkę proszę o priv moze tak będzie prościej

Pozdrawiam


Post Wysłano: 07 sty 2019, 21:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

1. opłat jest multum - pewnie wszystkich nie wymienię ale przynajmniej spróbuję
podatek od środków transportu ,ubezpieczenie oc i jak chcesz to ac ale to jest dowolne, jak jeździsz po drogach płatnych to musisz doliczyć viatolla, nie wiem czy na piach potrzebujesz ubezpieczenie ładunku które jest ubezpieczeniem dobrowolnym.
prowadząc działalność gospodarczą i kupując piasek na piaskowni jakoś musisz ten zakup rozliczyć i nie ma tu znaczenia że odbiorca nie chce faktury - robisz sprzedaż należne podatki trzeba zapłacić, jak nie sprzedajesz na fakturę to masz miec kasę fiskalną bo prowadzisz sprzedaż dla osób fizycznych.
można byc vatowcem i ryczałtowcem to są zupełnie inne podatki i nie wykluczają się wzajemnie.
masz mieć zezwolenie na przewozy własne na takim zezwoleniu nie możesz wykonywać usługi transportowej - sprzedajesz piasek i w cenie jest uwzględniony transport.
to tak w dużym skrócie ekspresem.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 11 sty 2019, 23:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2006, 13:56
Posty: 1308
GG: 1
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: TSK

Najlepiej poszukaj biura rachunkowego, które prowadzi firmy transportowe, tam dużo ci rozjaśnią w głowie.

_________________
Jak trza, to cofnę do przodu.
22.08.2016r. [*] Tomcio - przyjacielu, pamiętam.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 19 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: