Strona 1 z 1 [ Posty: 18 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 kwie 2018, 9:52
Posty: 3
Samochód: Renault Premium 320dxi

Witam,
jako użytkownik wywrotki 3 ośki Renault Premium 320dxi a do niedawna 4 ośki Iveco Trakker, przymierzamy się do zakupu wywrotki, również 4 ośki z napędem 8 x 6. Wstępny wybór padł na markę MAN lub Scania, rocznik nie starszy niż 2013 ze względu na możliwość leasingowania. Samochód będzie jeździł w okolicach Warszawy po budowach, zwałkach, załadunki: kopalniak, wiślak, inne kruszywa, płyty drogowe, inne materiały. W terenach górzystych nie będzie pracować.
Zwracam się z prośba do innych, doświadczonych użytkowników forum o sugestie odnośnie konkretnego modelu, być może macie jakieś sugestie co do innej marki?
Prośba, napiszcie plusy i minusy swoich typów, jakie spalanie, koszty eksploatacji, na co zwrócić uwagę? Z góry dziękuję za wsparcie:)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2014, 21:48
Posty: 531
Samochód: Man tgs6x6 Daf xf 95
Lokalizacja: Olsztyn

masz reno,iveco to chyba wyrobiłeś sobie zdanie na temat tych marek.jak jeździsz po budowach to widzisz jakimi autami latają i zawsze można podpytać.każde auto sie psuje więc jest to kwestia utrzymania itd.oczywiście auta tupu reno czy iveco jest bardziej podatne na awarie niż man czy mersio ale biedy niema.Osobiście 4-ośka w konfiguracji 8x6 to tylko mercedes gdzie napęd jest na pierwszą oś kierującą.Pamiętaj to jest tylko moje subiektywne zdanie.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5924

Jaka jest różnica między tym czy przy 8x6 napędzana jest pierwsza czy druga oś?


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2013, 22:19
Posty: 425
Samochód: Atego 1528 Scania 114 Iveco50c18

Cytuj:
Jaka jest różnica między tym czy przy 8x6 napędzana jest pierwsza czy druga oś?
Duza przednia os nie pcha ziemni i nie stawia oporu na budowie idzie nawet w kulki polecieć ze to 8x8 i moze nikt sie nie skapnie


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2014, 21:48
Posty: 531
Samochód: Man tgs6x6 Daf xf 95
Lokalizacja: Olsztyn

Cytuj:
Duza przednia os nie pcha ziemni i nie stawia oporu na budowie idzie nawet w kulki polecieć ze to 8x8 i moze nikt sie nie skapnie


No tak mniej więcej to jest. 8)


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 kwie 2018, 9:52
Posty: 3
Samochód: Renault Premium 320dxi

Czyli co, jednak Mercedes z tą konfiguracją napędu 8x6 bardziej sprawdzi się niż MAN..? A koszty serwisowania, są porównywalne...?


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2013, 22:19
Posty: 425
Samochód: Atego 1528 Scania 114 Iveco50c18

Cytuj:
Czyli co, jednak Mercedes z tą konfiguracją napędu 8x6 bardziej sprawdzi się niż MAN..? A koszty serwisowania, są porównywalne...?

Raczej tak w mercu sprawdza się EPS.. tzn pól automat
i mercedes na pewno zadziej będzie miał połamane resory.. niż man przy wożeniu tych samych tonaży i tej same wersji dmc..


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 kwie 2011, 18:39
Posty: 360
GG: 1
Samochód: Coś tam zawsze jest
Lokalizacja: Konin, Wielkopolska i reszta świata

Cytuj:
Raczej tak w mercu sprawdza się EPS.. tzn pól automat
i mercedes na pewno zadziej będzie miał połamane resory.. niż man przy wożeniu tych samych tonaży i tej same wersji dmc..
Jakieś głupoty kolego wypisujesz...Od dłuższego czasu ganiam MAN em TGS 8X6 z najdłuższą paką, jaką wypuścił MAN i to nie są dni za kierownicą 4 ośki, to już lata. W życiu nie miałem złamanego resora może dlatego, że zawsze ładowane "po Bożemu " i od tego trzeba by zacząć. Każde auto budowlane dostaje w du...ę, ale w końcu są budowane do ciężkiej pracy. Nie ma sensu pisać tu o spalaniu tych aut. Jednego dnia potrafią wypić 40/100, innego 90/100. Wszystko zależy od terenu, ładunku itd.Nie wiem, jak to z Mietkiem, ogólnie MAN ,umiejętnie użytkowany jakoś nie stwarza większych problemów.Jedyny mankament, jaki zauważyłem...MAN ma dużo większy promień skrętu, niż Merc. Z bólem przyznam, Mietek jest zwrotniejszy, pomimo napędzanej dodatkowo pierwszej a nie drugiej osi..

_________________
Ganiam hulajnogą,bo lubię świat bez pedałów.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2013, 22:19
Posty: 425
Samochód: Atego 1528 Scania 114 Iveco50c18

U nas 4 oski laduja do 50 ton.. rmc ostatnio przywiozl mi 32 tony kamienia..


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

I potem się dziwisz że resory pękają :lol:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5924

Miara wytrzymałości auta. Ładować do 50t i sprawdzać, które szybciej zostanie zarżnięte. Dla wielu 4-osiek to jest ponad techniczne dmc.

Nie wiem skąd jesteś, ale dzikie zwyczaje macie.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Ale przecież to jest powszechne zjawisko.

Na budowie S7, podwykonawcy od czteroosiek mieli płacone od tony. My wjeżdżaliśmy nz wagę 40100 -40300, a czteroośki 47000kg.
I w sumie nie wiele by się działo gdyby jeździli po budowie. A oni tak załadowani wyjeżdżali na drogi publiczne.

Za to jeśli na wadze na wylocie z Radomia na Piotrków było zielono, to budowa Dragadosa stawała, ale to dosłownie.
Wszystkie czteroośki na Lukoilu w Orońsku.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2016, 21:20
Posty: 316
Samochód: Daf

A to nie będzie trochę tak ze w mietku z pierwszą osią ciagnaca będzie w terenie będzie Tak jakby podsypywac pod drugą oś i się po robią kliny coś na wzór jak zima się stanie na lodzie ?


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5924

Cytuj:
Ale przecież to jest powszechne zjawisko.

Na budowie S7, podwykonawcy od czteroosiek mieli płacone od tony. My wjeżdżaliśmy nz wagę 40100 -40300, a czteroośki 47000kg.
I w sumie nie wiele by się działo gdyby jeździli po budowie. A oni tak załadowani wyjeżdżali na drogi publiczne.

Za to jeśli na wadze na wylocie z Radomia na Piotrków było zielono, to budowa Dragadosa stawała, ale to dosłownie.
Wszystkie czteroośki na Lukoilu w Orońsku.
Niestety, ale to równie mądre co ładowanie na busa 4t, albo pisanie, że jak na Atego załadujesz ze 2t więcej to nic się nie stanie.

4 ośki mają różne dmc, czasem ok 40 ton i nic im nie będzie jak się tyle załaduje. No ale to nie za 60 zł/h i nie po drogach. A zwyczaje się porobiły, że 4 ośka powinna mieć załadowane tyle co wanna, a do tego być 8x8.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
4 ośki mają różne dmc, czasem ok 40 ton i nic im nie będzie jak się tyle załaduje.
zapraszam do lektury
Dz.U.2015.305
2015.08.15 zm. Dz.U.2015.1077 § 1
2016.01.01 zm. Dz.U.2015.1966 § 1
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY
z dnia 31 grudnia 2002 r.
w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego
wyposażenia
tam sobie poczytaj ile może być dmc dla pojazdu 4 osiowego.
zupełnie inna sprawą jest techniczne dmc ale to abstrakcja tak jakby gadać o liebherach 2 osiowych o ładowności ponad 300 ton które jeżdżą na kopalni.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5924

Przeczytaj kolejne zdanie, bo ono ma związek z tym, które zacytowałeś.
Cytuj:
4 ośki mają różne dmc, czasem ok 40 ton i nic im nie będzie jak się tyle załaduje. No ale to nie za 60 zł/h i nie po drogach.
Doskonale wiem jakie DMC ma 4 ośka.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2013, 22:19
Posty: 425
Samochód: Atego 1528 Scania 114 Iveco50c18

Cytuj:
Niestety, ale to równie mądre co ładowanie na busa 4t, albo pisanie, że jak na Atego załadujesz ze 2t więcej to nic się nie stanie.

4 ośki mają różne dmc, czasem ok 40 ton i nic im nie będzie jak się tyle załaduje. No ale to nie za 60 zł/h i nie po drogach. A zwyczaje się porobiły, że 4 ośka powinna mieć załadowane tyle co wanna, a do tego być 8x8.

a co do atego i dwóch ton 1223 od 1528 rożni się z grubszych rzeczy grubością tylnego stabilizatora resory opony te same..
co do patologi w transporcie moje atego 1528 wazy 8100(mała kabina) i ma 6m zabudowę do żywca a znam atego 1017 które na pusto ma 9 ton i ma zabudowę 7.4 i kabinę globie kładą po 12-14 sztuk bydła ja kładę 10-11 i nieraz ważę 15500 to ile wazy tamte ?

60 zł to się bierze jak przeciąga się załadunek/rozładunek.. za stanie jak można jechać za 60 zł za h jak kierowcy płaci się już blisko 20 zł pln na godzinę...


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Takie stawki godzinowe wymuszają na podwykonawc kilka rzeczy:
- wóz i kierowca migają sie od wszelkiej roboty,
- wóz w stanie agonalnym,
- kierowca za 100zł dniówka w stanie wskazującym.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 18 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: