Tak tak, wiem że to taki temat pod złotą łopatę podchodzi, ale cóż...
Pacjent Volvo FH13 E5 manual z 2007 roku latające pod firanką, praktycznie zawsze ponad 15t na pace.
Spalanie na kompie średnie jak siadłem za fajerę po szefie 41l
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Do końca jazdy brak zmian.
Za drugim razem 39l, nie wiem jak się to dziadostwo obsługuje do końca, więc zostawiłem, zrobiłem 400km i nic się nie zmieniło.
Nie wiem, może średnio ogarniam, bo to w sumie pierwsze takie jazdy zestawem z taką skrzynią, ale coś jest nie tak ewidentnie - jakiś czas temu przejechałem kawałek Scanią R450 załadowaną i wyszło 28l. Na solówkach też się mieściłem w przyzwoitych normach.
Z tego co zauważyłem to są dwa problemy: po pierwsze powietrze ucieka... szybko. Tak przynajmniej raz miałem komunikat o zwiększonym obciążeniu sprężarki w trakcie jazdy. Postój pow. 5min i muszę dobijać powietrze.
Po drugie (ponoć) za krótka plandeka - jak się naciągnie za mocno na przednim pręcie robi się "banan" i taka dziura, która z pewnością nie wpływa pozytywnie na opór powietrza. Z drugiej strony ustawienie małego naciągu powoduje łopotanie i też do bani jest.
_________________
A/B/BE/C/CE/D/DE ![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Star 244/Atego 1223/F2000 32.403/FH13 440/TGA 18.480/TGS 18.440/Axor 1840/Stralis 450
Solbusy/SOR-y/Setry
Oświetlenie i nagłośnienie ostrzegawcze - montaż, naprawa, modyfikacje