Autor
Wiadomość
Tytuł: WPISY MANUALNE
Post Wysłano: 31 maja 2016, 18:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 gru 2007, 15:19
Posty: 652
Samochód: MP 3
Lokalizacja: Opole

Panowie krótko zapytam bo wole się upewnić :D
Jest możliwość robienia tylko wpisów manualnych zamiast wypisywania urlopuwki ????? zmieniłem po prostu prace i teraz tak robię. tylko jak pyta o zakończenie zmiany daje NIE ustawiam godzinę datę i łózko. Dzięki za krótką i szybką odpowiedz. POZDRO

_________________
Wszytsko za drugim razem przypadek??
B , C , C+E


Post Wysłano: 31 maja 2016, 19:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 3267
Lokalizacja: eu

Cytuj:
Panowie krótko zapytam bo wole się upewnić :D
Jest możliwość robienia tylko wpisów manualnych zamiast wypisywania urlopuwki ????? zmieniłem po prostu prace i teraz tak robię. tylko jak pyta o zakończenie zmiany daje NIE ustawiam godzinę datę i łózko. Dzięki za krótką i szybką odpowiedz. POZDRO
Jest możliwość, ale zamiast urlopówki. Co do urlopUwki to nie wiem.


Post Wysłano: 31 maja 2016, 19:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 gru 2007, 15:19
Posty: 652
Samochód: MP 3
Lokalizacja: Opole

Właśnie zamiast, bo nie raz wyciągnę kartę na weekend a specjalnie po urlopuwkę nie chce mi się podjeżdżać. ok dzieki za odpowiedz.

_________________
Wszytsko za drugim razem przypadek??
B , C , C+E


Post Wysłano: 31 maja 2016, 20:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sie 2009, 10:16
Posty: 187
GG: 0
Samochód: f2000

Cytuj:
Właśnie zamiast, bo nie raz wyciągnę kartę na weekend a specjalnie po urlopuwkę nie chce mi się podjeżdżać. ok dzieki za odpowiedz.
A ja dzwoniłem na infolinię itd wczoraj do Krakowa i powiedział mi inspektor że lepiej mieć zaświadczenie jeżeli odpoczynek regularny spędzam w domu.
A wszystko zależy od tego jak przepisy zinterpretuje inspektor.
Z jednej strony mógłbym zrobić manuala ale jak inspektor stwierdzi na drodze że chce zaświadczenie to muszę mu przedstawić.
Ale informujący dodał że musiałby być taki krokodyl bardzo przepisowy. Dodał również że przepis umożliwiający robienie wpisów manualnych jest źle interpretowany przez kierowców i stąd te wątpliwości.
Wyczytałem na forum że w zaświadczeniu ma być podawany czas utc a inspektor stwierdził że podczas kontroli czas jest automatycznie przeliczany i można śmiało wpisywać czas lokalny.
Doprecyzuję iż pytałem o jazdę po kraju i wokół komina.
Pauzy dobowe śmiało można robić na wpisie manualnym bo oddalając się od pojazdu mam obowiązek zabrać ze sobą kartę.



Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka


Post Wysłano: 31 maja 2016, 21:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 maja 2016, 16:42
Posty: 63

Demon ty chyba nie załapałeś co napisał dies.... :wink:

_________________
ADRenalina


Post Wysłano: 01 cze 2016, 17:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

Cytuj:
Cytuj:
Właśnie zamiast, bo nie raz wyciągnę kartę na weekend a specjalnie po urlopuwkę nie chce mi się podjeżdżać. ok dzieki za odpowiedz.
A ja dzwoniłem na infolinię itd wczoraj do Krakowa i powiedział mi inspektor że lepiej mieć zaświadczenie jeżeli odpoczynek regularny spędzam w domu.
A wszystko zależy od tego jak przepisy zinterpretuje inspektor.
Z jednej strony mógłbym zrobić manuala ale jak inspektor stwierdzi na drodze że chce zaświadczenie to muszę mu przedstawić.
Ale informujący dodał że musiałby być taki krokodyl bardzo przepisowy. Dodał również że przepis umożliwiający robienie wpisów manualnych jest źle interpretowany przez kierowców i stąd te wątpliwości.
Wyczytałem na forum że w zaświadczeniu ma być podawany czas utc a inspektor stwierdził że podczas kontroli czas jest automatycznie przeliczany i można śmiało wpisywać czas lokalny.
Doprecyzuję iż pytałem o jazdę po kraju i wokół komina.
Pauzy dobowe śmiało można robić na wpisie manualnym bo oddalając się od pojazdu mam obowiązek zabrać ze sobą kartę.
co to za tłumaczenie "lepiej" albo trzeba albo nie i nie jest to widzi mi się czyjeś tylko ma być poparte przepisem :mrgreen:
obowiązkiem kierowcy jest przedstawić swoją aktywność za ostatnie 28dni a zaświadczenia są na okres gdy nie ma jej na karcie czy tarczy lub z jeszcze innych powodów ,
kolejna sprawa co ma do rzeczy gdzie wykonujemy prace? przepisy w tej kwestii są ujednolicone w całej UE jak na razie :D
nie jest to forma krytyki a jedynie chęć doprecyzowania informacji

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Post Wysłano: 01 cze 2016, 21:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sie 2009, 10:16
Posty: 187
GG: 0
Samochód: f2000

Ogólnie to wszystko jest zdrowo zrypane a zwłaszcza prawo. Ja nie twierdzę że tak ma być tylko co powiedział inspektor.
Dzisiaj inny inspektor powiedział że zaświadczeń potrzebują kierowcy jeżdżący na tarczkach a Ci co mają kartę kierowcy to należy wykonywać wpisy manualne odpoczynków dobowych oraz regularnych, ja na noc idę do domu to wyjmuję kartę
Inspektor użył słowa lepiej i tyle.
Co do ujednoliconych przepisów w UE to ja mogę tylko i wyłącznie z lektury forum stwierdzić że są ale tylko w teorii, sądząc po wpisach na forum w kwestiach prawnych. To tylko mszynka do zarabiania pieniędzy.


Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka


Post Wysłano: 01 cze 2016, 23:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

Cytuj:
Ogólnie to wszystko jest zdrowo zrypane a zwłaszcza prawo. Ja nie twierdzę że tak ma być tylko co powiedział inspektor.
Dzisiaj inny inspektor powiedział że zaświadczeń potrzebują kierowcy jeżdżący na tarczkach a Ci co mają kartę kierowcy to należy wykonywać wpisy manualne odpoczynków dobowych oraz regularnych, ja na noc idę do domu to wyjmuję kartę
Inspektor użył słowa lepiej i tyle.
Co do ujednoliconych przepisów w UE to ja mogę tylko i wyłącznie z lektury forum stwierdzić że są ale tylko w teorii, sądząc po wpisach na forum w kwestiach prawnych. To tylko mszynka do zarabiania pieniędzy
to ja od siebie dodam, że nigdy w żadnym kraju, nikt nie pytał mnie o zaświadczenia ale zawsze wykonuje wpis manualny, wiec po włożeniu karty do czytnika ma pełny obraz mojej aktywności i może dlatego, nigdy nie pytali o zaświadczenia (tak ja to rozumuje choć pamiętam czasy gdzie w uzasadnieniu na odwołanie od nałożonej kary w Niemczech napisano: każdy brak zapisu powyżej 12h na tarczce musi być udokumentowany urlopówką -czasy żółtych tarczek,ale tam nie było opcji wpisu manualnego i jest to dla mnie logiczne choć wpisać można wszystko :D )

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Post Wysłano: 01 cze 2016, 23:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1884

Jak wszedł obowiązek wpisów manualnych, to kolega za jego brak dostał u Francuza 700 euro mandatu, mimo, że miał przy sobie wypisaną urlopówkę.


Post Wysłano: 02 cze 2016, 7:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3213

Ja miałem kontrole przed tym zniesieniem urlopówek i robiłem wpisy manualne i nikt się nie czepiał. Tak samo teraz robię wpisy manualne lub karta zostaje w tacho. Mamy tyle aut we firmie i nikt nikomu żadnych papierków nie wypisuje. To jest tylkokolejny przykład, że nadal u nas pokutuje to, że nie ważne czy potrzebny, ale papier musi być...


Post Wysłano: 02 cze 2016, 22:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 cze 2008, 7:33
Posty: 112
GG: 1
Samochód: duży
Lokalizacja: Kraków

19 listopada 2015 miałem kontrole ITD w Tychach , mam tylko wpisy manualne na czas wolny który spędzam w domu,urlopówek nie biorę już chyba od roku wcale. Inspektor nie miał żadnych zastrzeżeń. Pozdro :)


Post Wysłano: 03 cze 2016, 11:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 wrz 2008, 21:48
Posty: 539

ostatnio miałem takie szczęście ze co tydzień kontrola,celna,bag,itd,policja,
ostatanio jechałem z kolega na dwa auta, prześwietlali nas długo a o urlopy nawet nie pytali.
teorytycznie nie ma takiego wymogu ,ale i tak biore bo jeźdze za granicę a tam wiadomo jak jest


Post Wysłano: 05 cze 2016, 8:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 maja 2006, 16:31
Posty: 256
GG: 3902780
Samochód: FH Erło 5
Lokalizacja: Szczecin

A jak jest?

_________________
Dokładnie kolego, tak jak mówisz!


Post Wysłano: 06 cze 2016, 12:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 wrz 2008, 21:48
Posty: 539

ze lepiej mieć dla świętego spokoju,w takich włoszech,francji ,węgrzech itd gdzie zawsze chcą zrobić człowiekowi problem będą mieli okazję


Post Wysłano: 07 cze 2016, 10:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sie 2009, 10:16
Posty: 187
GG: 0
Samochód: f2000

Jeszcze uczę się tego tachografu i kogo nie zapytam to nie znają obsługi tego pudła. Jeden twierdzi że od 4 miesięcy nie wyjmował karty z tacho bo nie chce nic popsuć.
Do rzeczy mam Siemensa vdo.
Wczoraj wyjąłem kartę idąc do domu i tacho zapytało się o kraj zakończenia więc wklepałem pl i do domu.
Odkąd jeżdżę kartą robiłem wpis manualny w ten sposób:
1. Wpis manualny - tak
2. Koniec zmiany - zawsze wklepałem nie.
3. Uzupełnienie czasu od wczoraj do dziś jako łóżko
4. Potwierdzenie wpisu.
5. Po zalogowaniu karty wklepałem początek kraj pl i jazda.
Po takim wpisywaniu nie miałem znaków ??? czyli cały czas ładnie rozliczny.
Dzisiaj w ramach nauki obsługi tachografu postanowiłem wczoraj od 9:08 do 9:15 wprowadzić 7 minut młotków i dzisiaj po włożeniu karty o godzinie 4:58 dopisać wcześniejsze badania minut młotków, czyli już pracowałem o 4:50.
Wpis wyglądał tak.
1. Wpis manualny -tak
2. Koniec zmiany - nie.
3. Od 9:08 do 9:15 młotki.
4. Czy koniec zmiany tutaj wziąłem tak i wpisałem kraj zakończenia pl.
5. Czas rozpoczęcia pracy wziąłem 4:50.
6. Do 4:58 wpisałem 8 minut młotków i koniec wpisu.
Teraz brakuje mi z wczoraj 14:45 pauzy i z dzisiaj 4:50 a na paragonie widnieje to jako ????
Na ten czas wezmę sobie zaświadczenie.
Powiedzcie co źle zrobiłem?
Chyba do końca nie rozumiem "końca zmiany" we wpisie manualnym?Obrazek

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka


Post Wysłano: 07 cze 2016, 10:43

Widzę, że nie tylko ja mam problem z zastosowaniem opcji "koniec zmiany". Nie rozumiem idei tego rozwiązania. Zawsze, gdy wrzucam kartę po weekendzie przy wpisie manualnym na pytanie o koniec zmiany odpowiadam "Nie". Później tylko łóżko od-do a na wydruku zero pytajników.


Post Wysłano: 07 cze 2016, 11:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5924

Chyba mowa o pierwszej wersji Siemensa. Też tak robię, ale później brakuje kraju rozpoczęcia, który trzeba (chyba) wprowadzić osobno.


Post Wysłano: 07 cze 2016, 12:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sie 2009, 10:16
Posty: 187
GG: 0
Samochód: f2000

Mi się wydaje że ten "koniec zmiany" ma właśnie odciąć ten pozostały czas od zakończenia zmiany do rozpoczęcia nowej aby wystawić zaświadczenie na papierze. I dlatego te znaki zapytania.
Bo jak się nie wklepie "końca zmiany" to można dowolnie uzupełniać czas
aż do czasu włożenia karty. Tylko najważniejsze jest aby pamiętać po włożeniu karty i po uzupełnieniu wpisu manualnego wpisać "kraj rozpoczęcia" co chyba jest równoznaczne z rozpoczęciem nowej zmiany.
Jeszcze kwestia kiedy jest początek i koniec zmiany.
Początek zawsze z chwilą rozpoczęcia pracy i/lub włożeniem karty kierowcy do tachografu po odpoczynku dobowy lub tygodniowym. Natomiast nie wiem dokładnie jeżeli chodzi o "koniec zmiany".
Czy po skończonej pracy bez odpoczynku dobowego lub tygodniowego, czy odpoczynki też zaliczają się do zmiany.
Na stronie netpolska są filmiki i podane różne sytuacje jak robić wpisy manualne i tak jak robiłem na jednym przykładzie to było opisane że dotyczy sytuacji gdy mamy zaświadczenie papierowe.
Nie wrzucam linku bo nie zgadzają się rozpowszechniać bez zgody ale każdy może sobie tam wejść i popatrzeć.
Czekam na zdanie znających sprawę na bank.

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka


Post Wysłano: 07 cze 2016, 15:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sty 2009, 17:22
Posty: 1799
Samochód: Scania S450
Lokalizacja: Aleksandrów Kuj. CAL

Jeżeli robisz "koniec zmiany" to na wydruku masz automatycznie łóżko, wtedy to wygląda tak:
Wpis manualny - tak
Koniec zmiany - tak
Kraj zakonczenia
Poczatek zmiany - tak
Kraj rozpoczecia
Akceptacja - tak

Tak miałem w Volvo, wtedy automatycznie robiło mi na wydruku łóżko, gdy nie miałem karty w tacho.

Zauważ, że gdy miga koniec zmiany, masz date i godzine wyjęcia karty, czyli tacho cie pyta, czy kończyłeś, czy nie, jeżeli nie to wtedy manualnie ustawiasz młotki, koperte, łóżko. Jeżeli tak to wtedy omijasz zbędne wklepywanie godzin.

_________________
C, CE, KW :)


Post Wysłano: 07 cze 2016, 16:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sie 2009, 10:16
Posty: 187
GG: 0
Samochód: f2000

Cytuj:
Jeżeli robisz "koniec zmiany" to na wydruku masz automatycznie łóżko, wtedy to wygląda tak:
Wpis manualny - tak
Koniec zmiany - tak
Kraj zakonczenia
Poczatek zmiany - tak
Kraj rozpoczecia
Akceptacja - tak

Tak miałem w Volvo, wtedy automatycznie robiło mi na wydruku łóżko, gdy nie miałem karty w tacho.

Zauważ, że gdy miga koniec zmiany, masz date i godzine wyjęcia karty, czyli tacho cie pyta, czy kończyłeś, czy nie, jeżeli nie to wtedy manualnie ustawiasz młotki, koperte, łóżko. Jeżeli tak to wtedy omijasz zbędne wklepywanie godzin.
Robiłem według tego schematu który opisałeś ale wyszły mi zamiast pauzy znaki ???
To w jakich przypadkach używać końca zmiany?
Ja kartę wyjmuję codziennie.
Starałem zrobić to według tego filmu.
https://youtu.be/8jpuam18aSs

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: