Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 16 sie 2010, 18:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 kwie 2009, 23:59
Posty: 31
GG: 0
Samochód: Man TGS 8X8

Witam i mam pewną sprawę bo mój szef zastanawia się nad zakupem wywrotki marki Man 8x6 z napędem Hydro-Drive a nie bardzo wie co i jak z tym więc chciałbym żeby ktoś opisał na czym polega ten napęd i jak samochody z tymi napędami radzą sobie w terenie i czy opłaca się inwestować w takie auto czy może lepiej poszukać i zakupić wywrotkę z normalnym napędem.

PS: Sprawa dosyć pilna http://otomoto.pl/man-8x6-35-430-d20-mu ... 92204.html
Konkretnie chodzi o to autko wyżej


Post Wysłano: 16 sie 2010, 20:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lip 2008, 9:52
Posty: 1612
GG: 1
Samochód: osobowy

Post Wysłano: 03 wrz 2010, 17:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Fajnie to sie moze tym jezdzi ,spisuje sie swietnie ,ale serwisowanie tego ustrojstwa to temat rzeka , np. zeby wymienic tarcze hamulcowe trzeba rozebrac caly naped hydro w danym kole , zajmuje to kupe czasu co przeklada sie na wysokie koszty wymiany tarcz.
Jako mechanik ,nie lubie tej technologii ;) ( prywatna opinia )


Post Wysłano: 02 sty 2011, 16:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 lut 2008, 20:19
Posty: 812
Samochód: Toyota Corolla
Lokalizacja: Balbriggan, IRL

Podnosze temat, jeżeli na forum są jacyś użytkownicy MANa z hydro-drive to chętnie poczytałbym ich opinie na temat sprawowania się tych aut, najlepiej ciągników siodłowych 4x4, interesuje się tematem ponieważ mój ojciec rozważa kupno takiego właśnie auta pod wywrotke.

_________________
VOLVO FAN!!!


Post Wysłano: 22 sty 2011, 17:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2006, 13:56
Posty: 1310
GG: 1
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: TSK

Kolego pod ciągnik do patelni jeśli masz trochę jeżdżenia po budowach lub innym lekko trudnym terenie to super sprawa. Pomijam kwestię serwisowania- jak wspomniał kolega post wyżej.
Natomiast miałem ostatnio okazję próbować wywrotki 8x6 z klasycznymi mostami i z hudrodraiwem.
Wniosek jest prosty nie umywa się do klasycznego rozwiązania. Hydrodraiw wydaje mi się, że ma lepszy skręt i podobno mniej pali od mechanicznego 8x6 ale jazda terenowa tylko klasyczny napęd.

_________________
Jak trza, to cofnę do przodu.
22.08.2016r. [*] Tomcio - przyjacielu, pamiętam.


Post Wysłano: 22 sty 2011, 17:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 lut 2008, 20:19
Posty: 812
Samochód: Toyota Corolla
Lokalizacja: Balbriggan, IRL

Cytuj:
Kolego pod ciągnik do patelni jeśli masz trochę jeżdżenia po budowach lub innym lekko trudnym terenie to super sprawa. Pomijam kwestię serwisowania- jak wspomniał kolega post wyżej.
Natomiast miałem ostatnio okazję próbować wywrotki 8x6 z klasycznymi mostami i z hudrodraiwem.
Wniosek jest prosty nie umywa się do klasycznego rozwiązania. Hydrodraiw wydaje mi się, że ma lepszy skręt i podobno mniej pali od mechanicznego 8x6 ale jazda terenowa tylko klasyczny napęd.
Więc się zastanawiam jak duża byłaby różnica pomiędzy hydrodrivem a zwykłym ciągnikiem 4x2 pod wywrotką, czy na tyle duża żeby opłacało się inwestować w hydro-drive :?: jeżeli w ciężkim terenie aż tak ten napęd się nie sprawdza, co do spalania to tak na prosty rozum hydro-drive powinien zużyć mniej paliwa niż klasyczny dodatkowy napęd bo w końcu załączasz go tylko w razie potrzeby, natomiast podczas "normalnego" użytkowania przednia oś działa jak w zwykłym 4x2.

_________________
VOLVO FAN!!!


Post Wysłano: 23 sty 2011, 22:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2006, 13:56
Posty: 1310
GG: 1
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: TSK

Kolego ja mogę ci tylko powtórzyć to co powiedział mi gość, który demonstrował nam te wywrotki. Hydrodajw jest najlepszy wówczas, gdy wywrotka sporo jeździ po drogach, a przy okazji po placach budów. Klasyczny napęd 8x6 jeździ po budowach, a przy okazji po drogach.
Odnośnie spalania powiedział, że jest wyraźnie na korzyść hydrodrajw. Mój znajomy chce kupić z klasyczny napędem bo w większości będzi jeździł po budowach.
W koniu pod patelnie myślę, że jak masz trochę jazdy po budowach, to napewno nie zaszkodzi, że nie wspomnę o podjeżdżaniu po górki w zimę.

_________________
Jak trza, to cofnę do przodu.
22.08.2016r. [*] Tomcio - przyjacielu, pamiętam.


Post Wysłano: 24 sty 2011, 15:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 lut 2008, 20:19
Posty: 812
Samochód: Toyota Corolla
Lokalizacja: Balbriggan, IRL

Cytuj:
Kolego ja mogę ci tylko powtórzyć to co powiedział mi gość, który demonstrował nam te wywrotki. Hydrodajw jest najlepszy wówczas, gdy wywrotka sporo jeździ po drogach, a przy okazji po placach budów. Klasyczny napęd 8x6 jeździ po budowach, a przy okazji po drogach.
Odnośnie spalania powiedział, że jest wyraźnie na korzyść hydrodrajw. Mój znajomy chce kupić z klasyczny napędem bo w większości będzi jeździł po budowach.
W koniu pod patelnie myślę, że jak masz trochę jazdy po budowach, to napewno nie zaszkodzi, że nie wspomnę o podjeżdżaniu po górki w zimę.
Spoko, dzięki za podzielenie się informacjami :wink:

_________________
VOLVO FAN!!!


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: