Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 04 gru 2010, 18:13

Dziękuję za zaproszenie. Przy najbliższej okazji skorzystam.
Nie powiem, żebyś mnie nie zmartwił. Te rzędowe silniki... Czyżby projektowane od podstaw, czy też może na bazie tego z Axora?


Post Wysłano: 04 gru 2010, 19:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 maja 2008, 22:32
Posty: 1482
GG: 6330420
Samochód: CLK Black Series
Lokalizacja: Warszawa

Cytuj:
W Listopadzie 2011 będzie następca, niestety już z silnikami rzędowymi 13, 15 i 16 litrowymi detroit diesel ;(
Czyli Mercedes całkiem wychodzi z V'łek?

_________________
Cichanos und Gibon Internationale Spedition u. Logistik GmbH & Co. KG, Hamburg (D) member.


Post Wysłano: 05 gru 2010, 11:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 mar 2006, 2:00
Posty: 198
Samochód: szybki ;)
Lokalizacja: STWua

Cytuj:
Dziękuję za zaproszenie. Przy najbliższej okazji skorzystam.
Nie powiem, żebyś mnie nie zmartwił. Te rzędowe silniki... Czyżby projektowane od podstaw, czy też może na bazie tego z Axora?
Całkowice nowe silniki, które od 2 lat eksploatują amerykanie w swoich Freightliner-ach albo Westernstar-ach należących do koncernu Daimler. Można o tych nowych silnikach poczytać na stronie, są to silniki Common Rail ;( - http://www.detroitdiesel.com/engines/default.aspx
Dziwi mnie tylko to iż moc najmocniejszego silnika nie będzie większa niż OM502 V8.
Co do V to będą przez okres przejściowy dostępne w nowym modelu obok rzędówek, i nowy model ma zastąpić Axora i Actrosa, będzie tak jak było w Manie TGA jeden model, a różne warianty kabin. Dzienna, dzienna przedłużana, sypialna z jednym łóżkiem, sypialna z dwoma łóżkami i następca Megaspace ponoć będzie na maxa wyciągnięty do góry i nie trzeba będzie spoilera na górze kabiny - ewentualnie przy midilinerze albo lowlinerze, oraz dzienna wąska, dzienna wąska przedłużana, sypialna wąska z jednym łóżkiem no i sypialna wąska z dwoma łóżkami.

_________________
MB :)


Post Wysłano: 09 gru 2010, 20:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2010, 23:32
Posty: 14
Samochód: Mercedes Actros 1841 LOHR
Lokalizacja: Błonie

Witam od dziśaj śmigam mp2 stoje w tej chwili w nowej soli i mam kilka pytań
1.Dlaczego wyświetla awarie ABS/BS Samochodu przyczepy skoro abs działa
2.Pokazuje -3L oleju
3.Słabo grzeje
Pozdrawiam

_________________
A: jest
B: jest
C: jest
E: jest
KW: jest
=9935zł (dwa miesiące pracy)


Post Wysłano: 09 gru 2010, 20:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2591
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Z ABS przyczepy często gęsto jest problem - czasami da radę naprawić go nowym przewodem. Jeśli nic się nie dzieje nie warto się tym przejmować.

Olej -3L, no cóż - oznacza to nie mniej, nie więcej niż to, że po prostu brakuje Ci trzech litrów oleju silnikowego.

Słabo grzeje, bo słabo grzeje, taki minus Actrosów - było o tym mówione w tym temacie.

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 09 gru 2010, 22:55

Cytuj:
Witam od dziśaj śmigam mp2 stoje w tej chwili w nowej soli i mam kilka pytań
1.Dlaczego wyświetla awarie ABS/BS Samochodu przyczepy skoro abs działa
2.Pokazuje -3L oleju
3.Słabo grzeje
Pozdrawiam
1. Może być uszkodzony któryś z czujników ABS na kole. Pojawia się przy tym komunikat: "Zmiana właściwości hamowania" czy coś podobnego. W menu Diagnostyka-> Wartości pomiarowe-> MW01 - MW04 lub do MW06 wyświetlają się wartości sygnałów z poszczególnych czujników. Brak odczytu na którymś z nich świadczy o uszkodzonym czujniku.
2. Pokazuje 3 litry, to jest do stanu maksymalnego poziomu oleju. W MP1 wystarczyło dolać połowę pokazywanej wartości i stan był O.K. Dolanie takiej ilości, jaką pokazywał komputer często skutkowało komunikatem: "Zbyt wysoki poziom oleju".
3. Słabe ogrzewanie - patrz post wyżej.


Post Wysłano: 11 gru 2010, 0:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 maja 2009, 18:13
Posty: 14
GG: 1709580
Samochód: OmegaB/Man480+tiefbett Nooteboom-a
Lokalizacja: Kostrzyn WLKp

ma może ktoś z Was schemat skrzynki bezpieczników w Actrosie ??

Dziś padła prawa strona obrysówek w naczepie-kolegi ( w lampie świeci pozycja) i przez fona dowiedziałem się ze może być winny bezpiecznik ale za ..... nie wiemy który to może być bo wszystko po dojczlandowemu (po angielsku było by prościej :P )
Dodam tylko że naczepa wieltonka i nie ma (ponoć) dodatkowych bezpieczników w naczepie-w kobyle świecą się obrysówki

_________________
...lepiej mieć brzuch od piwa, niż garb od roboty...
potrzebujesz,programy navi lub coś innego
zajrzyj do

http://chomikuj.pl/SoltysOKP


Post Wysłano: 11 gru 2010, 5:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 mar 2006, 2:00
Posty: 198
Samochód: szybki ;)
Lokalizacja: STWua

Cytuj:
Z ABS przyczepy często gęsto jest problem - czasami da radę naprawić go nowym przewodem. Jeśli nic się nie dzieje nie warto się tym przejmować.

Olej -3L, no cóż - oznacza to nie mniej, nie więcej niż to, że po prostu brakuje Ci trzech litrów oleju silnikowego.

Słabo grzeje, bo słabo grzeje, taki minus Actrosów - było o tym mówione w tym temacie.
Co do grzania to jak pisałem wcześniej najlepiej załączyć webasto zaraz po zatrzymaniu się na pauze nie doprowadzi to do wychłodzenia tuneli powietrza. Co do kolegi to jeśli to jest Lohra jak widać na zdjęciu to jestem zaskoczony, że narzeka na ogrzewanie bo raz, że mała kabina z jedną leżanką to nawet 2000w powinno zrobić saune bo czasami klienci mają takie ogrzewania w Megaspace i nie narzekają kierowcy.

_________________
MB :)


Post Wysłano: 11 gru 2010, 5:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 mar 2006, 2:00
Posty: 198
Samochód: szybki ;)
Lokalizacja: STWua

Cytuj:
ma może ktoś z Was schemat skrzynki bezpieczników w Actrosie ??

Dziś padła prawa strona obrysówek w naczepie-kolegi ( w lampie świeci pozycja) i przez fona dowiedziałem się ze może być winny bezpiecznik ale za ..... nie wiemy który to może być bo wszystko po dojczlandowemu (po angielsku było by prościej :P )
Dodam tylko że naczepa wieltonka i nie ma (ponoć) dodatkowych bezpieczników w naczepie-w kobyle świecą się obrysówki
Jeśli Cię w poniedziałek ratuje to mogę skań zrobić.

_________________
MB :)


Post Wysłano: 11 gru 2010, 9:26

Cytuj:
Co do kolegi to jeśli to jest Lohra jak widać na zdjęciu to jestem zaskoczony, że narzeka na ogrzewanie bo raz, że mała kabina z jedną leżanką to nawet 2000w powinno zrobić saune bo czasami klienci mają takie ogrzewania w Megaspace i nie narzekają kierowcy.
Wiesz, ja mam u siebie w MP1 AirTop 2000 i chodzi na pół gwizdka. Bo dalej to już ukrop się robi. Ale niedopracowane jest to, że z jednej strony (od kierowcy) tylko grzeje. Zastanawiam się nad modyfikacją, z racji tego, że strasznie nogi marzną po stronie pasażera na postoju.
A tak na marginesie Coolio, jak wygląda sprawa ogrzewania postojowego w MP3 :?:


Post Wysłano: 11 gru 2010, 9:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 gru 2010, 9:07
Posty: 7
GG: 0
Samochód: Actros Mp2

Witam wszystkich.Niedawno zakupilem od mojego szefa Actrosa Mp2 2007 pawerschift,w sumie jezdze nim od nowosci i jestem bardzo zadowolony.Autko jezdzi tylko po Szwecji,gdzie ostatnio bylo -25,i tu moje zelazo zrobilo mi psikusa.Podczas jazdy komputer pokazuje normalna temp plynu tj 85/90 stopni,pomimo ustawienia temp w kabinie na max dmucha zimne powietrze.Dodam jeszcze ze moje auto nie ma automatycznej klimy tylko zwykla.Webasto pracuje ale tez slabiej ogrzewa niz przed rokiem.Po kilku telefonach i poradach zakupilem zawor nagrzewnicy jako ze 99%mechaniorow na to wskazalo.Problem polega na tym ze w wyzej wymienionym modelu actrosa dojscie do tego zaworu jest od srodka kabiny.Niedawno wystartowalem z firma i mowiac tu bez ogrodek naprawa w serwisie (okolo 5500sek)jest narazie nie na moja kieszen.A wiec zanim zostane zmuszony oddac auto na serwis chcialbym sprobowac sam to naprawic.Bardzo prosze wszystkich o pomoc,tzn jak dobrac sie do tego panelu instrumentow w kabinie,co pierwsze odkrecic,itp.Za wszystkie wzkazowki bardzo dziekuje.


Post Wysłano: 11 gru 2010, 13:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 sie 2010, 11:43
Posty: 181
GG: 24570715

A może poprostu zapowietrzył ci się układ chłodzenia? Brakowało ci ostatnio płynu chłodniczego?

Mam pytanko czy ktoś kiedyś próbował jeździć Actrosem E5 bez adblue, a z wodą np.?


Post Wysłano: 11 gru 2010, 15:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Cytuj:
Mam pytanko czy ktoś kiedyś próbował jeździć Actrosem E5 bez adblue, a z wodą np.?
:twisted:
Obraz polskiego transportowca, żeby dolewać wody zamiast adblue? brak mi słów na taką żenadę.
Actros spala ok 80L AdBlue na jakieś 1200-1300 litrów paliwa, tak więc czy wydatek 160zł na AdB do ok 6000zł za paliwo to taki majątek?

Z dala od takich psiewoźników.

PS czy ktoś próbował pić kawę zalaną zimną wodą? :lol:


Post Wysłano: 11 gru 2010, 15:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Cytuj:
Wiesz, ja mam u siebie w MP1 AirTop 2000 i chodzi na pół gwizdka. Bo dalej to już ukrop się robi. Ale niedopracowane jest to, że z jednej strony (od kierowcy) tylko grzeje. Zastanawiam się nad modyfikacją, z racji tego, że strasznie nogi marzną po stronie pasażera na postoju.
A tak na marginesie Coolio, jak wygląda sprawa ogrzewania postojowego w MP3
W MP1 miałem zepsuty potencjometr i grzało tylko na maksa, więc przy temp -10 po 2h było już gorąco. W MP2 gdy temp ustawiona była na 28st a na zewnątrz było ok -5było w miarę znośnie, ale poniżej -7 to już nie jest kolorowo. We czwartek moja cierpliwość się skończyła, nóż na palnik do czerwoności i zrobiłem dziurę koło nóg pasażera. Na razie czekam na większe mrozy, ale z wczoraj na dziś w nocy było ok 0st miałem ustawione na 24st i się upociłem troszkę.


Post Wysłano: 11 gru 2010, 16:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 maja 2009, 18:13
Posty: 14
GG: 1709580
Samochód: OmegaB/Man480+tiefbett Nooteboom-a
Lokalizacja: Kostrzyn WLKp

Cytuj:
Jeśli Cię w poniedziałek ratuje to mogę skań zrobić.

może być :D

i tak nie będziemy teraz robić , bo nie po to urodziłem się "biały" żeby w soboty (o niedzieli nie wspomnę :D) pracować :> :roll:

_________________
...lepiej mieć brzuch od piwa, niż garb od roboty...
potrzebujesz,programy navi lub coś innego
zajrzyj do

http://chomikuj.pl/SoltysOKP


Post Wysłano: 11 gru 2010, 16:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 gru 2010, 9:25
Posty: 11
GG: 0

W MP1 miałem zepsuty potencjometr i grzało tylko na maksa, więc przy temp -10 po 2h było już gorąco. W MP2 gdy temp ustawiona była na 28st a na zewnątrz było ok -5było w miarę znośnie, ale poniżej -7 to już nie jest kolorowo. We czwartek moja cierpliwość się skończyła, nóż na palnik do czerwoności i zrobiłem dziurę koło nóg pasażera. Na razie czekam na większe mrozy, ale z wczoraj na dziś w nocy było ok 0st miałem ustawione na 24st i się upociłem troszkę.


bardzo ciekawe co piszesz bo w MP2 ogrzewanie jest rozprowadzone przez kanały powietrzne, i nigdy nie mialem problemów z nagrzaniem kabiny


Post Wysłano: 11 gru 2010, 17:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Cytuj:
bardzo ciekawe co piszesz bo w MP2 ogrzewanie jest rozprowadzone przez kanały powietrzne, i nigdy nie mialem problemów z nagrzaniem kabiny
wiem że jest rozprowadzane przez kanały powietrzne, przez to jest właśnie duża strata ciepła
Ja mam 2kw, może masz te większe mocniejsze 3,5kw?


Post Wysłano: 11 gru 2010, 17:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 paź 2006, 19:44
Posty: 1275
GG: 0
Lokalizacja: BL DK61

Pół na pół mieszaj i pójdzie z tego co słyszałem :mrgreen:


Post Wysłano: 11 gru 2010, 17:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Cytuj:
z tego co słyszałem
z tego co mieszałem :mrgreen:


Post Wysłano: 11 gru 2010, 17:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 sty 2007, 20:02
Posty: 494
GG: 2172953
Samochód: najlepszy samochód świata. Służbowy
Lokalizacja: Oslo / Gdańsk

Cytuj:
Actros spala ok 80L AdBlue na jakieś 1200-1300 litrów paliwa

Zużycie AdBlue nie jest stałe, jest zależne, od ilości spalonego paliwa na 100km.

_________________
Pozdrawiam - Łukasz
Był DAF XF 105.510 SSC 6x2 <- Kto śmiał to usunąć? :(
Mam uczulenie na dzieci Neo, i pseudokierowców z prawego fotela!


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: