Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]
Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 lut 2010, 11:58
Posty: 151
GG: 0

Cześć
Mam kolejne pytanie z tytułu : "dlaczego tak" ?
Co jakiś czas widuje na drogach Volva ramy pod zabudowe w systemie z trzema osiami. Zazwyczaj to zestawy typu tandem, nisko zawieszone, czyli low deck. Auto posiadają nasze tablice rejestracyjne.
Moje pytanie jest takie. Zazwyczaj zestawy typu tandem są w systemie 6x2. Gdzie oś ostatnia jest na kole pojedyńczym i podnoszona za pomocą siłownika. Natomiast ostatnio co raz częściej widuje solówki marki Volvo gdzie obie osie mają koła bliźniacze. Czy zatem są to systemy 6x4 czy może oś ostatnia jest tylko pomocnicza ?
Dzięki za odpowiedzi

PS.Jeżeli napisałem nie zrozumiale postaram przedstawić jakieś zdjęcie.
PS. II. Ostatnio widziałem w takim układzie Scanie.

_________________
Gumisie, Lubisie ... lubie wszystkie misie


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 sie 2008, 23:32
Posty: 366
Samochód: zielony TGA
Lokalizacja: mazowsze

Napęd 6x2 może mieć trzecią oś pojedynczą lub bliźniaczą, gdy jest bliźniacza DMC solówki zazwyczaj wynosi 26 ton (2 tony więcej niż na pojedynczej osi).
Czyli to że dwie osie są na bliźniakach nie oznacza ze jest to napęd 6x4.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 sty 2007, 20:02
Posty: 494
GG: 2172953
Samochód: najlepszy samochód świata. Służbowy
Lokalizacja: Oslo / Gdańsk

W Szwecji, max nacisk na dwie osie, obie na bliźniakach, można załadować 19t, jeżeli jedna jest na bliźniakach, druga pojedyńcza, to 18t.
Nie wiem jak to jest w PL, trzeba by spojrzeć odpowiednie rozporządzenie itd...

_________________
Pozdrawiam - Łukasz
Był DAF XF 105.510 SSC 6x2 <- Kto śmiał to usunąć? :(
Mam uczulenie na dzieci Neo, i pseudokierowców z prawego fotela!


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lis 2006, 18:57
Posty: 1697
Samochód: Opel Insignia ST
Lokalizacja: Spręcowo, ok. Olsztyna

Widziałem na Allegro parę FH12 w układzie 6x2 z osią wleczoną na bliźniaku, Scanię R także.
Cytuj:
Napęd 6x2 może mieć trzecią oś pojedynczą lub bliźniaczą, gdy jest bliźniacza DMC solówki zazwyczaj wynosi 26 ton (2 tony więcej niż na pojedynczej osi).
Czyli to że dwie osie są na bliźniakach nie oznacza ze jest to napęd 6x4.
Man, iktórym jeździ ojciec ma układ 6x2 z osią wleczoną na pojedynczym kole, a DMC wynosi 26 ton.

_________________
Solaris Urbino 18 '17


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 maja 2008, 22:32
Posty: 1482
GG: 6330420
Samochód: CLK Black Series
Lokalizacja: Warszawa

A może są to pojazdy pod budowlankę/dystrybucję do składów? Często widuję takie pojazdy u siebie i często są one właśnie w konfiguracji 6x2.

_________________
Cichanos und Gibon Internationale Spedition u. Logistik GmbH & Co. KG, Hamburg (D) member.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lip 2009, 18:08
Posty: 16

Od jakiegoś czasu coraz częściej widuje Volvo z Delty w takiej konfiguracji. Też myślałem ze to naped 6x4, ale w takim aucie jest on nie potrzebny. Tak wiec to chyba tylko taki bajer, zeby zwiekszyc DMC.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 14:55
Posty: 1587
Lokalizacja: Brzesko

W firmie gdzie pracuje tato są dwa tandemy Volvo, posiadają właśnie oś wleczoną na bliźniaku. Nie bardzo wiadomo dlaczego tak, podobne tandemy Volvo z pojedynczymi kołami na wleczonej mają takie samo DMC.

Obrazek

Źródło: www.olma.com.pl

_________________
www.Truck-Spotters.eu


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 gru 2007, 21:07
Posty: 258
GG: 2578718
Lokalizacja: Lublin

Tak się właśnie zastanawiałem co miało to na celu, z tyłu bliźniak, ale dotąd tego nie rozgryzłem. Przykład z mojego podwórka, mamy w firmie Volvo FL 6x2, ostatnia oś podnoszona na bliźniakach. Auto było sprowadzone z Anglii i ma zamontowany HDS, ale i tak DMC wynosi 26T.

Obrazek

_________________
Scania V8 Power


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 lut 2010, 11:58
Posty: 151
GG: 0

W pojazdach budowlanych wyposażonych w dźwig i inne specjalistyczne urządzenia to rozumiem. Sam jeżdżę w pracy Volvo FM ciągnik siodłowy w systemie 6x4 z pompą + naczepa.

Ale tutaj chodziło mi o pojazdy przystosowane do tras dalekodystansowych. Dokładnie w takiej konfiguracji którą przedstawił Igor.

Też myślałem że chodzi o DMC a co za tym idzie ładowność. Przecież porównując ze zwykłymi solówkami mamy tam o dwie opony więcej. Co za tym idzie w czasach kiedy wszyscy na wszystkich chcą oszczędzać to lekka rozrzutność biorąc pod uwagę szybkie scieranie się gum na ostatniej osi.

Więc problem nie rozwiązany ale chociaż poruszony i może kiedyś ktoś to sensownie wyjaśni ... Dzięki.

_________________
Gumisie, Lubisie ... lubie wszystkie misie


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lis 2008, 14:47
Posty: 9
GG: 0
Samochód: VOLVO FH16 660
Lokalizacja: Pękanino

Na drodze o dopuszczalnym nacisku 10 ton przy pojedyńczym kole na osi wleczonej nacisk na osie składowe nie może przekraczać 16 ton natomiast przy bliźniaku i zawieszeniu pneumatycznym 17 ton. przy dopyszczalnym nacisku 11,5 tony na oś 18 ton na pojedyńczym a 19 ton na bliźniaku ale przepis ten obowiązuje tylko przy zawieszeniu pneumatycznym.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: