Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 01 kwie 2010, 18:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2010, 18:20
Posty: 7
GG: 0

Witam
Volvo FH12 96rok - niedawno go kupiłem, auto stało przez ponad dwa lata bez ruchu, i teraz przy eksploatacji wychodzą problemy a dokładnie od wczoraj pojawiły się dwa problemy
1- po odpaleniu silnika i dopompowaniu powietrza do zbiorników chcę odblokować hamulec i zwalniam pierwszą dźwignię zaraz potem odbezpieczam bezpiecznik hamulca i nic się nie dzieje hamulec tylnych kól trzyma dopiero po kilkudziesięciu próbach zwalnia hamulce, zauważyłem że z zaworu pod osuszaczem powietrza ucieka cały czas powietrze podczas pompowania co mpewnie jest przyczyną - co wy o tym sądzicie czy to jest przyczyna?
2. - zauważyłem też że z osuszacza powietrza podczas zwalniania powietrza wraz z powietrzem tryska mgiełka oleju - co to oznacza?


Post Wysłano: 01 kwie 2010, 21:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Ad.1 jakie pokazuje ciśnienie na zegarach jak osuszacz spuszcza powietrze :?:
Ad.2 to oznacza że sprężarka się kończy i daje olejem do układu

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 02 kwie 2010, 8:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2010, 18:20
Posty: 7
GG: 0

Cisnienie na obydwu wskaźnikach pokazuje 7,5 atmosfer
a powietrze ucieka z zaworu osuszacza dołem ciągłym delikatnym strumieniem i tylko wtedy gdy zblokowany jest hamulec tzn gdy nie chce odbić bo gdy hamulec jakimś cudem się odblokuje czyli jest tak jak powinno być to powietrze zaworem pod osuszaczem ucieka tylko jak za duże ciśnienie w zbiornikach tak mniej więcej to wygląda
a jak sprężarka się kończy to ile kosztuje nowa a ile po regeneracji napiszcie jaki to koszt no i ile kosztuje ten zawór osuszacza ten do którego jest przykręcony filtr ile nowy a ile po regeneracji i czy warto wstawiać po regeneracji


Post Wysłano: 02 kwie 2010, 8:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jeśli masz osuszacz starego typu z roskręcanym wkładem osuszacza radziłbym go wymienić na nowszego typu z wkręcanymi wkładami osuszacza tzw puszkami takiego typu http://www.sklep.szer-trans.pl/sorl-osu ... p-664.html.
Sprężarka nowa to koszt około 2tyś złoty

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 02 kwie 2010, 16:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2010, 18:20
Posty: 7
GG: 0

ciekawe ile kosztuje sprężarka po regeneracji?
a co do tego zaworu wraz z osuszaczem to właśnie taki mam ale pewnie będę musial go kupić bo to pewnie on blokuje mi ten ręczny hamulec no chyba że to tylko olej w układzie z winy sprężarki
Man czy ten akurat link z tym osuszaczem i zaworem będzie pasował do mojego Volva i czy to cena za komplet?
sorki że zadaje takie głupie pytania ale ja kompletnie się nie znam na mechanice to moje pierwsze auto ciężarowe więc nie chcę aby któryś z mechaników mnie wykołował na kasę bo wciśnie mi na przykład taki zawór jak w linku za 400zł bo tak mi dziś rano proponowali......


Post Wysłano: 02 kwie 2010, 22:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cena zalerzy od producenta ten akurat jest SORL i ten jest na12,5 bara a ty potrzebujesz podajże na 8 barów, no isą rózne rodzaje osuszaczów różnią się średnicami gwintów do podłąnczania przewodów pneumatycznych
Osobiście bym go nie wzioł niemam przekonania do SORL lepiej wziąść coś firmowego jak wabco, knorr
Ten za 400 złoty jakiej był firmy?

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 03 kwie 2010, 15:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2010, 18:20
Posty: 7
GG: 0

mówil o wabco bo cos wspominał że ta reszta to badziew i widzę że ty też tak sądzisz


Post Wysłano: 04 kwie 2010, 10:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 kwie 2007, 10:10
Posty: 191
Lokalizacja: Rudnik koło Myślenic

Sprawdź zawór (czterodrożny,chyba tak się nazywa)przy akumulatorach. Miałem przypadek że w czasie jazdy ręczny potrafił się zablokować ,po wymianie tego zaworu wszystko wróciło do normy

_________________
Ja nie kłamię,ponieważ nie pamiętam co komu mówiłem ! :)


Post Wysłano: 04 kwie 2010, 12:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Też o nim pomyślałem może się zacinać i nie otwierać jednego obwodu

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 04 kwie 2010, 12:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 kwie 2007, 10:10
Posty: 191
Lokalizacja: Rudnik koło Myślenic

Zawór ten chwilowo można ominąć ,łącząc butlę z pod akumulatorów z butlą w ramie (za skrzynią biegów).potrzebny jest kawałek przewodu do pompowania z końcówkami.

_________________
Ja nie kłamię,ponieważ nie pamiętam co komu mówiłem ! :)


Post Wysłano: 05 kwie 2010, 18:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 kwie 2010, 14:23
Posty: 48
GG: 0
Samochód: Jelon

Cytuj:
Cena zalerzy od producenta ten akurat jest SORL i ten jest na12,5 bara a ty potrzebujesz podajże na 8 barów, no isą rózne rodzaje osuszaczów różnią się średnicami gwintów do podłąnczania przewodów pneumatycznych
Osobiście bym go nie wzioł niemam przekonania do SORL lepiej wziąść coś firmowego jak wabco, knorr
Ten za 400 złoty jakiej był firmy?

racyja z doświadczenia odradzam SORL-a zwłaszcza elementy uczestniczące w ruchu pojazdu lub wspomagające jego ruch... tj. zawory regulacji poduszek, podstawy osuszaczy, zawory hamulca ręcznego... elementy te pękają przy montażu...

podstawę też możesz zregenerować - wymiana uszczelnień

sprężarkę możesz sobie sam zregenerować tzw. zestawem zaworków i uszczelnień... np. w Volvo fl6 ściągasz głowiczkę kompresora wymieniasz to co masz w zestawie i już. możesz to zrobić nawet na aucie.. większość producentów ma podobne rozwiązanie..


Post Wysłano: 05 kwie 2010, 18:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
sprężarkę możesz sobie sam zregenerować tzw. zestawem zaworków i uszczelnień... np. w Volvo fl6 ściągasz głowiczkę kompresora wymieniasz to co masz w zestawie i już. możesz to zrobić nawet na aucie.. większość producentów ma podobne rozwiązanie..
Jeśłi bierze olej sprężarka to ma do wymiany pierścienie i pewnie bez szlifu cylindrów się nie obejdzie a wyciągnąć sprężarkę w FHaczu to trochę jest roboty a o ściągnięciu głowicy zapomnij bez wyciągania sprężarki bo jednej śruby nie odkręcisz w głowicy sprężarki.
Przerabiałem ten temat w volvie mi akurat szedł płyn chłodzący do układu pneumatycznego przez głowicę sprężarki, komplet naprawczy nic nie pomógł, wymiana uszczelek nie pomogła widocznie głowiczka gdzieś pękła

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 05 kwie 2010, 18:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 kwie 2010, 14:23
Posty: 48
GG: 0
Samochód: Jelon

Cytuj:
Cytuj:
sprężarkę możesz sobie sam zregenerować tzw. zestawem zaworków i uszczelnień... np. w Volvo fl6 ściągasz głowiczkę kompresora wymieniasz to co masz w zestawie i już. możesz to zrobić nawet na aucie.. większość producentów ma podobne rozwiązanie..
Jeśłi bierze olej sprężarka to ma do wymiany pierścienie i pewnie bez szlifu cylindrów się nie obejdzie a wyciągnąć sprężarkę w FHaczu to trochę jest roboty a o ściągnięciu głowicy zapomnij bez wyciągania sprężarki bo jednej śruby nie odkręcisz w głowicy sprężarki.
Przerabiałem ten temat w volvie mi akurat szedł płyn chłodzący do układu pneumatycznego przez głowicę sprężarki, komplet naprawczy nic nie pomógł, wymiana uszczelek nie pomogła widocznie głowiczka gdzieś pękła

niemiałem okazji robić przy FH, sory niedoczytałem o oleju. :oops:


Post Wysłano: 06 kwie 2010, 17:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sty 2007, 0:22
Posty: 398
Samochód: VO FH 440
Lokalizacja: NS

Wymieniałem sprężarkę powietrza w swoim FH na regenerowaną i... na niewiele to się zdało... trochę mniej pluje olejem ale jednak nadal idze on do układu
słyszałem ze tego przyczyną jest to ze wymieniają pierścionki natomiast nie zajmują się wałem i panewkami przeciekają one i pierścienie olejowe na tłokach
nie dają rady zbierać tego oleju i dostaje się on do układu, problem rozwiązuje
podobno zmniejszenie przekroju przewodu doprowadzającego olej do kompresora, aczkolwiek sam tego nie robiłem.
co do blokowania ręcznego tak jak koledzy radzą zerknąć na zawór przy
akumulatorach rozebrać przeczyścić ewentualnie zregenerować.

_________________
Rozliczenie i ewidencja czasu pracy kierowców - delegacje, noclegi, wynagrodzenie.
Odczyt kart kierowcy i tachografów cyfrowych

Nowy Sącz i okolice - Zapraszam :)
DPTacho.pl


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: