Witam wszystkich!
Jakiś czas temu poruszałem na tym forum temet niedziałającego ABS-u w mojej Scanii 93M220, dzięki uprzejmości kolegów udało mi się go usunąć-taką miałem nadzieję. Okazuje się jednak, że problem znikł tylko na krótki czas (około tygodnia). W chwili obecnej problem jest tego rodzaju, że w chwili ruszania (po przekroczeniu 7 km/h) kontrolka od ABS-u gaśnie i z momentem zatrzymania samochodu zapala się ponownie. Niekiedy zdarza się tak, że kontrolka gaśnie po ruszeniu i zapala się w trakcie jazdy (po niedługim czasie - około 2 minut). Czasami też jest tak, że kontrolka wogóle nie gaśnie po ruszeniu samochodem. Posprawdzałem wszystkie czujniki - zmierzyłem ich oporność - mają od 1150 do 1300 omów. Sprawdzałem ich także kręcąc kołami i każdy z nich wytwarza napięcie w zależności od prędkości od 0,2 do 0,5 volta. Nie mam pojęcia co może być przyczyną świecenia lampki od ABS-u. Czy napewno ma to związek z czyjnikami czy może przyczyna tkwi zupełnie w innym miejscu? Może któryś z kolegów będzie mi mógł pomóc. A może ktoś ma oznaczenie kodów błyskowych Scanii serii 3, bo przy tablicy z bezpiecznikami lampka wysyła jakieś błyski. Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
Pozdrawiam!
Kolego ten sam problem mam w przyczepie niby wszystko ok ale po 3 godzinach jazdy zapaliła się kontrolka wszystko niby sprawdzone począwszy od czujników po przez modulatory, przewody po sam sterownik i nie zawsze działa czasem zapiali się po 2-3 minutach a czasem za kilka godzin tez nie mam pojęcia co jest bo to bardzo ciężko zdiagnozować jedyne co to może ruszający się czujnik w jednym z kół bo już nic innego nie może być
Kolego Sebotrucker! Nie znasz może kogoś kto znałby znaczenie kodów błyskowych do mojej Scanii? Myślę, że na podstawie tych kodów udałoby mi się wreszcie określić usterkę ABS-u. Posprawdzam jeszcze raz - żeby mieć 1000% pewności - mocowanie wszystkich czujników, czy nie mają one możliwości przesuwania się. Dziękuję Ci jednak za dotychczasową pomoc.
Pozdrawiam!
Kolego gka3!
Wszystkie czujniki są ustawione w tej samej odległości czyli 0,3 mm od koronki. Ustawiałem to szczelinomierzem, więc myślę że odległość jest dobra. Zastanawia mnie tylko dlaczego po ruszeniu kontrolka gaśnie a zapala się podczas zatrzymania samochodu?
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 7 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę