Strona 1 z 1 [ Posty: 19 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 17 wrz 2007, 16:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 mar 2007, 22:02
Posty: 42
GG: 7354021
Lokalizacja: Lubartów

Problem polega na tym ze gdy zaciągne hamulec reczny w volvo fh12 starszej generacji i włącze blokade tego hamulca, po dłuższym postoju (dzień, dwa) blokada za nic nie chce puscic, trzeba kilkanascie razy ją wciskac i wyciagac, czasem z uzyciem sily zeby moc ruszyc...
Spotkaliscie sie z czyms takim? Jak mozna sobie z tym poradzic? Jak to naprawic? Pomocy...


Tytuł:
Post Wysłano: 21 wrz 2007, 9:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 mar 2007, 16:03
Posty: 5
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Nie zaciagaj recznego tylko podloz kliny pod kola

_________________
ZAGŁĘBIE SOSNOWIEC


Tytuł:
Post Wysłano: 21 wrz 2007, 13:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 mar 2007, 23:43
Posty: 15
Lokalizacja: Siedlce

Cytuj:
Nie zaciagaj recznego tylko podloz kliny pod kola
Kolega daniel_os raczej nie szuka wyjścia alternatywnego na pozostawienie samochodu na dwa dni tylko sposobu na naprawe usterki.


Tytuł:
Post Wysłano: 05 lis 2007, 20:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 lis 2007, 13:18
Posty: 280
Lokalizacja: Pomorze GWE

Proponuje sprawdzić kondycję okładzin hamulcowych (zakładam że masz tam bembny) jeżeli są mizerne to rozpieraki demba stają i niezawsze chcą odpuścić. Jest jeszcze opcja popuszczenia rencznego na siłownikach, ale lepiej sie tego nietykaj, zostaw to mechanikom. Ponadto niekture fh-cze mają dodatkowy przycisk hamulca postojowego (pod dzwignią rencznego) zaciągs się automatycznie ponirzej 5 bar w instalacji morze się zawieszać, zawur sterujący zaraz pod konsolą.
Mam nadzieje że coś pomogłem. :D


Tytuł:
Post Wysłano: 20 lis 2007, 11:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 mar 2007, 23:43
Posty: 15
Lokalizacja: Siedlce

Cytuj:
niekture fh-cze mają dodatkowy przycisk hamulca postojowego
A nazywa się to zbijak czy jakoś tak i wydaje mi się że wszystkie fh to mają (ale pewny nie jestem).

Pzdr.


Tytuł:
Post Wysłano: 20 lis 2007, 18:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lis 2007, 20:40
Posty: 61
GG: 2164700
Lokalizacja: Włodawa

Każde volvo to ma taki ''bezpiecznik'' czy ''zbijak'' jak zwał tak zwał TOMVOL chyba trafił w sedno, sprawdź czy rozpieraki odbijają na swoje miejsce.


Tytuł:
Post Wysłano: 20 lis 2007, 19:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

Tylko ze wciskajac hamulec nozny tez powinno wystepowac blokowanie sie sie hamulcow (ewentualnie niektore kola) - jezeli wina lezy po stronie zuzytych okladzin i co za tym idzie "stawajacych" rozpierakow.
Latwo to sprawdzic - zaciagasz reczny - powiedzmy na te dwa dni. Nastepnie po tych dwoch dniach puszczasz reczny, podchodzisz do kazdego kola i obserwujesz jak stoi silownik, dzwignia rozpieracza. Jezeli jest to wysuniete (mimo puszczonego recznego) to sproboj wziac mlotek i uderzyc w kazda wysunieta dzwignie tak aby cofnal sie silownik. Jezeli silownik cofnie sie no to faktycznie moga byc zuzyte szczeki (badz tez jezeli sa zbyt duze skoki na silownikach to mozliwe ze trzeba wyregulowac), a jezeli bedzie to sprezynowac tzn ze masz cos z ukladem pneumatyczny.

[ Dodano: Wto, 20.11.2007, 18:02 ]
PS. A smarujesz moze walki rozpieraczy itp ? Lekko to wszystko chodzi ?


Post Wysłano: 28 maja 2008, 21:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 mar 2007, 22:02
Posty: 42
GG: 7354021
Lokalizacja: Lubartów

Wracam do tej sprawy ponieważ problem powrócił z "wiekszą siła" :-( Dzieje sie to samo z ręcznym ale teraz gdy blokada hamulca nie odbije i trzyma to nie da sie rowniez podniesc podwieszanej osi(podwozie z 3 osiami) i przebic skrzyni z polówek na cale. Gdy probuje zbic blokade cos mi psika z zworów ale nic nie daje. Czy to moze byc wina jakis zaworów, rozdzielaczy? dodam jeszcze ze po zapaleniu powietrze nabija do polowy ukladu( z dwoch kontrolek cisnienia tylko jedna sie podnosi) dopiero po nabiciu pierwszego powoli zaczyna nabijac drugi. Wczesniej nabijało obydwa naraz. Prosze o rady i pomoc!


Post Wysłano: 28 maja 2008, 21:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 paź 2006, 19:02
Posty: 1468
GG: 1

Spuść powietrze z obydwóch zbiorników do zera i zacznij nabijać, spotkałem się z takim przypadkiem że jeśli w jednym zbiorniku jest pusto a w drugim jest trochę powietrza to nie chce do tego pierwszego nabijać. Sprawdź też sprężarkę może nie daje już rady. Albo gdzieś powietrze wieje. Ale wydaje mi się że to jednak te zbiorniki. Zrób tak jak napisałem i sprawdź.


Post Wysłano: 28 maja 2008, 21:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 mar 2007, 22:02
Posty: 42
GG: 7354021
Lokalizacja: Lubartów

Sprezarka bije i nigdzie nie ucieka powietrze. Do drugiego zbiornika tez nabija ale wolniej i pozniej zaczyna. Jakby tego bylo malo to nieraz jeszcze nam sie sprzeglo zablokuje i nie da sie go wcisnac. Dopiero jak jest zapalony dluzej to cos nagle sie stanie i wszystko jest oki.


Post Wysłano: 28 maja 2008, 23:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 lis 2007, 13:18
Posty: 280
Lokalizacja: Pomorze GWE

Prawdopodobnie zawór za butlom pod skrzynkom z akumulatorami (wchodzi do niego 5 przewodów) pada (rozdziela powietrze na kabinę itp.) w kwestii braku możliwość wciśnięcia sprzęgła i nierównego nabijania układów.


Post Wysłano: 28 maja 2008, 23:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Też stawiam na tzw. zawór czwórdrożny. A sprzęglo się nie blokuje ale nie daje się wcisnąć, bo nie ma jeszcze powietrza w jego wspomaganiu.Z tego powodu też blokuje hamulce.

_________________
ego


Post Wysłano: 16 cze 2008, 22:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1596
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Cytuj:
Też stawiam na tzw. zawór czwórdrożny. A sprzęglo się nie blokuje ale nie daje się wcisnąć, bo nie ma jeszcze powietrza w jego wspomaganiu.Z tego powodu też blokuje hamulce.
I bron Boze wciskac na sile - uszkodzisz pompke hydrauliczna.

_________________
---------------------------------------
7xMAN 2xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 18 cze 2008, 21:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lut 2008, 21:11
Posty: 70

Mój tato jak czytał to mówił mi żeby założyć byle jaki od stara czy jelcza zawór czwór drożny i będzie działać .

_________________
Jeszcze moje teksty nie zginęły hehe.


Post Wysłano: 28 cze 2008, 20:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sie 2007, 14:29
Posty: 37
GG: 2729781
Lokalizacja: Zamość

Nie chce zakladac nowego tematu o powietrzu w Volvo, zeby nie zasmiecac forum, dlatego zapytam tutaj.
Podczas jazdy cisnienie, w ukladzie pneumatycznym zawieszenia, spada mi na za niski poziom i swieci sie kontrolka ostrzegajaca o zbyt niskim cisnieniu. Nie spada jakos dramatycznie nisko a jedynie minimalnie ponizej normy. Co jakis czas sie podnosi i przez chwile jest dobrze. Moze mam jakos zle cos ustawione i za wczesnie mi zbija cisnienie? Zly oszusacz? W ukladzie hamulcowym cisnienie jest ok.
Ma ktos jakis pomysl co to moze byc?
Pozdrawiam

_________________
Volvo Fh12 460km 2001r. tandem


Post Wysłano: 28 cze 2008, 21:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

Najpierw sprawdź czy na poduszkach nie zrobiło się "sito" a potem czy z zaworu poziomującego nie ucieka powietrze.
Jeśli to będzie ok, to winowajcą jest zawór po lewej stronie skrzynki z akumulatorami. :wink:


Post Wysłano: 04 lis 2008, 20:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 mar 2007, 22:02
Posty: 42
GG: 7354021
Lokalizacja: Lubartów

Witam ponownie. Oznajmiam ze problem usuniety-wina lezala po stronie zaworu czwórdrożnego- wymienilismy na nowy (koszt nieoryginalnego 320 zl a wabco 800zlotych). Jak narazie wszystko oki, jak sie cos zmieni to napisze.

Dziekuje za cenne wskazowki i pozdrawiam.


Post Wysłano: 25 paź 2009, 13:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 kwie 2009, 20:33
Posty: 8
GG: 6807304
Samochód: FH16 470, Daf CF340 6x4, Scania 6x4

Witam. Mam problem z Volvem FH16 wywrotka. Gdy odpalam samochód to bije powietrze tylko do poduszek z tyłu przy kołach a nie bije do reszty zbiorników , przez co nie mogę spuścić hamulca , nie unosi kabiny ani nie działa sprzęgło i połówki w skrzyni. :( Gdy zgaszę samochód i odpalę go ponownie (czasami kilka razy) to słychać jak jakiś zawór w końcu puszcza powietrze i już normalnie powietrze zaczyna nachodzić w układ. Proszę o pomysły co to może być


Post Wysłano: 06 lis 2009, 20:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 mar 2007, 22:02
Posty: 42
GG: 7354021
Lokalizacja: Lubartów

Kolego napewno zawór czterobwodowy. Jest za zbiornikami powietrza przy akumulatorach. Ma taki e 4 banieczki na sobie. To jest winowajca. Orginał ok 800zł. Regenerowany 160zł.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 19 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: