Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 21 lip 2008, 23:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Witam kolegę miałem identyczny przypadek w swoim manie prawdopodbnie masz zacięty zawór nagrzewnicy i leci ci ciepłe powietrze do tego pod kosolą srodkową w nagrzewnicy w 2 środkowych krakach nawiewy jest zapatka która steruje nawiewem człowym (na szybę) i ona się nie zamyka u mnie spadła ona z zawiasów można ją założyć dostając się przez te 2 kratki ale jest to srasznie cieżko zrobić (mi się udało) proponował bym ci rokrecic troche i dosać się inna drogą, jeżeli zapadka bedzie ok to po przekręceniu lewego dolnego pokretła w miejsce kropki na szybe ciepłe powietrze nie będzie leciało, jeżeli nie pomoże musisz sprawdzić linki o ile pamietam do nawiewu na szybe biegnie linka koloru czerwonego :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 22 lip 2008, 11:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

W najgorszym przypadku zawór nagrzewnicy do wymiany. U nas jak leciało cały czas ciepłe powietrze, wymieniliśmy ten zawór i jest spokój. :wink:


Post Wysłano: 22 lip 2008, 22:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 maja 2008, 23:29
Posty: 18
GG: 0

Dziękuję za podzielenie się wiedzą. Za dwa dni wezmę się za to i dam znam co zdziałałem.
Pozdrawiam


Post Wysłano: 23 lip 2008, 13:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 cze 2007, 21:02
Posty: 299
GG: 7810080

Przyczyna może zależeć z którego rok masz tego Mana. Czy ma on klime i związany z tym zawór pod maską koło skraplacza czy pod deską rozdzielczą, czy sterowanie odbywa się elektronicznie czy jeszcze wszystko na linki


Post Wysłano: 23 lip 2008, 15:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

W f 2000 wszystkie pokretła sa na linki oprucz pokretła od temperatury które działa jak potencjometr :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 23 lip 2008, 19:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Cytuj:
W f 2000 wszystkie pokretła sa na linki oprucz pokretła od temperatury które działa jak potencjometr :wink:


nie w każdym jak nie ma klimy to jest zawór na linkę


Post Wysłano: 27 mar 2009, 22:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2008, 15:03
Posty: 53
GG: 2046394
Samochód: MAN
Lokalizacja: Limanowa KLI

Witam, ja mam trochę inny problem z ogrzewaniem w moim Manie 19.414, a mianowicie cały czas dmucha zimnym powietrzem, poradźcie na co patrzyć, czy z tym może mieć związek ten zawór co jest z przodu pod maską?

_________________
MAN 19.414


Post Wysłano: 27 mar 2009, 22:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

Cytuj:
Witam, ja mam trochę inny problem z ogrzewaniem w moim Manie 19.414, a mianowicie cały czas dmucha zimnym powietrzem, poradźcie na co patrzyć, czy z tym może mieć związek ten zawór co jest z przodu pod maską?
Możliwe że nagrzewnica do wymiany. No ale najpierw sprawdź ten zawór o którym mówisz. :wink:


Post Wysłano: 27 mar 2009, 23:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 15:19
Posty: 353
GG: 3745303
Samochód: VOLVO FH12, 420.

Nagrzewnica to jest do wymiany tylko jesli cieknie. Druga mozliwosc to ze jest baaardzo intensywnie zabrudzona (naprawa to wymontowanie i czyszczenie karcherem).

Jesli podejrzewasz zawor to mozesz na probe go ominac. Zalatw sobie takie rurki (srednica chyba 18) zeby go "wyjac" z obiegu, pojezdz tak z dzien. Jesli bedzie grzalo to zawor jest rabniety. Jesli nie to szukamy dalej.
Nie sugeruj sie wypowiedziami ze caly czas jest prad w kostce sterujacej zaworem. Sterowanie odbywa sie przerywaniem "masy".
Zrob jeszcze taki test: zapnij kontrolke do kostki sterujacej zaworem tak zeby swiecila. Przerec pokretlem od temperatury na zimno i na gorace powietrze. Kontrolka powinna raz migac, lub swiecic ciagle. W ten sposob sprawdzisz potencjometr i instalacje.


Post Wysłano: 28 mar 2009, 9:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2008, 15:03
Posty: 53
GG: 2046394
Samochód: MAN
Lokalizacja: Limanowa KLI

Właśnie tak zrobiłem i żarówka cały czas świeci, gaśnie tylko wtedy jak włączę klime, no i zauważyłem jeszcze że jak silnik chwyci temperaturę, to te rurki które wchodzą do tego zaworu są ciepłe, jedna tez wychodzi ciepła, a druga zimna, dzięki za odpowiedź pozdrawiam.

_________________
MAN 19.414


Post Wysłano: 28 mar 2009, 17:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 15:19
Posty: 353
GG: 3745303
Samochód: VOLVO FH12, 420.

Masa i prad byly z kostki sterujacej zaworem temperatury?


Post Wysłano: 28 mar 2009, 20:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2008, 15:03
Posty: 53
GG: 2046394
Samochód: MAN
Lokalizacja: Limanowa KLI

Na dokładnie, koło tego zaworu jest kostka i w nią się wpiąłem, a coś jest źle?

_________________
MAN 19.414


Post Wysłano: 29 mar 2009, 14:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 15:19
Posty: 353
GG: 3745303
Samochód: VOLVO FH12, 420.

Jesli kontrolka swieci zawsze to cos jest zle.
Pokretlo na zimno - powinna migac
Pokretlo na cieplo - powinna swiecic (lub odwrotnie).

Jesli u Ciebie swieci caly czas tzn ze cos jest zle w potencjometrze lub kablach od niego do zaworu.


Post Wysłano: 29 mar 2009, 14:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7203
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

To ja powiem ten zawór jest tak skonstruowany gdy nie dostaje napięcia powinien się otworzyć i grzać gdy dostanie zasilanie zaworek się zamyka.
Mozesz sprubować go zreanimować rozkrecajac go i wdolnej czesci obudowy jest taki storzkowy grzybek z mosiądzu on lubi się zacinać nadu dociska ten storzek cewka a do góry podnosi ciśnienie płynu chłodniczego w rurkach od ogrzewania jeśli ten grzybek się nie podniesie obieg płynu przez nagrzewnicę jest zamkniety a płyn z powrotem wraca przez zawór do silnika.
mozesz sprubować popukać młotkiem w obudowę zaworu u mnie to czasem pomagało i zaczynało grzać ale latem ten grzybek nie uszczelniał i przepuszczało płyn na ogrzewanie.
Ja z swoim zaworem też walczyłem ale się podałem i kubiłem nowy orginalny za około 400 złoty nie kupuj żadnej podruby czy zamiennika bo to też przerobiłem zamiennik zaczoł cieknąć przez cewkę co spowodowało że ogrzewanie cały czas grzało i nie dało się go wyłączyć przy 30 stopniowym upale

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 29 mar 2009, 18:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 15:19
Posty: 353
GG: 3745303
Samochód: VOLVO FH12, 420.

a kiedy podlaczasz i odlaczasz kostke to cos puka w sroku czy nic sie nie dzieje?


Post Wysłano: 30 mar 2009, 20:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2008, 15:03
Posty: 53
GG: 2046394
Samochód: MAN
Lokalizacja: Limanowa KLI

Kolego nic nie słychać :/

_________________
MAN 19.414


Post Wysłano: 30 mar 2009, 21:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

To samo jest w moim efie non stop na kostce jest 24V czy pokrętło na zimno czy ciepło nic się nie zmienia :wink:

_________________
MAN


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: