Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 10 lut 2009, 19:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 wrz 2007, 0:35
Posty: 693
GG: 0
Samochód: wrotki
Lokalizacja: NSZ

Przy hamowaniu czuć jak hamulce pulsują, a samochodem lekko szarpie. Pedał hamulca nie drży, normalnie opada i odbija, tak wiec tutaj ok.

Jakiś miesiąc temu wymieniałem hamulce z przodu i toczyłem tarcze i całe to pulsowanie zaczęło się mniej więcej od tego momentu i wszystko byłoby jasne, tylko ktoś zbił mnie z tropu mówiąc, że to ABS może wariować. Czy takie objawy mogą być również, gdy jeden z cylinderków w zacisku nie pracuje jak trzeba? Co potem? Nowe tarcze i klocki? A może tak jeździć i nic nie robić? Pozdrawiam


PS. czy tarcze można toczyć 2x nie przekraczając dolnej granicy grubości?

_________________
NIE-POMPIARZ


Post Wysłano: 10 lut 2009, 20:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sty 2007, 16:42
Posty: 198
GG: 0
Lokalizacja: KN

A sprawdzałeś czujnik od ABS'u ?.Miałem tak w v40 czujnik był padnięty i często włączał się ABS

_________________
TIR-"Transit International Routier"

Fotogaleria Danio™


Post Wysłano: 10 lut 2009, 20:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lis 2007, 21:03
Posty: 252
Lokalizacja: krakow

witam , kolego ja stawiam że cos nie tak z tymi tarczami ,albo masz krzywo ztoczone albo ci je znowu pokrzywiło ...


Post Wysłano: 10 lut 2009, 20:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 maja 2006, 18:33
Posty: 443
Lokalizacja: WM

Mieliśmy podobny problem w osobówce, z tym, że w naszym przypadku podczas hamowania pedał hamulca drżał, ale odbijał normalnie. Na początku pulsowanie było minimalnie odczuwane, jednak z czasem nasilało się. Po wymianie klocków - nadal to samo, problem dopiero ustał po wymianie tarcz.

_________________
"640 KB pamięci operacyjnej powinno każdemu wystarczyć." - Bill Gates, 1981r.

Fotogaleria, Trasy - zapraszam do przeglądania i komentowania.


Post Wysłano: 12 lut 2009, 22:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 wrz 2007, 0:35
Posty: 693
GG: 0
Samochód: wrotki
Lokalizacja: NSZ

A więc tak: rozebrałem zacisk (tylko z jednej strony), jeden z cylinderków był zapieczony, w obydwu wymieniłem gumki i posmarowałem, złożyłem i wszystko pięknie, nie czuć już tego pulsowania, któe szarpało całym busem, ale.......teraz pulsuje pedał hamulca przy gwałtowniejszym wciśnięciu :| Czyli mówicie, że jednak te tarcze? A nie wiecie, czy drugie toczenie jest sensowne/dozwolone/bezpieczne?

_________________
NIE-POMPIARZ


Post Wysłano: 12 lut 2009, 22:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lip 2006, 11:06
Posty: 380
GG: 0
Samochód: Opel Zafira 2.0 DTi
Lokalizacja: Kraków

co do toczenia tarcz, jestem jakoś dziwnie przeciwnikiem, przekonałem się o tym na firmowym 211 cdiku. również chcieli przyoszczędzic i przetoczyli, ale nic to nie dało. Tak więc proponuje zmienić tarcze i klocki, jeśli zaciski sa w porządku to raczej to, pompa ABSu w sprinterach jest stosunkowo wytrzymała, no chyba ze dostawała jakiś specjalny rodzaj eksploatacji.... ale rzadko się to zdarza.

także spróbuj te tarcze, myślę ze będzie taniej..

a jeszcze - błędów żadnych ci na desce nie wyświetla ?

_________________
ze mnie to tiroweic żaden :(!


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 lut 2009, 17:21
Posty: 3
GG: 5589883
Samochód: mercedes

ja jeżdżę 316 cdi i wiem że nie oszczędzisz na takich rzeczach jak hamulce , ja wymieniam je w serwisie jest drogo ale nowe to nowe . Jeżeli zmienisz na dobrą "grubość" i wszystko jest posmarowane jak należy to na pewno Cię nie zawiedzie na drodze, a wcześniej kolega dobrze wspomniał czy nic Ci się nie świeci na desce bo sprintery mają to do siebie że jak coś jest nie tak to pali się kontrolka w tym wypadku zapala się czerwoma od hamulca i nawet jeżeli padnie czujnik ABS to też się zapala ta sama. pozdrawiam robbi :)


Post Wysłano: 19 lut 2009, 10:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 wrz 2007, 0:35
Posty: 693
GG: 0
Samochód: wrotki
Lokalizacja: NSZ

Pali się pomarańczowa od czujnika grubości klocków, ale to raczej mało istotne, bo prawdopodobnie któryś z kabelków się przetarł.

_________________
NIE-POMPIARZ


Post Wysłano: 19 lut 2009, 11:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Wyjmij poprostu tarcze i zanieś do tokarza. Na tokarce zmierzy ci bicie czujnikiem zegarowym. Można albo toczyć jeśli jeszcze jest z czego albo dać nowe. Musi przestać pulsować, tam nie ma żadnej filozofii.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Post Wysłano: 19 lut 2009, 23:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lip 2006, 11:06
Posty: 380
GG: 0
Samochód: Opel Zafira 2.0 DTi
Lokalizacja: Kraków

tyle tylko, ze o ile dobrze mnie pamięc nie zawodzi, były sprintery, w których kontrolka klocków informowała o błędzie. Często klienteria przyjezdzała na serwis i mówiła ze tylko klocki, a tu wywalało błąd pompy.

jakbys mi na pw podesłał nr. nadwozia czy którykolwiek to sprawdziłbym ci jutro w robocie.

Pozdro

_________________
ze mnie to tiroweic żaden :(!


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: