Nie jesteśmy na uczelni tak jak mówisz ale z ciołkami też raczej tu do czynienia nie masz więc każdy swoją opinię wyrazi a wnioski należy sobie wyciągnąć samemu. Znajomości znajomościami ale łeb na karku trzeba mieć przede wszystkim.
W sprawie serwisowania nowych aut.
MAN - pierwszy po 5000km - koszt 664zł - każdy kolejny co 90000km - koszt ok 3500zł
Scania - Pierwszy po 5000km - koszt ? - każdy kolejny co 40000 - koszt ok 2000zł
Volvo - nie znam dokładnie ale przeglądy co 100000km więc podobnie pewnie jak MAN. Poza tym w umowach leasingowych te płatności są różnie regulowane.
Zdecydowanie bardziej opłacalne jest leasingowanie aut nowych - bo koszta są dużo mniejsze a te straty wartości nie są aż takie duże a i rynek wschodni za jakiś czas najprawdopodobniej będzie wciągał nosem wszystko co będzie dostępne u nas. Do tego wszystkiego dodać należy, że najlepszy jest leasing operacyjny bo w przypadku dobrej koniunktury czy posiadania gotówki można wykupić auto wcześniej. Wiadomo, że jak się kupuje więcej aut można wynegocjować lepszą ofertę leasingową ale ogólnie teraz chyba co raz łatwiej coś wyrwać bo boom zakupów się skończył. Można też wziąć auto używane w leasing i wiem, że się to niektórym opłaca nawet jak zaczynają działalność.
Znam duńską firmę która w zeszłym roku kupiła 250 aut Volvo FH i sprzedała je po przejechaniu 100000km i wzięła kolejnych 250