Autor
Wiadomość
Tytuł:
Post Wysłano: 31 paź 2007, 10:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lut 2005, 22:59
Posty: 122
Lokalizacja: Brzesko

Cytuj:
i po dluzszej chwili namyslu nagle sie zrywa, ze malo ci lba nie urwie)
Gdy ruszałeś to samochód gdy mu dodawałeś gazu stał w miejscu a jak zaskoczyło już to strasznie się zerwał ?

Co do As-Tronica w Dafie to hm... jak narazie mieliśmy jeden problem, mianowicie ruszał tak jak wyżej napisałem strasznie gwałtownie, kilka razy się zdarzyło że samochód przy ruszaniu zgasł. Przyczyną tego wszystkiego był zatkany zaworek który do skrzyni nie podawał powietrza, na szczęście jest już wszystko zrobione i chodzi jak należy. Wadą automatów jest to że nie rozpędzi się tak szybko jak z manualem, bo zanim komputer pomyśli i wrzuci bieg to trochę czasu mija, na górkach trzeba przerzucać sobie na manuala żeby przytrzymać samochód trochę na obrotach. Są wady i zalety tej skrzyni, mój tata wolałby manualną skrzynie teraz jak pojeździł trochę w automatycznej.


Tytuł:
Post Wysłano: 31 paź 2007, 13:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 lut 2007, 15:52
Posty: 103
Lokalizacja: Lębork

Cytuj:
Wszystko pięknie fajnie ladnie a ja suszaem juz od kilku kierowców ze te skrzynie strasznie sie "boją" śliskiej nawierzchni... Moze ktoś sie ustosunkować do tego??
Wystarczy przeczytac post wyzej. Napisalem, jak automat zachowuje sie na sliskim.

[ Dodano: Sro, 31.10.2007, 12:33 ]
Cytuj:
Gdy ruszałeś to samochód gdy mu dodawałeś gazu stał w miejscu a jak zaskoczyło już to strasznie się zerwał ?
nie stal, tylko wolno sie toczyl np. wjezdzajac na rondo. Przy ruszaniu z miejsca nie bylo zadnych problemow.
Cytuj:
mój tata wolałby manualną skrzynie teraz jak pojeździł trochę w automatycznej.
pomimo wszystko, ja tez wole manuala

_________________
scania to scania


Tytuł:
Post Wysłano: 31 paź 2007, 17:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sie 2007, 19:19
Posty: 385
GG: 0
Samochód: midlum

Koledzy automaty w ciężarówkach to są skrzynie manualne z automatyczną zmianą biegów czyli zamiast lewarem robi to powietrze i komp. w górach masz możliwość przejść na tryb man. tylko nie wiosłujeasz a robisz to dżojstikiem natomiast przy zjeżdzie albo tempomat który sam obniża biegi i bremsomat który trzyma maksymalną albo tryb ręczny


Tytuł:
Post Wysłano: 31 paź 2007, 17:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 14:55
Posty: 1587
Lokalizacja: Brzesko

Mimo wszystko, mój tata wolałby manualną skrzynię biegów, bo to zawsze sam może zredukować kiedy chcę, a nie czekać aż auto zacznie zwalniać i automat uświadomi sobie że wjeżdża pod górkę.

Ciężarówki jakimi jeździł z automatem to tylko Volvo FH12 420 'Chińczyk' i nie narzekał, tylko przy ekstremalnych podjazdach musiał ingerować w pracę komputera. Na pewno takie skrzynie są dużo lepsze w ruchu miejskim czy podczas manewrowania, bo można oszczędzić wielu ruchów lewarkiem :-)


Tytuł:
Post Wysłano: 31 paź 2007, 18:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 paź 2006, 0:29
Posty: 212
GG: 12409274
Samochód: Audi 80 2.0E
Lokalizacja: Jasło/Podkarpackie

Osobiście jestem zwolennikiem manualnych skrzyń biegów, ale automatyczne też mają swoje zalety które najlepiej widać stojąc w stau'ach i jeżdżąc po ciasnych miasteczkach gdzie lepiej jest skupić się na prowadzeniu zestawu niż wyborze biegów. Obecnie mój tata jeździ właśnie z automatem w Stralisie i o ile na prostych drogach rodzi sobie bez problemów to wzniesienie lepiej pokonywać na trybie sekwencyjnym z dwóch głównych powodów, pierwszy to ekonomika bo auto mniej pali na ręcznej zmianie, a drugi to rozsądne gospodarowanie biegami bo automat może czasem zejść do jedynki w połowie stromego wzniesienia...

_________________
Życie jest zbyt krótkie by jeździć innymi samochodami niż Scania...


Tytuł:
Post Wysłano: 31 paź 2007, 19:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 kwie 2006, 20:12
Posty: 621
GG: 8765643
Lokalizacja: Lublin

Odnosnie skrzyn automatycznych slyszalem ze I-Shift produkcji Volvo jest nalepsza skrzynia automatyczna. Slyszalem to od paru kierowcow ktorzy mieli okazje jezdzic sprzetami z automatami i mieli porownanie. Mowili ze nie trzeba bardzo ingerowac w jej prace no i ze szybciej zmienia biegi w porownaniu z innymi skrzyniami. Czy moglby ktos sie wypowiedziec na ten temat???

_________________
"... gdy w przyszłości wnuk przy kominku zapyta mnie: Dziadku, a co Ty w życiu robiłeś??? Odpowiem, że to, co najbardziej kochałem - JEŹDZIŁEM ..."


Tytuł:
Post Wysłano: 31 paź 2007, 20:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2006, 8:14
Posty: 202

Cytuj:
Wszystko pięknie fajnie ladnie a ja suszaem juz od kilku kierowców ze te skrzynie strasznie sie "boją" śliskiej nawierzchni... Moze ktoś sie ustosunkować do tego??
Nie to że sie boją czy inaczej zachowuja na sliskiej, po prostu trudniej jest "rozbujac" automat gdy nie mozesz ruszyc na sliskim lub miekkim terenie, manualem ruszysz do tylu szybko przerzucic na 3-4 bieg do przodu i pojdziesz a automatem w trybie sekwencyjnym (ręcznie przezucajac) zanim pomysli zanim ci przelaczysz to auto zdazy ci sie cofnać i wracasz do punktu wyjscia, moze nie we wszystkich bo w eurotronicu udawalo mi sie w zimie lekko go bujnac i wyjechac,ale duzo gorzej niz w manualnej.

A poza tym automat to wieksza ilosc elektroniki wiec wieksze prawdopodobiesntwo ze cos sie moze zepsuc, nawet w nowym aucie czego przyklad odczulem na wlasnej skorze, mimo to jestem zwolennikiem automatów, nie mysli sie o wajchowaniu, teoretycznie jak twierdza sprzedawcy sa to skrzynie nie do zepsucia bo automat sam dobiera bieg a poza tym odpoczywa lewa noga i prawa reka :lol:

_________________
- szybciej , szybciej...
-... i tak powoli będą Cię wynosić...
--------------------------------------------------------------------------------------------
SPRZEDAŻ SAMOCHODÓW, NACZEP : http://www.nego.otomoto.pl


Tytuł:
Post Wysłano: 31 paź 2007, 20:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 maja 2007, 18:25
Posty: 350
GG: 4604681
Lokalizacja: 50° 42’ 24,3” N 22° 24’ 38,8” E

Nie chodziło mi o kierowców autobusów miejskich. Chodziło mi o kierowców na przewozach międzynarodowych bo z takowymi rozmawiałem. Kierowcy miejscy na bank wybiorą automat i to jest raczej bezsprzeczne...

_________________
Każda maszyna jest warta tyle ile wart jest człowiek który ją obsługuje!!!

So Others May Live


Tytuł:
Post Wysłano: 01 lis 2007, 8:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lip 2007, 9:31
Posty: 21
Lokalizacja: Częstochowa

I tu popieram Cyryla w 100%!!!
Ja mam w swoim aucie skrzynię automatyczną i już wiele razy przydała mi się wolna prawa ręka.
Co do jazdy zimą nie mam jeszcze zdania bo to pierwszy sezon tego auta w moich rękach.
Spalanie też mi się wydaje niższe, przy dosyć ciężkich ładunkach, często 18-24 tony i w różnym terenie pali mi ok. 30,6 L/100 km.
Ale na chwilę obecną stawiam na automat!


Tytuł:
Post Wysłano: 01 lis 2007, 9:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6305
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
I tu popieram Cyryla w 100%!!!
... i już wiele razy przydała mi się wolna prawa ręka...
tylko bez świństw.


Tytuł:
Post Wysłano: 01 lis 2007, 9:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lip 2007, 9:31
Posty: 21
Lokalizacja: Częstochowa

Miałem na myśli mapę, albo np. popijanie wody mineralnej!
Żadnych świnństw. :wink:


Tytuł:
Post Wysłano: 02 lis 2007, 21:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 gru 2006, 0:14
Posty: 106

Cytuj:
Miałem na myśli mapę, albo np. popijanie wody mineralnej!
Żadnych świnństw. :wink:
Albo rozmawiac przez telefon :twisted:


Tytuł:
Post Wysłano: 03 lis 2007, 12:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 wrz 2007, 14:19
Posty: 11
GG: 0
Samochód: audi 80
Lokalizacja: Łódź

w firmie której pracuje są man-y manuale i automaty a z charakteru mojej pracy (poczta kurierska) często jeżdże różnymi autami pod załadunki i uważam że automaty są lepsze do jazdy tylko czasami komuter za długo myśli nad biegami a znowu do cofania pod rampe gdzie koń względem naczepy jest złamany trzeba wyczucia pedału gazu bo wprzeciwnym razie
kończy się pożądnym uderzeniu w rampe.
Poza samymi manewrami automaty są oszczędniejsze średnio 1/2-3/4 litra od manualnych

_________________
Lepiej jeździć na ropę bryczką niż na LPG zapalniczką.


Tytuł:
Post Wysłano: 03 lis 2007, 22:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2006, 13:56
Posty: 1310
GG: 1
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: TSK

W dafie jest zółwik na przełączniku i przy manewrowaniu jest doskonały operuje się na centymetry.

_________________
Jak trza, to cofnę do przodu.
22.08.2016r. [*] Tomcio - przyjacielu, pamiętam.


Tytuł:
Post Wysłano: 04 lis 2007, 8:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lip 2007, 9:31
Posty: 21
Lokalizacja: Częstochowa

Man też ma biegi matewrowe, do przodu i do tyłu.
Ale faktycznie trzeba troch czasu zanim człowiek będzie płynnie cofał pod rampę.
Potem już jak ze zwykłą skrzynią.


Tytuł:
Post Wysłano: 08 lis 2007, 23:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Cytuj:
Odnosnie skrzyn automatycznych slyszalem ze I-Shift produkcji Volvo jest nalepsza skrzynia automatyczna. Slyszalem to od paru kierowcow ktorzy mieli okazje jezdzic sprzetami z automatami i mieli porownanie. Mowili ze nie trzeba bardzo ingerowac w jej prace no i ze szybciej zmienia biegi w porownaniu z innymi skrzyniami. Czy moglby ktos sie wypowiedziec na ten temat???


Ja się pod tym mogę podpisać. I-Shift jest naprawdę dobrą skrzynią, nie ma szarpnięć i biegi dobiera starannie. Przy wzniesieniach można przełączyć z E (Ekonomiczna) na P (Power) i wtedy idzie jak głupi. No ale skutkuje to większym spalaniem. A najlepiej przełączyć na ręczną zmianę biegów i samemu sterować skrzynią. Żadna noga i ręka nie zmieni biegu tak szybko jak automat.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: