Strona 1 z 1 [ Posty: 5 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 31 paź 2007, 19:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 mar 2007, 22:39
Posty: 49
Lokalizacja: Ślask

Witam
Mam pytanie dotyczace retardera, a mianowicie w manie 19.403 retarder jest uruchamiany wajcha przy kierownicy czescio stopniowa skala i jest ok, ale dzisiaj byłem ogladac mana tga w opisie był redarder ale jak to bywa w realu nie było go przy skrzyni biegów i tylko przy kierownicy po prawej stronie były dwie wajch tempomat i taka zztaczkiem silnika i przyciskiem on of wie twierdze ze retardera brak, ale przegladam kolejne ogłoszenia i w opisie retarder,intarder a zdiecie kierownicy pokazuje ze sa tylko dwie wajchy i to takie same jak w tym manie który ogladałem. teraz mam pytanie czy to wyglada inaczej niz w 10.403 czy jest inna zasada działania bo przecież retarder musi byc przy skrzyni biegów?? czy ma ktoś zdiecie panelu kierownicy gdzie widac mana tga z retarderem... dzieki i prosze o malutka pomoc


Tytuł:
Post Wysłano: 01 lis 2007, 8:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lip 2007, 9:31
Posty: 21
Lokalizacja: Częstochowa

W Manie TGA jest nie retarder, ale intarder i jest to ten drugi przełącznik koło tempomatu.
U mnie widać przy ramie z lewej strony wału, patrząc od strony siodła, taką "skrzyneczkę" z napisem ZF intarder.


Tytuł:
Post Wysłano: 01 lis 2007, 9:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6305
Lokalizacja: Wrocław

otóż odmienność konstrukcji zwalniacza MAN-a polega na tym, że czynnikiem pracującym w tym zwalniaczu o nazwie własnej interder jest nie olej, jak w większości zwalniaczy hydrokinetycznych, ale płyn chłodzący.
w materiałach nowego MAN-a TGX podana jest nazwa MAN PriTarder.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 01 lis 2007, 9:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
MAN-a TGX podana jest nazwa MAN PriTarder.
Retarder wodny na pompie wodnej

Retarder dodatkowe urządzenie przykręcone do skrzyni biegów z własnym obiegiem oleju

ZF Intrader jest to zintegrowany retarder z skrzynią biegów wykorzystujący olej skrzyni biegów do hamowania

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Tytuł:
Post Wysłano: 07 lis 2007, 9:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lut 2007, 9:02
Posty: 26
Lokalizacja: piotrków tryb

W MAN-ie są do wyboru dwa systemy:
Intarder ZF oraz PriTarder.
Intarder to retarder firmy ZF zintegrowany ze skrzynią biegów i wykorzystujący ten sam olej. Natomiast PriTarder to połączenie Aquatardera (retarder wodny firmy Voith hamujący wał korbowy) z hamulcem silnikowym EVB-ec. Aquatarder jest praktycznie niewidoczny, zamontowany na silniku, waży 23kg i czynnikiem roboczym jest płyn chłodzący.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 5 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: