Autor
Wiadomość
Tytuł:
Post Wysłano: 14 wrz 2007, 21:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Cytuj:
Co wy gadacie kazdy samochod ma zerowe spalanie jak nie jest wcisniety gaz i oborty sa powyzej troche 1 tys/minute i to nawet pod gore 8)
jeśli ma zerowe spalanie to jedz na biegu i wyłącz zapłon to zobaczysz czy nie jest potrzebne paliwo

[ Dodano: Pią, 14.09.2007, 21:35 ]
Cytuj:
Na luz nie można wrzucać podczas jazdy, obojętnie z jaką skrzynią jest pojazd. Wtedy skrzynia nie ma smarowania i szybko się nagrzewa.
skrzynia ma smarowanie nawet na luzie musi tylko pracować silnik


Tytuł:
Post Wysłano: 15 wrz 2007, 0:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 gru 2006, 0:14
Posty: 106

Cytuj:
Cytuj:
Co wy gadacie kazdy samochod ma zerowe spalanie jak nie jest wcisniety gaz i oborty sa powyzej troche 1 tys/minute i to nawet pod gore 8)
jeśli ma zerowe spalanie to jedz na biegu i wyłącz zapłon to zobaczysz czy nie jest potrzebne paliwo
No wlasnie zobacz sobie.
Cytuj:
[ Dodano: Pią, 14.09.2007, 21:35 ]
Cytuj:
Na luz nie można wrzucać podczas jazdy, obojętnie z jaką skrzynią jest pojazd. Wtedy skrzynia nie ma smarowania i szybko się nagrzewa.
skrzynia ma smarowanie nawet na luzie musi tylko pracować silnik
I znowu kolego pokazujesz swoja wiedze, im wieksze obroty silnika tym wieksze smarowanie, auto nie powinno na luzice jezdzic!!!


Tytuł:
Post Wysłano: 15 wrz 2007, 8:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 cze 2007, 20:34
Posty: 152

Cytuj:
I znowu kolego pokazujesz swoja wiedze, im wieksze obroty silnika tym wieksze smarowanie, auto nie powinno na luzice jezdzic!!!
Dzięki kolego, że "bronisz" mojej racji :]
Ludzie jak niewierzycie w to co mówimy to zapytajcie się jakiegoś mechanika bądź też zajrzyjcie do serwisu, zobaczycie co wam powiedzą tam.

_________________
SERDECZNIE ZAPRASZAM


Tytuł:
Post Wysłano: 15 wrz 2007, 8:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6305
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
Cytuj:
Co wy gadacie kazdy samochod ma zerowe spalanie jak nie jest wcisniety gaz i oborty sa powyzej troche 1 tys/minute i to nawet pod gore 8)
jeśli ma zerowe spalanie to jedz na biegu i wyłącz zapłon to zobaczysz czy nie jest potrzebne paliwo

[ Dodano: Pią, 14.09.2007, 21:35 ]
Cytuj:
Na luz nie można wrzucać podczas jazdy, obojętnie z jaką skrzynią jest pojazd. Wtedy skrzynia nie ma smarowania i szybko się nagrzewa.
skrzynia ma smarowanie nawet na luzie musi tylko pracować silnik
trudno jest polemizować.

pomijając wspólczesne silniki sterowane elektroniczne, chciałbym zauważyć, że gaźniki Polskiego Fiata 125 (produkcja od 1968 roku na licencji Fiata 1300/1500) posiadały elektro zawór, który reagował na zmianę ciśnienia w kolektorze ssącym. efekt był taki: zdejmujemy nogę z gazu, silnik jest obracany od kół toczącego się samochodu - paliwo jest zamykane.

aby zapoznać się z tym tematem musiałbyś dokładnie poznać budowę silników pojazdów z lat zaraz powojennych.
bez tego wypowiadanie się na temat współczesnych silników jest mocno ryzykowne i obfituje w fałszywe wyobrażenia.


Tytuł:
Post Wysłano: 15 wrz 2007, 20:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Tak się składa że pracuję w serwisie mana od kilku lat i moja wiedza nie jest wyssana z palca .


Tytuł:
Post Wysłano: 16 wrz 2007, 12:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 gru 2006, 0:14
Posty: 106

Cytuj:
Tak się składa że pracuję w serwisie mana od kilku lat i moja wiedza nie jest wyssana z palca .
Tak sie sklada, ze jezdze i nowym manem i bmw co charakteryzuja sie, ze oba pojazdy maja komputer pokaladowy i opcje spalanie tymczasowe(man ma elektrocznicznie wyświetla, bmw analogowo) a co za tym idzie, przy puszczonym gazie oba pojazdy pokazuja, ze spalanie jest na poziomie 0

wyŚwietla..nie wyźwietla/Długi


Tytuł:
Post Wysłano: 16 wrz 2007, 20:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 wrz 2006, 20:27
Posty: 92
Lokalizacja: zachodnipomorskie

a ile spala auto jak stoi z właczonym silnikiem??
Miałem dzis kurs na przewoz rzeczy i tam własnie było cos poruszane o tym spalaniu bo był puszczony film przygotowany przez jedna z Uczylni w szczecinie i przez WORD i było własnie ze auto na luzie nic nie pali:) Szkoleniowiec powiedział ze to totalna bzdura a wogole nie wie dla czego mowia zeby jezdzic na luzie skoro na egzaminie odrazu by oblali taka osobe. Najlepsza rada w tym filmie ktora rozbawiła wszystkich ktorzy tam byli była zeby wyłaczac silnik na czerwonym swietle czy jezeli przepuszczamy duzo ludzi przez pasy.


Tytuł:
Post Wysłano: 16 wrz 2007, 21:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

Cytuj:
a ile spala auto jak stoi z właczonym silnikiem??
U nas w Volvie na postoju, komputer pokazuje chwilowe spalanie w wysokości 4l/h :wink: Więc teoria o zerowym spalaniu jest błędna :P


Tytuł:
Post Wysłano: 17 wrz 2007, 5:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6305
Lokalizacja: Wrocław

koledzy mylą dwa pojęcia bieg jałowy i jazdę na luzie.

1. bieg jałowy jest wtedy kiedy auto stoi i silnik napędza wszelkie inne osprzęty, ale nie skrzynie biegów (jest na luzie).
2. natomiast podczas jazdy zwykle moment obrotowy jest przekazywany od silnika do kół. wówczas my musimy naciskając na gaz dawkować ilość paliwa do silnika. są jednak chwile kiedy moment jest przekazywany w odwrotna stronę, czyli koła napędzają silnik. to są zjazdy z góry, czy momenty, kiedy zdejmujemy nogę z gazu.
kiedyś w takich sytuacjach silnik dostawał nominalną dawkę paliwa jak przy biegu jałowym w silnikach benzynowych, a Diesel-ach trochę więcej. tutaj krótki wykład o zasadzie działąnia starej pompy wtryskowej.
w starych Diesel-ach pompa wtryskowa podawała paliwo poprzez tłoczki, które poruszały się z podobna szybkością jak silnik, aby jednak zwiększać lub zmniejszać dawkę paliwa zmieniało się skok tłoczków poprzez przekręcanie ich wokół własnej osi listwą. w momencie zjazdu kiedy kierowca wrzucił na luz, silnik zużywał tyle paliwa co na biegu jałowym, jednak gdy zjeżdżał z góry na biegu to skok tłoczka był taki jak przy biegu jałowym, ale pompa obracała się szybciej więc tłoczki szybciej pachały tą minimalną dawkę.
dlatego też dawno temu kierowcy jeździli na luzie. jednak były to czasy Wiesława Gołasa z serialu Absolutnie, dzisiejsze silniki to już zupełnie inna bajka.
już od dawna rozwiązano tą sytuację, we wspólczesnych silnikach wysokoprężnych system elektroniczny śledzi w którą stronę przekazywany jest napęd i z chwilą kiedy to toczący się pojazd ciągnie silnik, paliwo jest odcinane. więc zjeżdżając z górki kiedy koła ciągną silnik kiedy wrzucimy na luz (czego nie wolno robić) silnik spali nam tyle paliwa jak stojąc, we wspólczesnych ciężarówkach jest to około 3-4 litrów (duża ilość osprzętu: mocny alternator, układ pneumatyczny itp). natomiast jadąc z górki na biegu zużyjemy 0 paliwa.


Ostatnio zmieniony 24 wrz 2007, 15:22 przez Cyryl, łącznie zmieniany 1 raz.

Tytuł:
Post Wysłano: 24 wrz 2007, 14:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 cze 2007, 18:50
Posty: 2

[ Dodano: Nie, 05.08.2007, 21:53 ]
troche przeszadzasz ni moze ci wylaczyc calkowicie bo silnik zgasnie ogranicza ilosc dawkowanego paliwa przy exhaust brakes a przy engine brakes zawory sa zakniete a przy dojsciu tloka do TDC jest zawor wydechowy uchylony na moment i od nowato samo

to bardzo proste po prostu po puszczeniu gazu komputer odcina paliwo i hamujesz silnikiem i dopiero przy najnizszych obrotach ponownie jest podawana dawka paliwa zeby silnik nie zgasl. Czyli podsumowujac przy zjazdach z gorki hamujac silnikiem jest oszczedniejsze niz jazda na luzie ( nie polecam-niebezpieczne) poniewaz nie jest spalana ani kropla paliwa!!


Tytuł:
Post Wysłano: 24 wrz 2007, 16:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 wrz 2007, 20:53
Posty: 19
Lokalizacja: Oleśnica

Całkowicie zgadzam się z wypowiedzią kolegów Cyryl oraz tworek

Auto wrzucone na LUZ czy to podczas poruszania się czy na postoju dawkuje automatycznie paliwo, tak aby silnik nie zgasł (minimalne obroty silnika, np. 1000obr./min)
W przypadku jazdy z górki, kiedy samochód jest napędzany siłą przyciągania grawitacyjnego, a my mamy załączony bieg oraz puszczony pedał przyspieszenia, silnik nie dostaje kropelki paliwa - hamowanie silnikiem.
W przypadku jednak kiedy jadąc z górki załączymy zbyt wysoki bieg względem niskiej prędkości pojazdu, tak, że obroty spadną poniżej minimalnych, bądź będą równe (np. 1000obr./min [ruch jałowy silnika]) to automatycznie silnik dostanie taką dawkę paliwa, aby utrzymać się przy minimalnym momencie obrotowym...
Komputerki pokładowe na deskach rozdzielczych są tylko orientacyjne i nie są w stanie określić dokładnie chwilowego bądź średniego spalania.

Najlepszym sposobem jest zalanie auta pod sam korek, przejechanie 10-cio kilometrowego odcinka drogi hamując silnikiem, a następnie zjeżdżając na 'luzie'. Sami zobaczycie, jak sprawa wygląda. Ja się już o tym przekonałem. W dzisiejszych konstrukcjach aut, wyrzucanie na 'luz' opłaca się jedynie na krótkich spadkach, wiedząc, że nie będziemy za chwilę hamować, a odpuszczenie pedału przyśpieszenia spowoduje zbyt skuteczne hamowanie silnikiem.


Tytuł:
Post Wysłano: 07 paź 2007, 11:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2006, 17:19
Posty: 108
GG: 0
Samochód: Man TGA 18.480
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
[...] a zrywanie podczas cofanie, na jakim biegu cofasz jeśli masz Mana z tym starszym automatem jest tam R1 i Rm, dużo lepiej cofa się na Rm to samo do manewrowania na Dm będzie wygodniej:):)
Pozdrawiam
Podczas jazdy na Rm można w czasie jazdy przekręcać na R1 (i vice versa, np. jazda po prostej R1 żeby nie trwało to wieczność, dojazd do przeszkody i konieczność przełączenia na Rm) czy trzeba się koniecznie zatrzymać?

I takie jeszcze jedno małe pytanko: jadąc z górki prędkością przy odcięciu, w pewnym momencie rozpędza się szybciej i jedzie na odcięciu - koniecznie trzeba zwolnić do prędkości przed odcięciem czy można zjeżdżać na odcięciu?


Tytuł:
Post Wysłano: 03 lis 2007, 14:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 sie 2007, 20:06
Posty: 10
Lokalizacja: łomianki

Cytuj:
Cytuj:
[...] a zrywanie podczas cofanie, na jakim biegu cofasz jeśli masz Mana z tym starszym automatem jest tam R1 i Rm, dużo lepiej cofa się na Rm to samo do manewrowania na Dm będzie wygodniej:):)
Pozdrawiam
Podczas jazdy na Rm można w czasie jazdy przekręcać na R1 (i vice versa, np. jazda po prostej R1 żeby nie trwało to wieczność, dojazd do przeszkody i konieczność przełączenia na Rm) czy trzeba się koniecznie zatrzymać?

I takie jeszcze jedno małe pytanko: jadąc z górki prędkością przy odcięciu, w pewnym momencie rozpędza się szybciej i jedzie na odcięciu - koniecznie trzeba zwolnić do prędkości przed odcięciem czy można zjeżdżać na odcięciu?
Rm i Dm to biegi manewrowe które maja ogranicznik obrotów, wiec generalnie nie powinno sie ich przełączać podczas jazdy no chyba ze obroty sa ponizej 1000/min (wiem ze wielu kierowców tak robi choć sie nie powinno!) ale i tak jest to nie wskazane w automatach!
to jest tak jak ze skrzynią manualna i wstecznym który nie jest synchronizowany. do tego wtseczny przekazuje najwiekszy moment i wrzucajac go podczas toczenia najłatwiej go uszkodzić.

jestem na tym forum od niedawna i widze juz pewne ciekawostki...

wielu z nas tutaj powinno isc na kurs nauki jazdy i podstaw mechaniki w dobrym warsztacie. wiekszość to chyba samouki albo nawet nie kierowcy tylko synowie kierowców...

a, i jeszcze o tej jezdzie na luzie z górki (czyli wracajac do tematu). mimo ze pompa jest napedzana wałkiem skrzyni to podczas jazdy wysprzeglonej pompa smaruje bardzo powoli czyli taka częsta to poprostu szybsze jej zuzycie.

i co do spalania, poczas hamowania silnikiem prawie cale paliwo wraca-silnik zuzywa go bardzo mało, gdyby nie zuzywał wcale silnik by sie zatarł-pamietajcie ze mieszanka paliwowa ma właściwości smarujące!!!) dlatego moze pokazywac 0. mozna to sprawdzic tankujac auto i jadac z bardzo duzej góry caly czas hamujac silnikiem.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: